Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 23:21

LdJ schreef:
Je kunt in iedergeval geval per klasse per proef alle deelnemers selecteren en akkoord geven onderaan datbetreffende venstertje. Maar alles tegelijk gaat volgens mij niet.


Dank je!
Is gelukt!
Nu lekker aan het puzzelen om de banen zo goed mogelijk te vullen :D

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 14:55

Ik heb even een vraagje aan de wedstrijd secretariaten.
Ik rij al ongeveer 15 jaar wedstrijden en heb me afgelopen zomer voor het eerst moeten afmelden voor een wedstrijd. Het is namelijk zo dat mijn moeder altijd de auto met trailer rijdt en de maandag voor de wedstrijd te horen kreeg dat haar hand was gebroken en ze in het gips moest (van de verzekering mag je dan niet meer autorijden). Ik heb geprobeerd met stal-genoten mee te reizen maar ivm erg uiteenlopende starttijden en een weersvoorspelling van 30+ hebben we besloten om dat niet te doen en heb ik me afgemeld (na sluitingsdatum van de inschrijvingen). Ik heb hier verder geen reactie meer op ontvangen.
overigens hebben ze ivm het weer veel afmeldingen gehad en is het uiteindelijk helemaal niet zo warm geworden op de dag zelf, wel de dagen van te voren.

Nu heb ik een mailtje gekregen met of ik al het inschrijfgeld alsnog wil betalen (2 paarden dubbele proeven en geen goedkoop concours). Is het normaal dat het volledig bedrag dan betaald moet worden? Er is immers ook minder prijzen(geld) uitgereikt. Ergens snap ik het volkomen, de organisatie heeft kosten gemaakt om te organiseren. Maar er rijdt ook altijd een ruiter in mijn ring die vaker niet dan wel komt opdagen op concours, gaan verenigingen hier dan ook iedere week weer achteraan?

uiteraard betaal ik het inschrijfgeld alsnog aan deze vereniging, het is niet zo dat ik om zoiets een probleem wil gaan maken, maar het riep gewoon deze vraag bij mij op.

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 15:06

ja, ik stuur iedereen die na het plaatsen van de eerste startlijsten (en dat is uiteraard na de sluitingsdatum) afmeld een factuur. Uitzonderingen daar gelaten.
Mijn ervaring is, dat als je dat niet doet, iedereen steeds makkelijker wordt met afmelden. Je moet andere mensen dan teleurstellen (want vol) en dat vul je in de laatste week niet meer op van een reserverlijst (die hebben dan al vaak iets anders gepland).
Dus ik ben daar heel zwart wit in geworden: afmelden na eerste startlijst publicatie is betalen.

En inderdaad, er zijn een aantal mensen die ik dus heel regelmatig een factuur stuur (want notoire afmelder). Maar dat kan ze blijkbaar niet echt schelen, want ze blijven zich inschrijven *D

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 15:28

Ja, doen wij inderdaad ook. De enige uitzondering die wij maken is als het paard is overleden oid. Want wij als organisatie hebben niet minder kosten omdat iemand zich afmeldt. Als je mazzel hebt, scheelt het een prijs, maar meer ook niet.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 16:47

In jou geval zouden wij ook een rekening sturen.
Dat er meerdere af hebben gemeld doet niet ter zaken.
Ook de andere deelnemer die vaker niet dan wel komt doet niet ter zaken.

Jij meld je af na de sluitingsdatum dus zal er startgeld moeten worden betaald.
Het feit dat er mogelijk minder prijzen zijn uitgereikt doet ook niet ter zaken.

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 13:14

Vraagje.
Hoe kan ik 2 proeven samenvoegen tot 1 uitslag? Heb laatst een cursus gehad waar het is uitgelegd, maar ben m'n aantekeningen kwijt. :+

_Natasja_

Berichten: 4207
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 17:56

2 rubrieken in handicap voor de prijs uitreiking bedoel je?

Dan moet je bij rooster instellingen de rubrieken samenvoegen.

