Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimH

Berichten: 1626
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: egmond aan zee

Re: Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 11:20

En daar komt nog bij dat omdat ze zo klein is niet altijd de baas kan zijn over de pony, dus ik geef haar altijd de makkelijkste. Maar meneer de pony had geen zin om iets te gaan doen gister..........
Dus ze had niet echt een superles gehad hahaha

Greentea01
Berichten: 2875
Geregistreerd: 19-04-05

Re: Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:14

KimH kan je niks aan doen eigenlijk had de moeder voor de les even naar je toe moeten komen zodat je het wist. Maar kan me voorstellen dat je je even l*llig voelde!

Ik heb er gister weer 2 gelanceerd. We hebben een zwarte pony best een leuk ding loopt heet makkelijk nageeflijk maar als je in een verdeelde bak rijdt of voorop schiet hij vooral in de galop nog wel eens op de rem in de hoek kop naar beneden en dan schieten ze er aan de voorkant af. hahahahahaha Nou ben ik niet zo van het miepen dus als het alleen de schrik is gewoon weer op stappen en verder. 1 van de kindjes wou meteen ruilen. Dus ik zei al absoluut niet je stapt gewoon weer op en laat hem zien wie de baas is. alles is weer goed gekomen kindje heeft evengoed gegaloppeerd en super trots dat ze het toch ook wel op deze pony kon

KimH

Berichten: 1626
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: egmond aan zee

Re: Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 18:48

Haha jullie zeggen lanceren, wij zeggen strooien :D . Je hebt het goed opgelost door het kind weer op dezelfde pony te zetten. In ieder geval om te proberen.
Waar geef jij les Marcella?

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:02

hahah strooien :D

Greentea01
Berichten: 2875
Geregistreerd: 19-04-05

Re: Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:07

hahahaha kindjes strooien?? Die hou ik er even in!

Ik geef les bij Stal Mulder in Assendelft. 3 x in de week. 2 kinder uurtjes 1 volwassen en 2 jong volwassen of pubers ;-) En jij?

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:23

Leuk! Nieuw voorstelrondje?

Ik ben Ilja, werk op manege de Eenhoorn in Blokker en geef veel kinderlessen (zo'n 11 uur per week), longelessen (zo'n 2 uur per week) en 2 groepen volwassenen. Daarnaast nog kinderpartijtjes en alles wat los en vast zit :p Ook organiseer ik de FNRS wedstrijden bij ons. Daarnaast jureer ik dressuur wedstrijden voor de FNRS en soms neem ik een examen CBR af.
In mijn vrije tijd volg ik hier en daar een module HBO Toegepaste Psychologie bij de lOI :)

Heb zelf al ruim een half jaar niet meer gereden na een flinke val (flinke hoofdpijn en scheur in kuitspier) en omdat ik zo'n schijterd ben. Volgende week ga ik als het goed is weer beginnen!

Melvern
Berichten: 4418
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:29

ik heb gewerkt op de manege in vierhouten. ( op een camping ) ik kreeg kindjes van 5 tot en met de volwassenen. En ook aan aantal gehandicapte kinderen en volwassenen heb ik erbij gehad. Reed buitenritten voor met kinderen en een vrouw van zeker in de 70... Was altijd heel erg leuk.

KimH

Berichten: 1626
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: egmond aan zee

Re: Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 18:04

Ik werk op manege de Hoef in Egmond a/d Hoef. Als ik me niet vergis komen er redelijk wat pony's en paarden bij jullie vandaan Marcella best grappig eigenlijk als dat zo is :)

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:04

Ik ben Anneke, En ik geef les op Manege Belvédère in Nunspeet.
nou ja onder tussen regel ik het reilen en zeilen van het manege gebeuren daarzo. :D Buitenritten vakantielesjes, wedstrijden, kamp etc. ik draai de hele zaterdag, vrijdagaaf, en zondags voor mensen van buitenaf (lessen en buitenritten) en dinsdagaaf vaak nog een paar longelesjes vooraf. In de vakanties doe ik (bijna) alles wat nog extra erbij komt van buitenaf e.d. (gelukkig is er nog een man die helpt, anders is het niet te doen :Y) )
en in de tijd die ik dan nog over houdt studeer ik kinder en jeugdpsychologie.

Greentea01
Berichten: 2875
Geregistreerd: 19-04-05

Re: Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:51

KimH dan hebben jullie ook pim (pony) een tijdje gehad volgens mij jullie hebben een duitser van ons staan een tijdje hebben jullie een casco gehad van ons die hebben wij nu terug en die doet het erg goed in de springsport nu. hij loopt inmiddels L springen.

Minoes (als ik het goed schrijf) is toch van jouw stal?

Klein wereldtje he! grappig!

KimH

Berichten: 1626
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: egmond aan zee

Re: Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 09:03

Ja klopt Pim hebben wij een tijdje gehad. Erg leuke pony alleen hij kon niet aarden bij ons. Gelukkig hebben zijn oude baasjes hem weer terug. Geen idee wie de Duitser nu is bij ons. Er zijn de laatste tijd veel nieuwe paarden bij gekomen. Is de Casco toevallig een Vos die Victor heet?

Klopt Minouche is de eigenaresse van de manege :)

Ik ben een keer bij jullie op de manege geweest en ik was toen helemaal verliefd op Moony haha

Greentea01
Berichten: 2875
Geregistreerd: 19-04-05

Re: Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 10:27

Moony is de pony van het gelanceerde kindje waar ik over vertelde! hahahahaha op zich braaf dier hoor maar met beginners voor op of als niet achter een ander kan plakken kan het een draak zijn!

Casco is een schimmel die stond vorig jaar zomer bij jullie en is na een paar maanden terug gekomen. De duitser werd door Vincent dacht ik gereden. Die ben ik nog een keer tegen gekomen bij een oefenparcours in Heemskerk. Grappig dit zeg!!

Orry hebben jullie ook een tijdje gehad die hebben wij ook weer terug. pff even denken een bruin / wit bonte penoti hebben wij net een paar maanden terug. doet het trouwens erg leuk in de les maar wel een vlotte pony.

Pimmetje is weer bij dominque meisje is weer helemaal gelukkig! gaat ook erg goed hij loopt zelfs stukjes nagevelijk en hij ziet er erg goed uit. Maar vond al dat hij erg mooi terug kwam hij is wel opgeknapt bij jullie. Als je nou weer een keer bij ons bent geef dan ff een seintje dan zoek ik je ff op!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:42

Hoi hoi ik meld me ook weer even in dit topic….

Zomer’vakantie’ zit er weer op en vanaf gisteren zijn de lessen weer begonnen. De manegepaarden en pony’s hebben een fulltime 24/7 vakantie op het land gehad. Mijn eigen paard stond er ook bij en was natuurlijk druk met zijn taak om de groep ‘onder de duim’ te houden..haha…

Ik geef les op Manege De Steenen Kamer in Heerhugowaard. Ik heb een aantal kinderlesjes, 1 pubersles (hartstikke gezellige kids die al een leuk stukje kunnen sturen) en 1 volwassenen. Opstaplesjes doe ik niet aan, alleen in uiterste geval van nood, puur omdat ik daar het geduld niet voor heb en dat niet leuk vind om te doen.

Ik heb ORUN op zak en ga voor de FNRS jury-opleiding wanneer het hier in de buurt is, op verzoek van onze RV. Meer info over mij in mijn profiel...

De manegepaarden en pony’s komen en gaan bij ons via een vaste handelaar hier in de buurt. Puur omdat een paard dat niet geschikt is voor onze manege(lesse) zo op een snelle manier weer retour kan en de volgende kan komen.

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:14

@Imago01 - geef je vast op bij de FNRS. Bij voldoende inschrijvingen wordt een nieuwe cursus uitgeschreven.

Wij beginnen volgende week weer... Nog een weekje genieten van de rust :p

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Re: Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:19

Als het goed is, begint het dit jaar bij manege Beukers...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:16

Ik zal mijn eigen ook eens voorstellen, onze manege is Sintels uit Breda, http://members.tele2.nl/stalsintels. Ik geef voornamelijk kinderlessen, ook vanaf het begin en heb 2 volwassen lessen. Ook geef ik de menlessen. Verder ben ik FNRS jury t/m F12. Onze paarden en pony's komen allemaal uit eigen (op)fokkerij.

