Cijfer voor verzorging

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
max66
Berichten: 3581
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:30

FriesWytske schreef:
max66 schreef:
de manier waarop iemand rijdt zijn stijlpunten, de wijze van rijden, hetzelfde als bv het gebruiken van zweep (of juist niet).
Je mag ook zonder handschoenen rijden, maar niet iedere jury vindt dit een mooi plaatje, al mogen ze er niet op afstraffen, weegt toch mee met het algemene plaatje.
Ook het wel/niet groeten is de algemene indruk, net als iemand die even vriendelijk kijkt/lacht of knikt, dit komt beter over dan iemand die sjagerijnig op haar paard zit


Duidelijk dat jij geen verstand hebt van wedstrijdrijden. Want kan je uit de droom helpen dat wat jij zegt niet waar is. Ben dan wel geen jury, maar rijd wel wedstrijden.


Ik ben geen jury maar zit geregeld bij de jury tijdens springwedstrijden om te schrijven. Wat is er volgens jou niet waar dan?

max66
Berichten: 3581
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:26

Mama3 schreef:
Dit vroeg ik me onlangs ook af. Mijn zoon scoorde bij verzorging paard en ruiter een 6, terwijl een lesgenoot met dezelfde outfit (geleend van mijn zoon) op dezelfde pony een 8 scoorde. Beide een schone cap en laarzen.

Ik vroeg me af of mijn zoon 2 pnt minder scoorde omdat zijn jasje iets ruim zit. . Vind 2 pnt minder dan best veel


de stijlpunten bestaan uit drie onderdelen: de wijze van rijden, de houding en zit en de algemene indruk.

In het geval van jouw zoon ging het dan om dat laatste onderdeel begrijp ik?

De algemene indruk is, ja, de algemene indruk. Dus hoe iemand binnen komt, groet ie of niet? Ook de verzorging telt idd, ziet de combinatie er verzorgd uit of niet. Sommige jury's vinden het afbreuk doen aan het algemene plaatje als de ruiter geen handschoenen aan heeft of een niet matchende outfit (bv rood jasje en blauw sjabrak) en ja, als dat jasje absurd te groot was, kan dit invloed gehad hebben, maar nooit alleen dat jasje (of die handschoenen of wel/geen plastron), dit moet dan in combi met meerdere dingen geweest zijn. De ALGEMENE indruk dus. Natuurlijk heeft dat jasje er niet voor gezorgd dat hij twee punten minder kreeg.
Jammer dat je niet bent gaan vragen waar dit verschil vandaan kwam...

Mijn ervaring is dat voor dit specifieke onderdeel over het algemeen best hoge cijfers gegeven worden, zevens en achten worden makkelijk gegeven.