Boze jury

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Boze jury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 08:21

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen wedstrijd toch iets meegemaakt,moet het echt even van me afschrijven. Ik rijd al jaren dressuurwedstrijden maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik moest om 18.26 uur starten in de klasse M2 dressuur bij een jurylid die ook al jaren jureert en ook subtop. Nadat de klok op 18.26 uur stond en er verschillende mensen meerdere keren werden omgeroepen,maar mijn naam nog niet. Vroeg ik aan mijn voorleester of ze even wilde kijken of ik niet al de ring in moest. De ringmeesters gaven tot drie keer toe aan dat ik nog even moest wachten. Nadat mijn voorleester groen licht kreeg en mij riep dat we konden gaan(lees 18.32 uur) Gingen wij op weg naar de dressuurring. Daar aangekomen wilde ik mijn rondje rond de dressuurring rijden en riep naar mijn voorleester of zij mij wilde aanmelden. Toen werd ik door de jury bij de auto geroepen..En ik kreeg me daar toch commentaar! Het was respectloos dat ik de jury 10 minuten liet wachten,en ze wilde mij niet meer laten starten. toen ik aangaf dat mijzelf al bij de ringmeesters had gemeld omdat ik al vond dat het lang duurde,werd ze nog bozer. Het was mijn eigen verantwoordelijkheid en ik kon de tijd ook in de gaten houden. Het waren smoesjes en het leek nergens op en weer zei ze dat ze me eigenlijk niet wilde laten starten. ik mij heb mij verontschuldigd en ben mijn proef begonnen omdat ik anders helemaal niet meer hoefde te rijden. je begrijpt dat ik totaal van slag was en mijn proef ook nergens meer naar leek. Eerst bedacht ik mij nog om tegen de jury te zeggen dat ik al niet meer wilde starten omdat de toon al behoorlijk gezet was. Maar bedacht mij,dat ik dan ook mijn tweede proef niet meer mag rijden. Later bedacht ik..had ik misschien beter kunnen binnenrijden en groeten om daarna weer af te groeten. Ik ben heel netjes gebleven(was totaal ontdaan,voelde me net een klein kind,ik kon wel janken zo machteloos voelde ik me} Maar dit is toch niet normaal. we komen allemaal voor onze lol en om dan zo onder uit de zak te krijgen. De proef heeft ze overigens wel correct gejureerd denk ik maar ik was zelf totaal de kluts kwijt resultaat 166 punten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Boze jury

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 08:24

Ik zou dit bij de wedstrijdorganisatie neer leggen. Er is iets duidelijk niet goed gegaan in de onderlinge communicatie tussen de jury en de ringmeesters.

Morpheus81
Berichten: 571
Geregistreerd: 23-07-12

Re: Boze jury

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 08:29

Ja, ik snap dat je erg ontdaan bent op zo'n moment. En inderdaad doen wat Cayenne zegt....hier heb je voor nu niks meer aan, maar misschien dat het voor de volgende keer dan anders geregeld kan worden...

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Boze jury

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 08:44

Je zegt het zelf al, je hebt nog nooit zoiets meegemaakt. Als zoiets regelmatig voorkwam kan ik me voorstellen dat je er iets tegen wilt ondernemen maar dat is niet het geval. Ik snap dat je ontdaan bent en dat je het niet begrijpt maar ik zou me er ook niet zo druk over maken. Natuurlijk is het niet correct, het gedrag van de jury maar ik zal het ook zeker niet persoonlijk opvatten en mogelijk schaamt ze zichzelf ook wel door haar uitval.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 09:24

Ik kan me precies voorstellen wat je bedoelt. Een paar jaar geleden hebben wij ook zoiets meegemaakt met een jury. Zelf heel correct gebleven maar als je dan nog je proef moet gaan rijden geeft dat geen lekker gevoel meer.

Zoiets vind ik niet netjes, en ik vind het ook machtsmisbruik van de jury. Helaas kun je er niet veel aan doen. Wij hebben dit bij de organisatie aangekaart, maar zij wilden er niks aan doen. Brief naar de KNHS en die wilden er ook niks aan doen.

Ik jureer zelf ook. En als er veel uitvallers zijn dan las ik gewoon een korte pauze in of ik sluit het even kort met de organisatie of de ringmeester. Dat is toch veel prettiger voor jezelf als jury ook :)

Anoniem

Re: Boze jury

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:58

Jeetje wat een domme reactie van de jury! Vind het echt respectloos! Ik zou er zeker melding van maken en de situatie duidelijk omschrijven.. Dat kun je sowieso bij de wedstrijdorganisatie doen, maar eventueel ook bij de KNHS.

Als jury moet je nu eenmaal wel eens wachten op mensen, dat weet je en vind het dan niet passen om zo te reageren.. :n

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Re: Boze jury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 21:06

Ik heb er melding van gemaakt bij de wedstrijdorganisatie en die gaf ook aan dat het met de ringmeesters allemaal niet zo goed verliep. Ze zouden er ook werk van maken bij de jury. Dus ik hoop dat ze daar ook aangeven dat de fout toch echt bij de ringmeesters zat. Spijt had ze er niet van want onderaan mijn coupon stond duidelijk nog vermeld. " Op tijd aanwezig zijn,anders volgt uitsluiting!" Zelf denk ik eraan om haar toch een mailtje te sturen en haar daarbij mijn verhaal nog eens toe te lichten, ik heb helemaal niet echt de mogelijkheid gehad om mijn kant van het verhaal kenbaar te maken. Maar ik weet niet of dat wel zo'n goede zet is.

zabje2004
Berichten: 25
Geregistreerd: 30-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:18

ja echt niet netjes, als de jury niet leuk vindt of zo kom dan niet want verdienen doen ze er niet echt aan,
ik heb ook al eens aan de stok gehad met jury,

ik reed in met een witte trui en mocht dan jasje lenen van vriendin van mij maar die was 2 voor mij in een andere ring dus tot eide wachten dat ik moest
toen kwam ik in de ring, zei de jury;je mag niet starten

waarom niet
iemand anders heeft je paard in gereden
ik zei dat dat dikke flauwe kul was en dat dat niet zo was
maar ze stond er op dat ik loog
dus de ringmeester er bij die heeft gezien dat is wisselde van trui naar jas,
toen kwam de andere jury er ook mee bemoeien, die zei dat als die jury je wat vraagt niet zo'n grote mond te geven

ik zei pardon dat was geen vraag dat was ( Je mag niet starten)
en zo'n grote mond had ik ook weer niet was gewoon wit heet

ik had net zo goed niet kunnen starten punten waren bij beide
166 en 168
vond het niet leuk dus ik weet hoe je je gevoeld hebt

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:26

Ik weet dat ze bij de subtop heel streng zijn in op tijd starten. Ik heb wel eens gezien dat de jury gewoon op de starttijd een signaal gaf om te beginnen (geen ruiter in de buurt) en vervolgens na 45 seconden nog een signaal. Korte tijd later kwam er een amazone in uitgestrekte draf aan gereden. Je raadt het al. Ze kon rechtsomkeert maken. En soms kom je bij subtopwedstrijden van ver en kun je dan gewoon naar huis. Tja, dat kennen we bij de basiswedstrijdsport niet en meestal maar gelukkig ook. Ik vind dat de jury op zijn minst jou kant van het verhaal had kunnen aanhoren en je op je woord geloven of desnoods het voordeel van de twijfel geven.

amboewella

Berichten: 307
Geregistreerd: 21-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:27

Ik probeer altijd rustig en beleefd te blijven als het niet zo loopt met de jury en daarna hopen dat ik er nooit meer tegen komt. Denk niet dat het zin heeft om een mailtje te sturen volgens mij was jou jury niet echt voor een redelijk gesprek in. Probeer het gewoon van je af te zetten en weet voor jezelf dat je niet fout zat!

Mootje82
Berichten: 165
Geregistreerd: 01-05-08

Re: Boze jury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:36

Gelukkig heb ik zoiets nog nooit meegemaakt, wat supervervelend moet dat zijn!
Ik rijd zelf met allebei mijn paarden subtop, maar heb zoiets nog nooit meegemaakt.
Natuurlijk als de ring vrij is, ga je daar naar toe als het je tijd bijna is, maar heb nog nooit meegemaakt dat ze belden als er niemand in de buurt was!

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:19

Was in Hulten. Daar kun je het losrijterrein nagenoeg niet zien vanaf de voorste ring (of achterste, het is maar net zoals je het bekijkt). Tja, ik heb wel meer meegemaakt bij de subtop wat bij de basissport nooit zou gebeuren. Maar daar zal ik het maar niet over hebben.

Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Boze jury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:57

Was dit een zuury in plaats van een jury???

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:04

_O-

Martina1997
Berichten: 297
Geregistreerd: 06-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:11

zoiets heb ik 3 weken terug ook meegemaakt en ik was helemaal van slag, uiteindelijk bevend de proef nog zitten rijden en maar hoopte dat ik geen verliespunt zal rijden bleek dat ik ook nog een 189 met 2e prijs had.... nooit leuk zulke dingen, dan bedoel je het goed, en wordt er zo gereageerd.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12751
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Boze jury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:14

Heb je nog een mailtje naar de jury gedaan :)?

anniekb94
Berichten: 75
Geregistreerd: 20-07-13
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:29

Jury had op z'n minst wel even naar jouw verhaal kunnen luisteren, al helemaal omdat je je al 3x gemeld had bij de ringmeester had de jury ook wel in kunnen zien dat dit een miscommunicatie is. Ik zou haar inderdaad even een mailtje sturen! Gewoon een poging om de lucht een beetje te klaren :).

Edit: Waar had je wedstrijd? Ik zie dat je zo ongeveer naast me woont! :+
Laatst bijgewerkt door anniekb94 op 19-08-13 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:31

Hamont schreef:
Was dit een zuury in plaats van een jury???

:))

Percy

Berichten: 12085
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:37

vur schreef:
Was in Hulten. Daar kun je het losrijterrein nagenoeg niet zien vanaf de voorste ring (of achterste, het is maar net zoals je het bekijkt). Tja, ik heb wel meer meegemaakt bij de subtop wat bij de basissport nooit zou gebeuren. Maar daar zal ik het maar niet over hebben.


Bij Thielen of bij het hippisch centrum? Bij het hippisch centrum is het inderdaad lastig om de achterste ring te zien en daar hebben ze nooit een ringmeester. Mijn dochter gaat daar morgen weer starten.
Wij hebben dit gelukkig ook nog nooit meegemaakt, mijn dochter zou ook totaal van slag zijn. Ik probeer er wel altijd achter te komen na wie ze is zodat we op tijd bij de ring zijn.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:39

Hier mag je absoluut melding van maken bij de KNHS want zo hoor je als jury niet te reageren. Beetje professionaliteit en inlevingsvermogen mag verwacht worden.

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 21:59

Mjetterd schreef:
Heb je nog een mailtje naar de jury gedaan :)?

Nee,ik heb geen mailtje gedaan. De organiserende vereniging heeft nog wel een praatje met haar en de ringmeesters gehad waarbij de ringmeesters aangaven dat het niet helemaal soepel liep. De jury gaf daarbij nog wel aan dat het ook mijn verantwoording was. Maar ik heb besloten het hier bij te laten. Ik ben correct gebleven naar de jury toe en wil niet het idee geven dat ik haar er prive ook nog mee wil confronteren.

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 22:01

anniekb94 schreef:
Jury had op z'n minst wel even naar jouw verhaal kunnen luisteren, al helemaal omdat je je al 3x gemeld had bij de ringmeester had de jury ook wel in kunnen zien dat dit een miscommunicatie is. Ik zou haar inderdaad even een mailtje sturen! Gewoon een poging om de lucht een beetje te klaren :).

Edit: Waar had je wedstrijd? Ik zie dat je zo ongeveer naast me woont! :+

Ja we wonen inderdaad niet ver bij elkaar vandaan :) . Het was tijdens de Hippische week Zevenaar.

anniekb94
Berichten: 75
Geregistreerd: 20-07-13
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:08

mimp3 schreef:
anniekb94 schreef:
Jury had op z'n minst wel even naar jouw verhaal kunnen luisteren, al helemaal omdat je je al 3x gemeld had bij de ringmeester had de jury ook wel in kunnen zien dat dit een miscommunicatie is. Ik zou haar inderdaad even een mailtje sturen! Gewoon een poging om de lucht een beetje te klaren :).

Edit: Waar had je wedstrijd? Ik zie dat je zo ongeveer naast me woont! :+

Ja we wonen inderdaad niet ver bij elkaar vandaan :) . Het was tijdens de Hippische week Zevenaar.


Ik heb meer klachten gehoord over de Hippische week... Heel veel organisatorische fouten. Wel aanmelden voor een wedstrijd maar vervolgens bij aankomst niet op de startlijst staan en vervolgens als Ɣllerlaatste moeten starten, lijkt me ook niet zo netjes.
Al een mailtje gestuurd of contact opgenomen met de KNHS?

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Boze jury

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:37

dat is echt niet normaal raar jury. Waar was dat als ik vragen mag?

anniekb94
Berichten: 75
Geregistreerd: 20-07-13
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:43

valerie2012 schreef:
dat is echt niet normaal raar jury. Waar was dat als ik vragen mag?


Hippische week in Zevenaar, zie vorige reactie ;)