Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Natasja_

Berichten: 4207
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:05

asjemenou schreef:
Ohh, daar heb ik de hele winter ruzie mee gehad!
Ik dacht dat het aan mijn laptop lag want die is oud en traag. We hebben een nieuwe van de vereniging maar daar kregen we weer de mail niet op geopend om zo de licentie erop te kunnen zetten. :+
Heb hele stapels verkeerde couponnen weg kunnen gooien, en degene die hij moest printen deed hij niet. Heb er 3 uur over gedaan om coupons voor 1 dag uit te printen.
Uiteindelijk erachter gekomen dat als ik groepjes van 3 of 4 selecteerde, dat het dan wel redelijk lukte.



Gelukkig ik begon al aan m’n computer skills te twijfelen :=

Maar kleine groepjes werkt wel idd.

Gelukkig maar. Want zondag 66 starts dus wel fijner als het sneller kan.

Daantjuh88

Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:39

Dat klinkt nog niet echt fijn! Heeft iemand daar peter hartman al over gemaild? Hij lost dit soort problemen vrij snel op normaal gesproken.

Heb ooit gemaild over de sortering, stond op alfabet. Ik moest alle wedstrijden als eerste starten. Tot ik er achter kwam dat inladen op alfabet ging. Mailtje eruit en keer erop bij de update kwamen ze op inschrijving binnen.

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:53

Ik niet, want ik had geen idee dat het misschien wel aan het programma zelf zou kunnen liggen.
Het is jaren goed gegaan, ik dacht echt dat het aan mijn `nieuwe` oude laptop lag.

_Natasja_

Berichten: 4207
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 00:17

Nooit aan gedacht dat ik daarover kan mailen. :o?

Zal dat bij een volgend probleem zeker doen.
Voor nu heb ik een werkbare oplossing.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:13

_Natasja_ schreef:
Hoe goed werkt bij jullie de functie:

Protocollen: selectie mergen en direct afdrukken

Bij mij pakt hij kleine rubrieken prima.
Maar bij grote pakt hij de helft niet.
En als ik dan een nieuwe print opdracht geef, dan drukt hij ze alsnog af. :-(

ik krijg wel eens de melden
papier niet geschikt voor dubbelzijdig afdrukken.. maar het is wel wisselend, de ene keer drukt hij alles af, de andere keer piept om het protocol. En ik snap nog steeds niet waarom, gewone bestanden dubbelzijdig gaat altijd goed.

sa80
Berichten: 219
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Brabant

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:14

kan iemand mij (simpel) uitleggen hoe ik een combinatie die al gepland staat in het concoursprogramma kan verplaatsten naar een andere klasse?

Setteli

Berichten: 3166
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 16:10

sa80 schreef:
kan iemand mij (simpel) uitleggen hoe ik een combinatie die al gepland staat in het concoursprogramma kan verplaatsten naar een andere klasse?


In het aanmeldscherm kun je de klasse wijzigen. Dan moet je alleen die combinatie weer toevoegen in de juiste ring. En als het goed is verdwijnt ie dan uit de andere ring. Als dat niet het geval is kun je de regel gewoon verwijderen.

_Natasja_

Berichten: 4207
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:44

sa80 schreef:
kan iemand mij (simpel) uitleggen hoe ik een combinatie die al gepland staat in het concoursprogramma kan verplaatsten naar een andere klasse?


Als je roosters goed ingesteld staan kun je in het rooster gewoon de naam dubbel* aanklikken en dan kom je bij de aanmeld gegevens.
Als je dan de klasse aanpast springt hij als het goed is direct naar het juiste rooster.

* de instellingen kunnen anders ingesteld zijn maar als basis staat hij altijd op aanmeld gegevens.

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 11:57

Is het bij jullie ook zo moeilijk om later in het seizoen nog een wedstrijd in te kunnen plannen?
Door een fout bij ons wedstrijdsecretariaat zijn onze outdoor wedstrijden te laat aangevraagd.
Nu proberen we dit te herstellen en dit outdoor seizoen toch nog iets te kunnen organiseren, maar de hele kalender lijkt wel vol te zitten en op alle opties wordt bezwaar gemaakt.
Toch bizar hoe moeilijk het is om nu nog een outdoorwedstrijd te willen organiseren :Y) .

