Lijst met instructeurs (licentiehouders) op KNHS website

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KasparovX
Berichten: 204
Geregistreerd: 12-05-11

Lijst met instructeurs (licentiehouders) op KNHS website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 11:58

Toen de KNHS een tijdje geleden met de licenties begon heb ik me ook ingeschreven, het leek me handig als mensen even kunnen nakijken of je ook werkelijk je diploma hebt, of als ze een instructeur zoeken je in die lijst kunnen vinden.
Maar nu vind ik een paar dingen heel erg tegenvallen.

Ten eerste hoe je de lijst überhaupt kunt vinden. Ik ben erachter en dat gaat als volgt: Je moet je eerst inloggen via MijnKNHS, dan klikken op het knopje “mijn wedstrijden”(heel logische plek om een instructeur te zoeken :n ) dan op het knopje “Officials/Instructeurs zoeken”. Vervolgens moet je op “discipline” zoeken. Op postcode is een te ruim zoekbegrip en op persoonsnaam kun je ook niet zoeken dus het idee dat men hier kan checken of iemand een diploma heeft houdt hier ook op.
Ook jammer dat alleen mensen die ingelogd zijn in deze lijst kunnen kijken. Dat betekent dat het vrijwel alleen wedstrijdruiters zijn en het is toch juist ook belangrijk dat de mensen die nog geen wedstrijden rijden van gediplomeerde instructeurs les krijgen?


Ten tweede hoe ik vindbaar ben/wordt weergegeven.
Ik heb destijds de Orun Eerste Fase gedaan. Omdat het nu niet meer zo heet even een overzichtje van hoe de opleiding toen in elkaar zat:
- basiscursus (voor deze opleiding hoefde je niet te rijden, volgens KNHS bestemd om lid te geven op ponyclubs e.d.)
- Eerste Fase (lesgeven op B/L nivo)
- Tweede Fase (lesgeven op M/Z nivo, hiervoor moet je de Eerste Fase gedaan hebben)
- Derde Fase (lesgeven hoger dan Z nivo, hiervoor moet je Tweede Fase gedaan hebben)

Bij de Eerste Fase kon je toen dressuur of allround doen. De allrounders deden hetzelfde als de mensen die dressuur deden (zaten in zelfde cursus) maar daarnaast ook springen, extra bovenop de dressuur dus. Zo stond het ook duidelijk in de omschrijving van de opleiding.
Inmiddels is de opleiding een paar keer van naam veranderd en nu heet ik “HI3 assistent instructeur paardrijden”. Wie gaat daar nou op zoeken als je bijv. dressuurles wilt?
En hoe heten mijn dressuurcollega’s nu, die tegelijk met mij de opleiding hebben gedaan maar dan alleen dressuur?

Terwijl ik dit schrijf probeer ik ook in de lijst te kijken maar nu wil hij helemaal niets. Willen jullie het ook eens proberen? Probeer jezelf maar eens te vinden op verschillende manieren, succes! :D

Ik heb het al bij de KNHS aangegeven. Kreeg toen eerst te horen dat je op persoonsnaam moest zoeken. Toen ik aangaf dat dat niet lukte was de reactie “O nee, dat kan inderdaad niet.”. ;)

Ik heb wel gehoord dat er een nieuwe website komt. Laten we hopen dat het beter wordt…

Lielle

Berichten: 66270
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Lijst met instructeurs (licentiehouders) op KNHS website

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:02

wat ik nog veel ernstiger vind, is dat mijn privegegevens daar openbaar getoond worden, inclusief woonadres en mobiel nummer. Iemand er al eens bij stil gestaan dat je dus zomaar verhaal kunt gaan halen bij die K*e jury van afgelopen weekend die je een verliespunt heeft gegeven? (ik ben trouwens geen jury). Bovendien is dit vanuit wettelijk oogpunt ook niet toegestaan. Ik heb er al eens over gemaild maar nog niets gehoord. Ik snap dat je contact moet kunnen opnemen maar dat kan met een mailbutton zoals hier bv in je Boktprofiel staat.

Ik kon een paar weken terug mezelf wel vinden, maar dat kostte veel tijd en moeite.

KasparovX
Berichten: 204
Geregistreerd: 12-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 13:58

Dat ben ik met je eens. Een mailadres zou m.i. volstaan, dan kun ook nog een speciale mail aanmaken voor instructie/juryzaken.

Toen ik aan de KNHS vroeg waarom je moet inloggen om deze lijst te zien kreeg ik als antwoord dat men de persoonsgegevens niet voor iedereen zichtbaar wilde neerzetten, maar alleen voor leden.

Ik zou zeggen, grote knop op de voorpagina met "Overzicht Instructeurs" en dan een mailadres, regio en alleen indien gewenst een telefoonnummer erbij.

