Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 08:48

Debbie schreef:
Ik heb altijd gedacht dat de officiële regel was; Afmelden na de sluitingsdatum is startgeld betalen.

Ik ook eigenlijk..

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:28

Dressuur en springen zo'n 5 dagen voor de wedstrijddag en cross 1,5 week, omdat je daar veel meer werk mee hebt. Ik dobber wel een beetje tussen welke reden iemand gebruikt. Vorig jaar had iemand zijn paard moeten laten inslapen na koliek, dan ga ik echt geen factuur sturen.

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:41

Debbie schreef:
Ik heb altijd gedacht dat de officiële regel was; Afmelden na de sluitingsdatum is startgeld betalen.


Klopt, alhoewel wij daar voorheen vrij makkelijk in waren. Maar we merkten ook dat mensen daar dan weer misbruik van gingen maken door op het laatste moment af te zeggen.
Nu moeten ze vooraf betalen en wordt er minder afgezegd.

We hadden voorheen wedstrijden met wachtlijst en als zover was alsnog gaten in het programma.

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 12:34

Debbie schreef:
Ik heb altijd gedacht dat de officiële regel was; Afmelden na de sluitingsdatum is startgeld betalen.


Dat is ook de officiële regel.
Maar als vereniging kun je besluiten iets soepeler te zijn.
Met name met springwedstrijden deden wij dat altijd wel.
En inderdaad, lijkt daar steeds meer gebruik/misbruik van gemaakt (de hoeveelheid kreupele pony's en zieke kinderen is iedere keer wel heel groot :o )

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 13:43

7 dagen van te voren.
Kan ik een invaller inroosteren, dan wil ik nog wel soepel zijn.

Wij organiseren alleen dressuur in 1 ring.

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 16:37

Bij ons is een week voor de wedstrijd de sluitingsdatum. Maar pas als ik de startlijsten online heb, moeten ze betalen. Dat is vaak een dag na sluiting. Dus voor die tijd ben ik nog soepel (en voor sluitingsdatum uiteraard), maar na plaatsing startlijsten is betalen

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:17

Een week van te voren sluit ik alles. Wil je dan nog aan of afmelden dan moet je dat via de mail doen, dan kan ik gelijk antwoorden hoe of wat. Het ligt er namelijk helemaal aan of ik nog deelnemers heb op de reservelijst. Dan laat ik vaak het betalen gewoon zitten. Maar ik ben erg goed in het onthouden van afmelders en als je dat te vaak doet bij mij, moet je gewoon betalen.

Overigens zet ik nooit meer juryleden erbij op de startlijst en ik plaats ook geen uitslagen om diezelfde redenen. Privacy en mensen die maar zitten te loeren op al die lijsten. Ik was er klaar mee.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:24

Komen de uitslagen niet automatisch op mijnKNHS?

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:27

PSvanLot schreef:
Komen de uitslagen niet automatisch op mijnKNHS?


Nee. Ik zet ook de startlijsten er niet meer op, elke keer gedoe met uploaden en dan klopte de startlijst in de KNHS app niet met mijn startlijst op startlijsten.nl

Voorheen zette ik ze ook op de website maar dat doe ik ook niet meer. Alleen een link naar startlijsten en daar zet ik dus letterlijk alleen de startlijst op, zonder jury.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:31

daffodil schreef:
PSvanLot schreef:
Komen de uitslagen niet automatisch op mijnKNHS?


Nee. Ik zet ook de startlijsten er niet meer op, elke keer gedoe met uploaden en dan klopte de startlijst in de KNHS app niet met mijn startlijst op startlijsten.nl

Voorheen zette ik ze ook op de website maar dat doe ik ook niet meer. Alleen een link naar startlijsten en daar zet ik dus letterlijk alleen de startlijst op, zonder jury.


O ik dacht de uitslagen er vanzelf op kwamen als je je uitslagen via het concoursprogramma doorstuurde!

Ik zet ze er ook nooit zelf op. Vergeet het altijd.

Startlijsten wel op mijnKNHS. Maar ook geen juryleden.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:36

Mijn ervaring is dat mensen niet lezen dus al zet ik er tig keer bij dat ze de dag ervoor nog moeten kijken, ze doen het niet. Dan komen ze doodleuk aan op een tijdstip van de eerste startlijst terwijl deze dan altijd veranderd is. Ik hou ze dus op 1 plek zodat ik altijd kan zeggen dat dat de enige juiste is.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:44

daffodil schreef:
Mijn ervaring is dat mensen niet lezen dus al zet ik er tig keer bij dat ze de dag ervoor nog moeten kijken, ze doen het niet. Dan komen ze doodleuk aan op een tijdstip van de eerste startlijst terwijl deze dan altijd veranderd is. Ik hou ze dus op 1 plek zodat ik altijd kan zeggen dat dat de enige juiste is.


Tja dat is dan toch hun probleem?

Ik plaats de voorlopige startlijst er een week vooraf op mijnKNHS en in de beschrijving staat dat ik op vrijdagavond de definitieve plaats.

Heb 6x 90 combinaties in de zomer, al 8 jaar lang. Nooit problemen mee gehad.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:49

Misschien zijn ze bij jou anders dat kan, maar ik heb een kleine wedstrijd dus ik vind het stierlijk vervelend als iemand niet op komt dagen en dan mijn programma in de war stuurt. Ik heb in de zomer hooguit 2 ringen namelijk maar op de avond wedstrijden 1 ring en ik wil dat die gewoon lekker doorloopt. Fijner voor de jury ook maar zeker ook voor de vrijwilligers. Het kost al genoeg tijd.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:53

daffodil schreef:
Misschien zijn ze bij jou anders dat kan, maar ik heb een kleine wedstrijd dus ik vind het stierlijk vervelend als iemand niet op komt dagen en dan mijn programma in de war stuurt. Ik heb in de zomer hooguit 2 ringen namelijk maar op de avond wedstrijden 1 ring en ik wil dat die gewoon lekker doorloopt. Fijner voor de jury ook maar zeker ook voor de vrijwilligers. Het kost al genoeg tijd.


