Instructeur basissport KNHS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gerdy
Berichten: 192
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:17

Ik moet maandag de 25e de toelatingstest doen maar hoef alleen horsemanship en de theorie vragen. Ben benieuwd!

Weet iemand of je voor het longeren zelf spullen mee moet nemen? Neem aan van niet omdat je daar een paard toegewezen krijgt maar kan het nergens vinden.
Vind sowieso de informatie vanuit de knhs niet bijzonder goed :o

pollewopsie7

Berichten: 1237
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Darp

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:28

Spannend!

Dat vroeg ik mij ook af indd, ik heb echt geen idee. Je zou ook verwachten dat er nu ook wel zo'n beetje een informatie mail van de knhs komt. Met de toelatingstesten die over minder dan een week beginnen.

Daniellejody
Berichten: 1213
Geregistreerd: 04-11-08

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 15:44

Zelf spullen meenemen inderdaad
@pollewopsie7... wen er maar aan :p Zo gaat het de hele opleiding.

Mireille91
Berichten: 59
Geregistreerd: 21-01-14
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:25

Ja dat hoorde ik ook. Hoorde ook dat je een dekje moet hebben voor onder de singel. Mag niet zonder. Vind wel dat we onderhand een mailtje hadden moeten krijgen.. Kan me nog niet echt een beeld vormen hoe alles gaat verlopen die dag. Heel benieuwd!

pollewopsie7

Berichten: 1237
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Darp

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:56

Haha Danielle jij bent er helemaal klaar mee of niet :P

pollewopsie7

Berichten: 1237
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Darp

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:57

Ik heb alleen maar longeer spullen maat shet trouwens. zal ik die maar meenemen dan :+

n_twinkel
Berichten: 626
Geregistreerd: 29-11-08

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:38

Ik zal hier ook nog even wat van me laten horen. Vandaag heb ik de toelatingstest gehad voor de basissport en ben toegelaten tot de opleiding!
Ik zag hier het stukje voorbij komen van het longeren met de spullen. Ik had niks bij me en kreeg gewoon alles van daar.
Ik weet niet of het op iedere locatie zo is (lijkt me wel maargoed ga er niet zomaar vanuit natuurlijk) .

Voor diegene die nog moeten heel veel succes! Gaat vast goedkomen!

gerdy
Berichten: 192
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:48

Gefeliciteerd! Waar ga je de cursus volgen?

Fijn om te weten dat we daar alles krijgen. Vond het al zo raar. Hoe weet ik nou welke maat ik nodig heb als ik het paard niet ken.

Heb er ook wel vertrouwen in dat het goed komt!

n_twinkel
Berichten: 626
Geregistreerd: 29-11-08

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:02

Dankjewel! Ik wil de cursus graag in ede gaan volgen.
Nee inderdaad dat kun je niet weten en hoe wil je eventuele ziektes overbrengen.. nou wil het natuurlijk niet zeggen dat dat gebeurd maar het is niet echt bevorderlijk om dat paard zoveel verschillend tuig op te doen..

Willempie_T
Berichten: 56
Geregistreerd: 09-01-08

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:23

Neem aan dat je daar alles krijgt wat bij dat paard hoort? zou een beetje vreemd zijn als je je eigen spul er op moet leggen.. ( ik zou daar als eigenaar niet echt blij mee zijn)..

Mireille91
Berichten: 59
Geregistreerd: 21-01-14
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:46

Fijn dat je de spullen daar mag gebruiken. Dat scheelt weer met meenemen :)! Heb wel vertrouwen erin dat het goed gaat komen. Maar zou fijn zijn als de KNHS binnenkort iets laat horen.

pollewopsie7

Berichten: 1237
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Darp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:06

@Lidewei, Hoe is jou de vooropleiding bevallen?

@n_twinkel, Gefeliciteerd! Je krijgt dus meteen te horen of je bent toegelaten? Kun je iets vertellen over hoe de test een beetje verliep? Duurt het bijvoorbeeld de hele dag en had je van te voren wel informatie gekregen?

De toelatingstesten worden toch maar op één locatie afgenomen? Alleen in Ede voor zover ik heb begrepen. Ik zou het niet erg vinden als het wat dichter bij huis ook zou kunnen.

Ik ben net met Uniek (paard wat ik mag gebruiken voor de opleiding) naar een oefenparcours in de buurt geweest om nog wat te oefenen met springen op vreemd terrein. Man wat een kijkert blijft het maar ze heeft het wel super gedaan en ik ben niet ontevreden :)

n_twinkel
Berichten: 626
Geregistreerd: 29-11-08

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:13

Dankje!

Ehm ik heb inderdaad van tevoren informatie gekregen met de planning en wat er van je verwacht wordt.
Voor de theorietoets kun je ook goed leren uit de boekjes van de knhs.
Ik had eerst om 11 uur het rijdende gedeelte hiervoor was ik toch behoorlijk gespannen aangezien ik een paard mee heb die ik pas een maand rij. die nooit alleen van het terrein af is geweest en hij had tot voor een maand terug nog niet van springen gehoord.
Maargoed al met al is het goedgekomen ze zagen dat het paard groen was maar tegelijk zagen ze ook wel de potentie in ons als combinatie om binnen 10 weken op het goede niveau klaar te zijn.
Je rijd eerst een stukje dressuur gewoon voor jezelf met hun aan de kant. Daarna krijg je een paar opdrachtjes zoals een keer een verlichte zit of een keer verruimen. En ten slotte spring je een aantal hindernissen en wat lijntjes.
Als je daarmee klaar bent moet je bij hun komen en krijg je een stukje feedback en dan krijg je te horen of je dat gedeelte gehaald hebt.
Hierna om 12 uur had ik mn theorietoets hiervoor heb je een half uur en ik moet zeggen dat ik hem niet echt moeilijk vond ik kon hem makkelijk invullen.
Dit was wel erg verschillend hoorde ik zo om me heen. Ik denk dat het er ook aan ligt wat je er natuurlijk zelf voor doet.
En als laatste had ik om 13.30 horsemanship ik kreeg hierbij een paard toegewezen die ik uit de stal moest halen, moest poetsen en moest longeren. Je moet hierbij vooral laten zien dat je overwicht hebt over een paard en dat je handig omgaat met de spullen. Ook moet je denken aan je eigen veiligheid en die van de omgeving. Terwijl je het paard klaarmaakt krijg je wat vragen over je motivatie voor de cursus/opleiding.
Ik geloof dat ik rond 2 uur klaar was en heb toen gelijk te horen gekregen dat ik toegelaten was.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo..

pollewopsie7

Berichten: 1237
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Darp

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:41

Dat heb je mooi duidelijk beschreven Twinkel, bedankt. Krijg nu een beetje beter een beeld van hoe zo'n dag er uit gaat zien.

Ik ben toch stiekem wel blij te horen dat ik niet de enige ben met een paard dat niet vaak van het eigen terrein af gaat en nog niet zo lang door mij gereden word :o en niet makkelijk springt op ander terrein :+

Mireille91
Berichten: 59
Geregistreerd: 21-01-14
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:52

Bedankt voor je toelichting op hoe zo'n dag eruit ziet! Ik was al bang dat mijn paard de hele dag in de vrachtwagen moest staan. Maar als ik je verhaal zo lees voel ik me eigenlijk best opgelucht xd. Mijn paard kent ook alleen de pensionstal en de manege waar we soms rijden, en springen op onbekend terrein is met hem moeilijk. Hij is niet heel 'stoer' ofzo. Fijn om te weten dat ze dit zien en rekening ermee kunnen houden! Ben al een stuk minder zenuwachtig!

pollewopsie7

Berichten: 1237
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Darp

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:18

Mireille, wij kunnen elkaar daar in ieder geval ook nog steunen :P

Ik ben ook al een stukje geruster inderdaad! Nog wel steeds benieuwd wanneer we meer informatie gaan krijgen.

Daniellejody
Berichten: 1213
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 11:35

pollewopsie7 schreef:
Haha Danielle jij bent er helemaal klaar mee of niet :P

h-e-l-e-m-a-a-l klaar mee :j

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:41

Ik doe de opleiding ook, vind vooral de theorie erg pittig, alles moet precies in de regel hoe het in het boek staat anders is het fout.
Erg lastig.
Longeren vond ik reuze meevallen ;)

pollewopsie7

Berichten: 1237
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Darp

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:54

Hoe hebben jullie het paard bijgezet bij het longeren of niet bijgezet? Moet je daar ook mog uitleg over geven? Ik longeer altijd met die fra longeerhulp dus ik zet ze eigenlijk nooit anders bij

Mireille91
Berichten: 59
Geregistreerd: 21-01-14
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:03

Wat voor soort vragen kunnen we verwachten met de theorietoets? MC-vragen, open vragen met deelvragen? Aangezien je er een halfuur voor hebt...

pollewopsie7

Berichten: 1237
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Darp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:38

Ik heb net zowaar een mail gekregen van de knhs met info *\o/* jullie ook?

Mireille91
Berichten: 59
Geregistreerd: 21-01-14
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:39

Ja ik heb hem ook net binnen!!!!!

Mireille91
Berichten: 59
Geregistreerd: 21-01-14
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:44

Zo mag meteen als eerste

pollewopsie7

Berichten: 1237
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Darp

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:13

Is het trouwens binnen rijden (springen met name) of buiten?

n_twinkel
Berichten: 626
Geregistreerd: 29-11-08

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:35

Ze houden er met rijden inderdaad wel rekening mee als je een wat groen paard bij je hebt.. ik heb dit wel aangegeven voordat ik begon. Ik moet daarbij wel zeggen ze zijn niet zomaar heel makkelijk ze moeten wel echt in jou en in de combinatie zien dat je het kunt. Ook moeten ze zien dat je een paard binnen 10 weken naar het gewenste niveau zou kunnen rijden. Ik kan ook echt niet 10 weken achterover gaan zitten in de opleiding want dan ga ik het niet halen.
De theorietoets bestaat uit 15 meerkeuzevragen.
Al met al vond ik het best spannend maar ik heb er wel erg van genoten en dat vind ik het belangrijkste. En ik heb vandaag nog weer op mn opleidingspaard gereden en vond m echt een stuk relaxter door zijn lijf dus denk dat het hem ook goed doet!

Als jullie nog tijd hebben dan zou ik is 2 balken op de grond leggen en hiertussen 5 of 6 galopssprongen maken afwisselend. dit werd gister ook gevraagd en het schakelen vonden ze wel belangrijk