Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 58 van de 74 [ 1850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 74  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mede wedstrijdsecetariaten

 
Profiel   

MxW schreef
Heb even een aantal pagina's terug gelezen. In september gaan wij weer organiseren en zo te lezen moeten we op tijd beginnen met het zoeken van toezichthouders *D

Hebben jullie enig idee of een toezichthouder ook verplicht is bij de F-proeven? Deze vallen officieel ook onder de KNHS maar kan het nergens expliciet vinden... En vanaf welk niveau mag je toezichthouder zijn? Mag dit bijvoorbeeld ook gedaan worden door een Bixie/FNRS jurylid? In de meest gestelde vragen staat dat een 'jurylid dressuur' toezichthouder mag zijn. Als ik in de official lijst kijk valt een Bixie/FNRS jurylid onder 'jurylid dressuur', op basis daarvan zou ik denken van wel?


Voor F proeven is het bij mijn weten niet verplicht
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 15:10 



 
Profiel   

Hoe staat het bij jullie met het zoeken naar jury's en toezichthouders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 11:38 



 
Profiel   

Flower033 schreef
Hoe staat het bij jullie met het zoeken naar jury's en toezichthouders?


Afgelopen weekend was echt drama. Voor eind deze maand en september al wel bijna alle juryleden rond. Toezichthouders is nog nagenoeg nergens gelukt. Gelukkig ben ikzelf jury en dus bevoegd als toezichthouder, dus ik doe het zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 11:45 



 
Profiel   

Dat is dan wel de oplossing. Helaas hebben wij niemand in het bestuur die jureert. Een paar van de leden wel, maar die hebben niet elke keer zin om toezicht te houden. Ik heb de KNHS een berichtje gestuurd dat ik er niet echt blij van werd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 15:33 



 
Profiel   

Flower033 schreef
Dat is dan wel de oplossing. Helaas hebben wij niemand in het bestuur die jureert. Een paar van de leden wel, maar die hebben niet elke keer zin om toezicht te houden. Ik heb de KNHS een berichtje gestuurd dat ik er niet echt blij van werd.


Wij hebben ook de KNHS gemaild hoor, bijna geen jury zit erop te wachten om toezichthouder te zijn, voor de Subtopwedstrijden lukt het net wat beter dan voor de basissport, maar echt lekker gaat het niet. En voor nu is het wel een oplossing, maar er komt vanzelf een keer een wedstrijd die ik niet kan en dan is er geen toezichthouder.

Binnen onze vereniging zijn er wel een aantal mensen die het leuk zouden vinden om toezichthouder te worden, dus wij hebben de KNHS ook aangegeven dat daar wellicht nog ruimte te winnen is, maak er een aparte (1 of 2 daagse) opleiding voor en klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 15:44 



 
Profiel   

Hier hetzelfde probleem ja. Ik zat toevallig gister al te kijken hoeveel tijd/moeite/geld het kost om de opleiding tot bixie jury te volgen. Want zoals ik het begrijp mag je dan ook toezichthouder zijn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 20:05 



 
Profiel   

Een hele andere vraag, maar misschien dat jullie dat wel weten. Ik zit in het kringbestuur en wij hadden een bestuurdersaansprakelijkheids verzekering via de KNHS/AON. Dat was een met een gunstige premie. Nu bleek eind vorig jaar dat deze samenwerking gestopt is (kan me niet heugen dat ik daar bericht van heb gezien vanuit de KNHS, maar kan wat gemist hebben) en dat onze premie bijna 10x zo hoog is geworden. Dus nu zijn we op zoek naar een andere verzekeraar. Vanuit de KNHS kreeg ik als verwijzing Heilbron als zijnde nieuwe partij waar ze mee samenwerken. Alleen die was nog duurder dan wat we nu hebben. Dus mijn vraag is, waar zijn jullie besturen verzekerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 08:45 



 
Profiel   

Heilbron en Aon zijn geen verzekeraar, maar een tussenpersoon. Welke verzekeraar zat er achter? Dat moet ergens op je polis staan. (bij ons hebben we geen vereniging, maar loopt alles via stal).

