Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 26 van de 70 [ 1728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 70  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

 
Profiel   

Gefeliciteerd met de winstpunten van afgelopen weekend!

Fleury, fijn hoor, zo'n debuut! Daar zou ik voor tekenen haha.
Imannuela ook blij met het resultaat, gefeliciteerd!

Ik heb het al vaker gezegd, maar hier begint het ook wel te kriebelen haha. Ook omdat paardlief het echt steeds beter gaat doen. Misschien toch maar eens rond gaan kijken voor een debuutwedstrijd. Enerzijds wil ik hem nog nét wat beter bevestigd hebben, anderzijds weet ik ook dat hij het nooit gaat leren als ik hem thuis houd. Ooit zal hij toch moeten gaan wennen aan op ander terrein lopen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 12:13 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met jullie punten
Ik wou volgend weekend ook starten maar afgezegd eerst last van de rug en een migraine dus te weinig gereden

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 13:44 



 
Profiel   

Mijn paard (en mijn zusje) hebben gisteren hun eerste wedstrijd gereden in het B, ging boven verwachting goed, hele nette proef alleen bij het aangalopperen wat spanning. Komen we terug op stal (ze moest s avonds rijden) is alle verlichting uit dus haasten om weer op tijd terug te zijn.
Mooie 7e plaats 2x en voor beide proeven winst (181,5 en 184).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 13:58 



 
Profiel   

Josien_ schreef
Ik ben ook begonnen met een dagkaart omdat ik eerst wilde ervaren hoe het was. Maar wanneer je meer dan 5 keer ofzoiets start dan kun je beter een jaarkaart nemen. Weet het precieze aantal niet meer, maar had dat toen uitgerekend.


6x is gelijk aan de jaarkaart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 14:40 



 
Profiel   

lindamusters schreef
Hier ben ik deze week na zeker 2 maanden weer begonnen met opbouwen. Net voor de kerst was het constant zo nat en lukte het rijden met regelmaat al niet echt meer.. Vervolgens een maand laten staan met het idee joh zodra het beter weer wordt, toen een aantal keer kunnen rijden en nu lukte het alsnog telkens niet. Nu zijn helaas wel alle spieren en conditie weg maar ach hij wordt pas 5 dit jaar dus is allemaal geen probleem.

Wat raden jullie aan voor "schema" om op te bouwen? Ik zat zelf te denken aan 2x per week onder het zadel, gewoon even loswerken zolang als nodig, en de rest van de week nog 2x aan de longe.


Fijn dat je weer bent begonnen met opbouwen. Fingers crossed dat het weer zo blijft en we kunnen doorzetten nu.

Qua schema vind ik het altijd even aanvoelen wat voor jou en je paard nodig is. Nevele heeft op tijd afwisseling nodig; vandaar dat ik daaromheen een schema heb gebouwd. Verder is Nevele een paard met heel veel energie die hij kwijt moet kunnen. Zo kun je denk ik het beste kijken naar je doel, de tijd die je daarvoor hebt bedacht en wat je paard nodig heeft aan training en spieropbouw.


yfkelover schreef
Even update vorige week nog beetje ontdaan van de punten van mijn dochter vandaag is Ze weer gestart gelukkig nu 188,5 en 195,5 dus blije dochter en vertrouwen terug *\o/*


Wat super! Gefeliciteerd. Prachtige punten!

@Kirstenhorse: Wat goed dat je deze keer zonder spanning hebt kunnen starten. En wat een knappert zeg, waauw!



@Immanuela: Hele mooie punten, gefeliciteerd! Prachtige foto er bij.