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:04

Wij waren gelukkig op tijd maar kunnen geen juryleden krijgen, voorheen hadden we die zo geregeld maar ze zijn allemaal bezet of kunnen niet.

Voorheen was het samenstellen van de kalender in overleg maar dat mag niet meer en nu is er een wildgroei van wedstrijden ontstaan omdat er helemaal geen regulatie meer op zit. Gevolg is kleine rubrieken, wedstrijd niet vol en dus geen juryleden.

Hopelijk lukt het toch om nog wat data te krijgen.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:22

Dat zou bij ons helemaal niet kunnen. Voor het indoorseizoen moet je al voor 1 mei hebben aangevraagd. En voor het outdoorseizoen al voor 1 oktober. Daarbuiten kun je niks meer aanvragen/órganiseren.

En bij ons een overschot aan juryleden. Er zit nog maar een handjevol juryleden die t/m Z mogen jureren dus die zitten op alle wedstrijden. Niet zo leuk ook voor de deelnemers om elk weekend hetzelfde jurylid te hebben. De B/L juryleden stoppen er stuk voor stuk mee om dat die nergens meer gevraagd worden.

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:27

Bij ons moet je het inderdaad voor de kringvergadering aanvragen. Die is in mei voor het indoorseizen, en in november voor het outdoor seizen. Op de kring vergadering wordt dan de kalender vastgesteld, en daarna is het inderdaad in principe niet meer mogelijk wedstrijden toe te voegen. Tenzij je toestemming krijgt van alle andere verenigingen die op die dag/in dat weekend dezelfde discipline organiseren.
Dus nu nog iets voor het outdoorseizoen aanvragen is bij ons ook heel moeilijk/onmogelijk. Dat ligt al sinds november '21 vast.

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:47

In Brabant moet je ook voor mei het winterseizoen aangevraagd hebben en voor oktober of november, dat ben ik even kwijt.

Iedereen mag opgeven wat hij/zij wil. Voorheen was de regio verantwoordelijk voor de kalender en werden er wedstrijden geweigerd. Dit mag juridisch gezien niet en nu is de regio alleen nog maar verantwoordelijk voor het samenstellen van de kalender. De verenigingen moeten zelf kijken of ze niet in een weekend zitten waar 5 wedstrijden in een een straal van 25km georganiseerd worden.

Je moet dan zelf bepalen of je dit wel of niet wilt.

Hierdoor inderdaad enorm veel wedstrijden ieder weekend. Ben heel benieuwd wat dit in de toekomst gaat brengen betreffende kleine verenigingen die wedstrijden hebben met weinig deelnemers.

Een extra wedstrijd toevoegen na sluiting van de kalender kan, maar kost sinds dit jaar geld (ik meen €25,00) en de omliggende kringen moeten het er mee eens zijn. Dit moet je navragen en op papier hebben. Geven zij akkoord, dan zet de regio je erbij op de kalender en krijg je toestemming het bij de KNHS aan te vragen.

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:37

PSvanLot schreef:
In Brabant moet je ook voor mei het winterseizoen aangevraagd hebben en voor oktober of november, dat ben ik even kwijt.

Iedereen mag opgeven wat hij/zij wil. Voorheen was de regio verantwoordelijk voor de kalender en werden er wedstrijden geweigerd. Dit mag juridisch gezien niet en nu is de regio alleen nog maar verantwoordelijk voor het samenstellen van de kalender. De verenigingen moeten zelf kijken of ze niet in een weekend zitten waar 5 wedstrijden in een een straal van 25km georganiseerd worden.

Je moet dan zelf bepalen of je dit wel of niet wilt.

Hierdoor inderdaad enorm veel wedstrijden ieder weekend. Ben heel benieuwd wat dit in de toekomst gaat brengen betreffende kleine verenigingen die wedstrijden hebben met weinig deelnemers.

Een extra wedstrijd toevoegen na sluiting van de kalender kan, maar kost sinds dit jaar geld (ik meen €25,00) en de omliggende kringen moeten het er mee eens zijn. Dit moet je navragen en op papier hebben. Geven zij akkoord, dan zet de regio je erbij op de kalender en krijg je toestemming het bij de KNHS aan te vragen.


