139 punten op een oefenwedstrijd....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IriLover

Berichten: 134
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:07

Nou, dat vind ik wel heel laag!
Ik weet niet hoe de combinatie is en hoe je hebt gereden, maar ik heb afgelopen Zaterdag ook mee gedaan aan een oefendressuur wedstrijd, de eerste ging wel, maar de Tweede was ie heel erg geschrokken van varkens, en week de hele tijd van 1 lange zijde, en het is een draver. Dus de 2e proef ging niet super en ik reed nog een keer verkeerd! ik had voor proef 1(4) 186 en proef 2(3) 180 dus dan zou het wel heeeeeel erg verkeerd moeten zijn gegaan! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:09

Kleinvosje,zo zou het inderdaad ook moeten gaan, en zo gaat het ook over het algemeen. Maar ook bij juryleden zijn er uitzonderingen. Voor mij was het in ieder geval genoeg reden om niet meer lid te willen zijn van deze vereniging ondanks dat ik zelf niets te klagen had over mijn punten. Overigens was ik niet de enige die dit belachelijk vond want met mij hebben daarna nog meer hun lidmaatschap opgezegd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-09-14 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

IriLover

Berichten: 134
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:10

& je kende de Jury persoonlijk niet, of de schrijver, of wie dan ook die goed bevriend is met de jury of schrijver? Ik heb weleens gehoord dat er mensen waren die anderen voortrekken, zou je misschien een foto van je proef kunnen maken met het commentaar erbij? en welke proef ging slecht, 4 of 3?

ElineCath
Berichten: 1178
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Maarssen

Re: 139 punten op een oefenwedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:12

Ik zou er toch niet vanuit gaan dat ze je zo laag beoordelen omdat ze weten dat je met een ander paard hoger rijd..

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:15

@Irilover: En zo komen de spookverhalen in de wereld.... :roll: Besef je wel dat deze mensen vrijwillig heel veel tijd en moeite steken in het jureren en dit misschien niet doen om alleen maar ruiters neer te kunnen halen, koudbloeden af te branden of vriendjes en vriendinnetjes voor te trekken?

ingvdh

Berichten: 6376
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:22

wat ik niet begrijp is dat de jury niet even de auto is uitgekomen om het toe te lichten, zeker bij oefendressuur zou je zoiets moeten doen als jury als iemand in de ring kennelijk naar jouw inzicht zo vreselijk slecht aan het rijden is.

Als je ziet dat het zo vreselijk slecht gaat zou je ervoor kunnen kiezen om de combinatie wat aanwijzingen te geven zodat het de tweede proef beter kan.

En ja, met 160 weet je het ook wel, zeker bij oefenwedstrijd.

DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:24

Ik heb als jury nog nooit zulke lage punten uitgedeeld maar ik kan er geen oordeel over geven omdat ik je natuurlijk niet heb zien rijden. Feit is wel dat er bij onderlinge wedstrijden vaak niet-officiële juryleden gevraagd worden dus het is de vraag in hoeverre je punten representatief zijn.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: 139 punten op een oefenwedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:37

Hoe was de uitslag van de rest van de ring?

0000
Berichten: 5484
Geregistreerd: 04-06-10

Re: 139 punten op een oefenwedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:43

Rare redenatie misschien, maar pas je wel op de pony? Zou het kunnen dat de jury je een heel (over)duidelijk signaal heeft willen geven dat je er bijvoorbeeld te groot voor bent, kan zij van mening zijn geweest dat je het dier in de weg zat?

Ik ben geen jury, wel ervaren wedstrijdruiter en als ik zie wat voor punten er doorgaans gegeven worden, dan moet er imo echt iets heel, heel mis zijn geweest in de ogen van deze jury.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:56

HTM schreef:
Heb veel 4 ren en 5en, maar ook 3en gekregen.
Bij het halthouden om af te groeten een 3 met als commentaar stapt achterwaarts.


Dat vind ik dan wel apart, heb met het zelfde commentaar een 5 gehad op een officiële wedstrijd.. Geen idee wat dan terecht is, maar raar is het wel.

Naar mijn idee zijn jury's op oefenwedstrijden juist wat makkelijker met punten en als er bij ons lager als 170 werd gegeven kwam de jury altijd uitleg en tips geven.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Re: 139 punten op een oefenwedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 18:47

Even kort want ik zit op de telefoon.
Het was een knhs jury, er werd ook officieel gereden daarna.
De rest van de mensen hadden wel normale tot achterlijk hoge punten (220).

Ik weet dat de jury het met de schrijfster over mijn andere paard gehad heeft.
Hoe en wat precies, geen idee maar reed langs en hoorde iets over dameszadel.
Laat ik dat nou rijden.

Als een proef heel slecht gaat of iemand mishandeld zijn paard/ is veel te groot voor de pony dan is het minste wat je als jury kan doen is even het raampje open en dit melden.
Je laat zn ruiter toch niet een 2 de proef rijden als het zo slecht is?
Of heb ik dit mis.

Een foto van mn protocol ga ik hier niet plaatsen.
Zoals eerder gemeld het gaat hier niet om mijn proef maar om de stelling of dat je iemand die een oefenwedstrijd rijdt wel zulke lage punten moet / mag geven.

Daarnaast ga ik ook niet melden welke jury het is geweest.

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:54

HTM schreef:
Even kort want ik zit op de telefoon.
Het was een knhs jury, er werd ook officieel gereden daarna.
De rest van de mensen hadden wel normale tot achterlijk hoge punten (220).

Ik weet dat de jury het met de schrijfster over mijn andere paard gehad heeft.
Hoe en wat precies, geen idee maar reed langs en hoorde iets over dameszadel.
Laat ik dat nou rijden.

Als een proef heel slecht gaat of iemand mishandeld zijn paard/ is veel te groot voor de pony dan is het minste wat je als jury kan doen is even het raampje open en dit melden.
Je laat zn ruiter toch niet een 2 de proef rijden als het zo slecht is?
Of heb ik dit mis.

Een foto van mn protocol ga ik hier niet plaatsen.
Zoals eerder gemeld het gaat hier niet om mijn proef maar om de stelling of dat je iemand die een oefenwedstrijd rijdt wel zulke lage punten moet / mag geven.

Daarnaast ga ik ook niet melden welke jury het is geweest.


Ik ben juist benieuwd op wat voor fronten je lage punten hebt gescoord zodat je vanuit daar een beter beeld kunt vormen ;) Drafonderdelen onvoldoende/commentaar/wijze van rijden + houding en zit/beoordeling gangen en zo verder/

Ik kan nu nml alleen maar denken: Zal wel rechtvaardig zijn geweest.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 19:09

eenitraM schreef:
Ik ben juist benieuwd op wat voor fronten je lage punten hebt gescoord zodat je vanuit daar een beter beeld kunt vormen ;) Drafonderdelen onvoldoende/commentaar/wijze van rijden + houding en zit/beoordeling gangen en zo verder/

Ik kan nu nml alleen maar denken: Zal wel rechtvaardig zijn geweest.



Het gaat er mij echt niet om of deze punten nu rechtvaardig zijn of niet.
Ik lig hier echt niet wakker van.

Maar zoals al eerder gemeld heb ik hier een vraag neergelegd en wou graag weten hoe andere hierover denken.

Maar omdat jij het zo graag wil weten hier de laatste cijfers van de 2 proeven.
Dus vanaf punt 22.

1ste proef
Stap 4
Draf 5
Galop 4
Impuls 4
Rechtgerichtheid, ontspannen en aanleuning 4
Houding en zit 4
rijvaardigheid en hulpen 4
verzorging 7

2de proef
Stap 4
Draf 5
Galop 5
Impuls 4
Rechtgerichtheid, ontspannen en aanleuning 5
Houding en zit 4
rijvaardigheid en hulpen 4
verzorging 7

DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Re: 139 punten op een oefenwedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:16

Ze heeft wel een duidelijk punt willen maken.

0000
Berichten: 5484
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:16

Tja, ik ben dus géén jury, maar draai wel echt al langer dan 15 jaar vrij fanatiek mee en kan inmiddels doorgaans heel aardig inschatten wat 'normaal' is en wat niet.

En op basis van die ervaring is het normaal gesproken not done om deze punten te geven en komt inderdaad de boodschap met 150 punten ook aan. Echter, als de situatie zodanig ernstig is dat een jury daar nog onder gaat zitten, dan is daar doorgaans een reden voor. Ik denk dat daar ook de vragen vandaan komen. Wil niet zeggen dat dat terecht is, maar ik ben er echt van overtuigd dat die jury iets zodanig 'ernstigs' heeft gezien dat ze 'gewoon laag' punten niet voldoende aanwijzing vond daarin. Op basis van de cijfers die je net plaatst krijg ik het idee dat men van mening is geweest dat jij de pony in de weg hebt gezeten en dat deze daardoor niet correct heeft kunnen bewegen (combi van lage cijfers op zowel de gangen als houding en rijvaardigheid. Onregelmatig paard zou geen laag cijfer op houding geven, enkel iets storends aan je houding zou geen lage cijfers op gangen geven). Dat is een gok, dat snap ik ook wel, misschien schiet je daar niets mee op, maar ik denk dat tussen de regels door in alle berichten hetzelfde verhaal naar boven komt, dat het niet de normale gang van zaken is, maar dat er vast een reden voor zal zijn geweest (waarbij volgens mij niemand iets zegt over het terecht of onterecht zijn van die reden, dat kan natuurlijk ook niet zomaar, maar dat de betreffende jury die reden heel terecht heeft gevonden lijkt mij toch heel helder).

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 19:21

Dat zal dan wel.
En misschien is dat ook zo.
Ik rij die pony verder niet, dus ja.
Stap erop en hij moet het maar doen.