Gister hele fijne proeven gereden. Met name bij het inrijden spanning, maar dit werd later beter. Bij de wedstrijdbak viel degene die de coupons ophaalde over een draad van de verwarming naar buiten. Dit had als gevolg dat wij ook bijna buiten de baan vlogen. :') Gelukkig konden we er allemaal om lachen. Dit bracht wel weer een deel van de spanning terug bij paardlief.
En als hij gespannen is, worden zijn moeilijke dingen, weer even extra moeilijk. Waardoor hij door mijn linkerbeen viel. Hierdoor hebben we minder precies op de letter kunnen rijden en heb ik daarin wat puntjes laten liggen.
Toch goed voor 180 en 182. Dus hartstikke tevreden. Reëel en eerlijke gejureerd. En heel leuk jurycommentaar. Kunnen we weer mee verder in de training!

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 15:49 



 
Profiel   

@xvera94 Ja gewoon wanneer het goed gaat het proberen! Ooit moet het ervan komen :)
@avalon_ dankje! Jij hebt het ook goed gedaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 17:39 



 
Profiel   

Kijk en daar zou ik super blij mee zijn avalon !
Eerlijk en netjes rijden daar doe je het toch voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 17:45 



 
Profiel   

Ik zie net pas dit topic en wil graag meekletsen! Ik ben in 2018 in de L1 en B gestart met 1 van mijn bijrijdpaarden :D Ja L1 en B...daar zit nog een verhaal aan vast...Ik had toestemming van KNHS om L1 te staren ivm fnrs klassering. Van een deel van het KNHS dan...want het gedeelte dat de punten officieel moet registreren wilde dit niet doen...waardoor mijn L1+4 niet doorging..en ik mooi in de b moest starten :(:) Inmiddels B+7..en hopelijk 3/4 maart onze laatste 3 wp waarna we eindelijk weer terug in het L1 kunnen :D En dan snel weer die vier punten terugrijden...

Wij vorig jaar: [ img ]

In de training zijn we vooral bezig met de zijgangen en het leren strekken van de rechterkant (inbuigen op links), hierop gaat ze vooral laatste tijd wat feller in protest, ik vermoed dat deze kant wat minder los is en het losser trainen hiervan dus wat spierpijn vraagt van haar. Maar al met al doet ze kei goed haar best! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 18:40 



 
Profiel   

Welkom !
Mooi paard heb je !

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 19:20 



 
Profiel   

Welkom! Inderdaad een heel leuk paard!
Jammer dat je van (een deel van de :+ ) KNHS terug moest. Dit was inderdaad een aantal jaar terug ook nogal een geregel. Ik startte toen met een manegestartkaart en kon in de B en L1 rijden. Je punten werden niet als combinatie geregistreerd, maar alleen op jouw naam. Dus als je later zou starten met een paard wat nog geen aantoonbare winstpunten had (ook al had je daarmee met de manegestartkaart in de L1 gereden), dan moest je weer gewoon in de B starten, volgens mij.
Waarom willen ze de punten niet officieel registreren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 19:27 



 
Profiel   

Dankjewel Little_birdy en xVera94! Zal het compliment doorgeven aan m'n kleine bodybuilder <3 (oké 163 dus niet heel klein..wel vergeleken met de andere merrie van 170 :+)

En waarom ze het niet willen erkennen..volgens mij omdat ze dan 100 euro mislopen aan b startgeld..Vind het wel een beetje onzin gezien ik ook niet onverdienstelijk had gereden dat weekend in de L (gem 190 aan punten ). Paardlief zelf is met een vorige eigenaar M2 startgerechtigd geworden. En zelf reed ik met de fnrs proeven F13 dus ook L1 niveau. Zou je denken dat ze niet zo moeilijk zouden doen..Maar wel dus. Achja nog maar 1 weekend in de B en dan zijn we er weer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 19:37 



 
Profiel   

Loes: Met één been in de B en één been in de L1. Dat zoiets kan! haha. Wat een knap paard heb je. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 12:04 



 
Profiel   

little_birdy schreef
Kijk en daar zou ik super blij mee zijn avalon !
Eerlijk en netjes rijden daar doe je het toch voor


Absoluut! _/-\o_


Vanmorgen in de training geweldig gereden. Zonder wedstrijdspanning knalt 'ie echt de laatste weken. Nog een paar ervaringen en dan kunnen we dat er hopelijk ook in de ring uitrijden. Ik heb er wel vertrouwen in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 12:05 



 
Profiel   

Ik merk juist dat ik een beetje vast loop nu haha . Ik wil en verwacht weer eens teveel en dat levert spanning op bij beide .
En moet ze gewoon niet langer als 1 dag rust geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 12:20 



 
Profiel   

Ik ga in maart weer een keer B starten denk ik. Outdoor weer verder met de L.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 13:31 



 
Profiel   

Ik heb even flink bij moeten lezen, wat gaan jullie hard!!

Ik zie eigenlijk vooral succes op de laatste paar pagina's, wat goed om te lezen!

Ik hoop niet dat jullie het erg vinden als ik niet op iedereen persoonlijk reageer; ik heb de griep dus mijn hoofd zit totaal vol met watten. Naar de koelkast lopen is me eigenlijk al te veel, laat staan werken (lees: 30 koters iets bijbrengen over de Middeleeuwen, tegelijkertijd de lieve vrede proberen te bewaren zonder zelf gillend gek te worden of in huilen uit te barsten).

Wij hebben net de hele apk gehad en zijn weer rustig aan het opbouwen. Daarom hebben we de stoute schoenen aangetrokken en heb ik ons opgegeven voor ons eerste crosslesje *\o/* !
Onwijs veel zin in! Paard is nog lang niet b klaar, maar ons doel is vooral veel zien en doen, dus dan past dit er prima tussen denk ik. Eerste paar sprongetjes zijn inmiddels gemaakt, maar onze bak is eigenlijk te klein voor mijn reuze pony. Hopelijk kunnen we met crossen wat langere lijnen meepakken. Hij vindt het in ieder geval prachtig! Hoe ruk ik hem er ook voor plemp, springen doet ie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 15:46 



 
Profiel   

Getver griep das echt niet tof
Joh weten jullie nog die ouderwetse zadelonderleggers die zachte dingen met nep wol er omheen ?

Zijn die nog ergens te koop of heeft iemand er 1 liggen die ik mag hebben ?
Ik gebruikte ze altijd met longeren maar heb hem niet meer :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 17:27 



 
Profiel   

Saar88 wat balen van die griep, maar wat onwijs leuk dat je een crossles gaat doen! :D Mijn andere merrie springt echt niet als ik haar er ruk voor zet :') Ze stopt dan net zo banketstaaf als ik haar ervoor zette haha. Ik hoop met haar wel ooit een crosslesje te gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 19:44 



 
Profiel   

Avalon_ schreef
Loes: Met één been in de B en één been in de L1. Dat zoiets kan! haha. Wat een knap paard heb je. :)


De eigenaar en ik wisten ook niet dat dit kon := Dankjewel voor het compliment over t paard <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 19:45 



 
Profiel   

Wauw wat een successen hier zeg!

PeerAppel jij was gevallen toch hoe is het nu?
Sterkte met alle griepjes, hier breekt het ook aardig door

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:16 



 
Profiel   

Saar88 schreef
Ik hoop niet dat jullie het erg vinden als ik niet op iedereen persoonlijk reageer; ik heb de griep dus mijn hoofd zit totaal vol met watten. Naar de koelkast lopen is me eigenlijk al te veel, laat staan werken (lees: 30 koters iets bijbrengen over de Middeleeuwen, tegelijkertijd de lieve vrede proberen te bewaren zonder zelf gillend gek te worden of in huilen uit te barsten).


Even een stukje uit de quote geknipt. Allereerst beterschap. :(:)
Jij werkt ook in het onderwijs? Geschiedenisdocent zo ik uit je stukje haal? Ik ben zelf bovenbouw-juf op de basisschool. Groep 7 op dit moment. En ja... ook behoorlijk de griep gehad. De kinderen nemen genoeg bacteriën mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:19 



 
Profiel   

Klopt Avalon :D! Over het algemeen een ontzettend mooi beroep, maar met dit soort dingen merk ik toch wel hoe zwaar het is! Jij inmiddels weer beter?

Loes, dat is wel eentje waar je het goed op leert! Die van mij is gek genoeg best wel onzeker, maar springen vindt ie helemaal te gek. Het ziet er nog niet uit hoor, want hij komt echt kracht te kort nog. Zo duikt hij heel erg na de sprong en vliegen er regelmatig balken in het rond. Want ja, én galopperen, én korte bochtjes én springen is allemaal wel heel veel. Maar wel gretig aantrekken :D

Little_birdy, bedoel je die zadelvormige dingen die helemaal van 'wol' zijn? Deze: https://www.google.nl/search?client=fir ... MGd4Q5_vZM: ?

PeerAppel, een val :o? Daar heb ik overheen gelezen! Hard gevallen of gaat het inmiddels weer goed?

Bedankt voor alle beterschapswensen! Nog even dit weekje doorbikkelen en dan heb ik vakantie gelukkig :). Zal ook eens wat beeldmateriaal inleveren bij jullie, ben erg benieuwd welke puntjes jullie nog zien bij ons voor we B klaar zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 21:48 



 
Profiel   

Hey Marloes! Wat leuk om jou hier in dit topic tegen te komen XD Anna hier van Tsjalkje, Eelke en Renkse ;) He bah, wat vervelend dat het KNHS zo lastig deed met het wel/niet in het L mogen starten! Nou ja, bekijk het positief, je hebt iig weer extra wedstrijdervaringen nu je de B weer eerst door moest :P

Iedereen met winstpunten: super gefeliciteerd weer!

He bah Saar88, wat vervelend die griep! Hopelijk ben je snel weer beter!

Hebben jullie ook al gehoord dat het weer gaat vriezen? Ik had eigenlijk de stiekeme hoop dat de kou nu langzaam zou gaan afnemen. Wij zijn gelukkig gezegend met een binnenbak waardoor de trainingen gewoon kunnen doorgaan, maar dan krijg ik zo'n bommetje onder mijn kont omdat ze door de bevroren paddocks niet naar buiten gaan x)

Trainingen gaan hier op het moment eigenlijk wel lekker, ben vooral bezig met mezelf: mijn houding en mijn hulpen zo stil en klein mogelijk houden en merk dat dat eigenlijk heel fijn gaat! Ik bewoog altijd ontzettend veel mee waardoor ik hem eigenlijk alleen maar aan het tegen werken was. Nu ik er meer op let merk ik dat als ik goed stil zit en een kleine, maar duidelijke hulp geef dat hij veel beter reageert! Heb alleen nog niet de goede balans om dit een hele rit vol te kunnen houden, maar al proberend leert men zullen we maar zeggen en elke stukje is er 1! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 22:08 



 
Profiel   

Sivanna, ik ben met hetzelfde aan het werk! Af en toe erg lastig maar wat een tof gevoel als het lukt. Ik moet er dan ook op letten dat ik wel functioneel blijf zitten ipv te statisch.

Grappig dat er meer juffen in het topic zitten :D ik geef skypelessen aan leerlingen in het buitenland en heb op di-wo-do een groep 4/5.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 22:51 



 
Profiel   

Hier nog een juf. Officieel onderwijsassistente maar ik sta op vrijdag vast voor een groep 1/2 op dinsdags een techniek les aan 4 t/m 8 en de rest van de week val ik in t/m groep 3 heel misschien 4.

Kunnen jullie je benen zo mooi stil houden? Wat ik ook probeer op mijn paard lukt het niet. Ik raak haar niet elke pas met mijn hiel, maar toch wiebelen ze zo |o Soms verwijt ik het maar aan het feit dat ik mijn heupen niet goed kan kantelen door operaties, maar moet eigenlijk gewoon lukken :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 23:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 26 van de 70 [ 1728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 70  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen