Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 22:39

Ik ben er ook bij zaterdag, maar dan in de mendurance.

Endurance moet nog even wachten, net als dressuur starten onder het zadel, tot mijn merrie wat ouder is.

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 10:21

@Dennis wat voor rijpaard/pony heb je? Ik weet alleen van je shetlanders :D

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 12:06

Ik ben vreemd gegaan en heb een kleine maatse New Forest merrie gekocht dit najaar!
Ze word dit voorjaar 3, dus rustig aan opleiden is nu het plan.
Ze zal voornamelijk menpony worden, net als mijn shetten. Maar doel is ook om onder het zadel te gaan starten.

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:21

SandraWierda schreef:
Ballard_L schreef:
Wij gaan zaterdag ook eindelijk weer op wedstrijd! Dit keer starten we in de impulsklasse van endurance, eens kijken of we dat leuk vinden :) al moet ik zeggen: voor dressuur trainen is makkelijker, kost heel wat minder tijd haha


Leuk ik ben er zaterdag ook, ik start om 11.02 uur


Leuk! Dan zien we elkaar vast! Ik moet 11:28 starten :) Heb er vannacht alweer een nachtmerrie over gehad dat ik veel te laat was haha

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 10:17

Ballard_L schreef:
Leuk! Dan zien we elkaar vast! Ik moet 11:28 starten :) Heb er vannacht alweer een nachtmerrie over gehad dat ik veel te laat was haha


Leuk, zo’n zin in. Maar pff wat moet je morgen aantrekken, onderweg op tempo krijg je het wel warm, maar wat een prut weer, weer vandaag :( Maar extra set droge kleren in de auto, extra zweetdeken alles zo ongeveer maar dubbel erin gooien _/-\o_

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 13:02

Ik heb ook alles dubbel klaar liggen.
Ik start om 10.00

Op de kar zit je stil, dus snel koud. Dus dikke trui, goede jas en skibroek aan.
En een reserve set voor na afloop, want alles is niet eeuwig waterdicht. Het kan mee vallen, maar liever wat extra mee.
Ook voor de pony's extra zweetdekens mee.
Voor de pony's ben ik er wel blij mee dat het lekker fris is.
Laatste mendurance wedstrijd was het in eens bijna 30 graden half september, dat is voor een stel shetten beroerder dan dit.

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 15:13

Dennis schreef:
Ik heb ook alles dubbel klaar liggen.
Ik start om 10.00

Op de kar zit je stil, dus snel koud. Dus dikke trui, goede jas en skibroek aan.
En een reserve set voor na afloop, want alles is niet eeuwig waterdicht. Het kan mee vallen, maar liever wat extra mee.
Ook voor de pony's extra zweetdekens mee.
Voor de pony's ben ik er wel blij mee dat het lekker fris is.
Laatste mendurance wedstrijd was het in eens bijna 30 graden half september, dat is voor een stel shetten beroerder dan dit.


Kan me idd voorstellen dat je met stil zitten flink koud kunt krijgen, ik zit dan weer met probleem dat je het juist warm krijgt als we op tempo rijden, maar ja wat als het heel erg regent. Dus idd alles maar dubbel mee en nadien droog en warm omkleden.

Ben ook blij met de temperatuur, haflingers en warmte gaan ook wat minder goed samen. Mijn man komt groomen dus op elk groom punt en laatste stuk voor de finish gaan er flessen water overheen.

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 08:35

Volgens mij valt het mee qua weer vandaag, maar we gaan het zien! Op zich ben ik blij dat het niet te warm is, die van mij heeft nog een aardige wintervacht. Succes vandaag!

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 12:53

Succes vandaag!
Het waait hier wel flink en de zon schijnt maar ineens komt er dan een hagelbui voorbij :brr:
Maart roert zijn staart!

Hier even wat anders dan wedstrijdlanning.
Er is een nieuwe stal op ons pad gekomen, of nou ja, eigenlijk een oude stal en we gaan komende week al verhuizen.
Ik was al een tijdje een beetje rond aan het kijken en nu appte de stal waar Rudi geboren is dat ze een plekje beschikbaar kreeg *\o/*
Ik moet alleen even al mijn opgespaarde zooi organiseren want anders gaat het nooit passen in de kast :') Een paar dekjes ook maar in de verkoop. Dus mocht iemand interesse hebben in een lemieux dekje O:) Ze zijn in bijna perfecte staat, maat L

Ctje5
Berichten: 26
Geregistreerd: 18-11-23

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 23:53

Vandaag had mijn dochter dus de sgw wedstrijd in Alphen-Chaam. De 1ste sgw tussen de paarden. Het was nog spannend of het nog door zou gaan i.v.m de vele regen. Nou vanmorgen rond 6.40u we waren net onderweg het bericht dat het door ging. Toen we bij het terrein aan kwamen konden we kiezen of het terrein op gesleept te worden of zelf te proberen. Nou dat werd gesleept worden. Het was er behoorlijk nat en blubber. Daarna snel opzadelen en inrijden voor de dressuur met Whisper. Ik was mijn dressuur proeven boekje vergeten, dus via de telefoon het proefje voor gelezen. Dat was geen succes. Ik ben er niet voor geschikt. De jury was heel vriendelijk en behulpzaam dus met hulp de proef af kunnen maken. Heel fijn.

Daarna het springparcours. Foutloos door gekomen en de cross ook Foutloos. Zeer tevreden!

Daarna was Cassidy aan de beurt. Inmiddels een papieren versie kunnen charteren en zelfs iemand die voor wilde lezen. Ja, die kunsten van mij zijn niet alles. Nu ging het een stuk beter.

Daarna weer klaarmaken voor het springparcours. Bleek er een of andere koekwous z'n auto achter onze bus gezet te hebben. Foto van het kenteken gemaakt en bij de omroep door gegeven. Ik de tussen tijd Cassidy met passen en meten van de laadklep gekregen gelukkig. Toen snel richting het springen. Helaas 1 balkje. Maar de grond was dus al behoorlijk kapot gereden. Daarna de cross in een ook Foutloos.

Daarna wachten op de prijsuitreiking. Dat duurde 1,5 uur. We hadden niet echt verwachtingen. Ja, wat kun je verwachten bij de 1ste keer starten tussen de paarden? Toen kwam de lijst en er stond dat ze met Whisper 20 strafpunten in de cross had een dus een 6de plaats had. We hadden 30 minuten om bezwaar te maken, dus dat gedaan en er werd gezegd op hindernis 7 had je 1 weigering. Ik zeg waar is dat ergens dan? Nou daar de bank voor het water. Ik zeg laat ze dat filmpje zien wat je heel toevallig door gestuurd had gekregen had van een bekende. Dus toen moest het opnieuw bekeken worden natuurlijk. Kort daarna kwam de nieuwe lijst. Bleek ze 1ste te zijn met Whisper en 4de met Cassidy!

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 23:56

Ctje5 nou kijk eens aan, geweldig resultaat mag ze trots op zijn. Gefeliciteerd

Essmeralda
Berichten: 14
Geregistreerd: 11-10-18

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 16:56

Gisteren op eigen stal wedstrijd gehad, merrie was een drama in de buitenbak… eigenlijk gelijk aan het werk moeten zetten want er was geen land te bezeilen met der. Eenmaal in de binnenbak was ze mega braaf, en deed ze goed wat er van haar gevraagd werd!
Resultaat; 2x 186,5 dus onze laatste punten voor de B is binnen dus wij zijn nu L startgericht
Afbeelding
Afbeelding

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 03:28

Essmerelda fijne duidelijke protecol. Daar kan je wat mee denk ik

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 00:07

Gefeliciteerd *\o/*

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 00:12

Gefeliciteerd!!

Bijzonder met de cross dat ze daar dus fouten kunnen maken en je dan bezwaar moet maken, gelukkig had je het op film staan.

Vrijdag hebben we een shoot met Vino en mijn andere pony Zazu, zin in :D

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 10:30

Veel plezier met de shoot! Ik hoop dat het weer een beetje meewerkt := Wie komt er shooten?

