carrouseloefeningen gezocht vóór morgenavond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kamille
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-07-09

carrouseloefeningen gezocht vóór morgenavond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 21:57

Ik moet morgen invallen als instructreur bij een carrouselgroep. Het zijn gevorderde ruiters, waarschijnlijk met zijn vieren. Wie weet er leuke oefeningen? Ik geef wel eens carrouselles in mijn groepen maar die zijn maximaal halfgevorderd niveau en ze doen het maximaal 1 keer per maand. Dit gaat om een groep gevorderden die wekelijks oefent.

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: carrouseloefeningen gezocht vóór morgenavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 06:14

Met enen volte halve baan, met enen door een s van hand veranderen,twee aan twee rijden.
Wat ook een leuke oefening is (hoop dat ik t kan uitleggen zo) is op de AC lijn stappen, ruiter 1 houdt halt bij D, alle andere ruiters gaan er links omheen en de ruiter sluit achteraan weer aan. Ruiter twee houdt halt tussen D-X en de andere gaan er rechts omheen. Derde ruiter houdt halt net na X, de andere er weer links omheen en ruiter 4 houdt halt op G en de andere er rechts omheen. De uiter die stilstaat sluit met de juiste afstand steeds weer achteraan aan.
Zo krijg je slalommen om je mederuiters.
Aan te raden eerst in stap te oefenen, maar vanuit draf geeft het een gaaf effect!

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: carrouseloefeningen gezocht vóór morgenavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:43

Caroussel kan niet met z'n 4-en, je hebt minimaal 12 ruiters nodig. Kijk anders eens op de KNHS site naar 4tal proeven, misschien dat je daar iets uit kan halen.

maiateck

Berichten: 184
Geregistreerd: 01-08-09
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: carrouseloefeningen gezocht vóór morgenavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:47

bij A afwenden dan bij C splitsen en dan in de hoeken van hand veranderen (door elkaar heen) en dan bij A weer afwenden en weer samen voegen. dat vond ik altijd wel een leuke oefening en heel simpel opzich.
deze komt ook uit onze oude proef.