FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SophieC
Berichten: 5
Geregistreerd: 20-07-13

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:36

Ik heb net weer even gebeld, werd mij verteld dat we binnen 2 weken meer informatie krijgen

_Sofie

Berichten: 4433
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:53

SophieC schreef:
Ik heb net weer even gebeld, werd mij verteld dat we binnen 2 weken meer informatie krijgen

Ik ben benieuwd!

_Sofie

Berichten: 4433
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:23

Ik heb een mail gehad waar ik niet heel blij, ronduit boos, van word. Lekker, om de eisen opeens te veranderen...

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:36

Ik vind het ronduit belachelijk dat ze na inschrijving de toelatingseisen opeens veranderen. Ik ga niet eerst een aspirant opleiding doen terwijl ik het niveau heb om rechtstreeks aan de echte opleiding te beginnen. En ik was ook niet van plan om twee jaar bezig te zijn voor ik eindelijk les mag geven. Bovendien wordt het nu ineens twee keer zo duur...

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:03

Kunnen jullie degenen die jullie op afstand volgen bijpraten?

_Sofie

Berichten: 4433
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:06

De toelatingseisen zijn opeens verandert. Wil je de opleiding niveau III doen, dan moet je een diploma II hebben. Heb je deze niet, dan kan je via de FNRS een opleiding tot aspirant instructeur volgen.
Dit vind ik erg jammer, aangezien je eerst wel gewoon de niveau III opleiding had kunnen doen, ook als je geen niveau II opleiding had gedaan. Verder is nog niet bekend hoe duur de niveau II opleiding is en hoe lang deze gaat duren.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:20

Als ik het goed begrijp duurt de niveau II opleiding tot aspirant instructeur even lang en kost hij evenveel als niveau III.
Eerst moest je voor niveau III een toelatingsexamen doen, en als je die niet haalde kon je de opleiding tot aspirant instructeur volgen en vervolgens doorstromen naar de echte opleiding. Maar nu hebben ze besloten helemaal geen toelatingsexamens meer af te nemen. Om aan niveau III te mogen beginnen moet je nu niveau II afgerond hebben. Dat heb ik niet, maar ik voldeed wel ruim aan de oorspronkelijke toelatingseisen voor de niveau III opleiding. Hier baal ik dus heel erg van, want nu duurt de opleiding veel langer en is hij veel duurder dan eerst zo zou zijn.
Als je het diploma aspirant instructeur hebt mag je namelijk wel les geven, maar je bevoegdheid vervalt als je niet binnen drie jaar de vervolgopleiding afrondt.
De uitstroom eisen, dus wat je moet kunnen aan het eind van de opleiding, zijn ook veranderd. Ze gaan zich meer richten op les geven en minder op eigen rijden. Aan het eind van de opleiding moet je, om examen te mogen doen, KNHS L2 geklasseerd zijn of FNRS F16. Voor de aspirant opleiding vragen ze KNHS L1 startgerechtigd of FNRS F12. Maar dit maakt mij persoonlijk minder uit.
Oh, en ze delen ook nog even tussen neus en lippen door mee dat de examenkosten niet in het lesgeld inbegrepen zitten en dat je dus ook nog zo'n 200 euro extra neer moet gaan leggen om examen te kunnen doen.

Ik vind het erg raar dat ze al deze wijzigingen doorvoeren terwijl de inschrijven al tijden geleden is en de opleiding eigenlijk al van start had moeten gaan.

manana

Berichten: 10
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:34

ik heb de mail ook gehad en wordt ook niet bepaald blij en vind het ook erg vreemd dat de eisen ineens worden gewijzigd, na zo'n lange tijd van onduidelijkheid. Ik kan ook voldoen aan de uitstroomeisen (L2+1) maar ben niet van plan eerst een jaar niveau 2 te doen! ZIjn er meer die wel aan de uitstroomeisen voldoen en meteen niveau 3 willen doen? Misschien kunnen we een gezamenlijke vraag bij FNRS neer leggen om toch direct niveau 3 te mogen doen?

manana

Berichten: 10
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:42

Hieronder de hele mail..

Geachte meneer/mevrouw,



U heeft zich enige tijd geleden opgegeven voor de FNRS Aspirant instructeursopleiding (niveau II) of de FNRS Instructeur basissport opleiding (niveau III). Middels deze mail willen we u meer duidelijkheid verschaffen over de instroom- en uitstroomeisen van de opleidingen.



Instroomeisen

Op basis van de pilot opleiding die dit jaar heeft gedraaid, heeft de FNRS besloten dat u alleen kunt u deelnemen aan de FNRS Instructeur basissport opleiding (niveau III) wanneer u, in een eerder stadium, een instructeursdiploma niveau II heeft behaald welke erkend wordt door Stichting Veilige Paardensport. Wanneer u niet voldoet aan deze instroomeis, dient u eerst de FNRS Aspirant instructeuropleiding (niveau II) te volgen. De FNRS heeft besloten af te zien van een intakedag voor beide opleidingen (niveau II en III).



Wij dienen u er op te wijzen dat, wanneer u de FNRS Aspirant instructeursopleiding (niveau II) heeft behaald, u binnen drie jaar na het behalen van het diploma het instructeursdiploma (niveau III) moet hebben behaald om op een erkend Veiligheidscertificaat bedrijf te mogen (blijven) lesgeven.