Wij gaan vrijdag verhuizen *\o/*
Ik heb bijna alles al over gebracht naar de andere stal, alleen Rudi nog :+
Morgen komt eerst de smid om zijn ijzers eraf te halen want daar is het kleigrond en meneer is niet zo zuinig op zijn voeten. Ik ben dan bang dat ik iedere week een ijzer kan gaan zoeken. Bovendien gaat hij, als ze de wei weer opgaan, in een ruinengroep dus ook maar even voor het geval dat er achterbenen gaan rondvliegen

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 16:40

Ik heb morgen nog een wedstrijd en dan neem ik even een wedstrijdpauze. Ik heb in korte tijd 3x dezelfde jury gehad (verschillende lokaties), die moeite heeft met een IJslander in de dressuur. Eerst maar door trainen zodat we echt een perfecte proef kunnen neerzetten. Dan kan ze er toch echt niet meer omheen....

Ctje5
Berichten: 26
Geregistreerd: 18-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 21:10

tine10 schreef:
Ik heb morgen nog een wedstrijd en dan neem ik even een wedstrijdpauze. Ik heb in korte tijd 3x dezelfde jury gehad (verschillende lokaties), die moeite heeft met een IJslander in de dressuur. Eerst maar door trainen zodat we echt een perfecte proef kunnen neerzetten. Dan kan ze er toch echt niet meer omheen....


Hoe is je wedstrijd gegaan?

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 10:01

Wij zijn inmiddels verhuisd *\o/*
Hij moest even wennen maar inmiddels is hij gesetteld en zijn we weer aan de gang. Zo fijn om nu een bak te hebben die eigenlijk altijd begaanbaar is en de zekerheid dat hij iedere dag buiten komt <3
Afbeelding

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 18:18

Wij hebben afgelopen weekend onze eerste cross gereden :D
Vanaf de seconde dat ik erop zat super braaf, daarvoor was ze echt een nachtmerrie. Moesten zadelen op gras, en ze beukte dwars door iedereen heen om te kunnen eten. (En ze is een Haflinger , maar dan nog)Plus trappen bij beschermers wisselen en kalkoenen indraaien. Heel apart, zo heeft ze nooit gedaan.

Aan het eind van de dag wilde ze ook de trailer niet meer op terwijl ze er normaal bijna in draf op gaat, was ook vreemd. Mocht iemand tips hebben om dit te oefenen maar wel door te pakken?

Cross zelf was ze super braaf, en heeft ze me overal overheen geholpen. Ik ben echt een angsthaas met springen, en zij regelde het wel, terwijl het ook pas haar tweede cross was :+

Je kon ook hartslag laten meten en na twee springparcoursen en twee crosses had ze nog een hartslag van 54, dus dierenarts was super tevreden (en wij ook)

Ctje5
Berichten: 26
Geregistreerd: 18-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 19:06

Lumi schreef:
Wij hebben afgelopen weekend onze eerste cross gereden :D
Vanaf de seconde dat ik erop zat super braaf, daarvoor was ze echt een nachtmerrie. Moesten zadelen op gras, en ze beukte dwars door iedereen heen om te kunnen eten. (En ze is een Haflinger , maar dan nog)Plus trappen bij beschermers wisselen en kalkoenen indraaien. Heel apart, zo heeft ze nooit gedaan.

Aan het eind van de dag wilde ze ook de trailer niet meer op terwijl ze er normaal bijna in draf op gaat, was ook vreemd. Mocht iemand tips hebben om dit te oefenen maar wel door te pakken?

Cross zelf was ze super braaf, en heeft ze me overal overheen geholpen. Ik ben echt een angsthaas met springen, en zij regelde het wel, terwijl het ook pas haar tweede cross was :+

Je kon ook hartslag laten meten en na twee springparcoursen en twee crosses had ze nog een hartslag van 54, dus dierenarts was super tevreden (en wij ook)


Het parkeren is idd meestal op gras. Soms wel op het harde maar 9 van de 10x op gras. Waar wij tot nu toe geweest zijn dan. Die 2 van ons willen ook graag gras eten. We zetten ze meestal vrij kort vast aan de bus om snel even een borstel er overheen te halen en op te zadelen.

hier rijden we tot nu toe zonder ijzers, die hebben ze zelfs nog nooit gehad, dus geen idee hoe ze daar op zouden reageren. De vorige pony's van mijn dochter hadden daar geen problemen mee. Ik wel een beetje haha is toch wel een klusje om die kalkoenen er in te draaien.

Inladen als we klaar zijn heeft nooit geen problemen opgeleverd, maar ze zijn met 2en dus dat kan ook schelen.

Bij een officiele cross is het na het springen laten keuren bij de dierenarts en na de cross ook binnen een bepaalde tijd.

Leuk dat de cross zelf goed ging! op naar de volgende zou ik zeggen ;-)

JosjeDZ
Berichten: 268
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 19:27

Lumi schreef:
Wij hebben afgelopen weekend onze eerste cross gereden :D
Vanaf de seconde dat ik erop zat super braaf, daarvoor was ze echt een nachtmerrie. Moesten zadelen op gras, en ze beukte dwars door iedereen heen om te kunnen eten. (En ze is een Haflinger , maar dan nog)Plus trappen bij beschermers wisselen en kalkoenen indraaien. Heel apart, zo heeft ze nooit gedaan.

Aan het eind van de dag wilde ze ook de trailer niet meer op terwijl ze er normaal bijna in draf op gaat, was ook vreemd. Mocht iemand tips hebben om dit te oefenen maar wel door te pakken?

Cross zelf was ze super braaf, en heeft ze me overal overheen geholpen. Ik ben echt een angsthaas met springen, en zij regelde het wel, terwijl het ook pas haar tweede cross was :+

Je kon ook hartslag laten meten en na twee springparcoursen en twee crosses had ze nog een hartslag van 54, dus dierenarts was super tevreden (en wij ook)



Gaaf! Heb je foto's?

JosjeDZ
Berichten: 268
Geregistreerd: 23-11-11

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 19:34

Lees al een hele poos mee, maar nooit iets gepost. Als 52-jarige op een kleine E-pony een paar wedstrijden in de B gestart. Sinds zaterdag de punten voor het L1 bij elkaar, maar we gaan voorlopig nog niet over. Ik heb de oefeningen (wijken, galop verruimen op de volte) nog niet voor elkaar. Leuk om alle wedstrijdavonturen hier te lezen.

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 21:44

Lumi schreef:
Wij hebben afgelopen weekend onze eerste cross gereden :D
Vanaf de seconde dat ik erop zat super braaf, daarvoor was ze echt een nachtmerrie. Moesten zadelen op gras, en ze beukte dwars door iedereen heen om te kunnen eten. (En ze is een Haflinger , maar dan nog)Plus trappen bij beschermers wisselen en kalkoenen indraaien. Heel apart, zo heeft ze nooit gedaan.

Aan het eind van de dag wilde ze ook de trailer niet meer op terwijl ze er normaal bijna in draf op gaat, was ook vreemd. Mocht iemand tips hebben om dit te oefenen maar wel door te pakken?

Cross zelf was ze super braaf, en heeft ze me overal overheen geholpen. Ik ben echt een angsthaas met springen, en zij regelde het wel, terwijl het ook pas haar tweede cross was :+

Je kon ook hartslag laten meten en na twee springparcoursen en twee crosses had ze nog een hartslag van 54, dus dierenarts was super tevreden (en wij ook)

Ja eenmaal erop was echt genieten, met hoeveel zelfvertrouwen ze dit deed <3
Ook voor het eerst een opsprong en een afsprong, ik had geen idee wat ik aan het doen was, maar mevrouw regelde wel dat we het konden.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:40

Ctje5 schreef:
tine10 schreef:
Ik heb morgen nog een wedstrijd en dan neem ik even een wedstrijdpauze. Ik heb in korte tijd 3x dezelfde jury gehad (verschillende lokaties), die moeite heeft met een IJslander in de dressuur. Eerst maar door trainen zodat we echt een perfecte proef kunnen neerzetten. Dan kan ze er toch echt niet meer omheen....


Hoe is je wedstrijd gegaan?


Hij liep heel erg fijn, zoonlief was mee, en vond het ook een goede proef. 174 punten....