[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10417
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:34

MyWishMax schreef:
Marietje35 schreef:
Been eraan houden hoor, juist dan!
Fijn dat je de tijd kreeg om rond te rijden, niet zo ellendig als gelijk moeten beginnen.

5 meter is de helft van de helft. :D


Nee, dit was op het erf nog. Als ik daar been aan gelegd had in de staat waar zij in was, waren we aan de vlieg gegaan dat erf over. In de bak wel been eraan idd, maar dit was iets te gevaarlijk om een ontploffing te krijgen. En als ik haar braaf achter moeders parkeer loopt ze op haar tenen er achter aan. Ze vertrouwt ons wel zo goed dat ze je volgt, alleen onder het zadel zijn paarden die ze hoort (helemaal in natte bak) maar niet ziet echt wel een ding. Dat was maandag ook een probleem waardoor we continu aan de kletter gingen.

En ja, die 5 meter weet ik :') Voltes kan ik keurig schatten, ook 15 meter of die van 8? meter in het Z, zijn altijd goed. Maar die gebroken lijn doe ik echt maar iets. Als ik echt mik op de helft vanaf de AC lijn (of hoefslag), maak ik hem standaard te klein. _O-


Ik stuur richting de A of de C en dan omstellen op de BE lijn

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:36

Dan zijn die van mij te klein als ik dat doe. :+ Daarom zeg ik, ik ben echt een kneus ermee, hoewel ze gisteren dus gewoon goed waren. Een 8 en een 9 geloof ik, ik zou je alleen niet kunnen vertellen hoe ik ze precies gereden heb. :')

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:42

Als je weet dat ze te klein zijn als je op de A of de C mikt, dan mik je toch gewoon de volgende keer een metertje verder naar links?

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:52

Je richt inderdaad op de A of C :j Halverwege stel je om

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:40

Wij gister weer een punt er bij, had lekker gereden, was het dus niet eens met de tweede jury... Maar dat hou je toch wel eens.

Afbeelding

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:50

Gefeliciteerd Shelly! Waarom was je het niet eens? (mooie witte sokken trouwens! _/-\o_ )

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:11

Wat een water zeg :7 Niks aan, alles zeikend nat buiten.
Ondanks dat die van mij geschoren is (Om precies te zijn 4 weken geleden!) zit hij alweer dik in z'n vacht.
Over 1,5 week gaat hij weer kaal. :+

Rijden gaat weer erg fijn, ben geloof ik uit de kleine dip. :j
Merk dat de dipjes steeds kleiner/korter worden, altijd prettig. Eens zien of we het weekend mooie ontspannen proeven neer kunnen zetten.
Was zo schattig, gisteren een meisje met een C pony van buitenaf die bij ons kwam rijden. Die van mij is helemaal gek op dat kleine spul, dus hij liep steeds zo langs: <3
Heb haar ook nog even geholpen met het wijken, was leuk!

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 22:43

Vandaag 6e met 196 punten *\o/*

Nu heeft ze 21 winstpunten en wat zei de stalbaas vandaag; ik zou niet te snel naar het L2 gaan -O-

Mijn dochters idee was om de maand dec te gebruiken om te gaan trainen voor het L2 en dan na de laatste selectiewedstrijd (13/14 januari) over te gaan naar het L2

Er staat dan op 12 januari nog een proef in de planning om weer even een wedstrijd te hebben voor de laatste selectiewedstrijd (maar ik denk dat dat te dicht op elkaar is want die is dan eigenlijk de 13e)

Dus tel er nog 1 tot 3-4 wp bij op, dan is het toch echt wel mooi geweest in het L1 of zijn wij nou gek???

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 23:18

Simpel je mag maar 30 wp, dus daarna ga je over. :D
Let je wel op met promoveren tijdens de sekecties. Alleen de hoogste klasse telt.

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 23:20

Zoals ik al zei gaat ze pas na de laatste selectie over ( mits ze heel veel geluk heeft en naar de Brabantse kampioenschappen mag, dan pas daarna)

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 00:21

Ligt geheel aan de combinatie vind ik. Idd je mag tot 30 ik gebruik die ruimte wel om gewoon kilometers te maken. Ik vind het erg prettig. Maar zoals ik al zei is heel verschillend per combinatie.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 09:51

Ik vind het altijd zo zonde van het geld om maar te blijven starten in een klasse als je de punten hebt voor de volgende klasse... :+
Ik train dan liever thuis weer verder en stap dan over.
Ik heb de L1 tot 12 gereden en de L2 ook tot 12.
Maar ik rijd dan ook geen selecties en kampioenschappen...

