Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Lijst veranderen, mag dat?

 

Hoi bokkers,

Mag je een startlijst veranderen? Ik heb morgen wedstrijd en gisteravond is hij opeens veranderd.
Eerst mocht ik eerste starten maar nu sta ik tweede. Ik vond het fijn dat ik dan nog even de baan had kunnen verkennen (jong paard) maar nu kan dat niet meer...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 09:30 



 
Profiel   

ja volgens mij 24 uur van te voren mogen ze het nog aanpassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 09:31 



 
Profiel   

Ja hoor dat mag. Vaak geven ze wel aan of het een voorlopige of definitieve startlijst is maar niet altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 09:32 



 

Hmm oké! De hele startlijst is op dit moment een zooitje. Er staan zelfs ruiters uit de L in de B...

Moet ik hier de vereniging over mailen of lekker laten wezen? Haha sorry, eerste keer voor mij... :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 18:09 



 
Profiel   

Voor de jury maakt t niet uit of ruiters uit verschillende klassen door elkaar heen rijden, het is toch vooral belangrijk dat je zelf lekker je eigen proef kunt lopen en niet laat afleiden door de ruiters om je heen. Als je 2e start kun je ook nog van de pauze voor je ring gebruik maken hoor, als je er maar weer uit gaat voordat de eerste start.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 18:12 



 

Oh echt, mag dat Vladimir? Zou top zijn. Doe ik dat!

Ik kan gewoon niet zo goed tegen veranderingen op het laatste moment :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 18:36 



 
Profiel   

Je mag de ring helemaal niet in de pauze in... de eerste mag 2 minuten voor de starttijd erin (gelijk aan de tijd diebje hebt tussen de proeven door) alleen als er vermeld is dat de baan in pauzes verkend mag worden mag iedereen erin. Anders niet staat gewoon in het reglement. Normaliter mag het dus gewoon niet.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 18:40 



 
Profiel   

Ik wilde ook hetzelfde zeggen. Als je de baan mag verkennen staat dit uitdrukkelijk in het vraagprogramma vermeldt. Als dit er niet staat mag het niet. Maar voor je je proefje start kun je ook altijd een paar rondjes de baan rond. Ze zijn dan toch nog vaak bezig met het protocol van de vorige combinatie, om bijv de punten te tellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 18:56 



 
Profiel   

Je mag indd niet de baan verkennen ook niet als je als eerste bent.
Ik heb een keer die fout gemaakt omdat tegen mij was gezegd dat het wel mocht, toen door de organisatie eruit gestuurd. Excuses natuurlijk aangeboden, ze zei het geeft niks maar als de jury het ziet kan hij/zij jou diskwalificeren. Dat is ook niet de bedoeling lijkt mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 19:17 



 
Profiel   

Idd het moet aangegeven staan, zie lid 9. Ik vraag het voor de zekerheid altijd bij het wedstrijdsecretariaat ook nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 19:43 



 

En vanaf wanneer mag je de baan in? Vanaf dat de vorige combinatie heeft afgegroet of pas als ze er daadwerkelijk uit zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-18 09:17 



 
Profiel   

Dat ligt aan de ringmeester. En dan kan je inderdaad even rondje links en rechts en dan starten. Sommige jury's zijn heel snel andere wat minder. Dus het kan best zijn dat je vlot starten moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-18 09:18 



 
Profiel   

Amy schreef
En vanaf wanneer mag je de baan in? Vanaf dat de vorige combinatie heeft afgegroet of pas als ze er daadwerkelijk uit zijn?

Je mag er gelijk in als de ander heeft afgegroet :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-18 10:02 



 

Amy schreef
En vanaf wanneer mag je de baan in? Vanaf dat de vorige combinatie heeft afgegroet of pas als ze er daadwerkelijk uit zijn?

Dat soort dingen komen vanzelf wel goed. Soms mag je er direct in, soms moet je wachten tot je voorganger de baan heeft verlaten.
Overigens als je het zo spannend vind was het misschien een idee geweest om eerst een keer te gaan kijken bij een wedstrijd zodat je een beetje weet hoe het werkt?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-18 10:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen