Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selina

Berichten: 14307
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 11:36

Wat jammer Bentuh. Volgende keer beter!

Cambionn

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 12:15

Jammer Bentuh. Volgende keer hopenlijk beter!

Voor de rest, sorry dat ik wat stil ben. Het schiet met de drukte irl er soms bij in om te reageren op jullie, en dat samen met dat het soms opeens zo snel gaat in het topic zorgt dat ik soms automatisch in mijn stille-meelezermodus val 8)7 . Maar ik probeer alles mee te lezen, leuk om te lezen hoe het met jullie gaat! Iedereen iig nog gefeliciteerd met hun punten, en gecondoleerd waar relevant.

Bentuh

Berichten: 3435
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:20

Dankjulliewel!

@cambionn, hihi voor mij gaat het soms ook een beetje te hard.. Maar wel leuk dat het topic zo actief is.. :)

Melzazu
Berichten: 1787
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 18:52

Ah Bentuh wat jammer zeg. Zeker die eerste proef als je dan zelf wel een goede gevoel hebt. Het is allemaal nog helemaal niet zo simpel hè.

Herkenbaar Cambionn. Ik lees ook alles maar soms staat er ineens zoveel hahaha.

DJZ

Berichten: 3113
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 00:47

Dat is wel heel jammer Bentuh... Enig idee hoe het kwam dat ze ineens zo moe was?

Ik heb eens terug gekeken en kwam op een heel grappig iets:
1e wedstrijd 1 winstpunt (179,5 en 187,5)
2e wedstrijd 2 winstpunten (193 en 191)
3e wedstrijd 3 winstpunten (196,5 en 193)
4e wedstrijd 4 winstpunten gereden (199,5 en 196)

Getup

Berichten: 8284
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 07:07

Dan ligt de druk hoog voor de volgende keer :P

Maar mooi rijtje zo

Hier " pas" de 28e wedstrijd . Is uiteraard weer ver , dus we kijken nog of we gaan, of deze overslaan.

Melzazu
Berichten: 1787
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 07:34

Oh DJZ wat een mooie stijgende lijn zo met dat rijtje punten :D

DiscoDipp

Berichten: 2871
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:25

Mooi rijtje zo DJZ!

Wij hebben ook de 28stw weer wedstrijd, ik hoop alleen dat het nu echt eens lente wordt..

Cambionn

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 12:06

Gaat lekker DJZ!

Bentuh

Berichten: 3435
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 12:08

DJZ schreef:
Dat is wel heel jammer Bentuh... Enig idee hoe het kwam dat ze ineens zo moe was?

Ik heb eens terug gekeken en kwam op een heel grappig iets:
1e wedstrijd 1 winstpunt (179,5 en 187,5)
2e wedstrijd 2 winstpunten (193 en 191)
3e wedstrijd 3 winstpunten (196,5 en 193)
4e wedstrijd 4 winstpunten gereden (199,5 en 196)


ooh echt een heel mooi rijtje.

Ze is nog jong, en soms is het batterijtje gewoon in 1 keer leeg.

Flip00
Berichten: 20
Geregistreerd: 09-02-24

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 13:03

DJZ, je legt de lat hoog voor de volgende wedstrijd. Mooie presentatie!

Flip00
Berichten: 20
Geregistreerd: 09-02-24

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 13:06

Bentuh wat jammer dat je gevoel en de punten niet overeenkwamen. Heb je wel feedback gehad waar je wijzer uit kon worden?

Eef_Bam

Berichten: 4102
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 13:36

Jij zit er lekker in DJZ fijn als het zo lekker met een stijgende lijn gaat!

Wat jammer Benthe, hopelijk volgende keer iets meer geluk.

Ik zou afgelopen weekend weer op concours maar was zelf ziek helaas. Komend weekend nieuwe ronde nieuwe kansen. Ben in de training nog niet helemaal waar ik wil zijn maar toch maar wat wedstrijdritme op gaan bouwen.

Flubberboot

Berichten: 2884
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 14:15

Succes alvast aan iedereen die dit weekend gaat starten! Ik ga zelf 5 mei pas weer op pad helaas.

melis_93
Berichten: 73
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 20:48

Gefeliciteerd DJZ! Mooie punten :)
Heel vriendelijk beeld op de filmpjes! Voor het L1 zou ik nog wel wat gaan werken aan de lengtebuiging, maar dat gaat vast goed komen! Gewoon lekker kilometers gaan maken

Welkom Flip!

Bentuh jammer, volgende keer weer beter!

Wij zijn weer lekker aan de gang, volgende week zaterdag weer concours staan, even kijken of we dan weer zover zijn om Z1 te starten, en anders gaan we 16 mei weer op pad :)

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 22:56

Leuk DJZ zo’n opbouwend lijstje, zeker als je weet dat er nog veel verbeterd kan, dan kunnen die punten nog een stuk omhoog welk niveau heb je eerder gestart?

Benthem: jammer, volgende x weer beter.. km maken is voor paarden ook belangrijk

Ik ben heel voorzichtig weer een beetje aan het rijden.. duimen dat het met een wat sensibeler paard iets makkelijker blijft voor mij
Paard is braaf maar wel voorwaarts past op zich wel meer bij mij dan flegmatiek of sterk.. is ongetraind, weinig spieren, loopt liefst met de kin op de borst, weinig aanleuning..maar wil wel heel graag werken . Tandarts is nu geweest en kijken wat het wordt

DJZ

Berichten: 3113
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 02:16

Dank jullie wel voor de lieve reacties :D
Thuis heb ik hem al heel fijn in de lengtebuiging. Alleen binnen de hekjes vinden we dat nog wat moeilijk, want er zoveel te zien aan de buitenkant van de hekjes :') Maar als ik het vergelijk met 2 wedstrijden geleden, zijn we daarin al wel een stukje verbeterd :) Vond de vorige wedstrijd dat hij dit ook beter deed :)
Linkje van de vorige wedstrijd :)
https://youtu.be/tQu2Igz2URI

@Robbie88:
Heeel vroegah, toen 156 nog 1 wp was, heb ik met manege pony's officieel gestart en ben toen in het L1 gestrand, helaas zonder wp, omdat de pony waar ik toen mee reed, dit niet meer trok. Daarna heb ik heel lang geen wedstrijden gereden, tot we op de manege waar ik les gaf, F proeven gingen organiseren. Toen ben ik, wisselend tussen manegepaarden en eigen/bijrijd paarden, F12+3 pp geweest. Dat is nu 4 jaar geleden. Tussendoor heb ik regelmatig paarden voor anderen gereden, maar dat waren dan voornamelijk projectjes of paarden die weer helemaal terug moesten naar de basis :)

Succes Melis alvast voor het weekend :) Waar ga je starten?

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 13:13

Oké, Ik dacht altijd dat de regels m.b.t. tot een hengst starten waren dat je minimaal L2 geklasseerd moest zijn.. haalde een beetje uitje verhaal/ proef dat dat nog niet zo was.. de uitzondering daarop zijn de koudbloedwedstrijden..
Heb het nog ff opgezocht voor je:
“Je mag starten met een hengst als je 14 jaar bent bij de paarden en bij de pony's heb je een leeftijd nodig van 12 jaar.(leeftijd moet bereikt worden in het desbetreffende kalenderjaar). Ook moet je een klassering (is tenminste 1 winstpunt) hebben behaald in de: L2 dressuur, 1.10 springen met een paard of 0.70 springen met een pony, M eventing of klasse 2 endurance.”

Toevallig had ik het laatst opgezocht omdat een kennis haar PRE hengst wilde starten, maar zich dus nu eerst gaat klasseren met een ander paard tot de L2 . En haar andere mogelijkheid was om Iberische rassen te starten .

Hier zo veel regen nu.. meisje wat ik help zou zondag starten, maar zie nu al het een en ander wat afgelast word. Zou zonde zijn, gisteren hadden we de ring gehuurd om te lessen, en de focus/ gevoel was nu goed ri zondag..

Succes iedereen die dit weekend start

Melzazu
Berichten: 1787
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:59

En daarom start DJZ ook op koudbloeden wedstrijden robbie88 :D

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:07

Dan is het interessant om te weten of je, als je bij de koudbloedenwedstrijden L2+1 bent, dan ook mag starten met de hengst bij reguliere KNHS wedstrijden.

Dat zou DJZ weer veel reistijd schelen en ook veel meer mogelijkheden om te kunnen starten :-)

Getup

Berichten: 8284
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:41

Eigenlijk is het gewoon krom :o

Maar goed, mij maakt t niet uit , als degene die er op zit maar kan rijden.