Maar.....
Mijn volgende punt dan.
Als je als jury in dat hokje / auto zit, en je ziet dat gebeuren, dan doe je toch wel even je raampje open en zeg je er iets van???
Of mis ik iets.

Met mijn paard heb ik ook wel eens beroerd gereden en toen ging het raampje open met de mededeling als mijn 2de proef net zo slecht of slechter zou gaan zou ik verlies krijgen.
Reed die 2de proef gewoon winst :D

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:24

HTM schreef:
Dat zal dan wel.
En misschien is dat ook zo.
Ik rij die pony verder niet, dus ja.
Stap erop en hij moet het maar doen.

Maar.....
Mijn volgende punt dan.
Als je als jury in dat hokje / auto zit, en je ziet dat gebeuren, dan doe je toch wel even je raampje open en zeg je er iets van???
Of mis ik iets.

Met mijn paard heb ik ook wel eens beroerd gereden en toen ging het raampje open met de mededeling als mijn 2de proef net zo slecht of slechter zou gaan zou ik verlies krijgen.
Reed die 2de proef gewoon winst :D


Nouja, ik heb altijd op oefenwedstrijden feedback gekregen. Op officiële wedstrijden wordt daar weinig aan gedaan in deze regio.

Maar dan moet je echt wel dramatisch rijden als je officieel een minpunt rijdt of bijna een minpunt... :=

Gekeken naar je punten krijg ik ook het idee dat je de pony in de weg zit op een bepaalde manier. Al ben ik nog steeds naar het commentaar bij de onderdelen..

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: 139 punten op een oefenwedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:03

Jammer dat de jury dan niet even onderop het protocol heeft gezet wat haar zo stoorde. Bij goede combinaties zie je vaak "leuk paard, fijne combi, ga zo door", bij dit soort punten zou je graag iets vergelijkbaars willen zien maar dan in tegenovergestelde vorm "leuke pony maar werk aan....".

Betreft de stelling ben ik het eens dat dit soort punten niet op onderlinge wedstrijdjes hoeven, maar als jij eigenlijk nooit op de pony rijdt, waarom deed je dan mee? En was er mogelijkheid om naderhand om uitleg bij de jury te vragen?

Leuk dat de andere amazone zo'n leuke dag heeft gehad en nette punten heeft gereden!

FR_Foto

Berichten: 2485
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Lelystad

Re: 139 punten op een oefenwedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:06

heb je een foto van de protocollen? ben benieuwd wat ze te zeggen hadden

Dorine92
Berichten: 5340
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: 139 punten op een oefenwedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:10

Huh en je rijdt Z met een fjord en M1 in dameszadel, en je haalt 139 punten op een oefenwedstrijd in de B op een pony? Dat vind ik ehhh.... uiterst vreemd
Of heb ik wat gemist?

Babootje

Berichten: 26392
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:28

Dorine92 schreef:
Huh en je rijdt Z met een fjord en M1 in dameszadel, en je haalt 139 punten op een oefenwedstrijd in de B op een pony? Dat vind ik ehhh.... uiterst vreemd
Of heb ik wat gemist?


Dat vroeg ik me ook nog af...

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 20:41

Dorine92 schreef:
Huh en je rijdt Z met een fjord en M1 in dameszadel, en je haalt 139 punten op een oefenwedstrijd in de B op een pony? Dat vind ik ehhh.... uiterst vreemd
Of heb ik wat gemist?



Misschien verder kijken dan mn onderschrift en de op lezen.
Ik men met hem en heb idd met die pony dus Z gereden.
Daarnaast mag ik M1 starten in dameszadel maar dat doe ik niet met die pony, daar is zijn rug veel te kort voor.

Zoals eerder al gemeld er komt geen foto het gaat hier niet zozeer om mijn punten of hoe ik dan gereden heb.
Dit staat ook in de op.
Ook de reden waarom ik met deze pony eens gestart heb.

Dorine92
Berichten: 5340
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: 139 punten op een oefenwedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:58

Dat is dus precies mijn punt.. Hoe krijg je het voor elkaar om enerzijds in de Z te komen, maar anderzijds 139 punten in de B te halen? Daar zit een soort ehhhh.. tegenstrijdigheid in vind je niet?

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:03

HTM schreef:
Zoals eerder al gemeld er komt geen foto het gaat hier niet zozeer om mijn punten of hoe ik dan gereden heb.


Sorry, maar dit vind ik een beetje vreemd.. Het gaat toch juist om hoe je gereden hebt? Ik vind het eigenlijk een beetje raar dat je geen foto van de protocollen wil plaatsen want dan zal er wel iets geks op staan.
Kan ik ook verkeerd opvatten hoor, maar zo komt het nu op mij over..

Anoniem

Re: 139 punten op een oefenwedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:09

Ik denk dat we dat gewoon moeten respecteren. Wel vraag ik me af waarom je na afloop dan niet naar de jury bent gegaan om uitleg te vragen.