KasparovX
Berichten: 204
Geregistreerd: 12-05-11

Re: Lijst met instructeurs (licentiehouders) op KNHS website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 19:02

Andere licentiehouders, hebben jullie al eens geprobeerd om jezelf te vinden in de lijst?

Hasjam_Poe

Berichten: 435
Geregistreerd: 07-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:03

Ja; ik was onvindbaar -O- Mailtje naar de KNHS en mail terug dat ze ermee aan de slag zouden (ruim begrip)

Vind het net als KasparovX een vaag gebeuren. Je moet dus al lid zijn van de KNHS, om een instructeur te mogen zoeken/vinden? :roll: . En moeten we (instructeurs) dan met zijn allen op Marktplaats gaan staan, omdat "onze" club ons niet fasciliteert? :o? En wat is dan de waarde of het nut van een licentie, als we toch niet vindbaar zijn? (Bijscholen deed ik sowieso wel.)
Laatst bijgewerkt door Hasjam_Poe op 29-01-13 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_Wodka_
Berichten: 344
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:05

Hier ook een licentiehouder die de lijst niet kan vinden. Vorige systeem was veel handiger. Denk erover om geen licentie meer te nemen.

Muronia

Berichten: 19688
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Lijst met instructeurs (licentiehouders) op KNHS website

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:07

Handig dit topic, ik heb precies dezelfde opleiding gedaan als TS in 2000, richting dressuur. Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe ik nu licentiehouder kan worden of ben ik dat automatisch? En hoe vind ik dat?

KasparovX
Berichten: 204
Geregistreerd: 12-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 14:08

@ Leorah: je moet dat aanvragen (even KNHS bellen denk ik) en je betaalt 20 euro voor 2 jaar dacht ik. Verder moet je bij de bijscholing een formulier inleveren dat je er geweest bent. Niet alleen de bijscholingen in december tellen hiervoor, maar ook sommige Rondjes Instructie. Er was een overzicht welke Rondjes meetellen. Ik heb geprobeerd voor je te zoeken naar meer info op de kNHS site maar die zoekfunctie... aaaargh!!! -:(-
Ik denk dat je maar even moet bellen.

Muronia

Berichten: 19688
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Lijst met instructeurs (licentiehouders) op KNHS website

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:22

Bedankt voor de tip. Ik ga ze morgen even bellen. Ik wil ook best zo nu en dan naar een bijscholing, maar ik kan niet tig keer per jaar op en neer rijden naar Ermelo natuurlijk (niet echt naast de deur).

koeke

Berichten: 872
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:42

@ Leorah Hier vind je meer over de licentiestructuur:
http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=231& ... tyle=0&men
Daar kun je ook doorklikken naar 'erkende' bijscholingen. Punten heb je zo bij elkaar hoor, de 'standaardbijscholing' levert al 3 punten op, genoeg voor 2 jaar.

KasparovX schreef:
Andere licentiehouders, hebben jullie al eens geprobeerd om jezelf te vinden in de lijst?

Tijdje geleden geprobeerd en uiteindelijk gelukt. Wat een ommelandse reis ;) Vond het echt een systeem van niks. Weet niet of het nu nog moeilijker is geworden? edit: geprobeerd en niet gevonden

Lielle schreef:
wat ik nog veel ernstiger vind, is dat mijn privegegevens daar openbaar getoond worden, inclusief woonadres en mobiel nummer. Iemand er al eens bij stil gestaan dat je dus zomaar verhaal kunt gaan halen bij die K*e jury van afgelopen weekend die je een verliespunt heeft gegeven? (ik ben trouwens geen jury). Bovendien is dit vanuit wettelijk oogpunt ook niet toegestaan.

Dat stoort mij ook enorm. Ik heb mij ooit om die reden van de Centered Riding-lijst laten verwijderen en dan staat het er bij de KNHS gewoon op. In de eerste versie (pdf-overzicht) stond alleen naam, e-mail en telefoonnummer. Dat vind ik prima. Overigens wat NAW-gegevens betreft wel prettig dat het zo moeilijk vindbaar is.

Ook heel vreemd: mijn licentiepunten staan nog steeds op 0, terwijl ik braaf iedere keer zo'n formuliertje achterlaat en al over de 10 zit. Mijn sportstanden kloppen ook niet, maar dat laten we mooi zo :D :D

Ik heb zojuist de KNHS een mail gestuurd. Het verhaal van Lielle vind ik het kwalijkst. Ik let zo op dat mijn NAW-gegevens niet zomaar op internet te vinden zijn en dan lapt de KNHS dat aan zijn laars. Ik dacht het niet :Y)

Lielle

Berichten: 66270
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:45

ik zal mijn email dan nog maar eens sturen, heb nl 0 respons gekregen.

KasparovX
Berichten: 204
Geregistreerd: 12-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 20:20

Ik ben benieuwd of en hoe de KNHS reageert. Je zou ze ook eens op dit topic kunnen wijzen.

Handige link koeke! Maar die vind ik dus niet via de zoekfunctie op de KNHS-site...

knollentuin
Berichten: 10416
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Lijst met instructeurs (licentiehouders) op KNHS website

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:21

een van de redenen voor mij om wel de bijeenkomsten te volgen maar niks met mn licentie punten te doen..

caro29
Berichten: 8067
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:17

Ik weiger om 20 euro te betalen voor de licentie. Ik vind het geldklopperij. Ik heb de cursus gedaan en dat kostte mij al aardig wat geld. Ik heb het in 2000 of 2001 gedaan. 1e fase allround. Voor die bijscholingen moet je vaak ook nog betalen. Helaas heb ik geen geldboom in mijn tuin.

Er komt een nieuwe website aan en dan zouden de licentiepunten erop moeten staan zegt men. Hopelijk is die gebruiksvriendelijker en werkt hij fijner.

koeke

Berichten: 872
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:41

caro29 schreef:
Ik weiger om 20 euro te betalen voor de licentie. Ik vind het geldklopperij. Ik heb de cursus gedaan en dat kostte mij al aardig wat geld. Ik heb het in 2000 of 2001 gedaan. 1e fase allround. Voor die bijscholingen moet je vaak ook nog betalen. Helaas heb ik geen geldboom in mijn tuin.
Ik ben op zich een groot voorstander van het systeem. Ik vind het logisch om bij te blijven scholen. In vergelijking met andere sportbonden is de licentiestructuur van de KNHS een makkie. Bij anderen moet je soms drie (dure) cursussen per jaar doen om je licentie te behouden. En dat zijn dan ook nog sporten waar de trainer niks betaald krijgt.

Vandaag reactie gekregen van de KNHS, in ieder geval correct dat er uitgebreid gereageerd wordt:
Citaat:
Voor het zoeken naar Instructeurs met een licentie logt u in in Mijn KNHS.

Daarna klikt u op ‘Mijn Wedstrijden’ en daarna op officials/instructeurs zoeken

Voor het zoeken naar instructeurs kiest u bij het veld Discipline het lege veldje, bij Soort Official kiest u voor ‘instructeurs’ en bij functie kiest u de instructeurs uit die u zoekt.

Daarna kunt u zoeken op plaats (de plaatsen in beeld zijn woonplaatsen van de instructeurs), of op het aantal kilometers bij een postcode. Indien u de achternaam weet van een instructeur kunt u ook rechtstreeks op de achternaam zoeken.
Zal het t.z.t. nog eens proberen, vind het sowieso erg omslachtig
Citaat:
U bent gewoon vindbaar in het programma Mijn KNHS:
hier dus een schermafdruk als bewijs van mijn vindbaarheid
Citaat:
Het klopt inderdaad dat uw NAW gegevens hierin zichtbaar zijn. Op deze manier kunnen geinteresseerde in u als instructrice contact met u als opnemen. Enkel KNHS leden met een account in Mijn KNHS hebben hier toegang tot, dit is geen openbaar systeem.
Moet me nog eens beraden wat ik hiermee doe. Ik ben hier absoluut niet blij mee. Vraag me ook af hoe juryleden hier tegenaan kijken. Heb ooit als jurylid te horen gekregen dat hij me 'wel op kwam zoeken', dan lijkt het me geen fijn idee als zo iemand gewoon via Mijn KNHS kan vinden waar ik woon.
Citaat:
De licentiepunten worden nog niet bijgehouden in Mijn KNHS. Wij zijn dit aan het verwerken in Mijn KNHS. Ons streven is om dit in het voorjaar gereed te hebben zodat u via Mijn KNHS uw behaalde licentiepunten kunt zien.
Hmmm, dat ze er dan niet bij zetten dat dat niet werkt. Lijkt me wel zo elegant en het voorkomt vragen.

KasparovX
Berichten: 204
Geregistreerd: 12-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 20:51

Ik wilde net vragen of jullie al antwoord hadden gekregen.
Ik kreeg ook ongeveer deze reactie maar toen ik antwoorde dat zoeken op persoonsnaam niet kan (want dat was niet mogelijk) antwoorde zij weer dat dat idd niet lukte. Probeer het maar eens.

Maar je moet dus al direct op functie zoeken en zoals ik in de OP al aanhaalde, welke B/L/recreatieruiter die dressuurles wil gaat nu zoeken op "HI3 assistent instructeur paardrijden allround"?
Ik zou graag als HI3 Dressuurinstructeur en HI3 Allround- of Springinstructeur in de lijst staan. Ik heb deze beide opleidingen samen gevolgd en heb ook in beide disciplines examen gedaan, zowel in rijden als in lesgeven.

Ik vind het echt jammer dat zo'n systeem dat in beginsel hartstikke goed en stimulerend is zo slecht werkt... -O-