Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:33

Dat heb ik wel vernomen ja, maar ik dacht dat je dan een groepje moest hebben en dat er dan iemand kwam voor uitleg. En aangezien ik maar alleen ben....

Wat ik o.a. onduidelijk vind, is de volgorde van invoeren. Ik had vorig jaar blijkbaar een verkeerde volgorde waardoor ik alles meerdere keren moest invullen.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:46

Hier nog een wedstrijdsecretaresse. Weliswaar maar 1x per jaar voor het outdoorconcours van onze vereniging. Maar dat zijn dan wel flink wat ringen en starts.

Ieder jaar weer een hoop frustratie bij het aanmaken van het vraagprogramma..... ;)

Met Concours 3.5 werk ik al jaren en daar eigenlijk nooit problemen mee, prima programma om mee te werken.

Voor komend jaar moeten we nog een knoop doorhakken over het inschrijven via MijnKNHS dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen daarmee.

Zelf voor mijn ruiter net een paar wedstrijden op die manier ingeschreven en dat lijkt wel goed te bevallen.
Alleen 1 organisatie die de inschrijving niet definitief bevestigd waardoor ik me afvroeg of het goed was gegaan.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 16:06

NdV74 schreef:
Dat heb ik wel vernomen ja, maar ik dacht dat je dan een groepje moest hebben en dat er dan iemand kwam voor uitleg. En aangezien ik maar alleen ben....

Wat ik o.a. onduidelijk vind, is de volgorde van invoeren. Ik had vorig jaar blijkbaar een verkeerde volgorde waardoor ik alles meerdere keren moest invullen.

Wat bedoel je met de volgorde van invoeren?

Het moet inderdaad met een groepje om het gratis te doen.
Maar is er vanuit jou regio niet meer animo voor zo'n avond?
En zo niet zou ik eens een buurt vereniging vragen of zij je kunnen helpen

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:08

Hier nog een wedstrijdsecretariaat, nu al zo'n 10 jaar.
5-6 Dressuurwedstrijden indoor per jaar, dus niet veel werk.
Ik regel alles zelf behalve vrijwilligers.

Ergens mis ik de coupons wel, toen kreeg ik tenminste nog lekker veel post thuis bezorgd :')

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:13

Ook ik kom meepraten! Ik draai twee grote concoursen per jaar, alleen pony's met een stuk of 10 dressuurringen en 2 springtuinen.
Wij hebben als vereniging een keer een uitgebreide uitleg van de KNHS gehad, er waren een man of 8 aanwezig en kostte niets.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:13

Francisca, ik wil je best een keer een brief sturen hoor ;-)

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 16:17

Nou ik mis de coupons niet hoor.
Ik had altijd vreselijk veel mensen die de coupons niet op tijd op stuurden.
Vreselijk

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:27

Graag Kleinvosje ;)

NdV74 kan je niet in jouw kring andere verenigingen vragen of zij ook geinteresseerd zijn in een uitleg? Zo hebben wij dat in de kring ook gedaan.

Mijn grootste frustratie; de vreemde 'eisen' waarmee men tegenwoordig denkt te kunnen inschrijven. Bijvoorbeeld; 2 vriendinnen komen samen, allebei in een andere klasse, ze moeten elkaar helpen, maar willen ook niet te ver uit elkaar want ze komen samen met 1 trailer, dus ze vinden het heel normaal dat ik daar dan rekening mee moet houden en oh ja, ze kunnen alleen tussen 2 en 4 uur 's middags :wave: 8)7

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:27

Hier meldt zich nog iemand van een wedstrijdsecretariaat :).

Ik verwerk de aanmeldingen, startlijst en uitslagen en daarnaast boek ik de juryleden.
Wij hebben een redelijk groot bestuur en aangevuld met andere vrijwilligers komen we de wedstrijddagen aardig door.

De vraagprogramma's vraag ik niet zelf aan, dat doet een ander bestuurslid.