Melzazu
Berichten: 1787
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:29

Apple schreef:
Dan is het interessant om te weten of je, als je bij de koudbloedenwedstrijden L2+1 bent, dan ook mag starten met de hengst bij reguliere KNHS wedstrijden.

Dat zou DJZ weer veel reistijd schelen en ook veel meer mogelijkheden om te kunnen starten :-)


Dat lijkt me wel toch? Het moet toch niet uitmaken op welke wedstrijden je L2 bent geworden? L2 is L2 toch :D

Daar weet vast iemand anders het juiste antwoord op.

En deze koudbloeden wedstrijden zijn toch ook knhs wedstrijden? Of hoe bedoel je dat?

MyWishMax

Berichten: 25336
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:34

Het zijn wel onderlinge klasses, dus geen officiële, want je kan geen startkaart aanvragen met een hengst zonder de benodigde klassering.
Ja, die wedstrijden KUNNEN officieel zijn, niet allemaal, maar tegenwoordig aardig wat wel. Maar je hebt nog steeds wel onderlinge rubrieken waatvoor geen startkaart nodig is. Voor hengsten waarbij de ruiter niet de juiste klassering heeft is het dus niet officieel en moeten dus in de rubriek zonder startkaart starten. En dan zie je regelmatig wel een verschil in jurering.

Ik vind het een aparte regeling, maar ik heb dan ook de minder geslaagde kant gezien/erbij los moeten rijden. Plus het is wel apart dat het voor sommige rassen mogelijk is en voor anderen niet.

Het maakt zeker wel uit waar je een klassering behaald hebt. Sowieso moeten het officiële juryleden zijn. En alsnog wel de regels volgen van de knhs. Je kan onderling wel M gaan starten, maar als je nooit de punten in de klasses daarvoor gehaald hebt of geen officiële juryleden dan zegt het niks. En dat moet je ook niet willen. Daarom moet je bij deze regeling met hengsten wel alle protocollen bewaren en die moeten dus ook alle informatie bevatten.

Melzazu
Berichten: 1787
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:49

Ah oké. Dus als ik het goed begrijp is straks als DJZ op deze manier de L2 behaald nog niet voldoende en zal hij nog steeds aangewezen zijn op wedstrijden waar je zonder startkaart kan starten?

En wat bedoel je met verschil in jurering?

Wat bijzonder allemaal trouwens.

MyWishMax

Berichten: 25336
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 17:16

Melzazu schreef:
Ah oké. Dus als ik het goed begrijp is straks als DJZ op deze manier de L2 behaald nog niet voldoende en zal hij nog steeds aangewezen zijn op wedstrijden waar je zonder startkaart kan starten?

En wat bedoel je met verschil in jurering?

Wat bijzonder allemaal trouwens.


Nee, DJZ start expres op wedstrijden waar het dus wel goed geregeld is. Wel in de rubriek zonder startkaart, maar voor hengsten van bepaalde rassen is er dus een regeling dat ze op deze wedstrijden mogen starten. Djz moet al die protocollen bewaren en elke wedstrijd controleren dat alle benodigde informatie erop staat. En dan kan er straks een startkaart aangevraagd worden en mag DJZ dus wrl officiële wedstrijden starten. Nu dus nog niet. Nu start hij op officiële wedstrijden waar er ook een onderlinge, dus zonder startkaart, rubriek is speciaal voor bepaalde rassen. Er zijn dus ook mensen met hengsten die nooit officieel zullen mogen gaan starten, omdat die niet welkom zijn op deze wedstrijden. Die mensen zullen eerst met een ander paard L2 plus winst moeten worden.

Anders gejureerd, het is regelmatig een stukje soepeler. Daar is niet iedereen het mee eens, maar is wel wat ik zelf zie en wat ik hoor van mensen die er ook starten naast reguliere wedstrijden. Maar vooral in de rubriek zonder startkaart zie je dat nog wat meer. Daar doen ook mensen mee die nooit officieel willen starten en het alleen af en toe leuk vinden om op een wedstrijd mee te doen met dezelfde rassen bijvoorbeeld.
Daarom was mijn advies aan DJZ ook dat als hij al wil promoveren naar de L nu er nog wel gewerkt moet worden aan de stelling en buiging onder andere. Ook met in achterhoofd dat het volgens mij de bedoeling is dat er wel een startkaart komt.

Dat staat verder helemaal los van dat ik het geen geweldige regeling vind. Natuurlijk maak je er gebruik van als dat kan.