Collega juryleden: kan dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49415
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:58

Tuurlijk kan dit. :)
Ik nam nog weleens tuinstoelen mee en ging voor mijn auto zitten ipv erin.

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:04

Jaa hoor prima, waarom niet. Die van mij zou echt niet door hebben dat er geen dak op zit hoor :D

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:08

Als een paard daarover gaat miepen heeft de ruiter nog wat werk aan de winkel :D . Daarbij, toch liever een goedgeluimde jury in het mooie zonnetje die je punten geeft dan eentje zwetend en puffend in een veel te warme en benauwde auto, niet? :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58027
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Collega juryleden: kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:10

Hier een ruiter van een bloedkikker. Gewoon met die cabrio gaan. Hij moet lopen, niet rondkijken. :)

puppy1128

Berichten: 5019
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:12

NathalietjeB schreef:
waarom niet...??
denk je dat een paard minder presteert door een cabrio??


Tuurlijk presteren ze veel minder... Ze denken altijd: Zo'n auto wil ik ook! Kan baasje ook 'op' rijden! :+


Persoonlijk zou ik ook denken dat paarden denken: Ohh een auto.
En niet: WHAAAA, dat is een totaal andere auto dan ik gewend ben! Of dier moet echt van alles schrikken ofzo, maar dat lijkt mij sterk.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:12

Dit brengt stiekem altijd een grinnik bij mij op.

Al die gestreste mensen op hyperactieve overreagerende dressuurpaarden (die hier bedoeld worden, die kunnen schrikken van een cabrio of een parasol), en dan de ijslandersport waar felrode doeken opgespannen worden met de jury eronder, en waar met een vlag een ererondje wordt gereden. Die kijken er niet van op :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:11

Fitzroy schreef:
Tafel en parasol is andersvoor genoeg paarden ook een reden om van het padje te raken ;)


Ja maar dat is toch niet te vergelijken met een cabrio? Lijkt mij iig geen probleem.

senna21

Berichten: 11893
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:15

Op een regenachtige dag was het voor mijn paard 'crisis' ivm alle paraplu's (na een keer een 'slechte ervaring' in hevige onweersbui op een wedstrijd)
Helaas voor mij :P (trainen hielp zeer beperkt)

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Collega juryleden: kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:16

Ja natuurlijk, waarom niet? Ik zie dat hier ook wel. :j
En als er een paard is die het eng vind, dan is het een mooi leermoment, laat ze er maar aan wennen.

Sjolvir

Berichten: 25298
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:24

Dennis schreef:
Wennen ze maar aan, ze kunnen nog veel gekkere dingen tegen komen.

Ik zie het probleem niet. Zou eerder bang zijn dat ik er zelf als jury rood verbrand uit zou komen.


Jij bent menner :D Jij ziet dat anders :+ :')
(aangezien ze bij het mennen inderdaad gewoon doodleuk ergens parasols midden in het veld planten etc. )


Moet kunnen een cabrio, is toch gewoon een auto?
Als juryleden claxons en ruitenwissers gebruiken als signalering dat je je proef kan starten,
is een cabrio een minder groot probleem denk ik.

Ik beken overigens dat ik ook niet altijd overal vlekkeloos langs ben gekomen, maar tja, dan moet ik maar beter leren rijden.

Percy

Berichten: 12085
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:28

Ik kom op dressuurwedstrijden, springwedstrijden en SGW's. Vroeger en nu als groom van mijn dochter. Sommige dressuurruiters en behoorlijk wat dressuurpaarden verschieten van dingen waar een springpaard niet van op kijkt.

Als ik zie wat er op de hogere dressuurwedstrijden rond de piste staat dan mag een cabrio toch geen probleem vormen? Mensen kunnen overal over "miepen" maar het zou toch wat handiger zijn als paarden gewoonweg meer getraind zouden worden op "enge" dingen. Denk dat dit ook wel veel zal gebeuren.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58027
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 10:21

Sjolvir schreef:
Jij bent menner :D Jij ziet dat anders :+ :')
(aangezien ze bij het mennen inderdaad gewoon doodleuk ergens parasols midden in het veld planten etc. )


Moet kunnen een cabrio, is toch gewoon een auto?
Als juryleden claxons en ruitenwissers gebruiken als signalering dat je je proef kan starten,
is een cabrio een minder groot probleem denk ik.

Ik beken overigens dat ik ook niet altijd overal vlekkeloos langs ben gekomen, maar tja, dan moet ik maar beter leren rijden.

Mwah... Niet alleen menners. :D

Verder hoeft dat toch ook niet? Enfin, ik bedoel, als je 'problemen' hebt met er langs te gaan is dat toch geen schande? Als je er maar netjes op reageerd. Leren ze ( en jij) weer van.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 16:07

senna21 schreef:
Op een regenachtige dag was het voor mijn paard 'crisis' ivm alle paraplu's (na een keer een 'slechte ervaring' in hevige onweersbui op een wedstrijd)
Helaas voor mij :P (trainen hielp zeer beperkt)

Haha herkenbaar. Ik had zo'n paard, superlief dier hoor. Maar een keer op wedstrijd kwam er plots een bui opzetten met hevige rukwunden, en plots overal flapperende paraplu's die de lucht ingingen. Ze wist niet meer waar ze haar voeten moest neerzetten _O- . Pech voor mij dan, heb die dag een persoonlijk snelheidsrecord in de ring bevestigd, helaas was het dressuur en geen jumping. Maar ik kan moeilijk gaan vragen dat iedereen maar een regenjas aandoet omdat die van mij zo'n mieperd is. Zolang het dingen zijn die heel normaal zijn om tegen te komen op een wedstrijd (auto's, paraplu's, witte hokjes, bloembakken, vlaggetjes...) is het imo gewoon pech voor jezelf als je paard daar op reageert. Zolang er geen wedstrijden georganiseerd worden in een volledig decoratievrije neutraalgekleurde en supergeluidsdichte binnenbak voor de categorie dressuurpaardmietjes moet je die situaties er maar voor lief bijnemen :D .

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Collega juryleden: kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 23:03

Vandaag jureerde één van de juryleden naast me ook vanuit een cabrio. Ik heb werkelijk geen één paard anders zien reageren bij zijn auto dan bij de auto van de jury in de ring ernaast. Dus ik zou met deze temperaturen lekker het dak open gooien.

Fitzroy

Berichten: 25165
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Collega juryleden: kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 08:16

Ik stond er ook bij hetzelfde concours en idd, geen paard die er naar keek. Nu had ik de kap niet helemaal naar beneden maar tot halverwege. Maar het was geen enkel probleem dus dan weet ik dat maar weer. Collega jurylid met cabrio was nog aardig verbrand aan een kant.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Collega juryleden: kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 00:22

Ik heb je niet gezien, maar het was ook behoorlijk druk. Was hij zo verbrand, je zou zeggen dat hij wel wat zon gewend is met al die survivaltrips van hem (ik ga wel heel erg off topic zo).

Caatje87

Berichten: 1262
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Re: Collega juryleden: kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:38

Ik heb ook heerlijk vanuit de cabrio gejureerd, top idee :D
En idd geen paard die er naar keek.

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Re: Collega juryleden: kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:20

de paarden die schrikken van een cabrio schrikken ook van een auto met dak, ook van parasollen. Dus denk dat je gewoon lekker in het zonnetje kan zitten. Al vind ik het wel aardig dat je wilt voorkomne dat er een proef verknald word

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 04:23

Zolang de situatie bij alle paarden gelijk blijft tja......
Maar ik heb het er wel eens over gehad met een jurylid en die kende iemand die in cabrio had gejureerd. (volgens mij was het gesponsord toen en zaten er meerdere jury's in een cabrio) en velen waren aardig verbrand. Dus denk wel na voor je het gaat doen. :+

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 12:32

Fitzroy schreef:
Maar ik wil niet de reden zijn van een verprutste proef. Daar zou ik zelf ook van balen. Ik bekijk het nog wel. Ik moet er ook rekening mee houden dat dan voor alle combinaties de omstandigheden hetZelfde zijn. Dus of open of dicht.


Maar dan zou je tijdens een regenbui ook je ruitenwissers niet aan kunnen zetten, of je moet zodra het droog is je ruitenwissers aan laten staan... Anders zijn de omstandigheden ook niet voor alle deelnemrs hetzelfde en van bewegende ruitenwissers kunnen paarden ook schrikken.

Sjolvir

Berichten: 25298
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Collega juryleden: kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:22

Hier zat de jury in 1 van de ringen vandaag met een tuinset voor de auto, ook geen paard dat er van op keek.
Moet kunnen toch?

Fitzroy

Berichten: 25165
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Collega juryleden: kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 20:10

@Mies, ik doe mijn ruitenwissers alleen aan als paarden aan de andere kant zijn of van me af rijden. Nooit als ze naar me toe rijden.

Nimber

Berichten: 26557
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:58

Ik heb dit seizoen al 2maal een cabrio aan de ring gehad. Zelf heb ik er geen probleem mee. Ik ben alleen benieuwd hoe t gaat als de omstandigheden voor ruiters t zelfde moeten zijn.Mag je dan bij een plensbui de kap sluiten?

Suzanne F.

Berichten: 49415
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:31

Nimber schreef:
Mag je dan bij een plensbui de kap sluiten?


:')
Niet tijdens een proef lijkt me.

Fortitude

Berichten: 3089
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:08

Met alle respect, maar wat een gedoe om een dakkie :z
Ik zou het geen probleem vinden en als mijn paard zou schrikken dan was dat zoals eerder al gezegd een mooi leermoment. Al denk ik dat de paarden die erop reageren misschien meer reageren op de ruiter dan op dat dak.