L2 proef beoordeling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:33

Ik kom uit op 168 bij je eerste proef, 2e proef niet bekeken...
Ik vind dat jou paard wat actiever moet, hij mag meer van achter naar voren lopen, hij loopt nu uit elkaar gevallen en een beetje op de voorhand.
Ik denk dat wanneer hij een sterker (en dus actiever) achterbeen krijgt, en je hem van voor beter bij elkaar kan rijden (ronder en wat meer bergopwaarts) dat het dan al gelijk een totaal ander beeld zou zijn, en dat je dan je oefeningen al wat gemakkelijker kan rijden en het er dus mooier uitziet.
Je voltes (15 m) zijn te groot, en de middengalop moet meer en daar loopt hij ook weer uit elkaar gevallen.

Maar ik ben dan ook altijd wel erg streng (voor mezelf) ik vind altijd de klasse waarin je rijd de voorbereiding voor de volgende klasse, en ik ga dan altijd pas over wanneer ik klaar ben voor een hogere klasse als waarin ik wil gaan starten (dus ga ik L2 starten, wil ik eigenlijk al M klaar zijn) zo zit je altijd goed in de klasse waarin je start :D
(Excuus als het niet zo duidelijk is, ik ben ziek dus typ vandaag nog al onduidelijke/rare dingen :') )

FriesWytske
Berichten: 9906
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:35

Ja, in de eerste mag het ook langer. Ik heb altijd geleerd eerst enkele secondes stilstaan en dan pas achterwaarts te gaan.Ik tel altijd van één en twintig, twee en twintig, drie en twintig en bij vier en twintig ga ik pas achterwaarts. En dan niet te snel tellen.

dresjoepie

Berichten: 2523
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:40

Misschien een idee om eens te filmen Als hij voor jou gevoel te veel in elkaar loopt en goed voorwaarts loopt Om te kijken hoe het beeld dan is Dan kun je het voor jezelf misschien beter aanpassen Misschien in je les dat instructeur zegt zo moet hij lopen Gevoel en beeld kan vaak heel anders zijn

FriesWytske
Berichten: 9906
Geregistreerd: 05-08-06

Re: L2 proef beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:42

Heb jij de hele openingspost wel gezien, dresjoepie?:?
Want daar staan toch echt 2 filmpjes in.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 21:46

@sanne
Dankjewel voor de nuttige tips zoals ik voorheen al heb gereageerd hij moet idd meer voorwaarts. Mijn volgende proef zet ik hem meer bergopwaarts en omhoog. Ik laat dat filmen en zet hem dan weer hierin

@fries
Ik tel meestal 1234 maar ik ben dan zo gespannen dat het voor mijn gevoel lang lijkt :')

@dres
Dat zal ik woensdag is proberen of ik iemand kan strikken :D als dat lukt zet ik het hier weg

FriesWytske
Berichten: 9906
Geregistreerd: 05-08-06

Re: L2 proef beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:47

Dat deed ik eerst ook. En toen kreeg ik deze tip. En kan zeggen dat helpt wel, want je staat dan echt een paar tellen stil.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 21:49

We gaan het testen fries!

Iedereen bedankt en als er meerder nog niet genoemde tips zijn. Ik sta er voor open :o

Ik leg nu allen mijn telefoon weg want ik ben best wel moe

dresjoepie

Berichten: 2523
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:08

FriesWytske schreef:
Heb jij de hele openingspost wel gezien, dresjoepie?:?
Want daar staan toch echt 2 filmpjes in.


Die heb ik idd gelezen Er staat dan ook dat ze een ander filmpje moet maken van een andere houding en tempo Om het te vergelijken met het beeld van nu idd de wedstrijdfilmpjes

FriesWytske
Berichten: 9906
Geregistreerd: 05-08-06

Re: L2 proef beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:09

Oké, dan heb ik het verkeerd gelezen. Sorry :o

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10449
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: L2 proef beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:27

Probeer met het tellen van het halthouden eens 4 tellen te doen vanaf de 21... dan heb je iets meer rust...

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 16:27

Gister spring ipv dressuur les gehad. Dus dat filmen had niet veel zin :')

Over 2 weekjes weer les en dan is het zowiezo dressuur omdat ik de 5de weer een wedstrijd gepland heb staan