Er is een nieuwe wetgeving ingegaan voor verenigingen. Misschien heeft dat er wat mee te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 09:54 



 
Profiel   

Heb een polis van AON waarop staat dat het is ondergebracht bij een volmachtbedrijf van AON zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 10:32 



 
Profiel   

dat kan, maar achter een volmachtbedrijf zitten een of meerdere verzekeraars. Meestal staat dat op het laatste blad onder de handtekening.
ik zal eens even zoeken of ik het kan vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 10:38 



 
Profiel   

Ik denk dat het AIG is. Dat kom ik in de polisvoorwaarden tegen.
Je zou het eens rechtstreeks bij AIG kunnen proberen. Misschien is de premie bij hen wel lager dan in de volmacht van Aon. Alleen kvk nummer is genoeg om een offerte op te vragen.
https://www.aiginsurance.nl/home/verzek ... erzekering

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 10:46 



 
Profiel   

Ik heb ze een mail gestuurd. Alleen als ik het aanmeldingsformulier zie dan zakt me de moed alweer in de schoenen. Al die vragen over aandelen en en UBO e.d. zijn helemaal niet op ons van toepassing. Het levert zo’n papierwinkel op :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 11:26 



 
Profiel   

Debbie schreef
Hier hetzelfde probleem ja. Ik zat toevallig gister al te kijken hoeveel tijd/moeite/geld het kost om de opleiding tot bixie jury te volgen. Want zoals ik het begrijp mag je dan ook toezichthouder zijn..


Helaas, toezichthouden mag pas vanaf zilver. Heb dit nagevraagd bij de KNHS, want wij hebben wel een aantal bronze juryleden. Maar die vlieger gaat dus niet op...

Het is echt een drama. Heb nog geen een wedstrijd van het indoor seizoen rond wbt de toezichthouders...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 21:45 



 
Profiel   

Ah dan gaat die vlieger ook niet op dus :') Helaas!

Ben jij nu al bezig met jury's voor het indoorseizoen? Dan zijn wij echt wel last minute :o We moeten nog beginnen aan een van onze outdoor wedstrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 22:30 



 
Profiel   

Ik heb de reglementen eens nagekeken. Bij springen heb je ook een toezichthouder en daar klaagt geen enkele jury over. Een jury moet 10 praktijkpunten halen (en 2 theoriepunten). En ik kom er niet uit hoe het zit. Is het 10 punten voor jureren EN 10 punten voor toezichthouden. Haal je een van beide niet, vervalt je aanstelling of is het 10 punten voor jureren OF toezicht houden. Maakt niet uit wat je haalt.

Dat eerste is vervelend voor de jury's maar wel fijner voor de organisatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 09:35 



 
Profiel   

Maar bij het springen werkt het net anders. Daar heb je (meestal) 3 juryleden voor de hele dag. En die wisselen af: 1 op het voorterrein, en 2 in de jurywagen. En dan rouleren.
Daarnaast is dat toch even iets bruisender dan bij het losrijden van 1 B-dresuuur rubriek toezicht houden.

Wij hebben ook moeite om de toezichthouders dressuur te regelen. Nu vaak opgelost met eigen leden (die jury zijn), maar het blijft lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 09:46 



 
Profiel   

Flower033 schreef
Ik heb de reglementen eens nagekeken. Bij springen heb je ook een toezichthouder en daar klaagt geen enkele jury over. Een jury moet 10 praktijkpunten halen (en 2 theoriepunten). En ik kom er niet uit hoe het zit. Is het 10 punten voor jureren EN 10 punten voor toezichthouden. Haal je een van beide niet, vervalt je aanstelling of is het 10 punten voor jureren OF toezicht houden. Maakt niet uit wat je haalt.

Dat eerste is vervelend voor de jury's maar wel fijner voor de organisatie.


Volgens mij is er bij het springen al heel lang een toezichthouder.
Voor het toezichthouden krijg je wel licentiepunten, maar je behoudt je licentie niet door alleen toezichthouder te zijn.

Probleem zit hem ook een beetje in de capaciteit. Door het opengooien van alle kalenders worden er enorm veel wedstrijden georganiseerd en daarvoor waren maar net genoeg juryleden. Maar nu moeten uit dat poeltje juryleden ook nog eens toezichthouders gehaald worden. Die zijn er niet en juryleden staan ook nog eens niet te springen om toezichthouder te zijn. Sterker nog, een aantal denkt er over na om te stoppen als ze ook nog verplicht moeten toezichthouden.

Bij ons in de omgeving zijn er veel wedstrijden met 1 of 2 ringen, die hebben dus het dubbele aan juryleden nodig. Er is alleen niet het dubbele aan juryleden bijgekomen.
Dan kan je wellicht in theorie wel voldoende hebben maar juryleden willen ook zelf nog een keertje starten of een vrij weekend hebben, die gaan echt niet elk weekend op pad voor een schijntje. Want je verdient er ook nog eens amper wat aan.

Kortom, er is gewoon niet goed over nagedacht over de uitvoering en dat is zonde. Er staat bijvoorbeeld nergens hoeveel toezichthouders je in moet zetten. Is 1 altijd voldoende ook al heb je 10 ringen en 3 losrijterreinen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 10:08 



 
Profiel   

Flower033 schreef
Ik denk dat het AIG is. Dat kom ik in de polisvoorwaarden tegen.
Je zou het eens rechtstreeks bij AIG kunnen proberen. Misschien is de premie bij hen wel lager dan in de volmacht van Aon. Alleen kvk nummer is genoeg om een offerte op te vragen.
https://www.aiginsurance.nl/home/verzek ... erzekering


Heb reactie terug. Krijg geen rechtstreekse offerte, moet via tussenpersoon. Blijkbaar zijn die verzekeringen gewoon zo duur, want anders had ik vast via de tussenpersoon al een voordeligere gehad. Wel balen, is best een hap geld uit ons budget.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 13:13 



 
Profiel   

en Equinerisk?
https://equinerisk.com/hippische-beroep ... enigingen/

Ik heb hier en daar nog wat contacten bij Aon. Zal eens vragen waarom dat zo duur geworden is. Wat betaalde je voorheen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 13:18 



 
Profiel   

Waarom zou je als Kring een Aansprakelijkheidsverzekering willen/nodig hebben?
(als rijvereniging, met eigen accomodatie, kan ik het me voorstellen. ivm financiele aansprakelijkheid voor de accomodatie (bv hypotheek) en evt. ongelukken.

Maar als kring doe je niet veel meer dan de selecties regelen (althans onze kring). Waar zou je dan voor aansprakelijk gesteld kunnen worden dat je een bestuurders aansprakelijkheids verzekering overweegt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 13:22 



 
Profiel   

Omdat wij als bestuur/kring veel meer doen dan alleen selecties organiseren. Sowieso gaan wij betalingsverplichtingen aan en een dergelijke verzekering biedt dekking op het moment dat bestuursleden hier niet juist mee omgaan.

We hebben ook al jaren zo’n verzekering, maar nog nooit eerder was ie zo duur. @Flower033 ik stuur je pb

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 13:54 



 
Profiel   

Kelan schreef
Waarom zou je als Kring een Aansprakelijkheidsverzekering willen/nodig hebben?
(als rijvereniging, met eigen accomodatie, kan ik het me voorstellen. ivm financiele aansprakelijkheid voor de accomodatie (bv hypotheek) en evt. ongelukken.

Maar als kring doe je niet veel meer dan de selecties regelen (althans onze kring). Waar zou je dan voor aansprakelijk gesteld kunnen worden dat je een bestuurders aansprakelijkheids verzekering overweegt?


Omdat je als bestuurder hoofdelijk aansprakelijk bent voor schade. Elke vereniging heeft toch wel wat geld in kas. Als een van de bestuurders daar iets mee doet waardoor er financiële schade ontstaat, kan elke bestuurslid aangesproken worden het bedrag te betalen. Ookal is dat misschien maar een paar duizend euro, fijn is het niet. Een bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering dekt dat.

Het is overigens wat anders dan een aansprakelijkheidsverzekering. Die zou ook elke vereniging moeten hebben. Ook als je alleen administratieve dingen doet. Als je bijvoorbeeld op pad bent om iets te regelen voor de regio en je maakt iets van een ander kapot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 14:18 



 
Profiel   

Die aansprakelijkheidsverzekering hebben wij ook idd. Mede omdat we, overkoepelend, kringwedstrijden organiseren/faciliteren en ook omdat wij ook kringbrede activiteiten organiseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 15:46 



 
Profiel   

Een snelle vraag; hoe zit het ook alweer met rubrieken in handicap verrijden?
Tot hoeveel deelnemers mag er samen gevoegd worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 19:20 



 
Profiel   

Bij de paarden bij minder dan 8.
Bij de pony`s bij minder dan 4 dacht ik, maar die weet ik niet 100% zeker.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 20:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 58 van de 74 [ 1850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 74  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen