Welk cijfer als hoogste gegeven en waarvoor?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:26

kleinvosje schreef:
Hier een keer een negen gegeven voor een nagenoeg perfecte halsstrekken. Verder weet ik het niet meer, hou het niet allemaal bij.

9 voor halsstrekken.

Wat betreft verzorging is niet bij mij standaard een 8. Dan geef je iedereen zo 2 punten eigenlijk cadeau. Ik ben er iets kritischer op geworden sinds de laatste (zeer succesvolle, en overvolle) bijscholing!

lovefi

Berichten: 1200
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 17:30

Revanches schreef:
kleinvosje schreef:
Hier een keer een negen gegeven voor een nagenoeg perfecte halsstrekken. Verder weet ik het niet meer, hou het niet allemaal bij.

9 voor halsstrekken.

Wat betreft verzorging is niet bij mij standaard een 8. Dan geef je iedereen zo 2 punten eigenlijk cadeau. Ik ben er iets kritischer op geworden sinds de laatste (zeer succesvolle, en overvolle) bijscholing!

Mag ik dan vragen wanneer jij kiest voor een 7 ipv een 8?

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 17:58

Dat wilde ik ook net vragen. :D
Wat fijn trouwens dat er een jurylid gereageerd.

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 15:08

ik had me 1st wedstrijd 8 voor verzoring en 2e wedstijd een 7 maar was wel ander jury. Maar vond me paard der bij me 2e wedstrijd kwa knotjes netter dan me 1st wedstijd maar ik kreeg wel gewoon bij bij me proeven zelfde cijver. en ik had 7 bij me 2 e wedstrijd bij overgang naar stap volgens mijn. Maar heb pas 2 wedstrijden gereden. dus kan weinig zeggen.

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Welk cijfer als hoogste gegeven en waarvoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:01

Ik heb 3 keer een 9 gehad, een keer voor houding & zit, een keer voor verzorging en een keer voor een overgang draf-galop.
Op andere oefeningen vind ik een 7 vaak al netjes, soms zit er een keer een 8 tussen.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:05

Ik heb ooit eens een 9 gehad voor het binnen komen. dat was in de B of L klasse en dat is alweer 12 jaar geleden.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:18

Hoogste cijfer: Een 9 voor het wijken in een L2 proef. Zo ontspannen, zo fijn in de aanleuning en zo mooi scharend, dat verdiend een hoog cijfer. Afwenden bij A was een fractie te vroeg, vandaar een 9 en geen 10.
Ik geef ook niet standaard een cijfer op verzorging. Over het algemeen geen onvoldoende, maar dat is niet onmogelijk.
Overigens heb ik nog niet heel veel gejureerd hoor!

Gerhard83
Berichten: 27
Geregistreerd: 01-04-14
Woonplaats: markelo

Re: Welk cijfer als hoogste gegeven en waarvoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:19

Ik vind het wel heel erg jammer dat juryleden vaak makkelijker een onvoldoende durven te geven dan een dikke voldoende. We rijden allemaal voor ons plezier en zou leuk zijn als tijdens een redelijke proef, waar vaak wel bij een dikke fout een 3 of 4 gegeven wordt, ook een keer een goed onderdeel met een 8 of 9 wordt beloond. Helaas zijn er niet veel juryleden die dit doen.

Annash
Blogger

Berichten: 26565
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Welk cijfer als hoogste gegeven en waarvoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:05

Vaak zijn de onderdelen er dan ook niet goed genoeg naar :-) Ik geef de cijfers regelmatig, maar het moet wel kunnen. Dat vergeten veel mensen ook geloof ik... Een 8 of een 9 krijg je niet zomaar.

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:30

Annash schreef:
Vaak zijn de onderdelen er dan ook niet goed genoeg naar :-) Ik geef de cijfers regelmatig, maar het moet wel kunnen. Dat vergeten veel mensen ook geloof ik... Een 8 of een 9 krijg je niet zomaar.


Dat dus.

Ik heb afgelopen donderdag nog enkele 9ens kunnen geven! Super netjes halthouden. Ging om een L1 proef.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:35

Een paar weken geleden kreeg ik ook een 9 voor het halsstrekken.. Helaas sprong paard drie onderdelen daarna over de witte hekjes en werd ik gediskwalificeerd... :')

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: Welk cijfer als hoogste gegeven en waarvoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:55

Dit weekend 2 keer een 9 gegeven voor het over de AC lijn stappen en afgroeten in het B.
Ook 1 keer voor halsstrekken.

East_Valley
Berichten: 62
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 00:27

6 x een 9 voor het halsstrekken in de B =) in L1 een 7 en een 8

heidy_wilco

Berichten: 4479
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 00:33

Ik heb een keer een 8 op halthouden gehad in de L1!

Wilco en ik hadden altijd zoveel moeite met het halthouden en naar heel veel oefenen viel het kwartje en ging het halthouden goed. Hij staat nu ook al vaak vierkant stil en toen bij die wedstrijd ook, dus dat was wel een beloning voor ons :)

En regelmatig 8-en voor halsstrekken.
En een 7-en voor Middendraf en galop, wat wel erg leuk is met een hafje :) Hij vind dat ook super leuk om te doen :)

kristianneb

Berichten: 460
Geregistreerd: 03-12-07
Woonplaats: Smilde (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 01:35

2x een 9 gehad, 1 x op halsstrekken en 1x overgang van galop naar stap. En meerdere 8'en

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Re: Welk cijfer als hoogste gegeven en waarvoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 01:49

Afgelopen zondag nog 2x een 8 gehaald
B dressuur
1x bij E afwenden en B rechterhand (met als commentaar heel netjes)
en 1x tussen E en K overgang arbeidsstap en met als commentaar mooie overgang
Ook wel eens een 9 op verzorging gehaald :)
Verder nog een keer een 8 op halsstrekken volgens mij

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Welk cijfer als hoogste gegeven en waarvoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:51

Dat was nu 7 voor afwenden bij E
en arbeidstap en 8 voor verzorging

Anudi
Berichten: 95
Geregistreerd: 05-05-14

Re: Welk cijfer als hoogste gegeven en waarvoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:02

Ik heb met mn pony al een paar x een 9 voor verzorging gehad, en ookal is het maar een verzorgingspunt ik ben er toch altijd erg blij mee als het goed beoordeeld wordt. Ik ben er namelijk niet voor niks de hele middag mee bezig om van mijn varken weer een witte pony te maken voor ik op wedstrijd moet. :P

En verder ook wel eens 8en en 9ens gehad voor onderdelen tijdens de proef, zoals halsstrekken, overgangen en halthouden

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:18

Revanches schreef:
kleinvosje schreef:
Hier een keer een negen gegeven voor een nagenoeg perfecte halsstrekken. Verder weet ik het niet meer, hou het niet allemaal bij.

9 voor halsstrekken.

Wat betreft verzorging is niet bij mij standaard een 8. Dan geef je iedereen zo 2 punten eigenlijk cadeau. Ik ben er iets kritischer op geworden sinds de laatste (zeer succesvolle, en overvolle) bijscholing!


Wat is daar gezegd dan? Ik heb namelijk meegekregen in de cursus gemiddeld en 8 te geven tenzij er iets mis is..

Ik heb een 9 voor het wijken en halsstrekken kunnen geven

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 15:48

een 8 vind ik nu niet bepaald zeer hoog te noemen. Ik krijg ook veel achten maar een negen of 10 is zeldzamer vandaar ook mijn OP aan de jury's. wat willen jullie zien voor een 8/9 of 10?

@ suus idd dat bedoel ik ook, een 8 is goed maar dan kan het nog beter :)

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Welk cijfer als hoogste gegeven en waarvoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:55

Ik had laatst op de selectie's een 9 voor de verzorging, terwijl andere in dezelfde klasse 7'es hadden. Ben toch eigenlijk wel benieuwd vanwaar die 9 dan bij mij, maar helaas de jury niet meer kunnen spreken.

Ook heb ik al 2x een 9 gehad voor mijn volte 15 meter in galop (L2) en anders heb ik daar eigenlijk altijd wel een 8 voor. Binnenkomen over de ac-lijn is vaak ook een 8 en laatst zelfs een 9!

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:10

Snooki schreef:
een 8 vind ik nu niet bepaald zeer hoog te noemen. Ik krijg ook veel achten maar een negen of 10 is zeldzamer vandaar ook mijn OP aan de jury's. wat willen jullie zien voor een 8/9 of 10?

@ suus idd dat bedoel ik ook, een 8 is goed maar dan kan het nog beter :)


Bij een 7 of 8 geef ik ook nog wel eens commentaar Hoe het dan dus een 8 of 9 kan worden.

Bijvoorbeeld voor binnenkomen of afgroeten krijg je bij mij een 9 als je strak in 1 lijn rijdt en ik A enkel af en toe tussen de benen door kan zien.
Hoofd recht voor het paard, niet gekanteld. Ontspanning, aanleuning en zit van ruiter in orde.
Het eventuele halthouden recht en in gelijke aanleuning en ontspanning, gekeken naar het niveau, vierkant of mooi verdeeld over 4 benen.
De gereden eventuele overgang progressief gereden met weer die ontspanning en aanleuning.
Doe je dit tot in perfectie of absoluut ver boven je niveau, dan krijg je misschien zelfs wel een 10.