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 22:44

Nee, een totaal uitslag van de 1e en 2e proef samen. Zoals je bijvoorbeeld ook bij kampioenschappen hebt.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 07:49

Ben je er al uit Setteli?
Zitten beide proeven in hetzelfde rooster?
Want als je daar bij de rubrieken geen tussen strepen plaatst voegt hij alles bij elkaar in de uitslagen

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:06

ponyparadijs schreef:
Ben je er al uit Setteli?
Zitten beide proeven in hetzelfde rooster?
Want als je daar bij de rubrieken geen tussen strepen plaatst voegt hij alles bij elkaar in de uitslagen



Nee ben er nog niet uit.
Proeven zitten in verschillende roosters. Ook verschillende jury

Ik moet dus echt de 1e proef en 2e proef in 1 uitslag hebben. Zodat dus de beste van 2 proeven bovenaan staat.

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:14

Volgens mij kan dat niet?
Ik zou gewoon een Exel bestandje maken.

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:17

Ben erachter!!!
Uitslag/Generen/Nieuw

Daar geef je aan welke ringen je een totaaluitslag van wilt en dan kies je voor beste 2 resultaten.
En Voila!!

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 07:17

Kijk zo leren we allemaal nog iets

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:34

In hoeverre is dit regelement van toepassing? https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 9269492358
Laatst heb ik een vraag gesteld over inschrijfgeld betalen bij afmelding, maar nu is het eigenlijk een beetje andersom. Maar ik vraag me af of ik zoiets wel moet aankaarten of dan mijn eigen naam zwart maak, want ik zou graag nog vaker daar op wedstrijd gaan.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:44

welshfan97 schreef:
In hoeverre is dit regelement van toepassing? https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 9269492358
Laatst heb ik een vraag gesteld over inschrijfgeld betalen bij afmelding, maar nu is het eigenlijk een beetje andersom. Maar ik vraag me af of ik zoiets wel moet aankaarten of dan mijn eigen naam zwart maak, want ik zou graag nog vaker daar op wedstrijd gaan.


Ik snap het niet, jouw laatste vraag hier ging over het startgeld dat de club nog aan jouw vroeg, waar ze ook recht op hebben. In het reglement staat hetzelfde, wat wil je nu dan doen of wat is jouw vraag?

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 07:02

welshfan97 schreef:
In hoeverre is dit regelement van toepassing? https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 9269492358
Laatst heb ik een vraag gesteld over inschrijfgeld betalen bij afmelding, maar nu is het eigenlijk een beetje andersom. Maar ik vraag me af of ik zoiets wel moet aankaarten of dan mijn eigen naam zwart maak, want ik zou graag nog vaker daar op wedstrijd gaan.

Je qoute een heel reglement en denkt dan dat wij begrijpen welke passage je bedoelt?

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 08:18

haike schreef:
welshfan97 schreef:
In hoeverre is dit regelement van toepassing? https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 9269492358
Laatst heb ik een vraag gesteld over inschrijfgeld betalen bij afmelding, maar nu is het eigenlijk een beetje andersom. Maar ik vraag me af of ik zoiets wel moet aankaarten of dan mijn eigen naam zwart maak, want ik zou graag nog vaker daar op wedstrijd gaan.


Ik snap het niet, jouw laatste vraag hier ging over het startgeld dat de club nog aan jouw vroeg, waar ze ook recht op hebben. In het reglement staat hetzelfde, wat wil je nu dan doen of wat is jouw vraag?


ik zal het beter uitleggen. Mijn vorige vraag ging idd over startgeld, dat heb ik gewoon betaald en verder geen problemen meer mee. Ik snap dat een organisatie kosten heeft gemaakt, ik vond het alleen een beetje zuur omdat ik er niet voor koos om niet te starten maar niet kon starten wegens medische redenen. maar dat is gewoon zo dus dat heb ik gewoon betaald en is nu afgerond.