Uitstroomeisen

Naar aanleiding van de pilot opleidingen heeft de FNRS vastgesteld dat wij tijdens de opleiding meer focus willen leggen op het leren lesgeven (i.p.v. het zelf beter leren rijden). Daarom heeft de FNRS besloten om de volgende aanvullende uitstroomeisen te hanteren:

- voor de FNRS Aspirant instructeuropleiding (niveau II): minimaal een F12 diploma of KNHS L dressuur startgerechtigd.

- Voor de FNRS Instructeur basissport opleiding (niveau III): minimaal een F16 diploma of KNHS L2 +1.

Indien u niet voorafgaand aan de opleiding aan deze eisen voldoet, wordt u geacht om gedurende de opleiding het gevraagde niveau te behalen. Wanneer u niet aan deze eisen kunt voldoen voor aanvang van het examen, kunt u niet deelnemen aan het examen.



Kosten

We willen u erop attenderen dat naast de opleidingskosten, de examenkosten apart aan u worden berekend. Het exacte bedrag voor de examenkosten worden later bekend gemaakt, maar zullen rond € 200,- bedragen.



Definitieve aanmelding

We vernemen graag van u, middels een reactie op deze mail, of u wilt deelnemen aan de instructeursopleiding in de nieuwe opzet. Wanneer u deel wilt nemen aan de FNRS Instructeur basissport opleiding (niveau III) dient u een kopie te mailen van uw eerder behaalde instructeursdiploma welke erkend wordt door Stichting Veilige Paardensport. Wij ontvangen uw reactie graag zo spoedig mogelijk, maar in elk geval voor vrijdag 31 oktober aanstaande.



De FNRS Aspirant instructeursopleiding (niveau II) zal in november/december 2014 van start gaan. De FNRS Instructeur basissport opleiding (niveau III) start in februari/maart 2015. De precieze aanvangsdata zijn afhankelijk van het aantal inschrijvingen.



We zien uw definitieve aanmelding graag tegemoet!





Met vriendelijke groet,



*naam verwijderd*



FNRS

De Beek 125, 3852 PL Ermelo
Laatst bijgewerkt door Martine op 30-11-14 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam mail verwijderd

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10449
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:11

Klopt het dat als ik dit lees dat er in principe geen eigen vaardigheid springen meer gevraagd word?

Ik ben aan het overwegen of ik de opleiding zou gaan doen...

HarmanyL

Berichten: 2665
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:19

Welkom bij de FNRS met al dat gewijzig... stond al 2 jaar op de cursus lijst voor springjury toen de eisen zo drastisch veranderde dat ik nu helemaal geen springjury kan worden. En ben bang dat het met CBR dadelijk hetzelfde is. saar wacht ik ook al wel zowat 2 jaar voor.

Bij de instructeurs opleiding moet je toch ook een contract hebben op een FNRS bedrijf?
En leesik er nu over heen, kan ook geen locatie vinden...

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:54

Oeps, dus nu vervalt na 3 jaar je licentie niveau 2 als je niet 3 gaat halen. Wat gaan ze doen met diegenen die vroeger de MMI gedaan hebben?
Overigens was er zo'n 8 jaar geleden al bij de MMI uitstroomeis F12. Een aantal groepsgenoten van mij hebben die periode nog overal F proeven gereden om aan het niveau te voldoen :)

Eventuele extra kosten kun je wellicht bij de werkgever indienen of anders zelf aftrekken via de belasting.

Lotte, CBR 3 gaat door de SRR uitgevoerd worden en die zijn de eisen ontzettend aan het aanscherpen, waardoor er zelfs huidige examinatoren dreigen af te vallen, hoewel daarover nog niets officieel bekend is.

HarmanyL

Berichten: 2665
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:58

Nouja we gaan t zien. Bij ons is CBR nog niet zo verplicht dus dat scheelt. Maar om het te jureren lijkt me wel echt leuk

manana

Berichten: 10
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:02

Oproep aan iedereen die wel aan de uitstroomeisen van niv 3 voldoen, al wat ervaring hebben met groepslessen geven en daarom niet eerst niv 2 willen doen: laat dit weten bij de FNRS door te bellen, misschien dat ze de eis om eerst niv 2 te doen voor deze specifieke groep met een hoger startniveau dan willen heroverwegen?

SophieC
Berichten: 5
Geregistreerd: 20-07-13

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:27

hebben jullie ook die nieuwe mail gekregen? zzooooo vaag er gewoon irritant dat op het laatste moment veranderen.. en nu weer een mail ... we hadden al lang moeten zijn begonnen?! pff

SophieC
Berichten: 5
Geregistreerd: 20-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:42

iemand nog wat gehoord over wanneer het begint? ik nog steeds niet namelijk..

Amyc

Berichten: 993
Geregistreerd: 23-09-07

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:11

ik heb een tijd terug mijn inschrijving definitief doorgemaild met de vraag om bevestiging, wederom niks gehoord! Vanmiddag bel ik nog maar een keer, ook met de vraag of het niet mogelijk is om gewoon meteen niv. 3 te doen. Ik ging er namelijk vanuit dat dit gewoon kon, voordat ze weer van alles gingen veranderen.

SophieC
Berichten: 5
Geregistreerd: 20-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:36

Inmiddels iedereen mail gehad over 9 december? :)

Amyc

Berichten: 993
Geregistreerd: 23-09-07

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:29

Ik begin de 16e, meer mensen die dan ook beginnen in rosmalen?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10449
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:32

Ik volg dit topic even...

is eigen rijvaardigheid springen ook nog steeds een instroom vereiste? Ik zie namelijk aan uitstroom alleen?? dressuur staan??