[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:49

Daar kreeg hij de kans niet toe haha.

morgen zou ik wedstrijd hebben maar helaas, mijn trailer staat bij de dealer en daar zit wat onderhoudt aan.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:57

Ik ben wat blond, vec=Yvon?

Balen dat je door de trailer niet op concours kunt!

Vandaag weer les gehad. We zouden even simpel contragalop doen via korte diagonaal. Malloot deed niets anders dan de wissel springen, zelfs al had je de stelling overdreven. ‘t blijft ook een mafkees. Dus toen maar op de lange zijde in contra aangesprongen en dan is het hem prima.

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:01

Ja sorry ik zal het bij vec houden dat is inderdaad makkelijker.

Toch je vloer niet helemaal goed dan? Wel fijn dat je er op tijd achter was en het nu opgelost wordt.

Lastig Lithya als ze zo vooruit denken. Gelukkig toch nog goed af kunnen sluiten dan.

Gister Commaar weer eens meegehad. Buiten loopt ie altijd zoveel fijner dan binnen. 1e proef hadden we nog wel wat foutjes erin maar hij bleef er wel fijn aan trekken. Daar 1e met 215. 2e proef foutloos kunnen rijden maar voor mijn gevoel iets minder scherp. Jury was er echter wel enthousiast over want ik stond daar 1 met 234. Hopelijk kunnen we deze lijn vasthouden voor de selecties volgend weekend.
Morgen nog een x naar Theo, ben benieuwd.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:19

Wat een rust hier!

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 17:06

Iedereen zit lekker buiten in de zon denk ik!

Zadel is aangepast inmiddels. Vorige week zijn we gestart en onze laatste punten in het zzl gereden. Dat blijven we nog wel even starten want klaar voor het zzz zijn we voorlopig nog niet.
Dir weekend gaan we 3 dagen trainen bij Margo Timmermans. Neem ik mn negro puppy ook mee.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 17:30

Ik ben de laatste tijd vreselijk slecht geweest in reageren in topics. Te druk met werk, te druk in mijn hoofd en veel te weinig energie.

Je gaat super lekker als je nu alweer je punten te pakken hebt. En heerlijk 3 dagen achter elkaar trainen daar gaat het zo snel van vooruit. Les je altijd bij Margo of is dit een uitstapje?

Ik heb met Eros aanstaande zaterdag ons ZZL debuut maar ik vrees dat het nog een tikkeltje te ambitieus is. Vorige week op de jurycursus voorgereden en toen bleek ik het op vreemd terrein wat minder goed voor elkaar te hebben als thuis. Maar ik ga het er maar gewoon op wagen, wil van de zomer selecties in het ZZL rijden dus dan kan ik maar vast een beetje handig worden in de proeven.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:09

Ik lees af en toe nog even mee nu ik weer onderaan begin.
Katjes succesn met je debuut!
Iris ook lekker aan het rijden, super! Veel plezier met de training dit weekend. Heerlijk zo een weekend trainen.

Gisteren voor het eerst zelf even op jonkie gezeten. heeft nu 5x onder het zadel gelopen en tot nu toe heel braaf :D

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:07

Fijn als ze zo braaf zijn Melissa!

Hoe is het debuut gegaan Katja?

Zaterdag weer les gehad en eindelijk ging het fijn. Ene wissel ging prima. Ander even een zweepje bij om hem iets feller te maken. Nu doorwerken was de opdracht. Dan de oefeningen er weer bij en starten. Echt nooit gedacht.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:38

Goed!! Het was allemaal een tikkeltje groen en wiebelig maar hij was wel heel braaf op zijn eerste buitenwedstrijd.
Beide proeven 60.72% en in de tweede ook nog een prijsje.

Zweepje erbij helpt voor veel paarden heel goed met de wissels.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:54

Is toch een heel net resultaat voor een 1e keer?

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:42

Ik was er ook heel blij mee.

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:06

Iris gaat hard met de punten zo! Goed bezig. Hoe was je trainingsweekend?

Katja gefeliciteerd met je punten en je prijs! Super goed, zeker omdat je dacht dat het nog niet bevestigd genoeg zou zijn. Miss toch goed geweest om vast een keer te oefenen.

Lithya ook weer lekker bezig. Altijd een fijn gevoel als dingen op de plek vallen.

Wij afgelopen weekend ook weer weg geweest. Had eigenlijk wel lekker gereden. Maar had weer een enorm jury verschil. 201 en 220 :+ De waarheid zal in het midden liggen denk ik. Volgende keer beter zullen we maar zeggen.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 06:30

Lastig altijd zoveel punten verschil. Had je zelf het gevoel dat beide proeven ongeveer gelijk waren?

Het was allemaal nog wel een tikkie groen dat stond ook onderaan mijn protocol. Ga maar eens proberen de komende tijd zo eens in de 3 weken te starten en daartussen goed door te trainen. Wil graag de kampioenschappen in het ZZL meerijden en hoop hem daarna zover te hebben dat ik weer een stapje verder kan.

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:01

Het was 1 proef met 2 jury's :+
Met wat meer km in de benen zal het groene er zo wel af zijn toch.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:21

Hebben jullie wel vaker 2 jury’s per proef? Hier is dat alleen in de subtop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:28

Katja schreef:
Hebben jullie wel vaker 2 jury’s per proef? Hier is dat alleen in de subtop.


In Brabant zie je het bij de selecties wel vaker. Zeker in het Z.

In de kring waar ik rijd is het zelfs in alle klasses tijdens selectiewedstrijden. Mooie voorbereiding omdat het op de kampioenschappen ook zo gaat.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:17

Ideaal, ik vind het altijd wel fijn als er twee juryleden zitten. Vooral als ze een beetje op 1 lijn zitten natuurlijk.
Hier zitten er op de kampioenschappen wel twee maar bij de selecties niet. Nu hebben we dit jaar niet eens selecties dus dat is lekker makkelijk.

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:32

Hier komt het inderdaad vaker voor.
Dat is wel handig katja als je daar gewoon voor op kunt geven. Hier moet je wel een aantal wedstrijden rijden en dan mogen er maar een paar door.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:33

Dat is hier in de winter ook en volgens mij normaal gesproken in de zomer ook maar dit jaar niet.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:17

Een vraag. Hoe lossen jullie het op als paard even extra giftig op je been is en je een wissel wil rijden en deze vergezeld gaat van een beste bok?

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:57

Ik zet ze meestal terug naar stap en spring dan weer contra aan en doe de wissel opnieuw. Zorgen dat ik voor de wissel makkelijk naar voren kan schakelen kan ook heel veel schelen. Heb je het beide kanten op of maar naar één kant?

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:00

Als de kop verkeerd staat, beide kanten. Van links naar rechts wel wat meer.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:05

Kun je wel goed schakelen voor je wissel? Als ze niet aan je been zijn bokken ze ook sneller. Ik vind het soms wel fijn om even te wijken (voor je nieuwe binnenbeen) voor de wissel dan zit je er al wat meer aan en worden ze wat vrijer in het nieuwe binnenachterbeen.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:22

Schakelen is geen probleem. Spelen met de achterhand in de zin van naar binnen zetten op de volte ook niet. Zal een andere keer eens proberen met opnieuw in contra aanspringen en dan de wissel proberen een doen.

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:19

Goedemorgen, hoe gaat het hier? Iedereen fanatiek aan het trainen?
Lithya ben je er nog uitgekomen met de wissel?