Concours vind ik fijn werken (geen cursus gehad), digitaal inschrijven via MijnKNHS zie ik momenteel niet zitten en zeker niet met de ervaringen hier boven over het niet op vol kunnen zetten. Wij zitten ook vrijwel altijd vol, 12 wedstrijddagen dressuur per jaar.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 16:38

Toch is het misschien wel handig als meer vereniging bij de KNHS aangeven dat ze de wedstrijd vol kunnen zetten.
Je kan nu het aantal inschrijvingen aan passen zodat er bij een bepaalde klasse bijvoorbeel maar 1 kan inschrijven.
Echter accepteert het programma niet dat je een klasse op 0 zet.
Want dat heb ik geprobeerd om op die manier aan te geven dat de wedstrijd vol is.
Ze accepteren namelijk niet dat je een hele klasse laat vervallen op de wedstrijd.
Maar ja als je zoals wij een pony-paarden wedstrijd hebt en je op de hele wedstrijd misschien 4 maximaal 6 pony combinatie hebt zijn er veel klasses die leeg blijven

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:43

Ik doe alles vanaf de aanvraag tot de uitslagen zelf. Enige wat ik niet doe is jury's en vrijwilligers regelen. We hebben een hele wedstrijdcommissie die met elkaar alles regelt betreffende de organisatie, van licht en geluid tot en met sponsors en catering.
We hebben dus een groot concours, en zeker bij de pony's is dat een flinke klus, omdat bijna alle ponyruitertjes dressuur en springen rijden. Dus alles goed inplannen is lastig, zeker als er dan ook nog meerdere pony's bij 1 ruiter horen en al die pony's in de klasse Z/DE springen. Dan is inplannen met voldoende tijd ertussen echt niet mogelijk.
Wij doen inschrijven gewoon via het inschrijfformulier in de mailbox. Digitaal inschrijven gaan wel voorlopig waarschijnlijk ook nog niet doen. Verder doen wij vooraf betalen. Niet betaald is niet starten. Dat gaat eigenlijk heel goed!

DuchesS

Berichten: 688
Geregistreerd: 28-02-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:54

Ik lees graag mee..
Een newbie hier met een startende vereniging en voor het eerst wedstrijden organiseren!

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 18:54

Dan kan je met die ervaren rotte hier een hoop leren Duchess

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:39

Wel lastig dat je het digitaal inschrijven niet kan sluiten, hebben wij weer extra werk. Ik denk dat ik het dan even bij opmerkingen ga zetten, misschien lukt dat.

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:49

Ik ben sinds kort secretaris/secretaresse bij een rijvereniging. Op dit moment organiseren ze geen wedstrijden maar als dit weer het geval gaat zijn komt dit ook op mijn bordje. Helemaal geen ervaring mee dus ik lees hier heel graag mee! :D

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 22:56

liberty schreef:
Wel lastig dat je het digitaal inschrijven niet kan sluiten, hebben wij weer extra werk. Ik denk dat ik het dan even bij opmerkingen ga zetten, misschien lukt dat.

Dat lukt alleen bij het aanvragen.
Na het indienen kan je wel je persoonlijke gegevens wijzigen maar niet meer de opmerking

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:59

@ilsemarie, geheel offtopic maar jouw paard is zeker op Terschelling gefokt? :D

Ik heb ook nooit een cursus voor Concours 3.5 gehad, meer een kwestie van al doende leert men.

En ja, mensen worden steeds veeleisender. Ik probeer zoveel mogelijk met iedereen rekening te houden maar sommige eisen. 8)7

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 23:01

Ik probeer ook zo veel mogelijk wensen in te willigen.
Maar er zijn grenzen dat geef ik bij voorbaat aan.
Overigens heeft dat weer tot gevolg dat ik dus heel veel vaste mensen heb die elke wedstrijd weer starten

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:25

@Bar: klopt! :D Midsland it issssss... ;) Toen hij mee was op vakantie aan de duitse kust kwam de zeelucht hem overigens ook wel héél bekend voor. Heel grappig om te zien, hij nam eerst maar eens even een paar diepe teugen van die heerlijk herkenbare lucht :')

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:42

Ja klopt inderdaad, niet te wijzigen... Echt wel lastig, want ik heb een dag propvol zitten. Wil namelijk geen wedstrijden van 9 tot 9 organiseren, dat vind ik echt te lang....

Moska

Berichten: 3399
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:49

Hier nog een wedstrijdsecretariaat. Sinds vijf jaar organiseert onze vereniging jaarlijks een tweedaagse dressuurwedstrijd en daarnaast organiseren we nog wat onderlinge en impuls/bixiewedstrijden. Naast het vraagprogramma, inschrijvingen, startlijsten en uitslagen, regel ik samen met een vriendin/mede-organisator de juryleden, sponsoren, locatie en vrijwilligers. Gelukkig zijn we een kleine wedstrijd, want het is een hoop werk. Daarnaast doe ik voor de vereniging het ledensecretariaat en meld ik leden aan/af en vraag ik soms startpassen aan, maar de meeste mensen lukt dat nu zelf wel.