Echter ben ik daarna op een geheel andere wedstrijd op concours geweest. Ik start 2 paarden, dubbele proeven dus ik laat iedere wedstrijd redelijk wat inschrijfgeld achter vind ik zelf (ik betaal deze hobby van een bijbaantje naast mijn universitaire master dus het is soms puzzelen). Nu reed ik dit weekend met alle proeven prijs en moest volgens het vraagprogramma meer dan 80 euro prijzengeld krijgen. Echter was de wedstrijdorganisatie erg beginnend en hebben zij volgens mij ook niet beseft dat dat niet haalbaar was op deze wedstrijd (er waren erg weinig inschrijvingen), ik snap dat een wedstrijd organiseren best veel werk is en dat er zeker in het begin wel eens vergissingen gemaakt worden. Ik kreeg dus over 4 proeven, 10 euro prijzengeld (1e prijs 1e proef, de rest van de proeven alleen een rozet en bij 2 proeven nog een proefzakje voer). Een stalgenootje van mij was ook geweest en ook een beetje verbaast over de gang van zaken (er was buiten dit om meer aan de hand maar dat laat ik voor nu buiten beschouwing). Zij haalde de 2e prijs in de 1e proef en kreeg 12,50, hier waren we dus wel erg verbaast over. Omdat ik normaal het vervelend vind om hier een probleem van te maken heb ik niets gezegd op de wedstrijd zelf, maar achter vind ik het toch wel vreemd. Wij als ruiter betalen best wat startgeld, die ik ook moet betalen als ik niet start, maar wanneer we de proeven winnen krijgen we niet eens het inschrijfgeld eruit ondanks dat in het vraagprogramma (mijnKNHS pagina) anders aangegeven stond.

Ik haalde het gehele reglement aan omdat ik bij het lezen meer vreemde dingen tegen kwam. Zo staat erin dat er altijd rozetten in de juiste kleur moeten gegeven worden (dus oranje=1, rood=2 etc), terwijl dat hier in de buurt door meerdere wedstrijden al heel lang niet meer wordt gedaan, het is meer een uitzondering als het wel nog wordt gedaan. Het meest verbaasde me nog dat er in staat dat je verplicht bent om met je paard in de ring te verschijnen om je prijs op te halen (ik heb nog gecheckt of dit misschien alleen voor het springen was, maar het is algemeen), terwijl de KNHS niet eens meer een ereronde laat rijden op een NK/hippiade dressuur.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:30

In het vraagprogramma moet je van tevoren aangeven wat de prijzen worden. Indien er geldprijzen zijn moet je ook aangeven hoeveel de 1e, 2e enz prijs krijgen.
Je kunt dus in het vraagprogramma zien hoeveel geld je had moeten krijgen.

Als ze hebben ingevuld dat ze andere prijzen geven, dan kunnen ze van alles en nog wat geven. Het bedrag maakt dan niet uit. Ik weet dat wij weleens een flesje shampoo van 1,50 mee kregen voor het winnen van een Z rubriek.

Dus kijk wat er in het vraagprogramma stond. Ik weet niet over welk deel van het reglement je het hebt want bij mij opent gewoon het hele reglement.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:35

Scum schreef:
In het vraagprogramma moet je van tevoren aangeven wat de prijzen worden. Indien er geldprijzen zijn moet je ook aangeven hoeveel de 1e, 2e enz prijs krijgen.
Je kunt dus in het vraagprogramma zien hoeveel geld je had moeten krijgen.

Als ze hebben ingevuld dat ze andere prijzen geven, dan kunnen ze van alles en nog wat geven. Het bedrag maakt dan niet uit. Ik weet dat wij weleens een flesje shampoo van 1,50 mee kregen voor het winnen van een Z rubriek.

Dus kijk wat er in het vraagprogramma stond. Ik weet niet over welk deel van het reglement je het hebt want bij mij opent gewoon het hele reglement.


prijzengeld stond dus aangegeven maar dat is niet uitgereikt zoals in het vraagprogramma staat.
Ik heb het over pagina 21 van het reglement.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:56

welshfan97 schreef:
Scum schreef:
In het vraagprogramma moet je van tevoren aangeven wat de prijzen worden. Indien er geldprijzen zijn moet je ook aangeven hoeveel de 1e, 2e enz prijs krijgen.
Je kunt dus in het vraagprogramma zien hoeveel geld je had moeten krijgen.

Als ze hebben ingevuld dat ze andere prijzen geven, dan kunnen ze van alles en nog wat geven. Het bedrag maakt dan niet uit. Ik weet dat wij weleens een flesje shampoo van 1,50 mee kregen voor het winnen van een Z rubriek.