Ja joh! Vind het erg slordig van de ruiter. Ik denk dat ik ze niet meer had laten starten!

Jackyyb

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:37

Setteli schreef:
Bij ons is een week voor de wedstrijd de sluitingsdatum. Maar pas als ik de startlijsten online heb, moeten ze betalen. Dat is vaak een dag na sluiting. Dus voor die tijd ben ik nog soepel (en voor sluitingsdatum uiteraard), maar na plaatsing startlijsten is betalen


Hier het zelfde.
Maar pff net alsof er deze ronde een vloek op zit. :+ Morgen concours en net precies nog weer een afmelding.
Morgen helaas voor het eerst 4 lege plekken in het programma. Mensen van de reserve lijst hadden al ander concours opgegeven...

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:42

Ja dat is altijd balen.
Ik stuur nadat mensen zich hebben afgemeld altijd een bevestiging met gelijk het verzoek het startgeld te betalen. Meestal wordt er dan gelijk betaald op een enkeling na.

Jackyyb

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 13:56

daffodil schreef:
Een week van te voren sluit ik alles. Wil je dan nog aan of afmelden dan moet je dat via de mail doen, dan kan ik gelijk antwoorden hoe of wat. Het ligt er namelijk helemaal aan of ik nog deelnemers heb op de reservelijst. Dan laat ik vaak het betalen gewoon zitten. Maar ik ben erg goed in het onthouden van afmelders en als je dat te vaak doet bij mij, moet je gewoon betalen.

Overigens zet ik nooit meer juryleden erbij op de startlijst en ik plaats ook geen uitslagen om diezelfde redenen. Privacy en mensen die maar zitten te loeren op al die lijsten. Ik was er klaar mee.


Daar heb ik nog nooit zo over nagedacht.. Krijg je dan als vereniging niet juist extra mailtjes dat de deelnemers zelf nog benieuwd zijn als hoeveelste ze geëindigd zijn? :o
Ik dacht eigenlijk altijd dat het een soort van verplicht was dat je de uitslagen ook op startlijsten plaatst.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:27

Nee hoor, ze kunnen als ze op de wedstrijd zijn van mij de lijst bekijken maar ik ben niet verplicht deze te plaatsen.

Er is destijds een hoop heisa geweest met privacy etc. en mede als gevolg daarvan heb ik besloten ze niet meer te plaatsen. Ik krijg er eigenlijk nooit vragen over.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 21:44

Ik heb bij het inschrijven staan dat je bij inschrijving akkoord gaat met het publiceren van je gegevens op de start en uitslagenlijst.

sa80
Berichten: 219
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 21:17

vraag over het concoursprogramma:

Ik ben de roosters aan het maken. Maar kan ik de volgorde van de roosters ook nog wisselen?
Dus bv: de rubriek die bij rooster 1 staat wil ik liever naar rooster 3
En hoe kan ik alsnog een rooster verwijderen?


Hoe doe ik dit?

Dankjewel!

hesterve

Berichten: 1926
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 00:13

Je kan bij de roosterinstellingen weer naar rubrieken gaan en daar ,in rooster 3, de desbetreffende rubrieken aanvinken die je toe wilt voegen( die zijn dan wel lichtgrijs omdat je ze al in een rooster hebt ingedeeld) vervolgens kan je de desbetreffende deelnemers uit rooster 1 in rooster 3 overplaatsen( Staat in het rijtje icoontjes, ik meen naast de € , tekentje ziet er uit als twee kleine rechthoekjes met een pijltje ertussen) dan kan je daarna in rooster 1 de rubrieken die je niet in dat rooster wilt het vinkje weghalen. Ik hoop dat je er zo uit komt
Je kan ook hele roosters verplaatsen, ik dacht dat als je boven in t scherm op roosters gaat staan je dan een lijst krijgt te zien met opties daar staat het dan tussen( dan kan je rooster 1 op de plek van rooster 3 zetten bijvoorbeeld)

sariba

Berichten: 86
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Rhoon

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 15:29

Hoi ik meld me hier ook even
doe inmiddels al weer een aantal jaar het dressuur secretariaat van onze vereniging , daarbij ondersteun ik ook bij het springen en onze jaarlijkse SGW wedstrijd

Als je de volgorde van de roosters wil veranderen kan dit bij Rooster-> batchbewerkingen daar kan je de volgorde aanpassen , daar zie je ook welk rooster evt gekoppeld staat aan welk ander rooster

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 22:12

Wat zouden jullie doen met het verzoek 'graag achteraan in de rubriek'?
Zonder dat er verder een reden wordt opgegeven. Als mensen aangeven dat paard voor de eerste keer mee op wedstrijd gaat of ze moeten eerst werken oid, dan ben ik er helemaal voor om ze een startplek naar keuze te geven. Maar dit voelt voor mij toch niet helemaal fair, iemand moet zich 'opofferen' om als eerste te starten..

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 22:20

Ik zet ze gewoon achteraan. Voor mij maakt het niets uit. De reden die ze opgeven, daar weet ik toch niet van of het wel of niet klopt.

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 23:21

Achteraan kan ook betekenen dat het paard misschien niet zo makkelijk op de trailer staat zodat ze niet zo lang hoeven te wachten. Ik zou er niet zoveel achterzoeken en eens met PSvanLot, je weet nooit of de reden klopt.

Zo lang het in te passen is geen probleem en doen we ons best om rekening te houden met de wensen.