L2 proef beoordeling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

L2 proef beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 19:56

Hallo juryleden!


Vandaag mijn l2 debuut gereden. Ik heb heel fijn gereden en voor mijn gevoel winst waardig gereden zo tussen de 180 en 185

Maar wat vinden jullie juryleden hiervan? En wat voor algeheel punt zouden jullie geven. Verbeter punten weet ik oa; benen stil teugels korter handen naar voren etc

Hier proef 1



Proef 2


Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:01

Ik zou zo 123 geen punten kunnen schatten maar wat me wel opvalt is dat je paard wat mij betreft te weinig verschil toont bij de middendraf en over de buitenschouder wegloopt bij het wijken. Daarnaast vindt ik dat hij wat meer mag sluiten in zijn lichaam en actiever mag lopen.

Wel vind ik dat je vriendelijk rijdt!

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 20:04

Remark schreef:
Ik zou zo 123 geen punten kunnen schatten maar wat me wel opvalt is dat je paard wat mij betreft te weinig verschil toont bij de middendraf en over de buitenschouder wegloopt bij het wijken. Daarnaast vindt ik dat hij wat meer mag sluiten in zijn lichaam en actiever mag lopen.

Wel vind ik dat je vriendelijk rijdt!

Hij toont idd weinig, ik rij ook wat voorzichtig dan

Het wijken zijn we aan het werken netzoals het sluiten en actief blijven

Maar hele nuttige tips dankjewel

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:10

Heb alleen de eerste proef bekeken

Let op je lengtebuiging.
Paard loopt iets op de voorhand en soms achter de LL
Tevens mag het actiever

Je eerste x wijken denk eraan achterhand mee nemen.
Halsstrekken eerste helft mag meer.
Middenstap tactfout
Stil staan te gehaast niet vierkant en achterwaarts niet diagonaal

Ik kom uit rond de 172 pt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:16

Weinig verschil in de middendraf, 1e wijken komt achterhand niet goed mee, 2e wijken niet goed te zien vanuit de zijkant. Middengalop ook te weinig verschil. Ook mis ik stelling en buiging en hij loopt teveel uit elkaar. Middenstap gaat ie wat overhaast, dribbelen. In het algemeen rijdt je best netjes qua afwerking, maar de gehele proef zou actiever moeten en meer bij elkaar gereden.

Ik zou niet op winst uitkomen, denk eerder tussen de 170/175..

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:17

Paard moet actiever, middendraf wordt versnelde draf ipv van verruimde draf, rechterbeen wijken valt het paard over de buitenschouder. Na het wijken rijdt je niet de hoeken netjes door. Teugels kunnen korter en paard moet meer in de oprichting. Het dier wordt erg lang. Middengalop is netjes verruimd maar het paard wordt opnieuw te lang. Voltes in de galop zijn prima gereden. Je houding is netjes, iets meer je handen dragen en teugels korter maar verder geen opmerking daar over.

Ik zou je in dit geval geen winstpunt geven.

(Heb het filmpje even snel bekeken)

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Re: L2 proef beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 20:21

Dankjewel voor de reacties

Ik reageer zo even in het algemeen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:22

TS, wat voor punten heb je gekregen als ik vragen mag? De overgang van L1 naar L2 is best groot, niet zozeer in de onderdelen, maar wel in beoordeling. Er wordt duidelijk meer verwacht dan in de L1 :)

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 20:28

Ik had 174 en 169. Merk nu idd dat de overstap wel groot is idd. Ben dus wel flink erg voor de gek gehouden bij de oefen wedstrijden (lees tussen 195 en 207)

Ik wil jullie iniedergeval hartelijk danken voor het (veelal) opbouwende kritiek en ga hard werken aan deze punten

Ik was het er voor mijn gevoel niet helemaal eens met mijn punten :') maar nu ik het zo lees en anders bekijk os het idd verdiend :')
Laatst bijgewerkt door billy3105 op 14-09-14 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: L2 proef beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:31

Wat voor punten had je gemiddeld in de L1? Ik persoonlijk vind dat meestal een betere maatstaf.

