IPG diploma een onmogelijke opgave?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12774
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 14:14

Heel bijzonder inderdaad...
Ik heb het net nog eens nagevraagd omdat ik begon te twijfelen door jou.
Maar ze antwoorde net dat een paard inderdaad niet mee hoeft.

myk_en_shant

Berichten: 3274
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: IPG diploma een onmogelijke opgave?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:58

Raar idd.
Maar weet jij toevallig wat de nieuwe naam is van basis instructeurs opleiding. De opleiding die ik in 2009 heb gedaan kan ik zo zeer niet meer vinden. De opleiding die nu zo genoemd wordt is met rijden.
De opleiding die ik gedaan heb was zonder

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12774
Geregistreerd: 27-09-05

Re: IPG diploma een onmogelijke opgave?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 16:00

Vooropleiding instructeur heet het dat volgens mij...
Volgens mij is er de afgelopen jaren sowieso veel veranderd in opleidingen.

myk_en_shant

Berichten: 3274
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:06

Echt wel, er is tegenwoordig geen touw meer aan vast te knopen. Ik kwam namelijk ook de benaming aspirant instructeur tegen. En dit leek aardig op wat ik gedaan heb!!??

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re: IPG diploma een onmogelijke opgave?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:37

Voor de IPG-opleiding zelf hoef je inderdaad geen paard mee te nemen. Als je niet aan de gestelde eisen voldoet moet je eerst een vooropleiding (instructersopleiding) volgen vóórdat je kunt worden toegelaten tot de IPG-opleiding.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: IPG diploma een onmogelijke opgave?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:44

Weet iemand of de opleiding volgend jaar door gaat?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12774
Geregistreerd: 27-09-05

Re: IPG diploma een onmogelijke opgave?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 21:45

Misschien start er in januari een opleiding, bij genoeg opgave.
Dat is in ieder geval wat ik heb gehoord.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:31

caro29 schreef:
Dit zijn helaas harde eisen van de knhs. Zeker de L1 kwalificatie. Ik heb nog nooit gehoord dat zij daar vanaf weken. Stokmaat paard zijn ze wel eens soepel mee. Zij gaan er echt niet met een meetstok naast staan dus een paard van 1.57/1.59 zou geen probleem zijn. Die eis is er omdat de opleiding door volwassene worden gevolgd en die kun je vaak qua gewicht en lengte niet op een pony zetten.

-O- reken maar dat ze zich aan de eisen van het paard houden. Mijn breedgebouwde Tinkermerrie van 1.54m waar werkelijk de gehele groep prima op kon qua lengte en gewicht, werd afgekeurd nadat ze idd letterlijk haar hebben opgemeten. Voldeed verder volledig aan alle eisen en liep toen L2 met winst.
Het iele paardje van een mede cursist van krap 1.60 waar slechts enkele op konden, kon wel mee blijven draaien. :=

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12774
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 09:26

De vooropleiding is nog steeds niet rond en de fpg en knhs zijn in overleg voor de toelatingseisen voor de ipg.
Maar ik heb goed nieuws te horen gekregen! Ik mag naar de cursus geefster en daar mijn rij niveau laten zien om te kijken wat er nog moet gebeuren e.d.
Ben er echt heel erg blij mee. De eerste stap de goede kant op :D!

TurdusMerula

Berichten: 23919
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:21

Dit is een oud topic, ik kwam het tegen bij het opzoeken van informatie. Ik ben benieuwd, hoe dit is afgelopen?

Meer kwaliteit ben ik vóór, maar dan moet het wel relevant zijn. De eis met stokmaten ed vind ik niet zo logisch, zeker niet als je bedenkt dat veel FPG-maneges juist met wat kleinere paarden/ koudbloeden werken...

Ik zag dat de opleiding vanaf dit schooljaar min of meer is samengevoegd met de orun?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12774
Geregistreerd: 27-09-05

Re: IPG diploma een onmogelijke opgave?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 21:45

Hoi *D!

Ik heb er verder niets meer mee gedaan. Voornamelijk omdat de opleiding zou gaan veranderen en ik het advies had gekregen om er vooral nu niet mee te beginnen.
Het bestuur van de FPG wou bij de KNHS in, waardoor de opleiding inderdaad onder de KNHS zou gaan vallen.
Alleen de FPG verenigingen waren het daar niet mee eens en er is met een hele grote meerderheid tegen gestemd. Wat heeft geleid dat het FPG bestuur is opgestapt en het nu afwachten is hoe het verder gaat met de FPG. Dat ga ik afwachten en zodra daar rust is en er duidelijkheid is over de opleidingen ga ik er weer mee verder.
Veel FPG verenigingen hebben al aangegeven dat ze de opleidingen graag anders zouden willen zien.

Jij misschien interesse om de opleiding IPG te gaan volgen?

TurdusMerula

Berichten: 23919
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 01:41

Ja, ik las het op VN, dat is wel nieuws idd...
Ik snap het aansluiten bij de KNHS op de manier waarop het werd genoemd daar in elk geval niet zo goed... Begrijp dat er nu meer overlap is met de Orun omdat veel dezelfde onderdelen worden gevolgd...

IPG staat nog wel op mijn wishlist ja. :)

Willempie_T
Berichten: 56
Geregistreerd: 09-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:55

Zat het even mee te lezen.
ik ben dit jaar er mee gestart. we doen nu als ware samen met de KNHS opleidingen.
je heb samen start dagen en de opleiding bestaat uit 3 modules deze moet je ook afzonderlijk van elkaar halen.

Module 1 is het eigen rijden. hier moet ik over ongeveer 2 weken examen in doen.
dit bestond uit 10 lessen (deel van de avond theorie en deel rijden) hierbij moest je wel je eigen paard mee nemen of je kon er heen huren. van deze lessen moest je 70% aanwezig zijn.
examen bestaat uit een deel je eigen paard rijden en halverwege wisselen met een andere. laten zien dus dat je op vreemde paarden ook weg kunt rijden...

module 2 is voornamelijk ziekte leer en module 3 is als ik het goed had les geven aan mensen met een beperking.


Hoop dat het zo iets duidelijker is anders hoor ik het wel!:)