Dus kijk wat er in het vraagprogramma stond. Ik weet niet over welk deel van het reglement je het hebt want bij mij opent gewoon het hele reglement.


prijzengeld stond dus aangegeven maar dat is niet uitgereikt zoals in het vraagprogramma staat.
Ik heb het over pagina 21 van het reglement.


Daar moet je dan gewoon op de dag zelf iets van zeggen, want daar heb je recht op en misschien ook de wedstrijd voor uitgekozen.

Rozetten in de juiste kleur zijn ook verplicht, is hier ook altijd het geval in de buurt. Soms krijg je een grotere/luxere, dan wil kleur nog wel eens iets afwijken maat dat echt uitzondering

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 13:46

Rozetten mogen ook " herinneringsrozetten" zijn. Veel verenigingen doen tegenwoordig een soort rozet van de vereniging. Dan krijgt dus iedereen dezelfde, en hoef je niet aan de kleurvolgorde te voldoen:

Citaat:
Artikel 50 – Rozetten
1. Iedere prijswinnaar ontvangt een rozet. Een organisatie kan een plaatsingsrozet of herinneringsrozet
uitreiken. Indien een plaatsingsrozet wordt uitgereikt mag niet worden afgeweken van de kleuren als
omschreven in lid 2. Herinneringsrozetten dienen uit tenminste 2 kleuren te bestaan.
2. De klassering van prijswinnaars wordt door middel van plaatsingsrozetten als volgt aangeduid:
a. Kampioensprijs: plaatsingsrozet in de nationale driekleur
b. Eerste plaats: oranje plaatsingsrozet
c. Tweede plaats: rode plaatsingsrozet
d. Derde plaats: witte plaatsingsrozet
e. Vierde plaats: blauwe plaatsingsrozet
f. Vijfde plaats: groene plaatsingsrozet
g. Zesde en volgende plaats(en): roze plaatsingsrozet

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:58

Kelan schreef:
Rozetten mogen ook " herinneringsrozetten" zijn. Veel verenigingen doen tegenwoordig een soort rozet van de vereniging. Dan krijgt dus iedereen dezelfde, en hoef je niet aan de kleurvolgorde te voldoen:

Citaat:
Artikel 50 – Rozetten
1. Iedere prijswinnaar ontvangt een rozet. Een organisatie kan een plaatsingsrozet of herinneringsrozet
uitreiken. Indien een plaatsingsrozet wordt uitgereikt mag niet worden afgeweken van de kleuren als
omschreven in lid 2. Herinneringsrozetten dienen uit tenminste 2 kleuren te bestaan.
2. De klassering van prijswinnaars wordt door middel van plaatsingsrozetten als volgt aangeduid:
a. Kampioensprijs: plaatsingsrozet in de nationale driekleur
b. Eerste plaats: oranje plaatsingsrozet
c. Tweede plaats: rode plaatsingsrozet
d. Derde plaats: witte plaatsingsrozet
e. Vierde plaats: blauwe plaatsingsrozet
f. Vijfde plaats: groene plaatsingsrozet
g. Zesde en volgende plaats(en): roze plaatsingsrozet


klopt echter worden hier in de regio (en ook afgelopen weekend) meestal herrineringsrozetten gegeven in slechts 1 kleur, niet dat dat voor de meeste ruiters een probleem is maar wel in strijd met een reglement dat naar mijn idee dus ook eens kritisch bekeken moet worden.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:59

Strikken in de juiste kleur is bij sommige kringen verplicht omdat het kringbestuur het verplicht stelt.
Vanuit de KNHS is enkel verplicht een strik te geven. Of dit volgens de volgorde is of in de kleuren van de club mag je zelf weten.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:01

PSvanLot schreef:
Strikken in de juiste kleur is bij sommige kringen verplicht omdat het kringbestuur het verplicht stelt.
Vanuit de KNHS is enkel verplicht een strik te geven. Of dit volgens de volgorde is of in de kleuren van de club mag je zelf weten.

dus eigenlijk zeg je hier mee dat het bovenstaande reglement van de KNHS niet van toepassing is?

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:05

Je leest het niet helemaal goed.

Je mag of herinneringsrozetten of plaatsingsrozetten uitdelen. Als je voor het laatste kiest moet je voldoen aan de volgorde van lid 2.