Klopt, maar omdat er al zo veel wedstrijden zijn wordt er dus telkens wel door een vereniging bezwaar gemaakt.
Fout van ons natuurlijk dat we te laat zijn, maar had niet verwacht dat het zo onmogelijk was om nog ergens een wedstrijd tussen te voegen.
Helaas!

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:40

Ja dat is wel heel vervelend!

Daantjuh88

Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:00

Waarom..... werkt de knhs site zo waardeloos of helemaal niet. Ik dacht vanavond even een slag te maken met alle vraagprogramma's aanvragen etc. ligt die hele site er weer eens uit!!

sa80
Berichten: 219
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Brabant

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:33

Hoe gaan jullie om met ruiters die de factuur niet betalen als ze zich afmelden nadat de inschrijving gesloten is?

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:46

sa80 schreef:
Hoe gaan jullie om met ruiters die de factuur niet betalen als ze zich afmelden nadat de inschrijving gesloten is?


Ik weet dat er wedstrijden zijn die de namen bijhouden en dan de volgende wedstrijden de inschrijving niet accepteren totdat het openstaande bedrag is betaald.

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:17

sa80 schreef:
Hoe gaan jullie om met ruiters die de factuur niet betalen als ze zich afmelden nadat de inschrijving gesloten is?


Moeilijk, als ze zich afmelden via de mail blijf ik ze spammen tot ze betalen.
Maar degene die niet op komen dagen en waar ik verder geen gegevens van heb zijn moeilijker.

Zit in dubio ze dit jaar bij de KNHS te melden.

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 07:02

sa80 schreef:
Hoe gaan jullie om met ruiters die de factuur niet betalen als ze zich afmelden nadat de inschrijving gesloten is?


Heel makkelijk, binnen mijnKnhs staat een mailadres. Dus na de wedstrijd stuur ik een mail met factuur met daarbij een datum waarop betaald moet zijn. (Vaak worden deze mail en factuur genegeerd). Na de verloop datum stuur ik dan een herinnering. Wordt er dan nog niet betaald stuur ik een ingebrekestelling met daarin dat als ze niet voor een bepaalde datum betalen we genoodzaakt zijn het over te dragen naar het KNHS welke ze een boete op kan leggen of een sanctie zodat ze geen wedstrijden meer kunnen rijden (volgens mij staat er wel een voorbeeldbrief op de knhs site).

In 90% van de gevallen wordt er na die laatste mail ineens binnen een dag betaald en krijg je een mailtje dat ze de vorige mailtjes helemaal over het hoofd gezien hebben :+

We hebben 2x gehad dat er alsnog niet betaald werd. Als je dan alle correspondentie doorstuurt naar het KNHS pakken zij dat echt verbazingwekkend goed en snel op. Toen werd er alsnog snel betaald.

Het is ook altijd een beetje een principe kwestie. Mensen melden soms zo makkelijk af en facturen worden genegeerd en waarschijnlijk komen ze daar heel vaak mee weg. Maar sinds wij het zo oppakken zijn bij ons het aantal afmeldingen fors gedaald.

(Klinkt nu heel streng, maar als iemand zich netjes afmeld en verontschuldigd door ziekte of een kreupel paard dan sturen we geen factuur hoor. Het gaat meer om de mensen die niet op komen dagen of last minute een mailtje sturen met 'ik kom toch niet' ) :Y)

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 07:23

Debbie schreef:
sa80 schreef:
Hoe gaan jullie om met ruiters die de factuur niet betalen als ze zich afmelden nadat de inschrijving gesloten is?


Heel makkelijk, binnen mijnKnhs staat een mailadres. Dus na de wedstrijd stuur ik een mail met factuur met daarbij een datum waarop betaald moet zijn. (Vaak worden deze mail en factuur genegeerd). Na de verloop datum stuur ik dan een herinnering. Wordt er dan nog niet betaald stuur ik een ingebrekestelling met daarin dat als ze niet voor een bepaalde datum betalen we genoodzaakt zijn het over te dragen naar het KNHS welke ze een boete op kan leggen of een sanctie zodat ze geen wedstrijden meer kunnen rijden (volgens mij staat er wel een voorbeeldbrief op de knhs site).

