De manier om juryleden te benaderen - mail/sms/telefoon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

De manier om juryleden te benaderen - mail/sms/telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 17:07

Na dit jaar geloof ik wel 15 x benaderd te zijn geweest door verenigingen op een wel vrij bijzondere manier ben ik nu nieuwsgierig of dat meer voorkomt ( vast wel want er staan genoeg juryleden in de groepsmailtjes vermeld :+ )

* Groepsmail - mail naar 20 juryleden tegelijk voor 1 of meerdere datums.
* Mail met een andere afzender dan degene die ondertekent.
* SMS

Nu kreeg ik van de week een sms op een laat tijdstip. Toen dacht ik, ok daar kan ik misschien nog inkomen, het was kort dag en dan is bellen later op de avond misschien niet zo handig. De volgende ochtend terug gesmst - ze hadden AL een jurylid... :+

Ik wordt hier wel zo moe van he. Want elke keer als je benaderd wordt bekijk je je agenda, vraag ik ook of mijn schrijfster mee kan - wel zo netjes want dan kan ik dat direct doorgeven en moet je soms andere verenigingen teleurstellen. En dan hebben ze ineens alweer een ander jurylid.
En daarom heb ik besloten om niet meer te reageren op bovengenoemde berichten en maak ik alleen nog maar afspraken per telefoon.

Hoe zit het met de rest van de juryleden?

Suzanne F.

Berichten: 49420
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:17

Moet eerlijk zeggen dat ik die groepsmails meestal ook wel irritant vind. Vooral omdat ze meestal al een jury hebben.
Als ik een mail krijg met meerdere data, reageer ik vaak wel. Vooral als de wedstrijd me aanspreekt.
Anders negeer ik de mail gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:21

Groepsmails ontvang ik nog wel eens, hier reageer ik niet op.. Maar dat komt ook mede door een vereniging die hier nooit erg netjes mee omgaat (1x allemaal data gemaild die ik kon, aangegeven hoe laat ik kon en hadden me op hele andere tijden ingedeeld, waardoor ik ivm werk niet kon)
Verder word ik gebeld of gewoon persoonlijk gemaild, hier reageer ik altijd op, ook als ik niet kan (mail)

Sms heb ik eigenlijk nooit gehad..

1 x werd ik op een doordeweekse avond om 2230 gebeld, ik schrok me dood, denk dan meteen dat er iets ergs is gebeurd.. Was het een vereniging voor jureren. Toen heb ik die beste man wel even duidelijk gemaakt dat ik het niet vond kunnen dat ie zo laat nog belde.

Attitude, wat bedoel je met een mail van iemand anders die ondertekent?

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: De manier om juryleden te benaderen - mail/sms/telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:06

Ik kan het vaak niet zien of een mail naar meerdere juryleden tegelijk gestuurd is. Er is 1 vereniging die per mail mij benadert, ik geef netjes een antwoord terug. En krijg vervolgens geen bevestiging. Om er dan vervolgens op het laatste moment achter te komen dat ik niet ingedeeld ben. En dan hou je die dag maandenlang voor niks vrij terwijl je iets anders had kunnen plannen. Daar ga ik dus ook niet meer jureren.
Meestal gaat het toch nog per telefoon, en dat vind ik wel zo fijn.

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 19:12

Ik vraag ook altijd om een bevestiging. Krijg ik die niet dan skip ik hm.
Dat meld ik tegenwoordig dan ook maar in het mailtje.

Ik kreeg een mail van Pietje bijvoorbeeld met de vriendelijke groet van Klaas
Aan wie moest ik nu terug mailen dan?
Geachte Piet & Klaas? :')

Het zijn maar kleinigheidjes maar je merkt dat veel verenigingen de organisatie nog niet zo goed op poten hebben en dat is jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:01

Attitude schreef:
Ik vraag ook altijd om een bevestiging. Krijg ik die niet dan skip ik hm.
Dat meld ik tegenwoordig dan ook maar in het mailtje.

Ik kreeg een mail van Pietje bijvoorbeeld met de vriendelijke groet van Klaas
Aan wie moest ik nu terug mailen dan?
Geachte Piet & Klaas? :')

Het zijn maar kleinigheidjes maar je merkt dat veel verenigingen de organisatie nog niet zo goed op poten hebben en dat is jammer.


Maar dat is toch niet zo raar? Als man en vrouw 1 mailadres hebben op zijn naam en zij mailt, dan ondertekent ze hem met haar naam. Dat zou me denk ik niet eens opvallen.

Als ik geen bevestiging krijg dat ik op een bepaalde datum wordt verwacht, dan houd ik die datum ook niet vrij :n

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: De manier om juryleden te benaderen - mail/sms/telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:37

Ik word op alle mogelijke manieren wel gevraagd, ook wel via FB.
Per sms komt ook voor, maar dat zijn dan wel altijd bekenden.
Ik reageer altijd.

De vereniging hier in de buurt waar Relaxed ook al over had stuurt een mail voor alle wedstrijden van het indoor- of outdoorseizoen (wekelijks op een middag en avond en soms ook nog in het weekend) naar tig juryleden met de vraag op welke data je kan jureren. Voor hun lekker makkelijk natuurlijk, maar ik vind het erg gemakzuchtig.

MiepprinZ
Berichten: 1507
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Coevorden

Re: De manier om juryleden te benaderen - mail/sms/telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:41

En als je dan fatsoenlijk binnen 24u terug mailt... hebben ze voor alle data al mensen?! Grr...

FB of app via bekenden vind ik prima, maar ook als ze niet bekend zijn... Tijd om te bellen heb ik toch vaak niet, dus dan is dit vaak net zo handig!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: De manier om juryleden te benaderen - mail/sms/telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:44

Ik heb nog helemaal geen reactie terug gehad op de mail voor het hele indoorseizoen...

MiepprinZ
Berichten: 1507
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Coevorden

Re: De manier om juryleden te benaderen - mail/sms/telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:49

Ik had om een bevestiging gevraagd, omdat ik die vorig jaar niet had gehad, dus toen was ik er vanuit gegaan en had ik die data leeg gehouden, maar was ik dus niet ingedeeld...

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: De manier om juryleden te benaderen - mail/sms/telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:53

Ik kreeg altijd wel een mail terug met de data waarop ik ingedeeld was, maar deze keer niet. Dan neem ik voor het gemak maar aan dat ze me niet nodig zijn.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:54

Hier zijn ook verenigingen die 1 mail rondsturen voor het hele seizoen, en naar een heleboel mensen tegelijk. Ik ga niet nu al toezeggen voor volgend jaar maart, en mail dan terug dat ik nog geen agenda voor volgend jaar heb :+ .

Mijn voorkeur gaat uit naar 1 op 1 benadering, via telefoon of mail. Als ze bellen en ik ben niet in de gelegenheid te kijken of ik kan, vraag ik of ze even willen mailen. Ik vind het ook niet zo netjes als ze aanheffen met Hoi, zonder naam of iets in de aanhef. Hoi vind ik sowieso al niet de manier van aanspreken, ik ben geen vriendinnetje. Aan de manier van schrijven kun je vaak al aflezen hoe en secretariaat omgaat met juryleden...

caro29
Berichten: 8054
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:58

Ik weet denk ik ook wel om welke vereniging het gaat en heb wel gelijk antwoord gehad. Als ik geen bevestiging krijg per mail dan hou ik die datum ook niet vrij. Vindt het irritanter dat ik afgelopen zomer al een paar keer last minute ben afgezegd.
Voor volgend jaar ben ik ookal gevraagd en neemt het gewoon aan als ik zeker weet dat ik dan niks heb.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: De manier om juryleden te benaderen - mail/sms/telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:03

Zulke mails krijg ik ook wel, maar dat vind ik ook niet netjes KV.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: De manier om juryleden te benaderen - mail/sms/telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:07

Nee, niet netjes. Ik run zelf ook een secretariaat van een grote wedstrijd waar veel juryleden voor nodig zijn, maar ik benader ze allemaal gewoon apart, en ook gewoon netjes Goedendag, geachte, meneer en mevrouw, en u in de zinnen. Tenzij het een goede bekende is, dan vind ik het wat anders. Via sms gebeurt eigenlijk zelden. Eén keer gebeurd, kreeg een sms van een oud stalgenoot, "Hé, ben jij K.V.? Wil je komen jureren op die datum?" Geen afzender of wat, sorry, maar dat is echt een no go.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:08

Och de aanhef van een mail maakt me niks uit, dat valt me niet eens op..

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:09

Ik ben zelf een jury zoeker ( :+ ) en doe dit voornamelijk via de mail.
Juist om ervoor te zorgen dat ik de juiste jury's bij de juiste data's heb staan, en weet wie ik benaderd heb.
Wel ben ik altijd persoonlijk ( mail iedereen apart inclusief naam en aanhef etc) en stuur ongeveer een week na die mail een volledige bevestiging.

Werkt tot nu toe best goed, vind het zelf niet altijd fijn om een hele lijst van 30 jury's achter elkaar te gaan opbellen, niet iedereen is altijd even gezellig ( persoonlijke drempel word voor mij dan te hoog helaas) of heeft op dat moment behoefte aan weer een wedstrijd organisatie die dan net belt.
Op een mail kan een jury rustig bekijken en zien of ze kunnen, en hoeven ze niet per direct antwoord te geven :j