Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 21:39

- omdat een organisatie geen prijzen hoeft te doen voor een oefenrubriek
- omdat voor een oefenrubriek geen startkaart nodig is: veel springruiters laten hun jonge paarden eerst even 90 springen; en als je 90 als wedstrijd rubriek uitschrijft, dan hebben ze daar officieel een startkaart voor nodig (en die kost geld), dus dan is het grootste deel van deelnemers handiger als het geen officiele rubriek is (de echte amateur ruiters die een winstpunt in de 90 cm zouden willen rijden zijn veruit in de minderheid)

josewoos

Berichten: 4813
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 21:57

Tmx voor je snelle antwoord!

Punt 1 snap ik wel (al hoeven prijzen in die klasse toch niet bijzonder te zijn?), maar punt 2 zou ik zelf denken, deelnemers kunnen dan toch ook opgeven om hc mee te doen aan die rubriek?

Ik vraag het ook omdat ik het om mij heen ook hoor van mensen die graag een 90cm springpunt willen halen zodat ze B sgw mogen starten.

Voor mij persoonlijk maakt mij dat niet uit, punten zijn er al lang, ik ben meer bezig met paard opleiden.

Maar juist doordat wij nu in die klasses starten, viel mij het dus op dat het wel degelijk verschil maakt per locatie.

Maar nogmaals, bedankt voor je antwoord. Fijn om te lezen hoe er vanuit organisatie naar word gekeken :)

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 22:06

Hc hoort ook met een startkaart juist. ;)

josewoos

Berichten: 4813
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 22:42

MyWishMax schreef:
Hc hoort ook met een startkaart juist. ;)


Knhs denkt hier anders over :+

Eind vorig buiten seizoen deed ik mee aan wedstrijd, rondje 80 en 90.
Zonder startkaart, maar klasse oefenspringen.

Er volgde een officiële waarschuwing per mail dat ik mee heb gedaan zonder startkaart, want ik werd verplicht om startkaart of springabbonement af te nemen, of volgende keer hc mee te doen.
En ik moest echt via mijnknhs inschrijven.

Omdat er vanuit wedstrijd organisatie ook letterlijk werd vermeld dat je voor oefenspringen apart moest opgeven via de mail en ik het destijds had doorgestuurd naar iemand anders, had ik daar nog een printscreen van en dit kon ik weer als antwoord naar knhs terug sturen.

Zij begrepen mijn 'fout' en legde vervolgens de schuld bij organisatie van wedstrijd neer, dat zij dit helemaal niet mochten doen op die manier :')

Ik vond het allemaal wel prima. Buiten seizoen was toch voorbij en voor dit seizoen heb ik een abbo genomen.

Maar zo zie je maar, er is genoeg onduidelijk bij meerdere partijen.
Al zijn die spring abonnementen nu ook pas een jaar oud, dus misschien dat knhs zelf het ook nog niet snapte wat ze nou hebben uitgevonden :+

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 22:55

Het is heel dubbel. Eigenlijk moet je als organisatie alles uitschrijven volgens officiële knhs rubriek. Maar wij hebben altijd veel stalruiters die willen springen, maar geen combinatie nummer hebben. Vorig jaar hebben we alles officieel gedaan en een enkeling die geen combinummer hebben eruit gegooid voordat de uitslag naar knhs ging. Dit jaar gaan we oefenrubrieken 80 of 90cm uitschrijven en daarnaast voor de combies die voor winstpunten rijden een officiële rubriek. Voor beide partijen correct!

josewoos

Berichten: 4813
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 23:00

De mensen ertussenuit filteren lijkt me ook veel werk!

Wel fijn dat er mee word gedacht om het voor iedereen haalbaar te maken

Daar zou knhs nog wat van kunnen leren wat mij betreft _O-

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden! Ik ben weer wat wijzer geworden en laat jullie weer lekker onderling over jullie werkzaamheden praten :)

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 00:47

Setteli schreef:
Pas vanaf een bepaald bedrag is er een hoogte vastgesteld qua prijzengeld. Ik vind het startgeld de laatste jaren echt de pan uitrijzen . Vroegah was het 10 gulden startgeld en 50 gulden 1e prijs (dan 40, 30, 20, 10, 10).
Nou weet ik dat de tijden veranderen, maar ik vind 10 euro per proef echt wel de max. En als je hoger gaat moeten de prijzen ook in verhouding zijn. In onze regio hoef ik dan echt niet met een medaille of een beker aan te komen.

