[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melis_93
Berichten: 73
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 21:14

Leuk dat hier weer wat in leven in komt :)

Kabayo gefelicteerd met de zwangerschap en dracht! Wel heel speciaal zo beide samen!

Urosa hier gaat het goed :)Z1 hebben we inderdaad de eerste winstpunten binnen, de proeven zijn zeker nog niet zoals ze moeten, maar dat is een kwestie van kilometers maken. Ondanks de foutjes en rommeltjes die we nu nog hebben komen we toch al aardig mee.
Op dit moment door allerlei omstandigheden even op een iets lager pitje, maar we hebben eind april weer een wedstrijd staan :)

Hoe gaat het met jouw? Zag dat je na het grote verlies van Karel wel fijn weer wat te rijden hebt?

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 21:25

Ik was in 2018 actief in dit topic. Nu maak ik volgend weekend mijn debuut als nieuwe combinatie met een huidig paard wat ik rijd in de M1. Gezien dit topic wat nieuw leven ingeblazen dient te worden, kan ik hier mooi een bijdrage aanleveren. Mits dit voor jullie oké is uiteraard..

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 08:44

Flevolander, natuurlijk! Alleen maar gezellig :D Vertel eens wat meer over je huidige paard en heb je een foto?

Melis_93, ook wel leuk om verder te puzzelen aan het perfectioneren van de Z1 proeven! Niet al te vervelende omstandigheden hoop ik?

Ja vreselijk, heb in mijn leven nog nooit zo gerouwd, het is nu 2 maanden geleden Y;( Heb inderdaad genoeg te rijden dus wat dat betreft fijn qua afleiding, maar mis hem en ons proces richting die LT echt. Heb nu door de zwangerschap van een kennis een LT ruin (Discovery) te rijden, die ga ik in mei ZZzwaar starten, maar dat is niet hetzelfde. Wel heel dankbaar voor hoor.

Start inmiddels met het vriendje van Karel, Lakaj L1. Hadden we 2e paasdag 3 winstpunten en 2e proef een 2e prijs dus dat was wel leuk. Als je dan ZZzwaar bent gewend is L1 wel heerlijk qua belasting, geen drupje zweet :')

Verder heb ik weer een eigen paard gekocht. Rijden voor anderen is leuk vanwege kosten maar heeft toch ook wel wat nadelen. Een jaarling, dus even geduld maar zo kon ik met mijn budget toch voor kwaliteit gaan. Ben echt wel verliefd op hem <3

MyWishMax

Berichten: 25338
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 10:00

Leuk weer wat leven!

Wij zijn ondertussen bezig met het Z1/z2 in training. Eerste vliegende wissels gereden en dat doet ze echt heel makkelijk. Helemaal voor paard met slechte galop haha. In het M2 hebben we nu 16 winst, maar wil de regio nog starten van de zomer dus we doen het rustig aan. Wel voor het eerst gehad dat ik het echt niet eens was met een jury qua punten. Ik ben altijd minimaal 15 tot 20 punten strenger als juryleden en nu had ik hoger geschat. Mijn vader ook en die zit nooit verder als 5 punten ervanaf. Nu was die hele wedstrijd een aanfluiting, zo enorm slecht geregeld. Waaronder op laatste moment de te rijden proeven veranderen en dat niet doorgeven. Alleen op de startlijst zetten, maar geen opmerking erbij en met aanmelden niks aangeven ondanks de vragen of er iets veranderd was. Die definitieve startlijst was ook te laat gepubliceerd.

Maar wel enorm tevreden hoe merrie het doet, fysio is ook enorm tevreden en ze gaat steeds makkelijker alles doen. Zelfs de uitgestrekte draf is nu een paar keer een 8 geweest terwijl dat ooit net aan een 5je was met enkele passen verruimen.

melis_93
Berichten: 73
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 15:09

Gezellig Flevolander! welkom

Urosa doe je wel even PB ;)
Dat kan ik me heel goed voorstellen, jullie waren zo fantastisch op weg..
Fijn dat je toch op hoger niveau nog een paard kan blijven rijden op moment, maar geloof graag dat het wel anders is.
Tof dat Lakaj gelijk zo goed ging op wedstrijd, wel even schakelen zo naar L1 haha
Gefeliciteerd met je nieuwe eigen aanwinst! Heel benieuwd hoe die uitgroeit <3

Ik rij momenteel ook een paard van een vriendin ivm zwangerschap, die is nog een stuk minder ver in opleiding dan Ken, dus dat is ook wel weer heel leuk. En een heerlijk relaxt lief paard. Die ga ik in juni een keer L1 starten bij onze eigen vereniging.

Mwm heel leuk om zo vast de Z1/Z2 oefeningen mee te nemen! Altijd een leuke uitdaging de wissels, maar super tof dat ie ze zo makkelijk springt!

Genieten jullie ook zo van dit heerlijke weer? Van mij mag het wel heel het zomer zo blijven met af en toe een buitje voor het stof :+

MyWishMax

Berichten: 25338
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:39

Leuk melis! Ik heb pas paard van vriendin gereden, maar helaas moest ik er na een paar minuten af want mijn lijf bond dat zadel niet oké.

Hier niet kunnen genieten van het weer. Zou zondag voor het eerst weer op buitenrit gaan met diezelfde vriendin, maar mijn moeder ligt sinds vrijdag kn het ziekenhuis. Dus het is hier vooral hectisch en gestresst. Woensdag voor het laatst gereden en vanavond even kijken of het lukt.

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 17:39

Dank allemaal, uiteraard herken ik de nodige oudgediende uit andere wedstrijd topic's of van " vroegur" van dit topic, dus ik sluit graag weer aan!

@urosa, je moet mij even bijpraten.. maar begrijp ik dat je grote vriend er niet meer is? Ik weet nog wel dat wij je toen voorgelezen hebben in Almelo toen..

@MWM, nog lekker aan het rijden met Flow zie ik?


@Melis, wat een leuke zwarte merrie heb je..


Ik stel "mijn" merrie even voor. Ik ben haar gaan rijden ivm zwangerschap van de eigenaresse, gezien ik even zelf zonder paard zat en dat mooi samen viel.. echter klikte dit eigenlijk heel goed, en is mij gevraagd of ik ik haar ook na de zwangerschap wilde blijven rijden.

Het is een E jaargang van Ufo, braaf, zwart en groot.. ik ben er dus heel content mee..

Via een dispensatieverzoek omdat ik twee jaar geleden mijn rug heb gebroken op 2 plaatsen, mag ik nu beginnen in het M1 (merrie is al reeds Z1 geklasseerd, en ik ook), ik ben heel benieuwd zaterdag..


Afbeelding

melis_93
Berichten: 73
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:23

Mwm hopelijk knapt je moeder snel weer op!
Is het nog gelukt om vanavond te rijden?

Dankjewel Flevolander!
Oef dat klinkt naar van je rug zeg.. Inmiddels weer helemaal goed?
Wat een leuk paard! Wel heel fijn dat je nu eerst M1 mag beginnen!

Ken vandaag na een weekje vrij weer opgepakt, door het overlijden van mijn oma kwam er even niet zoveel van en daarbij kreeg ze afgelopen week een flinke hoefzweer. Vandaag haar aan de longe gehad en dat ging goed :)

gomir

Berichten: 25541
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 23:45

Wat erg van Karel Urosa :(:) Dat had ik helemaal niet meegekregen.
Wel fijn dat je nog wat te rijden hebt nu, maar dat maakt het gemis niet minder.

MwM: beterschap voor je moeder. Zo'n ziekenhuisopname slokt een hoop vrije tijd op he :=

Welkom Flevolander en succes met jullie debuut.

Ik heb vandaag voor het eerst weer een paar rondjes gereden met Jente na haar hoefwandresectie vorige zomer. Denk dat we al sinds mei/juni niet meer serieus hebben kunnen rijden vanwege die hoefzweer ellende, maar ze was superbraaf :+: Gaat wel een paar maanden duren voordat we weer in de buurt van wedstrijdniveau komen, maar we mogen in ieder geval weer wat :D

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 08:11

MWM, tof al lekker bezig met Z1/Z2 en jullie gaan altijd hard qua winstpunten! Jammer van de laatste wedstrijd maar zoveel belangrijker dat jullie gewoon in training zo lekker gaan en heel knap dat je die uitgestrekte draf er nu zo uit kan rijden! Wat schrikken van je moeder, heel veel sterkte daar :knuffel:

melis_93, leuk zo'n lief en relaxt paard erbij te rijden, kun je ook mooi je vriendin helpen zo! Starten we beiden L1 dit jaar :D Het weer was inderdaad even heerlijk, helaas nu wel weer iets minder. Kijk echt uit naar een langere periode zonder regen. Gecondoleerd met je oma, afscheid nemen blijft naar :knuffel: gelukkig dat Ken aan de longe weer lekker liep na de hoefzweer!

Flevolander, klopt ;( hij is vrijdag op zaterdagnacht 3 februari ingeslapen vanwege koliek, het was ineens helemaal mis. Zijn dunne darm was gedraaid.

Wat een leuke merrie, jullie zijn een mooie combinatie! Echt top als je zo een fijn adres kan vinden. Hoe gaat het nu met je rug? En fijn dat je weer even in het M1 kan beginnen

Gomir, wat fijn dat Jente na al die tijd super braaf was! En wedstrijdniveau komt wel weer, belangrijkste dat ze weer herstelt is!

melis_93
Berichten: 73
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 22:05

Gomir fijn dat je weer even hebt kunnen rijden!

Urosa ja leuk allebei L1 :)

Ken mocht vandaag weer even onder het zadel, voor de zekerheid even aan de longe gehad, maar dat vond ze niet nodig :+ Onder het zadel was ze aan, maar braaf haha. Geloof dat ze blij was dat ze weer wat mocht doen.