Sinds dit jaar werken we met het concoursprogramma. Moest er even aan wennen, maar vond het uiteindelijk wel heel praktisch werken.

Mijn grootste frustratie was voorheen het vraagprogramma er doorheen krijgen bij de KNHS, maar dat ging dit jaar soepel. Lastig is ook altijd de vrijwilligersbezetting en natuurlijk het naar ieders tevredenheid in elkaar draaien van de startlijsten. We doen altijd ons uiterste best om iedereen het naar de zin te maken, maar soms lukt dat niet. Als mensen het van te voren aangeven, dan zijn wij niet te beroerd om er rekening mee te houden. Maar ook flexibiliteit heeft zijn grenzen.

Okaya
Berichten: 134
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: Eede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:59

liberty schreef:
Ja klopt inderdaad, niet te wijzigen... Echt wel lastig, want ik heb een dag propvol zitten. Wil namelijk geen wedstrijden van 9 tot 9 organiseren, dat vind ik echt te lang....


Hier bij ons duren de indoorwedstrijden meestal van 09.00 's morgens tot 22.00 uur 's avonds en iedereen vindt dit normaal. Dan nog gebeurt het vaak dat er mensen op de wachtlijst staan.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 01:04

Wij draaien wedstrijden helemaal zelf, en dan vind ik tot 5 uur lang zat, zeker op zondag. Zaterdag wil ik wel eens wat langer door gaan, maar op zondag zeker niet. Voor vele begint op maandagochtend een normale werkweek.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 08:50

Okaya schreef:
liberty schreef:
Ja klopt inderdaad, niet te wijzigen... Echt wel lastig, want ik heb een dag propvol zitten. Wil namelijk geen wedstrijden van 9 tot 9 organiseren, dat vind ik echt te lang....


Hier bij ons duren de indoorwedstrijden meestal van 09.00 's morgens tot 22.00 uur 's avonds en iedereen vindt dit normaal. Dan nog gebeurt het vaak dat er mensen op de wachtlijst staan.


Op welke dag organiseren jullie?

Ik zie dat op zondag niet zitten, mijn medebestuursleden en locatie ook niet trouwens.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:13

Ik doe ook het wedstrijdsecretariaat van onze vereniging. Wij organiseren maar 1x per jaar, een hele gezellige wedstrijd. Meestal zitten we 6 weken tevoren wel vol. Ik doe ook de sponsoring, de juryleden en de vrijwilligers.

Dit jaar vond ik het maken van het vraagprogramma wel een stuk verbeterd t.o.v. de vorige jaren.
Met Concours kan ik goed overweg. Alleen een combinatie die de kur doet en een regulier proef moet ik 2x invoeren. En dan moet ik hem perse eerst in het rooster van de kur invoegen. Als ik het andersom doe kan het zijn dat de kur-proef in het rooster van de reguliere proef staat. Je kunt niet zien welke je selecteert.

Vrij veld 2 krijg ik niet weg :(. Ik kan het wel uit vinken, maar zodra ik concours afsluit en opnieuw opstart is het ding er weer.

Verder kan ik geen fijn betaaloverzicht maken voor degene die op de wedstrijddag de betalingen bij de aanmelding doet. Gelukkig heb ik een man die IT-er is en die heeft zelf in Excel iets geknutseld waarmee hij de gegevens uit Concours maar weer importeert en fatsoenlijk neerzet.

Verder zou ik ook graag 4 roosters aan mekaar willen kunnen koppelen in plaats van 2 (Stel je hebt 1 jury die 2 rubrieken doet en ook beide proeven).

Het online inschrijven heb ik uit laten zetten. Het programma is voor onze wedstrijd opzet niet geschikt. Ik kan een maximaal starts aan op 1 dag. Een paar weken tevoren gaan we kijken hoe de dagindeling gaat worden. Ik kan dus niet van tevoren weten hoeveel starts ik in het Z1 ga hebben. Vandaar dat wij gewoon nog werken met inschrijven via de mail. Daarnaast wil ik meer flexibiliteit bij het online inschrijven. En ik lees hier boven al van andere secretariaten dat zij ook niet kunnen aanpassen.