Ik zou vooral aan je tempo gaan werken, als je dat beter voor elkaar hebt, wordt de stelling en buiging vanzelf ook makkelijker, je hebt dan wat meer over zeg maar. Daarbij kijkt het een stuk prettiger als er wat vlotter gereden wordt.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 20:35

Uhm;

3 proeven zonder winst gereden (paard iets te heet) de eerste 2 waren mijn eerste wedstrijd en de 3de in de 2de proef van de 2de l1 wedstrijd
Mijn laatste l1 196 en 209 gereden
De andere 5 tussen 183 en 194
Laatst bijgewerkt door billy3105 op 14-09-14 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49337
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:35

Ik vind het algemene beeld te weinig gesloten, het paard loopt wat uit elkaar en loopt met weinig afdruk. De middengangen zijn sowieso een 4 of een 5. Je toont te weinig verschil, rijdt niet van letter tot letter en de verruiming is echt minimaal. Het is verder echt een beetje een 6-jes proef, ik zou weinig tot geen 7-ens kwijt kunnen. Dit zorgt ervoor dat je net onder de winst uitkomt. Ik heb niet meegepunt maar winstwaardig is het niet. Ik schat zelf rond de 175 punten.

Probeer je paard actiever naar de hand toe te rijden zodat hij net wat meer aan elkaar komt en de hals wat minder horizontaal draagt. Hierdoor zal de tact in de gangen ook beter worden. Verder in de middengangen echt meer toerijden en van letter tot letter. Succes!

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 20:40

Dus Suzanne F meer naar boven rijden dus? Ben snel bang dat ik hem teveel inelkaar ga rijden dan. Maar dit os dus niet het geval?

Ik reageer over een half uur op iedereen wanneer ik mijn laptop heb
Laatst bijgewerkt door billy3105 op 14-09-14 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49337
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:42

billy3105 schreef:
Dus Suzanne F meer naar boven rijden dus? Ben snel bang dat ik hem teveel inelkaar ga rijden dan. Maar dit os dus niet het geval?


Wat versta je onder in elkaar rijden? Ik bedoel niet dat de kin meer naar de borst moet.
Ik zou hem net wat meer aan elkaar willen zien. Achterbeen er actiever onder zodat de schoft wat omhoog komt en de hals zich iets meer welft.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 20:45

Suzanne F. schreef:
billy3105 schreef:
Dus Suzanne F meer naar boven rijden dus? Ben snel bang dat ik hem teveel inelkaar ga rijden dan. Maar dit os dus niet het geval?


Wat versta je onder in elkaar rijden? Ik bedoel niet dat de kin meer naar de borst moet.
Ik zou hem net wat meer aan elkaar willen zien. Achterbeen er actiever onder zodat de schoft wat omhoog komt en de hals zich iets meer welft.


Ik heb snel het idee dat ik met kin op borst rij :') heb nu al zowat dat idee :')
Maar even voor mijn beeld zijn half dus wat meer naar boven gericht maar nog wel de ronding die hij nu heeft rond zijn hoofd?

Suzanne F.

Berichten: 49337
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:47

Ja zo ongeveer. Al heb ik het idee dat hij wel net wat nageeflijker mag.
Heb je les?

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 20:51

Ja om de week prive een uur :D we zijn er ook hard mee aan het werk maar voor mijn eigen beeld vorming is dit ook fijn :o
Nou heeft ze een keer gewoon dwars door de losrij ring geschreeuwd teugels korter verkoopt hem is een schop hij loopt niet ed :')
Laatst bijgewerkt door billy3105 op 14-09-14 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:52

billy3105 schreef:
Ik had 174 en 169. Merk nu idd dat de overstap wel groot is idd. Ben dus wel flink erg voor de gek gehouden bij de oefen wedstrijden (lees tussen 195 en 207)

Ik wil jullie iniedergeval hartelijk danken voor het (veelal) opbouwende kritiek en ga hard werken aan deze punten

Ik was het er voor mijn gevoel niet helemaal eens met mijn punten :') maar nu ik het zo lees en anders bekijk os het idd verdiend :')

Ik weet niet of dit mag :+ maar ik wil je toch even complimenteren. Wat reageer je fijn! +:)+

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 20:53

Sokje_6 schreef:
billy3105 schreef:
Ik had 174 en 169. Merk nu idd dat de overstap wel groot is idd. Ben dus wel flink erg voor de gek gehouden bij de oefen wedstrijden (lees tussen 195 en 207)

Ik wil jullie iniedergeval hartelijk danken voor het (veelal) opbouwende kritiek en ga hard werken aan deze punten

Ik was het er voor mijn gevoel niet helemaal eens met mijn punten :') maar nu ik het zo lees en anders bekijk os het idd verdiend :')

Ik weet niet of dit mag :+ maar ik wil je toch even complimenteren. Wat reageer je fijn! +:)+



Dit vind ik weer fijn om te horen :o zo zijn "discussie /gesprekken" op bokt veel fijner toch?

