geen diploma

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XstormX
Berichten: 305
Geregistreerd: 10-09-12

geen diploma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 23:26

is les geven zonder diploma illegaal? Ik hoor namelijk vaker dat het wel mag maar dat als je valt en je breekt iets je zelf moet betalen? Hoe zit dat nou ? :)

YelaBrenda11
Berichten: 1921
Geregistreerd: 05-12-09

Re: geen diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 23:35

Illegaal is een groot woord,maar ik denk dat een instructeursopleiding of orun-cursus gewoon heel handig is zodat je zelf ook de bevestiging hebt dat je goed genoeg bent om les te geven.

Hoe het zit met verzekeringen weet ik niet,wat ik wel weet is dat je je wel moet aanmelden bij de kvk omdat je geld verdient en dit moet gemeld worden.

cmaenhout

Berichten: 103
Geregistreerd: 08-11-11
Woonplaats: Oostburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 23:35

Het is legaal. Echter ben je niet verzekerd. Dus mocht er een daadwerkelijk ongeluk gebeuren (dus zoals er afvallen, maar ook eventueel ergere verwondingen) moet je dit zelf vergoeden.

gomir

Berichten: 25554
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: geen diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:28

Goed om te weten is dat je niet automatisch verzekerd bent als je wel een diploma hebt. Daar moet je echt een aparte verzekering voor afsluiten!

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: geen diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:03

Zonder diploma ben je sowieso niet verzekerd.

Valt er dus iemand af en besluit de verzekering de kosten bij jou te gaan halen, mag je mogelijks diep in je zakken tasten.

gomir

Berichten: 25554
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: geen diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:32

Lang niet alle verzekeringsmaatschappijen eisen een diploma, je kunt je dus (in sommige gevallen) ook prima verzekeren zonder diploma. En als je je met diploma 'vergeet' te verzekeren ben je net zo goed de klos...

Fortitude

Berichten: 3089
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:31

Hierover stond laatst een heel stuk over op... horsus volgens mij?

Kwam er op neer dat je prima zonder diploma les mag geven. Wat mensen vaak zeggen over aansprakelijkheid is onzin: jij bent niet aansprakelijk voor de val van een ruiter tenzij jij aantoonbaar onjuist/onkundig gehandeld hebt. Het enige is dat als een bedrijf een veiligheidscertificaat heeft, zij verplicht zijn om gediplomeerde instructie te hebben. Daar mag het dus niet.

Maar dit is wat ik er zo 1,2,3 van weet hoor :)