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:46

Als ze geen selecties reed was ze ook overgegaan hoor. Maar in het begin reed ze net in de 180 en dan vind ik het te vroeg om over te gaan. Nu rijdt ze iedere keer in de 190 en dan zit je wat beter. Dus lekker trainen op die paar andere dingen in het L2 en meteen na de selecties over. Dan geen selecties meer maar gewoon op eigen tempo over

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:40

@ Yom; goed gedaan van je dochter, gefeliciteerd! Inderdaad, let je wel op de punten?

Wat betreft het overgaan; als je constant boven de 190 + scoort, dan moet dat wel goed komen.
Het is zeker per combinatie verschillend. Ik heb de B helemaal uitgereden puur voor de ervaring van mijn paard.

Ik heb het weekend ook weer gestart, gelukkig veel meer ontspannen als 2 weken terug.
2 prima proeven neer kunnen zetten op wat kleinigheidjes na. 2 x gewonnen en 4 punten mee naar huis.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:56

Jullie gaan goed allemaal :)

Hier 17-12 pas weer wedstrijd met Eliana. Gisteren wel echt heeeerlijk getraind met haar. Als ze toch eens zo ging lopen op wedstrijden. :')
Nu aankomende zondag mag Zorro mee.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:00

Dat zou toch mooi zijn Mirjamalvaro! Was het maar zo simpel :D

Ik heb nog 2 wedstrijden staan, daarna niks meer. Ligt er beetje aan of ik me weet te selecteren voor de kampioenschappen hoe ik de verdere planning ga doen, dus ik wacht nog even af met verder inschrijven.
Zit toch dan met kerst en oud & nieuw dus komt goed uit. :D

Zorro start je al wat hoger toch?

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:01

Ik heb dus nog 3-12 met Zorro, daarna 17-12 met Eliana en 6-1
En dan eerst de rest van de winter door komen ben ik bang :=

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:02

Je hebt geen binnenbak? Dat is echt lastig dan ....
Het regent hier alweer de hele ochtend, diep triest weer. Ben blij dat ik binnen kan rijden.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:16

Hier ook geen binnen en alles onder water op ‘t moment...
Dat zijn de momenten dat een binnenbak best leuk zou zijn...

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:19

Oef, ik ben wel heel blij met de binnenbakken nu, ja. Longeerbak is ook overdekt en sinds eind van de zomer hebben we een 2e binnenbak. Hoewel de ene buitenbak altijd wel goed te rijden is en niet zo nat wordt, wordt de andere een waterbak...

Zondag heb ik 2e selectie, jammer genoeg pas om kwart over 5 en half 6. Wordt een hele pittige dag voor mij en kan deze week maar 1 keer rijden. Vandaag voor de zekerheid niet gaan rijden, nogal een pittig weekend achter de rug. We zien het maar als een oefenrondje, want geselecteerd ben ik al.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 07:36

Enkel mijn 20x40 buitenbakkie ja. Of euhh zwembad nu op dit moment. :=

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 07:50

Wij mogen zaterdag weer een keertje is al lang geleden dat we weg zijn geweest.
Ze heeft nogal wat problemen met laden.. de ene keer duurt het 10min en de andere keer 2 uur..
En als het zo lang duurt heeft ze al zoveel energie verspild :(
Het is een selectie wedstrijd maar we rijden gewoon mee omdat het een hele fijne baan is :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:45

Wat een droeve dag gisteren zeg, bah! Alles is nat, niet te hopen dat het nu op korte termijn gaat vriezen!

@ Mywishmax; Wat goed dat je al zeker bent van selectie, gefeliciteerd! Succes zondag, komt vast goed.
@ Helga; wat balen van het laden. Heb je wel eens zo'n Monty Roberts halster gebruikt?

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:46

balen helga. Ik heb nu een trainster achter de hand voor dat soort problemen. :=

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:48

Drama als ze slecht laden. Die van mij gaat ook niet zo erop, maar toen ik hem net kocht ben ik gelijk gaan oefenen. Nu loopt hij zo mee, als er maar longeerlijnen langs de klep hangen. Op concours gaat hij er vaak terug wel zonder in. :D
Mijn vorige paard laadde ook lastig, maar die had ik uiteindelijk zo makkelijk dat hij er zelf inliep, kon het touw zo over z'n hals gooien en in de trailer wijzen, dan ging hij braaf.