Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 20:11

En je kunt aangeven in concours programma dat het een meetmoment is en dat er geen klassement opgemaakt hoeft te worden

sa80
Berichten: 219
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 23:45

hesterve schreef:
Je kan voor de eerste proef een rooster maken en voor de tweede. Wordt er in 1 ring gereden laat je de roosters samenvoegen tot 1 startlijst. Bij de rooster instellingen voeg je bij de rubrieken alle klasses en als het voor paarden en pony’s is selecteer je die ook aan de llinkerkant, toe die je op je vraagprogramma hebt staan. Ik kies dan voor het eerste rooster rechtsboven de even proeven het tweede rooster de oneven proeven.
Als je dan de deelnemers lijst importeert dan kan je ieders eerste proef in t eerste rooster zetten en de tweede proef in t tweede rooster. Moeten de roosters samengevoegd worden dan zet je in t eerste rooster t zo:
Deelnemer
Deelnemer
Leeg
Leeg
Deelnemer
Deelnemer
Leeg
Leeg
Enz.
Het tweede rooster precies andersom.
Mocht het niet lukken, je kan mijn nummer vinden via mijn KNHS als contactpersoon bij de dressuur wedstrijden van de Willaerruiters in Scherpenzeel. Misschien lukt t wel met wat telefonische begeleiding
Alles in 1 rooster zoals Daddofiel het doet is voor een meetmoment ook handig/handiger. Je hoeft toch geen uitslagen/prijsuitreiking te doen



Super bedankt voor je uitleg en je hulp. Ik kan hier weer mee vooruit.


Ook dankjewel voor de reacties van de andere!

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 08:45

Dat een nieuw rooster maken voor iedere rubriek (en dan achter elkaar koppelen), of dat verspringen met lege plekken als het twee proeven in 1 ring is doe ik al een tijdje niet meer: je kunt tegenwoordig heel makkelijk alles in 1 rooster zetten, en dan met de rubriekindeling/prijzenindeling van het rooster zorgen dat alles netjes er uitkomt.
Dus wij doen eigenlijk altijd nog maar 1 rooster per jury (op dressuurwedstrijden; springwedstrijden is iets anders ;-) ).

hesterve

Berichten: 1926
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 23:27

Kelan schreef:
Dat een nieuw rooster maken voor iedere rubriek (en dan achter elkaar koppelen), of dat verspringen met lege plekken als het twee proeven in 1 ring is doe ik al een tijdje niet meer: je kunt tegenwoordig heel makkelijk alles in 1 rooster zetten, en dan met de rubriekindeling/prijzenindeling van het rooster zorgen dat alles netjes er uitkomt.
Dus wij doen eigenlijk altijd nog maar 1 rooster per jury (op dressuurwedstrijden; springwedstrijden is iets anders ;-) ).



Klinkt eigenlijk ook wel handig, wel inderdaad
Dan de indeling goed zetten voor de uitslagen.
Ga dat de volgende wedstrijd denk ik maar eens proberen ( is gelijk een 4daagse in oktober en daar moeten overall winnaars uitkomen, heb ik gelijk de helft aan roosters en schermen die ik na moet lopen )
Bedankt voor de tip

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 17:53

Sinds 1 jaar doe ik het secretariaat voor een kleinere vereniging. Inmiddels heb ik het concours3.5 al best goed onder de knie.
Waar ik tegen aan loop is het factuurprogramma. Ik wil op een andere laptop het standalone factuurprogramma draaien. Als ik een bestand wil openen, vraagt hij om een ccf bestand.
Hoe en waar genereer ik dat?

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 15:15

frankiej schreef:
Sinds 1 jaar doe ik het secretariaat voor een kleinere vereniging. Inmiddels heb ik het concours3.5 al best goed onder de knie.
Waar ik tegen aan loop is het factuurprogramma. Ik wil op een andere laptop het standalone factuurprogramma draaien. Als ik een bestand wil openen, vraagt hij om een ccf bestand.
Hoe en waar genereer ik dat?


Daar weet ik zo niks van, wij doen alles altijd op 1 laptop.

Waar kopen jullie je rozetten in? Afgelopen weekend kwam ik er achter dat ik door mijn oranje rozetten heen was. Heb de 1e prijswinnaars maar een andere kleur gegeven, tja wat moest ik dan.

Maar heb ze de afgelopen keer bij Cavaloop gekocht, maar misschien weten jullie nog een goed adresje?

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 15:48

frankiej schreef:
Sinds 1 jaar doe ik het secretariaat voor een kleinere vereniging. Inmiddels heb ik het concours3.5 al best goed onder de knie.
Waar ik tegen aan loop is het factuurprogramma. Ik wil op een andere laptop het standalone factuurprogramma draaien. Als ik een bestand wil openen, vraagt hij om een ccf bestand.
Hoe en waar genereer ik dat?


Je moet in het hoofdbestand aangeven
- dat de facturen via het factuurprogamma gaan
- en waar dat (gedeelde) bestand moet komen te staan -> dit moet een map zijn waar zowel de laptop die het hoofdprogramma staat bij kan, als de laptop die het factuurprogramma draait.

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 21:17

Setteli schreef:
frankiej schreef:
Sinds 1 jaar doe ik het secretariaat voor een kleinere vereniging. Inmiddels heb ik het concours3.5 al best goed onder de knie.
Waar ik tegen aan loop is het factuurprogramma. Ik wil op een andere laptop het standalone factuurprogramma draaien. Als ik een bestand wil openen, vraagt hij om een ccf bestand.
Hoe en waar genereer ik dat?


Daar weet ik zo niks van, wij doen alles altijd op 1 laptop.

Waar kopen jullie je rozetten in? Afgelopen weekend kwam ik er achter dat ik door mijn oranje rozetten heen was. Heb de 1e prijswinnaars maar een andere kleur gegeven, tja wat moest ik dan.

Maar heb ze de afgelopen keer bij Cavaloop gekocht, maar misschien weten jullie nog een goed adresje?


Wij bestellen altijd bij cavaloop. Kan het nog niet goedkoper vinden. Wij hebben altijd rozetten met 2 kleuren, iedereen krijgt dan dezelfde rozet.

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 21:30


Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 13:05

_Natasja_ schreef:
https://www.sportprijzentiel.nl/

Ik haal ze altijd bij deze winkel
Vooral omdat het dicht bij zit, geen idee of een ander goedkoper is eigenlijk



Die zijn ook niet duur. Bij Cavaloop nog iets goedkoper, maar met verzendkosten dan weer iets duurder.
Maar die zou ik ook bij Tiel hebben (hoewel, mijn zus woont in Tiel...)

Ik ga eens kijken naar de 2 kleuren, misschien is dat ook wel iets voor ons. Ik heb alleen van de andere kleuren nog heel veel rozetten. Maar eens over nadenken

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 22:40

Mag dat reglementair, iedereen dezelfde (2 kleurige) roset? Zijn we niet verplicht oranje rood wit blauw etc aan te houden?
Anders zou het voor onze vereniging ook wel handig zijn iedereen dezelfde roset te geven....

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 06:54

Charmaine schreef:
Mag dat reglementair, iedereen dezelfde (2 kleurige) roset? Zijn we niet verplicht oranje rood wit blauw etc aan te houden?
Anders zou het voor onze vereniging ook wel handig zijn iedereen dezelfde roset te geven....


Dat hoeft al jaren niet meer. Je mag als vereniging ervoor kiezen om een plaatsingsrozet of een herinneringsrozet uit te delen.
De laatste zijn vaak stukken mooier en kostentechnisch beter voor de club. Je blijft nu nooit meer zitten met bepaalde kleuren.

hesterve

Berichten: 1926
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:50

Setteli schreef:
frankiej schreef:
Sinds 1 jaar doe ik het secretariaat voor een kleinere vereniging. Inmiddels heb ik het concours3.5 al best goed onder de knie.
Waar ik tegen aan loop is het factuurprogramma. Ik wil op een andere laptop het standalone factuurprogramma draaien. Als ik een bestand wil openen, vraagt hij om een ccf bestand.
Hoe en waar genereer ik dat?


Daar weet ik zo niks van, wij doen alles altijd op 1 laptop.

Waar kopen jullie je rozetten in? Afgelopen weekend kwam ik er achter dat ik door mijn oranje rozetten heen was. Heb de 1e prijswinnaars maar een andere kleur gegeven, tja wat moest ik dan.

Maar heb ze de afgelopen keer bij Cavaloop gekocht, maar misschien weten jullie nog een goed adresje?


Wij bestellen de rozetten/bekers en dat soort dingen bij Van Holland sport in Ederveen . Worden altijd netjes geholpen daar. Ook als er een x spoed achter zit

hesterve

Berichten: 1926
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:51

PSvanLot schreef:
Charmaine schreef:
Mag dat reglementair, iedereen dezelfde (2 kleurige) roset? Zijn we niet verplicht oranje rood wit blauw etc aan te houden?
Anders zou het voor onze vereniging ook wel handig zijn iedereen dezelfde roset te geven....


Dat hoeft al jaren niet meer. Je mag als vereniging ervoor kiezen om een plaatsingsrozet of een herinneringsrozet uit te delen.
De laatste zijn vaak stukken mooier en kostentechnisch beter voor de club. Je blijft nu nooit meer zitten met bepaalde kleuren.


Die herinneringsrozetten zijn inderdaad makkelijk. Iedereen dezelfde. De rozet moet wel uit 2 kleuren bestaan.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 16:04

Kelan schreef:
frankiej schreef:
Sinds 1 jaar doe ik het secretariaat voor een kleinere vereniging. Inmiddels heb ik het concours3.5 al best goed onder de knie.
Waar ik tegen aan loop is het factuurprogramma. Ik wil op een andere laptop het standalone factuurprogramma draaien. Als ik een bestand wil openen, vraagt hij om een ccf bestand.
Hoe en waar genereer ik dat?


Je moet in het hoofdbestand aangeven
- dat de facturen via het factuurprogamma gaan
- en waar dat (gedeelde) bestand moet komen te staan -> dit moet een map zijn waar zowel de laptop die het hoofdprogramma staat bij kan, als de laptop die het factuurprogramma draait.


Bedankt. Dezelfde reactie kreeg ik ook op mijn mail aan Peter Hartman. Werkt op zich best mooi maar via wifi loop je toch wel tegen verbindingsproblemen aan. Thuis een en ander proefgedraaid op zowel LAN als WLAN. Dat ging goed. Maar op de club met een net wat grotere afstand en wellicht door de aanwezigheid van andere apparatuur liep het toch moeizaam. Volgende keer gewoon alles bedraad dus.

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 15:32

Hoi allemaal.

Is al even stil hier dus ik dacht, ik gooi wat in de groep :+

Ik heb de vereniging toegezegd het KNHS-deel van de menwedstrijd voor mijn rekening te nemen. Ik hou dus de inschrijvingen bij en maak de startlijst. Het menwedstrijdsecretariaat is er mee gestopt helaas en ik vond het sneu als er daardoor geen menwedstrijd zou zijn dit jaar.

Het aanvragen van de mendressuurwdstrijd verloopt tot nu toe gelijk als die van de reguliere dressuurwedstrijd. Zijn er nog punten die anders verlopen? Ook gewoon 8 minuten per proef of langer? Handicapregeling zal ik nog wel even nalezen tzt. Het is geloof ik de bedoeling dat we uitschrijven voor pony's en paarden en zowel enkelspan als dubbelspan.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:23

Als menner (die geen secretariaat doet, maar wel al jaren start) breek ik even in. Top dat je het doe, want er verdwijnen al zo veel wedstrijden helaas.
De proeven zijn wat langer en je hebt verschillende maten paarden.
Veel verenigingen hier doen 10 minuten per proef, dat loopt meestal iets in.
Andere 9 minuten per proef, dat lukt meestal wel als je geen hele rubrieken met Atjes heb. En ook die om en om 9 en 10 minuten doen.

Meerdere klasses mogen in handicap, weet het niet precies maar dat staat wel in het reglement. Pony's en paarden mogen ook bij elkaar in de dressuur, als ze van het zelfde span soort zijn. Enkel en 2spannen mogen niet samen gevoegd worden.
Meestal heb je weinig 2spannen dus in de praktijk worden alle 2spannen op een hoop gegooid.

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:51

Dank Dennis! Hier kan ik wat mee

hesterve

Berichten: 1926
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 23:54

Bij ons ging helaas de menwedstrijd dressuur niet door 6-1 wegens te weinig inschrijvingen… Zelf doe ik t secretariaat van de dressuur onder t zadel maar weet van t mennen dat ze inderdaad wat meer tijd nemen voor een proef. Misschien staat er nog ergens een startlijst online?

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 22:37

Het is hier al even stil, maar ik heb een vraag over de laptop.

Onze laptop is echt helemaal op. Traag en werkt gewoon niet meer fijn.

Wat voor laptops gebruiken jullie voor het wedstrijdsecretariaat.

Enige eis die ik heb is dat er een numeriek toetsenbord op zit.

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 23:52

ik weet zo even niet welke laptop ik heb. Maar ik heb op de wedstrijd zelf altijd een apart toetsenbord erbij, dat typt altijd fijner dan op zo'n laptop. En gelijk het nummerieke toetsenbord erbij

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 14:09

Wij hebben hele simpele Acer laptops. Zelf werk ik veel met Lenovo ideapad, ding is 6 jaar oud maar werkt nog steeds. Prima voor de wedstrijden! Allebei met numeriek toetsenbord.

sa80
Berichten: 219
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 14:59

Vanaf 1 april moet er met hoofdstelnummers gereden gaan worden. De laatste 3 cijfers van het combinatie nummer.
Tot op heden zet ik de combinatienummers niet op de startlijst. Wat is handig? Vanaf april combinatienummer op de startlijst zetten? Of is er een andere manier om het hoofdstel nummer op de startlijst te krijgen?

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:11

Wij hebben toevallig net uitgezocht hoe je de hoofdstelnrs in Concours 3.5 goed krijgt (als in dat het automatische laatste 3 cijfers vh combinatienr zijn).

In Aanmeldingen ga je naar Bewerken, en dan naar "Vaste Hoofdstelnummers toekennen" en dan naar "Aan combinaties, bij voorkeur laatste 3 cijfers cnr".
Dan maakt Concours 3.5 de juiste hoofdstelnrs en hoef je op de startlijst alleen maar de Hoofdstelnrs mee te selecteren om af te drukken / te publiceren.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 17:38

Kelan schreef:
Wij hebben toevallig net uitgezocht hoe je de hoofdstelnrs in Concours 3.5 goed krijgt (als in dat het automatische laatste 3 cijfers vh combinatienr zijn).

In Aanmeldingen ga je naar Bewerken, en dan naar "Vaste Hoofdstelnummers toekennen" en dan naar "Aan combinaties, bij voorkeur laatste 3 cijfers cnr".
Dan maakt Concours 3.5 de juiste hoofdstelnrs en hoef je op de startlijst alleen maar de Hoofdstelnrs mee te selecteren om af te drukken / te publiceren.


Dat heb ik laatst ook gedaan en ga ik ook toevoegen aan onze startlijsten.