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 19:42

urosa schreef:
Flevolander, klopt ;( hij is vrijdag op zaterdagnacht 3 februari ingeslapen vanwege koliek, het was ineens helemaal mis. Zijn dunne darm was gedraaid.

Wat een leuke merrie, jullie zijn een mooie combinatie! Echt top als je zo een fijn adres kan vinden. Hoe gaat het nu met je rug? En fijn dat je weer even in het M1 kan beginnen


Jeetje wat een nare manier om je paard te verliezen, ik vond jullie een leuke, en sympathieke combinatie.. sterkte met het verlies..

melis_93 schreef:
Dankjewel Flevolander!
Oef dat klinkt naar van je rug zeg.. Inmiddels weer helemaal goed?
Wat een leuk paard! Wel heel fijn dat je nu eerst M1 mag beginnen!

Ken vandaag na een weekje vrij weer opgepakt, door het overlijden van mijn oma kwam er even niet zoveel van en daarbij kreeg ze afgelopen week een flinke hoefzweer. Vandaag haar aan de longe gehad en dat ging goed :)



Rug blijft altijd wel iets wat ik blijf voelen helaas, maar gelukkig niet op een manier dat je nooit meer op een paard stapt.

Fijn dat je inmiddels weer aan het rijden bent, en gecondoleerd met je oma..
Heb je nog wedstrijden op de planning ?

Ik heb vanmiddag mijn debuut gemaakt met Etasie... Fijn en braaf paard om mee te hebben op wedstrijden. Uiteraard moest ik even zoeken en elkaar vinden zo op vreemd terrein. Hier en daar wat hakkeltjes dus. Maar heel tevreden voor zo even een M1 wedstrijdje terwijl ik haar nog niet zo heel lang rijd. 188,5 met een 2e plaats en 180,5 :j

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 08:19

melis_93, fijn dat ze braaf en fanatiek was. Beste combinatie haha. Heb je al weer een wedstrijd gepland?

Flevolander, bedankt lief van je. Knap debuut met een paard dat je nog maar kort rijdt. Gefeliciteerd!

Afgelopen maandag weer bij Thomasso geweest, inspecteur van de verzekering kwam en die was ook erg enthousiast :D
Afbeelding

Verder gaan de paardjes goed. Ik ga zondag 28 april weer op concours. Lakaj in het L1 en Ayanino (11 jarige PRE ruin) in het Z1.

melis_93
Berichten: 73
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 20:51

Flevolander ik heb volgend weekend weer concours staan, even kijken of we weer zover zijn om Z te starten en anders gaan we 16 mei weer op pad :)
Toch een mooi begin zo gelijk met 2 winstpunten, gefeliciteerd!

urosa wat een heerlijk koppie heeft Thomasso <3
Leuk dat je volgende week met 2 paarden op pad gaat! Wat is Ayanino voor paard? :)

melis_93
Berichten: 73
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 15:58

Afgelopen donderdag sinds weken weer gelest, geloof dat ze blij was om weer mee te mogen, ze was zo mega fanatiek dat ik mn handen goed vol had :+ Maar wel weer heel fijn kunnen werken en dat gaf ook goede moed om vandaag wel te gaan starten.
1e proef heerlijk kunnen rijden, echt genoten. Echt nog wel dingen die beter kunnen, lb in de zijgangen mag nog wat makkelijker, wissels mogen nog vloeiender maar ze gaf echt een fijn gevoel.
daar kregen we 227,5. 2e proef was ze ietsje moe waardoor het net wat lastiger wordt om haar fijn op achter te houden, maar ook daar zeker tevreden over en 223. Beide proeven gewonnen in het Z1.
Het gevoel was goed, waar ik echt blij mee was <3 en als de punten dan ook nog zo zijn is helemaal leuk. En daarmee hebben we ook de punten om Z2 te mogen starten, al blijven we voorlopig nog lekker doorrijden in het Z1 :)
Jury kwam na de tijd nog even naar me toe en vond ik dat ik haar fijn voorstelde, altijd leuk om te horen :)

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:32

Melis_93, heerlijk dat je zo lekker fanatiek aan het lessen bent geweest. En gefeliciteerd met je prijzen en mooie punten. En altijd een leuk extraatje als de jury naar je toe komt heb je toch maar mooi een positieve indruk achter gelaten!

Ayanino is een trainingspaard voor de eigenaresse. Het was allemaal erg snel maar hij is afgelopen weekend Z1 geklasseerd *\o/* nu rijden we 18 mei nog een MCI wedstrijd en daarna gaat de eigenaresse ermee verder.

Lakaj is met afstand 2x 1ste geworden in de L1, met 196.5 en 200 punten. Heb van hem ook foto's besteld, laat ze wel even zien als ze binnen zijn :D

Donderdag met Disco een generale voor de wedstrijd volgende week. Een proefgerichte training in een wedstrijdring. Zin in!