Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jackyyb

Berichten: 407
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:47

Weer een andere vraag :+

Nieuwe wedstrijd aangevraagd bij knhs, status is nu gewijzigd naar Concept.
Maar ik kan me niet meer bedenken waar ik nu op moet drukken om de wedstrijd rubrieken toe te voegen zodat ik hem klaar kan maken....
Wie kan mij helpen? :o

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:58

Op wedstrijdrubrieken bewerken! Dan kom je in het subprogramma met de proeven.

sa80
Berichten: 219
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:23

Vraagje:

waar kan ik ergens vinden of een EHBO-er (of meerdere) verplicht aanwezig moeten zijn op een wedstrijd? Of dat een BHV ook voldoende is of misschien ook niet nodig?

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:30

Een ehbo-er aanwezig is we heel belangrijk vind ik.

sa80
Berichten: 219
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:44

PSvanLot schreef:
Een ehbo-er aanwezig is we heel belangrijk vind ik.


bedankt voor je reactie. ben ik met je eens.
Ik ben op zoek naar de voorwaarden en de reglementen waar we vanuit de KNHS in ieder geval aan moeten voldoen.

harimas

Berichten: 537
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: Hijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:48

sa80 schreef:
PSvanLot schreef:
Een ehbo-er aanwezig is we heel belangrijk vind ik.


bedankt voor je reactie. ben ik met je eens.
Ik ben op zoek naar de voorwaarden en de reglementen waar we vanuit de KNHS in ieder geval aan moeten voldoen.


Ik dacht vorig jaar wel te hebben gelezen in de reglementen dat het verplicht is. Maar waar kan ik je niet zo 123 vertellen.. en inderdaad mocht er iets gebeuren wil je er wel snel mensen bij hebben..

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 00:09

sa80 schreef:
PSvanLot schreef:
Een ehbo-er aanwezig is we heel belangrijk vind ik.


bedankt voor je reactie. ben ik met je eens.
Ik ben op zoek naar de voorwaarden en de reglementen waar we vanuit de KNHS in ieder geval aan moeten voldoen.


Daarbij meen ik ook dat het verplicht is. Staat ergens in het reglement of app de KNHS

Daantjuh88

Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 16:51

Volgens mij mag het ook met bhv onder bepaalde voorwaarden. EHBO zie je op indoor concoursen bij dressuur nooit.

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 10:29

EHBO aanwezig - is misschien ook afhankelijk van de voorwaarden van de gemeente? Wel/geen evenementenvergunning?

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 11:22

Ik heb zelf EHBO en bij de dressuurwedstrijden ben ik er als secretariaat en bij de springwedstrijden wordt er iemand ingehuurd of doet iemand van de club het.

hesterve

Berichten: 1924
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 00:27

Hoi Allemaal,
Ik meld me hier ook. Sinds een jaar doe ik het wedstrijdsecretariaat van de Willaerruiters in Scherpenzeel.
Heb het concourprogramma nu een beetje onder de knie maar loop soms nog wel tegen dingen aan. (zoals nu: hoe krijg ik iemand die ik op de wachtlijst heb gezet nu als gewone deelnemer? Heb in de deelnemerslijst haar nu goedgekeurd en in de lijst op de knhs staat ze nu ook als definitief. Heb de lijsten gedownload en geimporteerd in het concoursbestand maar ik doe vast iets fout want ze gaat niet van wachtlijst af.... morgen maar even bellen...)

Daantjuh88

Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 21:01

hesterve schreef:
Hoi Allemaal,
Ik meld me hier ook. Sinds een jaar doe ik het wedstrijdsecretariaat van de Willaerruiters in Scherpenzeel.
Heb het concourprogramma nu een beetje onder de knie maar loop soms nog wel tegen dingen aan. (zoals nu: hoe krijg ik iemand die ik op de wachtlijst heb gezet nu als gewone deelnemer? Heb in de deelnemerslijst haar nu goedgekeurd en in de lijst op de knhs staat ze nu ook als definitief. Heb de lijsten gedownload en geimporteerd in het concoursbestand maar ik doe vast iets fout want ze gaat niet van wachtlijst af.... morgen maar even bellen...)


Je kan in het concoursprogramma de deelnemer openen, waar je ook eventueel rubriek of klasse veranderd en bovenaan staat ergens een hokje met wachtlijst. Vinkje weg halen en hij staat als deelnemer in de lijst.

hesterve

Berichten: 1924
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:19

Gevonden, dank je wel!

sa80
Berichten: 219
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 19:27

vraagje over de

BB proeven.

Er wordt geen klassement opgemaakt en er worden geen prijzen uitgereikt klopt dat?

Startkaart is niet nodig, alleen lidmaatschap van KNHS klopt dat?

uitlagen worden niet naar de KNHS gestuurd klopt dat?

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 23:23

Klopt. Wij doen vaak 2 proeven en dan beide proeven bij elkaar optellen en dan wel klassement met een lintje. Samen met de oefendressuur en dan alle klasses in handicap.
Maar hoeft dus niet

sa80
Berichten: 219
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 00:26

Setteli schreef:
Klopt. Wij doen vaak 2 proeven en dan beide proeven bij elkaar optellen en dan wel klassement met een lintje. Samen met de oefendressuur en dan alle klasses in handicap.
Maar hoeft dus niet


Dankjewel

sa80
Berichten: 219
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Brabant

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 00:27

Toezichthouders op het voorterrein.

Hoe gaat dat momenteel bij jullie? Is er altijd een toezichthouder aanwezig op het voorterrein die op dat moment niet aan het jureren is?

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 07:24

sa80 schreef:
Toezichthouders op het voorterrein.

Hoe gaat dat momenteel bij jullie? Is er altijd een toezichthouder aanwezig op het voorterrein die op dat moment niet aan het jureren is?


Wij regelen iemand van eigen club die jury is. Diegene zit niet constant op het voorterrein.

Als club is het voor eens een ontzettende kostenpost en daarbij is er ook geen mens te porren om daar te gaan zitten.

Heel leuk bedacht van de KNHS, maar over dr uitvoering hadden ze een stuk minder ideeën denk ik..

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:51

PSvanLot schreef:
sa80 schreef:
Toezichthouders op het voorterrein.

Hoe gaat dat momenteel bij jullie? Is er altijd een toezichthouder aanwezig op het voorterrein die op dat moment niet aan het jureren is?


Wij regelen iemand van eigen club die jury is. Diegene zit niet constant op het voorterrein.

Als club is het voor eens een ontzettende kostenpost en daarbij is er ook geen mens te porren om daar te gaan zitten.

Heel leuk bedacht van de KNHS, maar over dr uitvoering hadden ze een stuk minder ideeën denk ik..


Zo doen wij het ook. Ik ben zelf jury, maar omdat ik in het bestuur zit mag ik niet op onze eigen wedstrijd jureren. Maar wel toezichthouder zijn. En aangezien alles (secretariaat, tent, losrijterrein en ringen) allemaal naast elkaar liggen, is het mooi overzichtelijk. En kan ik dus tegelijkertijd ook ringmeester of secretariaat doen.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:52

Zo doen we het hier ook.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:34

Hier ook... Het is anders echt niet rond te krijgen. Vanuit onze vereniging is er al de vraag naar de KNHS gedaan of het niet mogelijk is een 1dagscursus voor leden te organiseren, net als bij het mennen voor hindernisrechters. Genoeg leden die dat leuk zouden vinden.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:08

WenK schreef:
Hier ook... Het is anders echt niet rond te krijgen. Vanuit onze vereniging is er al de vraag naar de KNHS gedaan of het niet mogelijk is een 1dagscursus voor leden te organiseren, net als bij het mennen voor hindernisrechters. Genoeg leden die dat leuk zouden vinden.


Ik denk dat er bij mijn vereniging ook wel een aantal de opleiding willen doen, maar dat ze na 1x toezicht houden wel genezen zijn...

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:50

Bij de regiokampioen schappen zuid Holland was er op de laatste dag ook geen toezicht houder aanwezig.

Maar het is inderdaad best een gedoe en een flinke kostenpost

_Natasja_

Berichten: 4207
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 17:32

Hoe goed werkt bij jullie de functie:

Protocollen: selectie mergen en direct afdrukken

Bij mij pakt hij kleine rubrieken prima.
Maar bij grote pakt hij de helft niet.
En als ik dan een nieuwe print opdracht geef, dan drukt hij ze alsnog af. :-(

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 20:03

Ohh, daar heb ik de hele winter ruzie mee gehad!
Ik dacht dat het aan mijn laptop lag want die is oud en traag. We hebben een nieuwe van de vereniging maar daar kregen we weer de mail niet op geopend om zo de licentie erop te kunnen zetten. :+
Heb hele stapels verkeerde couponnen weg kunnen gooien, en degene die hij moest printen deed hij niet. Heb er 3 uur over gedaan om coupons voor 1 dag uit te printen.
Uiteindelijk erachter gekomen dat als ik groepjes van 3 of 4 selecteerde, dat het dan wel redelijk lukte.