Zijn er van jullie bij die de 4daagse cursus willen doen van de FNRS met dat aangepast rijden?

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:59

ik ook een kleine voorstelronde
ik geef les op de manege in kollum en opende, aan kinderen vanaf 7 jaar en volwassenen, dus beginners aan longe en wedstrijdgerichte training. hiernaast geef ik ook nog privélessen bij mensen aan huis.

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:05

Ja! Ik heb me opgegeven Liberty. Is er al wat bekend?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:07

ik ga me nog opgeven. ga ik je eindelijk eens meeten ;)

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:35

Gezellie! Wie weet is er al wat info bekend, maar ik heb me op het werk opgegeven en daar ben ik al zo'n 4 weken niet meer geweest :)

KimH

Berichten: 1626
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: egmond aan zee

Re: Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 08:14

Ik ben ook gevraagd om de FNRS-jury opleiding te doen bij manege Beukers. Helaas heb ik nee moeten zeggen want ik heb echt geen tijd. Daarnaast moet je geloof ik als je de opleiding heb gedaan 2 keer in de maand ergens jureren. Nu werk ik in een hotel en ben ik niet vaak in het weekend vrij. Dus als ik dat zou doen zou ik wel een toeterend vriendje hebben haha.

@Marcella: Ja ik kom wel even een keertje langs, dat lijkt me echt heel leuk. De vorige keer dat ik er was, was het erg gezellig :). De Casco ken ik inderdaad wel. Hij heette Ali Baba bij ons haha. De Duitser van Vincent kan of: De donkerbruine zijn Hij heet Othello, of een een bruine zijn die Chipolino heet. Dat zijn de paarden die hij nu heeft :)

Vanavond neem ik een lesje van een collega over. Het is een erg leuke les en heb belooft om een sprongetje te maken met ze :)

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 08:29

@KimH, je moet heus geen 2 keer per maand jureren hoor, ik doe namelijk deze maand helemaal niets :+

@Ilja000, ze weten nog niet waar de cursus gegeven wordt, maar hij gaat wel door.

KimH

Berichten: 1626
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: egmond aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 08:35

liberty schreef:
@KimH, je moet heus geen 2 keer per maand jureren hoor, ik doe namelijk deze maand helemaal niets :+

@Ilja000, ze weten nog niet waar de cursus gegeven wordt, maar hij gaat wel door.


Oh ik had begrepen dat je dan minimaal 2 keer per maand moest jureren haha. Nou ja misschien doe ik de cursus nog wel een keer. Alleen dit jaar niet :)

Greentea01
Berichten: 2875
Geregistreerd: 19-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 08:55

KimH schreef:
@Marcella: Ja ik kom wel even een keertje langs, dat lijkt me echt heel leuk. De vorige keer dat ik er was, was het erg gezellig :). De Casco ken ik inderdaad wel. Hij heette Ali Baba bij ons haha. De Duitser van Vincent kan of: De donkerbruine zijn Hij heet Othello, of een een bruine zijn die Chipolino heet. Dat zijn de paarden die hij nu heeft :)

Vanavond neem ik een lesje van een collega over. Het is een erg leuke les en heb belooft om een sprongetje te maken met ze :)


Hey Kim, het is de donkerbruine best een groot paard boven de 1.70 wel een mooi beest om te zien. Leuk dier vond ik het.

Je bent altijd van harte Welkom! Meestal is het wel gezellig bij ons. iedereen is altijd wel in voor ene praatje en borreltje hahahaha vrijdag avond is meestal de kantine hangavond op stal.

Ben zelf nu met een andere casco van stal bezig met inrijden. zadel hoofdstel longeren doet hij al goed. pak hem morgen weer. hij is nog maar 3 dus pak hem om de 2 / 3 dagen.

Marleennn_
Berichten: 148
Geregistreerd: 23-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:06

Ik zal me ook nog maar een keertje voorstellen;) Ik geef les op de Silvia Hoeve in Nieuwe Pekela. Ik doe daar de beginnerslesjes, allemaal privéles :D Vaste leerlingen heb ik nog niet |(