Welke lesgever heeft ervaring met 'oortjes' (microfoon)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GeraldineVD
Berichten: 1024
Geregistreerd: 10-04-11

Welke lesgever heeft ervaring met 'oortjes' (microfoon)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 20:02

Dag,

Omdat ik veel buiten lesgeef en toch wel eens last heb van mijn stem/keel denk ik erover een systeem te kopen met 'oortjes' voor de leerlingen. Wie heeft hier ervaring mee? Hoe doe je dat, elke leerling een eigen oortje? Hoe gaat dat buiten, met wind of regen?
Welke merk/systeem gebruik je?
Kortom: alle info is van harte welkom!! Alvast bedankt voor je reactie.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Re: Welke lesgever heeft ervaring met 'oortjes' (microfoon)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:18


Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16255
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Welke lesgever heeft ervaring met 'oortjes' (microfoon)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:22

Bij mijn stage hebben we 2 kastjes. Iedereen neemt zijn eigen oordopjes mee. Net zo handig en schoon!

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Welke lesgever heeft ervaring met 'oortjes' (microfoon)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:24

Ik werk met het WHIS systeem. Werkt erg goed!!! Mijn eigen instructeur werkt met de Senheiser, daar ben ik minder tevreden over. www.whis.nl scherp geluid (tot op 200 meter! Ik heb dat zelf uitgetest), zeer betaalbaar en top service!

GeraldineVD
Berichten: 1024
Geregistreerd: 10-04-11

Re: Welke lesgever heeft ervaring met 'oortjes' (microfoon)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 20:46

Bedankt voor jullie snelle tips! Nog een vraagje, de WHIS lijkt me idd erg handig. Hebben jullie dan voor elke lesklant een eigen oortje of heb je bv alcoholdoekjes bij je voor de hygiene? Of kopen de lessers zelf een oortje? Past dat dan goed, of moet dat ook van bv. WHIS zijn dan?

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:47

InekeN schreef:
Bedankt voor jullie snelle tips! Nog een vraagje, de WHIS lijkt me idd erg handig. Hebben jullie dan voor elke lesklant een eigen oortje of heb je bv alcoholdoekjes bij je voor de hygiene? Of kopen de lessers zelf een oortje? Past dat dan goed, of moet dat ook van bv. WHIS zijn dan?


Bij de Whiss kun je gewoon andere oortjes kopen...

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:22

Als je wat aanschaft hou dan rekening met de recente veiling van de G4 frequenties
:

Veel draadloze microfoons in Nederland gebruikten tot dusver frequenties verspreid over de hele UHF-band 470 - 862 MHz. Daar komt verandering in. Het bovenste deel van deze band, de frequenties van 790 – 862 MHz, komt vanaf 1 januari 2013 namelijk in handen van operators voor mobiele telefonie en internet. Vanaf dan is het mogelijk dat draadloze microfoons die op deze frequenties werken storing zullen ondervinden of mogelijk zelfs niet meer werken.
Gebruikt u een microfoon in de frequentieband 863 - 865 MHz dan verandert er niets. U kunt dan gewoon gebruik blijven maken van uw microfoon.

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Welke lesgever heeft ervaring met 'oortjes' (microfoon)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:25

Mijn instructrice en ik werken er ook mee in de winter. Heel handig, alleen moet je wel een goede kopen óf je moet heel goed luisteren. Het nadeel is wel dat het pas halverwege de zin begint. Je moet dus wel een beginwoord/zin afspreken. Mijn intructrice heeft een soort dingetje wat je om je oor vastmaakt en dat tegen je oor aan drukt, niet in je oor maar ertegenaan. Erg fijn en schoon! Dan heb je er ook maar 1 nodig voor al je leerlingen.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:27

Mijn instructrice heeft een Sennheiser systeem. Ik neem gewoon mijn eigen oortjes mee, geen last van hygiëne issues en iedereen heeft een eigen voorkeur qua grootte en model.

Michellette
Berichten: 958
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:29

Hier gebruik Motorola portofoons waarbij de lesgever een headset gebruikt en de lessers een porto met oortje. Al enkele jaren in gebruik, super tevreden. We rijden altijd buiten in weer en wind, zomer en winter en op deze manier is iedereen goed te bereiken, zelfs in het weiland naast de rijbak.

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:29

kleinvosje schreef:
Mijn instructrice heeft een Sennheiser systeem. Ik neem gewoon mijn eigen oortjes mee, geen last van hygiëne issues en iedereen heeft een eigen voorkeur qua grootte en model.


Nadeel van Sennheiser, en dat hoor ik van meerdere maar is ook mijn ervaring, dat die enorm gaat storen vanaf 40 meter. Ik kan nooit tot 60 meter doorrijden als ik les heb. en ik heb er diverse mensen over horen klagen.

Met WHIS heb ik dat probleem totaal niet. Ik heb het getest met een klant op een renbaan en die hoorde mij gewoon tot 200 meter zonder ruis. Ik gebruik het ook veel tijdens wedstrijdbegeleiding en het werkt echt super!

Is ook qua prijs interessanter! Voor 200 euro kun je al klaar zijn en dan heb je echt een goed systeem (en wat ik prettig vind, zónder antenne!).

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:29

Michellette schreef:
Hier gebruik Motorola portofoons waarbij de lesgever een headset gebruikt en de lessers een porto met oortje. Al enkele jaren in gebruik, super tevreden. We rijden altijd buiten in weer en wind, zomer en winter en op deze manier is iedereen goed te bereiken, zelfs in het weiland naast de rijbak.


Heb ik ook gebruikt met een klant van mij die slechthorend/doof is, maar wij vonden dat echt waardeloos, echt enorm waardeloos!

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Welke lesgever heeft ervaring met 'oortjes' (microfoon)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:31

Onze binnenbak is langer dan 40 meter, ik heb geen problemen gehad met storingen bij de Zennheiser. Wel dat ie uitviel, maar dat lag aan mijn headsetje...

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Welke lesgever heeft ervaring met 'oortjes' (microfoon)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:32

Ik heb er heel veel (en dan zeg ik meer dan op 1 hand te tellen) klachten over gehad, al voordat ik er zelf mee reed en ikzelf ervaar exact hetzelfde, dus zou het er, als ik nu wat moet aanschaffen, toch niet op durven gokken voor 500 euro...

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Welke lesgever heeft ervaring met 'oortjes' (microfoon)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:39

Ik weet even niet meer welk merk ik heb, wel een bekend.
VInd het ideaal, ik had op een gegeven moment ook last van hees worden omdat ik te hard moest roepen. Ik gebruik het nu ook bij het losrijden. Je kunt gewoon zachtjes praten ipv schreeuwen wat best wel stoort voor andere deelnemers ook.

Nadelen zijn wel als het waait dan waait het ook in de microfoon, dus ook bij de ruiter in het oor. Ook als je hoest of je neus moet snuiten komt dat best hard over. Soms is er storing omdat er bij ons naast een muziekstudio is. Dan moet ik naar een andere frequentie toe.

Maar ik ben er verder heel blij mee. Je bent veel directer bij de ruiter, ruiter kan sneller je adviezen opvolgen.

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:43

Ik krijg ook les met een oortje in. Mijn instructrice gebruikt ze als ze buiten lesgeeft, ik vind het heel fijn! Ze gebruikt voor iedereen hetzelfde oortje en maakt ze na gebruik steeds schoon.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Welke lesgever heeft ervaring met 'oortjes' (microfoon)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:46

Ik gebruik ook de WHIS set en die is echt geweldig!
Super service ook,toen mijn oortje kapot ging had ik binnen een paar uur een mail terug en de volgende dag gratis een nieuwe in de bus.
Ik had hiervoor een andere set en altijd gedonder met de batterij.Met deze kun je serieus lesgeven.

Michellette
Berichten: 958
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:49

Suelza schreef:
Michellette schreef:
Hier gebruik Motorola portofoons waarbij de lesgever een headset gebruikt en de lessers een porto met oortje. Al enkele jaren in gebruik, super tevreden. We rijden altijd buiten in weer en wind, zomer en winter en op deze manier is iedereen goed te bereiken, zelfs in het weiland naast de rijbak.


Heb ik ook gebruikt met een klant van mij die slechthorend/doof is, maar wij vonden dat echt waardeloos, echt enorm waardeloos!


Hier juist net het tegenovergestelde, slechthorende lesser was nu prima bij de les te houden, had haar eigen gehoor apparaat uit en oortje in.

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:27

Michellette schreef:
Suelza schreef:


Heb ik ook gebruikt met een klant van mij die slechthorend/doof is, maar wij vonden dat echt waardeloos, echt enorm waardeloos!


Hier juist net het tegenovergestelde, slechthorende lesser was nu prima bij de les te houden, had haar eigen gehoor apparaat uit en oortje in.


Ze hoorde het ook wel prima, dat is de issue niet. Het werkt gewoon bagger.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:48

Wat versta je onder "bagger"? Wat waren concreet de problemen ?
Want zo kunnen we er hier niks mee.


Ik heb bv met setjes gewerkt waarbij je doorlopend aan het oortjes volume zat te draaien, dan weer te hard dan weer te zacht.
Zei instructie iets met hardere stem, dan knalde dat in je oren.

Het beste werken setjes die het oortjes volume wat vlaktrekken.
Tevens is elk systeem wat pas uitzend zodra er wordt gesproken onbruikbaar omdat je elk beginstukje mist van instructie.
Beste zijn hierin de systemen die continu openstaan.

Wel hoor je alles wat er tegen anderen wordt gezegd in b.v een groepsles, dit ervaren sommige als nadeel maar anderen juist als voordeel.
Ik vindt het zelf juist leerzaam om mee te kunnen luisteren.

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Welke lesgever heeft ervaring met 'oortjes' (microfoon)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:02

Ik vond het bagger, daarom adviseer ik hierover ook de WHIS, daar kan TS dus wel degelijk wat mee. Dat is mijn advies, zeer gebruiksvriendelijk en een goede prijs/kwaliteitverhouding.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Welke lesgever heeft ervaring met 'oortjes' (microfoon)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:32

Ik had ook motorola.
Als ik de vox aan had was de batterij na een uur al leeg.
Portofoons erg groot en zwaar.

amboewella

Berichten: 307
Geregistreerd: 21-09-11

Re: Welke lesgever heeft ervaring met 'oortjes' (microfoon)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:36

Wij hebben senrun set werkt perfect!vragen of je lesklanten zelf oortje willen aanschaffefen voor eenmalig 15 euro hebben ze eigen "fris" oortje!

GeraldineVD
Berichten: 1024
Geregistreerd: 10-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 14:34

:D *\o/*
Dank voor jullie reacties! Hier kan ik wat mee. Ik denk, alles bestudeerd hebbend, dat ik voor de WHIS ga...
Nogmaals... dank!

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Welke lesgever heeft ervaring met 'oortjes' (microfoon)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:51

Ik rij ook met oortje in de les. Als lesgever moet je even opletten dat je microfoontje beetje verstopt, als je hem buitenkant van je jas hangt hoor je heel veel ruis enzo (van windvlagen) voor de rest werkt het echt ideaal.