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: L2 proef beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:57

Ik heb nog een kleine opmerking over de voltes. Ze zijn keurig gereden maar geen 15 meter als ikhet zo zie. Meer e b e en b e b. Nou moet ik zeggen dat ik maat volte zelf ook lastig in te schatten vind hoor.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 21:02

tita schreef:
Heb alleen de eerste proef bekeken

Let op je lengtebuiging.
Paard loopt iets op de voorhand en soms achter de LL
Tevens mag het actiever

Je eerste x wijken denk eraan achterhand mee nemen.
Halsstrekken eerste helft mag meer.
Middenstap tactfout
Stil staan te gehaast niet vierkant en achterwaarts niet diagonaal

Ik kom uit rond de 172 pt


Voorhand klopt zeker. Ah is wat zwak en hij wil niet helemaal door treden (of ik vraag het gewoon niet goed :+ )
Wijken normaal krijgt hij op z'n sodemieter dan maar in een proef doe ik het niet.
Hs was ik idd erg voorzichtig
Middenstap; heeft iemand nog tips om dit te kunnen verbeteren?
Stilstaan; 4-kant krijg ik hem vaak niet; iemand tips?
Achterwaarts; wat bedoel je moet diagonaal? Was het de 2de proef wel?

Mijn hoeken zijn een groot drama haha
En het te lang worden doe ik zelf omdat ik het idee heb dat ik hem te veel intrek :') mijn gevoel klopt niet altijd zie je maar :')

Vergeet ik nog commentaar van iemand?

Morgen pak ik hem met de Pessoa op en dinsdag wat lang/laag werk en beetje omhoog werken woensdag heb ik weer les

Over mijn voltes; ik rij erg op gevoel/ongeveer zicht. Ik zie geen diepte dus kan het niet altijd goed inschatten hoever ik moet rijden

Spoiler:
Even een totaal andere vraag; hoe oud gokken jullie mij als je mij zo ziet rijden en reageren?

Suzanne F.

Berichten: 49337
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:11

billy3105 schreef:
Voorhand klopt zeker. Ah is wat zwak en hij wil niet helemaal door treden (of ik vraag het gewoon niet goed :+ )
Wijken normaal krijgt hij op z'n sodemieter dan maar in een proef doe ik het niet.
Hs was ik idd erg voorzichtig
Middenstap; heeft iemand nog tips om dit te kunnen verbeteren?
Stilstaan; 4-kant krijg ik hem vaak niet; iemand tips?
Achterwaarts; wat bedoel je moet diagonaal? Was het de 2de proef wel?


In je middenstap stapt hij te gehaast en maakt hij zijn passen niet af. Die kans krijgt hij ook niet echt want je geeft hem te weinig ruimte. Hals meer laten zakken en naar de hand toe laten stappen. Hij moet daar jouw hand zoeken en volgen, een verbinding blijven maken. Dan worden de passen langer ipv gehaast.

Het halthouden heeft weer te maken met het achterbeen wat niet actief doortreedt. De overgang is niet gesloten. Hij staat trouwens ook gewoon niet stil.
Achterwaarts moet met de diagonale benenparen dus linksvoor en rechtsachter en rechtsvoor en linksachter. Hij doet dit niet helemaal zuiver. Maar ook dit heeft vaak te maken met de activiteit van de achterhand en de balans.

Edit: Hoe oud je lijkt? Waarom is dat belangrijk voor je? Ik zou je denk ik nog redelijk jong schatten, iets onder de 20. Je lijkt nog niet heel ervaren in je rijden zo te zien aan de proef en te horen aan je reacties. :)
Maar dat geeft helemaal niets. Je reageert in ieder geval vriendelijk en correct.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 14-09-14 21:19, in het totaal 2 keer bewerkt

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Re: L2 proef beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 21:16

Dankjewel Suzanne

Dit heldert een heleboel op

Ik ga kijken of het gaat werken met de middenstap, hij heeft van zichzelf al geen ruime stap en draf. Maar we tuffen lekker verder. Heb genoten van vandaag :D

FriesWytske
Berichten: 9906
Geregistreerd: 05-08-06

Re: L2 proef beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:27

Denk er ook om dat je voor het achterwaarts ook echt gaat halthouden.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 21:31

FriesWytske schreef:
Denk er ook om dat je voor het achterwaarts ook echt gaat halthouden.

Zie nu dat het idd erg kort was de 2de proef. Moet het in de eerste ook langer of was die goed? Anders moet ik langer gaan tellen :')