Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 15:09

Gisterenavond weer proefje gereden.
Zeiknat geregend, donder in de lucht, paard over de flos, jury die niet z’n gezellige pet op had …. -O- -O- -O-

Volgende keer weer beter :evaw:

martinev

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 19:33

@Evelien, wauw, wat goed! Gefeliciteerd!!

@Milou, en, hoe is het gegaan? Ja, die kwartpirouettes op die EB-lijn vind ik ook echt ondingen. Al helemaal als je ze naar de hoefslag toe moet rijden!

@Kim, pfff dat klinkt niet als een ideale avond, jammer zeg!!

Juna heeft vorige week, mede door haar mooie sportprestaties, het ster-predicaat gekregen van het KWPN! Superblij mee! [RIJ-ITP] Dressuurtopper Juna nu ook stermerrie!!

kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 21:22

Gefeliciteerd Martine!!!

kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 19:13

Vandaag weer gestart! We proberen een beetje routine te krijgen :))

Ging echt weer stukje beter. We waren tweede met 64.571% met echt nog heel veel geslinger en gerommel maar wat goed gaat, gaat ook GOED *\%/*

En tadaaaa twee zessen voor de wissels. Zoooo blij mee *\o/*

martinev

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-23 21:07

Wat een mooie score Kim!! Gefeliciteerd!! En de wissels komen dus helemaal goed, top!!!

annikavolder

Berichten: 753
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 00:53

Ik heb afgelopen week de laatste puntjes in het ZZ-licht gereden, dus op naar het ZZ zwaar!

kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 07:24

Gefeliciteerd!! Wat gaaf!!

martinev

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 09:16

annikavolder schreef:
Ik heb afgelopen week de laatste puntjes in het ZZ-licht gereden, dus op naar het ZZ zwaar!


Yeah!! Gefeliciteerd Annika, supertof!

evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:42

Mooie score Kim!
Gaaf Annika! Ga je gelijk al door of nog trainingspauze?

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:12

Wat een mooie scores!!

Ben wel rustig aan het doortrainen, maar heb zaterdag in plaats van mijn punten voor het zz-z, mijn punten voor het 1.30 (z) gereden. Dat gaat ons momentele beter af.

kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:40

Wauw wat stoer!!! Gefeliciteerd!!

annikavolder

Berichten: 753
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 21:04

stoer @ lithya!!

ik heb in de zomer meer een SGW en buitenritjes pauze......en ook wel dressuur trainingspauze. nog geen planning voor zz zwaar debuut

kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 16:06

Weer een proefje gereden!! Wat ben ik trots op m’n knappe koraline!! Zo ontspannen als vandaag hebben we het nog niet gehad!! Twee fouten, een door een schrikreactie van een tasje naast de ring en eentje van verkeer aangalopperen na die rotte eenvoudige wissel van contra naar contra op X. Wissels weer goeddd!! Yesss.

Alleen -O- deze jury en ik zijn geen match, dat is al vaker gebleken. Wel ruim 62% maar volgens velen had dat meer minimaal 65% moeten zijn. Is niet erg, I don’t care :D ze liep super goed!!!!

Afbeelding

martinev

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-23 21:16

Wauw Lithya, dat vind ik ook wel heel erg stoer! Ik heb met mijn andere merrie M gesprongen, maar dat vind ik toch al best hoog, laat staan Z.. Heb je al 1.30 gestart inmiddels?

Kim, wat superfijn van je wissels!

Ik heb gisteren weer gestart, hele fijne nieuwe locatie hier in de buurt, hoop dat ze vaker wedstrijd gaan organiseren! Had echt onwijs fijn gereden! Eerste proef had ik 59,8%, met flink juryverschil, tweede proef wel een mooie winstpunt dus dat was top! En ik kreeg heel fijn jurycommentaar van beide jury's, goed paard met nog veel potentie en ik had netjes en vriendelijk gereden! Blij mee!

Hoe gaat het met iedereen?

Knappe Juna! <3
Afbeelding

annikavolder

Berichten: 753
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 17:17

waar was je @martine? ziet er fijn uit!

Ik ga 23 juni mijn ZZZ debuut starten , eens zien hoe dat gaat, ik verwacht nog niets maar wil eens die proefjes hebben doorgereden en ga gezellig samen met een vriendin

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 19:15

Top Kim! Jammer van de jury, maar de ontspanning is fantastisch :D

Netjes Martine!