In 90% van de gevallen wordt er na die laatste mail ineens binnen een dag betaald en krijg je een mailtje dat ze de vorige mailtjes helemaal over het hoofd gezien hebben :+

We hebben 2x gehad dat er alsnog niet betaald werd. Als je dan alle correspondentie doorstuurt naar het KNHS pakken zij dat echt verbazingwekkend goed en snel op. Toen werd er alsnog snel betaald.

Het is ook altijd een beetje een principe kwestie. Mensen melden soms zo makkelijk af en facturen worden genegeerd en waarschijnlijk komen ze daar heel vaak mee weg. Maar sinds wij het zo oppakken zijn bij ons het aantal afmeldingen fors gedaald.

(Klinkt nu heel streng, maar als iemand zich netjes afmeld en verontschuldigd door ziekte of een kreupel paard dan sturen we geen factuur hoor. Het gaat meer om de mensen die niet op komen dagen of last minute een mailtje sturen met 'ik kom toch niet' ) :Y)


Maar hoeveel mensen zijn er eerlijk bij afmelding? Wij hebben weleens 3 overleden schoonvaders gehad op 1 (kleine) avondwedstrijd of mensen die zich 5x opgeven in een seizoen en alle 5 de keren daags van te voren afmelden met paard dat ijzer kwijt is … nu krijgt bij ons dus iedereen een factuur als ze na sluiting afmelden.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:08

Op zich viel het wel mee bij ons, maar we hadden wel deelnemers die op het laatste moment met vage excuses afmelden. Eentje maakte het erg bont want op haar fb had ze gepost dat ze zo fijn gereden had die dag op een andere wedstrijd. Niet dat wij dit actief checken maar ze kwam naar boven op mijn tijdlijn, ik hoefde daar dus weinig voor te doen. :D

We waren altijd vrij coulant maar na dit soort fratsen zijn we ook facturen gaan sturen en als ze niet betalen inderdaad de KNHS inschakelen.

Nu laten we deelnemers betalen bij inschrijving via de KNHS. Dat kost geld maar wij hoeven nooit meer achter ons geld aan en bepalen dan zelf of ze hun geld wel of niet terug krijgen. Dat werkt prima plus dat het secretariaat er op de dag zelf ook veel minder werk aan heeft.
We merken dan mensen minder afzeggen.

Jackyyb

Berichten: 407
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:46

sa80 schreef:
Hoe gaan jullie om met ruiters die de factuur niet betalen als ze zich afmelden nadat de inschrijving gesloten is?


Wij hadden ook meerdere mailtjes er achter aangegooid, geen reactie.
Betreffende ruiter had zich ook weet aangemeld voor ons volgende concours , dus weer gemaild dat het leuk is dat ze zich weer opgegeven heeft maar dat eerst de openstaande factuur nog voldaan moest worden.
Weer geen reactie. Op de wedstrijd dag zelf heeft het secretariaat ervoor gezorgd dat ze ook het vorige concours ging betalen.
Wel vervelend als het soms zo gaat, maar gelukkig goes gekomen :+

Jackyyb

Berichten: 407
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Stuifzand

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:50

Een andere vraag. Wat voor printer gebruiken jullie om de protocollen te printen?

Zelf hadden we geen printer en ik had het wedstrijdsecretariaat overgenomen. Iemand van de vereniging had gauw een printer om de deur gegooid, vervolgens was ik voor +-90 protocollen 3 uur aan het printen en inkt ondertussen ook op... het was verschrikkelijk. Deze printer is een hp deskjet
De man van de printerzaak waar ik nieuwe inkt ging halen, die vertelde dat ik eigenlijk een laserprinter moet hebben na uitleg over de bestanden wat geprint moest.

Wat gebruiken jullie en wat is jullie ervaring? Of laten jullie het printen? :)

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:11

Wij hebben een eenvoudige laserprinter, een inkjet is inderdaad niet zo geschikt hiervoor en de inkt is relatief duur bij een inkjet.