Wij hebben nu 9 euro inschrijfgeld voor de paarden, 8 voor de pony's
1e prijs paarden is 25 euro, bij de pony's 15 euro.
Bij de 2e proef geven we gebruiksvoorwerpen. Dat kan variëren van een deken, tot dekjes, mooie halsters, shampoos o.i.d.
Dit haal ik altijd in de sale en soms gesponsord door een ruitersportzaak.
En ja wij verdienen er gewoon op hoor.


Dan kan ik hier in de buurt echt nergens op wedstrijd. Betaal hier overal 12,50 of 15. Voor selectiewedstrijden vaak zelfs 17,50. Bij selecties is het prijzengeld wel navenant, maar voor een proefje van €15 krijg je hier in de buurt ook zomaar een flesje glansspray.. Conclusie; ik vind 12,50 helemaal niet duur!

Als ik keuze heb tussen een wedstrijd met leuke prijzen en de wedstrijden waar je een cadeaubon van 7,50 kunt winnen (ja, echt een 1e prijs), dan kies ik wel voor de leuke prijzen. Maar ik ga er geen 30 km voor omrijden of op een accommodatie met slechte bodem starten..

Over het 90cm springen, kun je daar geen gratis impuls startpas voor aanvragen? Of werkt dat bij springen weer anders door die flex pilot? Wij organiseren BB dressuur en heb heel veel mailtjes gehad van mensen die wilden starten en niet weten dat je voor BB gewoon een gratis startpas aan kunt vragen waardoor het allemaal prima volgens de regels kan.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 09:20

josewoos schreef:
Zou ik hier misschien een vraag mogen stellen betreft organisatie spring wedstrijden?

Vandaag was ik op springwedstrijd en heb het daar ook aan het secretariaat gevraagd, maar de persoon die daar zat, had echt geen idee.

Wat ik zou willen weten, waarom heeft de ene locatie 90cm uitgeschreven als oefenspringen en bij een andere locatie word het als officieel uitgeschreven dat je wel voor wp mee kan rijden?

Degene die ik het vandaag vroeg dacht dat het misschien te maken zou hebben dat ze de uitslagen van die categorie dan ook naar Knhs moeten sturen, maar waarom zou dat dan een probleem zijn als je vanaf 100cm ook gewoon alles door moet sturen (plus dat die klassen vaak nog veel meer deelnemers hebben, dus meer werk?)

Excuus dat ik als ruiter een vraag in dit topic stel, maar het leek me toch wel een juiste plek voor deze vraag.

Alvast bedankt!


Dat is de keuze van de organisatie. Het oefenspringen levert geld op want je hebt geen prijzengeld. Een officiële startlijst heeft ook een prijzenstelsel.

Maar als je ziet hoeveel (niet officiele) hc combinaties ook in de gewone startlijst staan, dan hoef je niet eens een oefenrubriek uit te schrijven. :o

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 09:23

josewoos schreef:
MyWishMax schreef:
Hc hoort ook met een startkaart juist. ;)


Knhs denkt hier anders over :+

Eind vorig buiten seizoen deed ik mee aan wedstrijd, rondje 80 en 90.
Zonder startkaart, maar klasse oefenspringen.

Er volgde een officiële waarschuwing per mail dat ik mee heb gedaan zonder startkaart, want ik werd verplicht om startkaart of springabbonement af te nemen, of volgende keer hc mee te doen.
En ik moest echt via mijnknhs inschrijven.

Omdat er vanuit wedstrijd organisatie ook letterlijk werd vermeld dat je voor oefenspringen apart moest opgeven via de mail en ik het destijds had doorgestuurd naar iemand anders, had ik daar nog een printscreen van en dit kon ik weer als antwoord naar knhs terug sturen.

Zij begrepen mijn 'fout' en legde vervolgens de schuld bij organisatie van wedstrijd neer, dat zij dit helemaal niet mochten doen op die manier :')

Ik vond het allemaal wel prima. Buiten seizoen was toch voorbij en voor dit seizoen heb ik een abbo genomen.

Maar zo zie je maar, er is genoeg onduidelijk bij meerdere partijen.
Al zijn die spring abonnementen nu ook pas een jaar oud, dus misschien dat knhs zelf het ook nog niet snapte wat ze nou hebben uitgevonden :+


Zonder startkaart kun je jezelf niet inschrijven via mijnKNHS. Daarom gebruiken veel springwedstrijden andere platforms om via in te schrijven. Bijvoorbeeld equicompetition.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 09:24

josewoos schreef:
De mensen ertussenuit filteren lijkt me ook veel werk!

Wel fijn dat er mee word gedacht om het voor iedereen haalbaar te maken

Daar zou knhs nog wat van kunnen leren wat mij betreft _O-

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden! Ik ben weer wat wijzer geworden en laat jullie weer lekker onderling over jullie werkzaamheden praten :)


Dat is niet veel werk hoor. Ze schrijven in via bv equicompetition en degene die bij de springjury zit te schrijven noteert geen stijlpunten/tijd maar gooit de combinatie uit het bestand.

Even een willekeurige wedstrijd op equicompetition aangeklikt. Deze HC ruiters in de 1.00 hebben bijna geen van alle een startkaart met het betreffende paard en komen puur voor een rondje.


Afbeelding

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 09:27

Selecties zijn hier €17,50 en het prijzengeld voor nummer 1 is 2x het inschrijfgeld. Dit is een verplichting vanuit de regio. Van de winter was het voor de nummer 1 3x het prijzengeld, maar dat werd voor de organiserende verenigingen echt te duur.

Zo, genoeg onder elkaar gepost haha.

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:49

Dank voor jullie reply's tot nu toe. Ik haal hier wel uit, ook als ik bij ons in de regio kijk, dat 12,50 per proef voor ons prima is. Zeker niet te laag. En dus verder geen vaste bedragen, zowel voor inschrijven niet als voor prijzengeld niet. We krijgen op eremetaal nog voldoende inschrijvingen dus noodzaak om over te stappen naar duurder prijzengeld zie ik dan ook niet direct. Extra deelnemers aantrekken zou nog kunnen met 1e proef wel prijzengeld, 2e proef eremetaal. Ook wel een ideetje.

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:16

Je kan ook een kadobon of een gratis start aanbieden ipv eremetaal.

Qua inschrijfgeld zitten wij ook op de 11,50 en dan zijn we in de omgeving laag.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:27

Of kijken of je wat (eventueel vaste) sponsoren kunt regelen voor gebruiksartikelen. Ik schrik er ook wel altijd van wat bekers kosten.
Ik weet dat er hier bijvoorbeeld verenigingen zijn die bij (web)winkels uit de buurt cadeaubonnen inkopen voor de helft van de waarde van de bon. Dat is qua kosten ook nog te overzien.

Wordt er bij jullie een beetje op tijd ingeschreven? Wij hebben over 3 weken wedstrijd en nog plaats voor zo'n 15 BLM-combinaties, dus nog best wat inschrijvingen te gaan. Ik wil nog niet te voorbarig zijn om al een jury af te bellen, maar ga ze ook niet voor een klein aantal op en neer laten rijden...
Ik ben vandaag op wedstrijd geweest en deze vereniging had 30 bijschrijvingen in de laatste week, daar zit ik eigenlijk ook niet echt op te wachten. Dan kun je weer je hele startlijst overhoop zetten, vind dat als deelnemer altijd heel vervelend plannen.

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:33

Wij hebben een deal met een lokale paardenwinkel, we betalen pas als de bon ingeleverd wordt. Niet alle bonnen worden ingeleverd. Daarnaast winnen ze een gratis start. Dat houden we zelf bij en zo hopen we dat mensen terugkomen.

Dat op het laatst inschrijven herken ik ook, pas in de laatste 2 weken begint het te lopen.
We boeken 1 Z jury, mocht het in ene storm lopen is het makkelijker om een B-L jury te krijgen.
Omdat we alleen ochtend wedstrijden hebben hoeft het schema niet enorm omgegooid worden zodat men uren eerder of later start.

Voorheen schreef men eerder in omdat het aantal wedstrijden binnen de kring goed verdeeld werd, toen dit niet meer mocht kan je overal starten. Dat is best wel een ding, dat vrijgeven heeft ons weinig goeds gedaan. Voorheen hadden we 2 ringen vol, nu 1.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 10:45

Die laatste 2 weken hebben we nog ruim, dus dan moet het nog goed kunnen komen. Hier zijn er ook heel veel wedstrijden in de buurt, onder ander een organisatie die iedere week (!!) een meetmoment en een wedstrijd organiseert.

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:17

Iemand weet of de Bixie & Friends proeven online ergens staan? Ik heb het boekje wel, maar wil iemand een linkje sturen naar de nieuwe proeven. Maar kan het zo niet vinden op de site van de KNHS (ja wel een linkje naar het boekje...)

niet goed gekeken, heb ze gevonden. Staan in Mijn KNHS onder dressuurproeven :+

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 23:14

Afgelopen dagen mezelf even ingewerkt op concours 3.5. Wat een weinig intuitief programma is dat zeg. Als kennisondersteuner/instructieschrijver vind ik de handleidingen ook niet echt om over naar huis te schrijven :+
Had me aangemeld voor de workshop as woensdag, maar heb m helaas moeten afzeggen ivm spoedafspraak met zadelpasser.
Gelukkig wel startlijst voor as zaterdag via excel voor elkaar gekregen (alles tm het maken van de roosters/startlijst in concours lukt me nu). Alleen bleek ik dus geen goede officeversie te hebben...
Volgende uitdaging wordt de lijst via html... :D

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 00:03

Charmaine schreef:
Afgelopen dagen mezelf even ingewerkt op concours 3.5. Wat een weinig intuitief programma is dat zeg. Als kennisondersteuner/instructieschrijver vind ik de handleidingen ook niet echt om over naar huis te schrijven :+
Had me aangemeld voor de workshop as woensdag, maar heb m helaas moeten afzeggen ivm spoedafspraak met zadelpasser.
Gelukkig wel startlijst voor as zaterdag via excel voor elkaar gekregen (alles tm het maken van de roosters/startlijst in concours lukt me nu). Alleen bleek ik dus geen goede officeversie te hebben...
Volgende uitdaging wordt de lijst via html... :D



Ik werk er al een paar jaar mee, maar vind nog steeds nieuwe dingen (en dan zijn dat niet de updates :+ )
Als je het eenmaal doorhebt is het wel een fijn programma!

Iris_92
Berichten: 181
Geregistreerd: 23-02-16

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:20

Hallo,

Een hopeloze vraag van mij. Ik ben al wat aan het zoeken geweest maar kan zo het antwoord niet vinden. Wellicht is er iemand van jullie zo lief om me te helpen :)

We willen graag de uitslag van de wedstrijd projecteren op een scherm. Nu is het idee om te werken met 1 laptop, dus monitorprogramma en hoofdprogramma draaien op 1 laptop en dit met een hdmi kabel met de TV te verbinden. Dit zou in principe toch moeten kunnen? Nu moet ik denk ik met 2 schermen werken op 1 laptop omdat je alleen het monitorprogramma wilt afbeelden op de TV. Ik krijg het maar niet voorelkaar... 8)7

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 07:53

Je moet even in de instellingen van je beeldscherm. Dan beeldscherm uitbreiden ipv dupliceren en dan kan je het monitorprogramma naar rechts verschuiven en komt hij op het tv scherm terecht

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 19:19

Ja, kan wel. Zoals hierboven beschreven!

Iris_92
Berichten: 181
Geregistreerd: 23-02-16

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 06:57

Het is me eindelijk gelukt! Thanks!

Jackyyb

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 19:33

Nog weer even een vraag.
Al 3 jaar lang laten we elke jury braaf het federatie rapport invullen, tot afgelopen zaterdag 1 jury zei dat dat niet hoeft tenzij er gekke dingen zijn gebeurt.

Wanneer laten jullie zo'n rapport dan invullen tijdens een wedstrijd dag? Als iemand uitgesloten wordt oid?

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 20:06

ja, alleen als er misstanden zijn. Als er iemand wordt uitgesloten om kreupelheid of verkeerd rijden natuurlijk niet.
Maar bij wreedheid bijvoorbeeld wel. Maar dat is dan ook de keus van de jury.

Nadat de verplichting eraf was is het bij ons niet meer ingevuld.