Succes Annika. Altijd fijn om steun mee te hebben.

Ik heb besloten om Roz niet te starten volgend weekend. Door al die branden/rook hier in Canada hebben we de training even geminderd en dan is niet eerlijk om een goed resultaat te verwachten op dit niveau.
Springen ging afgelopen maand wel goed, we kregen wel erg veel tempi wissels in de ereronde. Het is duidelijk haar favoriete trucje :+

Neem wel wat jong grut mee op concours volgend weekend, vooral om gewoon weer km te maken. Blijft toch altijd raar om terug te gaan naar een B-proefje, vraag me altijd af of ik niet ergens iets gemist heb ipv maar gewoon rechtdoor te rijden :=

Had Roz (1.61, volbloed) & 5-jarige Gus (1.72 v. Total US) trouwens afgelopen weekend samen met mijn bijrijdster gereden. Eigenlijk bizar wat een verschil er tussen zit, maar het maakt me wel extra trots dat Roz het zo goed volhoud tegen alle krachtige warmbloeden :D

Afbeelding

Afbeelding

martinev

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 20:14

annikavolder schreef:
waar was je @martine? ziet er fijn uit!

Ik ga 23 juni mijn ZZZ debuut starten , eens zien hoe dat gaat, ik verwacht nog niets maar wil eens die proefjes hebben doorgereden en ga gezellig samen met een vriendin


Dit was in Eemnes, op de nieuwe locatie van stal Paardenvreugd. Hoe is jouw debuut gegaan?


Hoe is het nu met de branden Snow White? Snap dat je dan inderdaad niet lekker kan trainen.


Ik zit even op een gigantische roze wolk!! *\%/*

Vandaag gewoon twee keer een eerste plaats, met 65,6% en 66,3% in het ZZZ, wauw!!!! Ze gaat ook zo ongelooflijk fijn lopen, dat gevoel dat alles in de proef bijna vanzelf gaat en eigenlijk best simpel is, is zo méga gaaf!! En door de punten van vandaag hoef ik ineens nog maar 1 punt voor we lichte tour mogen starten, ik ben zo onwijs trots!!! :):) :):)

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 21:00

Wat goed , gefeliciteerd.
Bijna lichte tour, op naar de slipjas.

kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 22:04

Wauw gaaf!! Gefeliciteerd!!!

martinev

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-23 08:30

Dank jullie wel!!

evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 22:03

Wauw wat een mooie punten! Gefeliciteerd!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 15:18

Gefeliciteerd! Super resultaat *\o/*

Qua bosbranden was het eventjes beter, maar vanaf vorige week was het weer mis. We zitten nu opnieuw in een hittegolf met gevoelstemperatuur rond de 40 graden %)
Het is echt lastig qua training want helemaal stilzetten is niet voor alle paarden een goede optie.
Overdag naar buiten is eigenlijk niet te doen qua zon, maar 's nachts lopen er coyotes en andere wilde dieren rond... De hitte is hier ook anders dan in Nederland, want zelfs na een harde onweersbui of 's avonds laat koelt het gewoon niet af dus heel vroeg/laat rijden maakt niet veel verschil qua benauwdheid / luchtkwaliteit ivm rook -O-
Ik woon hier inmiddels al 12 jaar en dit is echt geen normale zomer. Het wordt altijd wel warm, maar deze humidity is extreem en al die rook hebben we ook nog nooit gehad.

annikavolder

Berichten: 753
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 17:27

@Martinev ik was tevreden met mijn ritten, geen fouten en had 55 en 56%. Draf gedeelte is nog niet goed genoeg, blijft een volbloeden drafje en waar ik in het ZZ licht weg kwam met 6jes zijn het nu 4,5-5. galop gedeelte wel netjes maar ook daar 6en ipv de eerdere 7ns in het zz-licht. Voor eerste keer heel tevreden en we oefenen rustig verder. Nu komende maanden de focus even op het springen en lekker cross trainingen

kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 17:43

Na even een korte stilte, afgelopen zondag wedstrijd gehad in het Z2 en gewonnen met 66.714% *\o/*

Ging nog niet vlekkeloos maar wel heel blij en wat ze goed doet ze ook echt goed!

Afbeelding

martinev

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 21:03

Wat goed Kim!! Gefeliciteerd!!

Goede instelling Annika, komt goed!