Jurycursus 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirrietje
Berichten: 490
Geregistreerd: 09-11-10

Jurycursus 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 09:11

Ik zag dat er ook een topic was over de vorige cursus dus ik dacht laat ik er wen voor dit jaar openen.

Ik had me ingeschreven voor de jurycursus B t/m M en naar aanleiding van de pitch ben ik uitgenodigd voor het assessment in Ermelo *\o/*

Ik ga de aankomende weekenden nog schrijven bij verschillende verenigingen zodat ik weer even in kan komen (heb al even niet meer geschreven) en nog wat tips kan vragen.

Wie hebben zich ook op gegeven en hebben mensen wellicht nog tips voor het assessment?

Kirrietje
Berichten: 490
Geregistreerd: 09-11-10

Re: Jurycursus 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-24 13:13

Niemand die de opleiding ook (hopelijk) gaat volgen of gevolgt heeft? :=

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 13:36

Ik had je topic wel gezien, maar niet gereageerd omdat ik al jaren jury ben.
Maar ik begrijp dat ik ook ervaring mag delen :D

Wel ben ik een beetje jaloers.. Voorheen moest je M2 met een winstpunt zijn om M jury te mogen worden. Nu is dat Z1..
Het paard waar ik M1 mee was had misschien die punt in de M2 kunnen halen, maar zij is ziek geworden en inmiddels overleden. Met mijn nieuwe paardje wordt de Z een uitdaging..
Dus ik blijf bij de B en L, wel met veel plezier hoor!

Wanneer is je assesment?
Ze vinden het belangrijk dat je de paardensport op een positieve manier vooruit wil helpen!
Vergeet ook de functie van toezichthouder niet! Probeer daar ook enthousiast over te zijn.

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 14:04

Tilmar schreef:
Ik had je topic wel gezien, maar niet gereageerd omdat ik al jaren jury ben.
Maar ik begrijp dat ik ook ervaring mag delen :D

Wel ben ik een beetje jaloers.. Voorheen moest je M2 met een winstpunt zijn om M jury te mogen worden. Nu is dat Z1..
Het paard waar ik M1 mee was had misschien die punt in de M2 kunnen halen, maar zij is ziek geworden en inmiddels overleden. Met mijn nieuwe paardje wordt de Z een uitdaging..
Dus ik blijf bij de B en L, wel met veel plezier hoor!

Wanneer is je assesment?
Ze vinden het belangrijk dat je de paardensport op een positieve manier vooruit wil helpen!
Vergeet ook de functie van toezichthouder niet! Probeer daar ook enthousiast over te zijn.


Ja hier t zelfde ongeveer. Z zal 'm niet worden helaas dus kan ook niet verder. Hier in de buurt veel kleinere wedstrijden tm M waar je dus niet voor gevraagd wordt. Erg jammer!
Enthousiast over jureren ben ik wel, alleen niet over toezicht houder zijn..

kel106

Berichten: 93
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: In de Noordkop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 14:08

Ik heb mij ook ingeschreven, deze woensdag avond heen :)

Kirrietje
Berichten: 490
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-24 14:16

@Tilmar Jazeker ervaringen zijn ook zeer welkom! Mijn assessment is maandag 26 feb, afgelopen weekend en dit weekend ben ik nog bij verschillende verenigen aan het schrijven om weer een goed beeld te krijgen en nog eventuele tips te vragen aan de juryleden :j

@Tilmar/@HarmanyL Jammer dat jullie niet verder kunnen! Wel winst in de M2 toch? Wellicht dat jullie een mailtje er aan kunnen wagen over doorstromen? Wie niet waagt wie niet wint zeggen ze toch.

@Kel106 Spannend! Laat maar weten hoe het is gegaan! Heb je als voorkeur voor de opleiding Lisse of Someren?

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:12

Ik heb dit jaar de M1/M2 cursus afgerond. Ik zou het scala goed leren, dat komt constant terug.

Als je wordt toegelaten: het tempo van de cursus t/m de M ligt extreem hoog. Ik heb eerst de B/L cursus gedaan 2 jaar geleden. Tijdens die cursus hadden we 10 praktijk avonden. Nu "maar" 6 waarvan 1 centrale startavond in Ermelo. Het voordeel was dat we al allemaal jurylid zijn dus dat je over het algemeen wel redelijk weet hoe je iets moet punten. Begin op tijd met de theorie, dat is erg veel en kan ook ingewikkeld zijn om de eerste keer te leren.

Mocht je vragen hebben mag je mij altijd een pb sturen.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:26

HarmanyL schreef:
Tilmar schreef:
Ik had je topic wel gezien, maar niet gereageerd omdat ik al jaren jury ben.
Maar ik begrijp dat ik ook ervaring mag delen :D

Wel ben ik een beetje jaloers.. Voorheen moest je M2 met een winstpunt zijn om M jury te mogen worden. Nu is dat Z1..
Het paard waar ik M1 mee was had misschien die punt in de M2 kunnen halen, maar zij is ziek geworden en inmiddels overleden. Met mijn nieuwe paardje wordt de Z een uitdaging..
Dus ik blijf bij de B en L, wel met veel plezier hoor!

Wanneer is je assesment?
Ze vinden het belangrijk dat je de paardensport op een positieve manier vooruit wil helpen!
Vergeet ook de functie van toezichthouder niet! Probeer daar ook enthousiast over te zijn.


Ja hier t zelfde ongeveer. Z zal 'm niet worden helaas dus kan ook niet verder. Hier in de buurt veel kleinere wedstrijden tm M waar je dus niet voor gevraagd wordt. Erg jammer!
Enthousiast over jureren ben ik wel, alleen niet over toezicht houder zijn..


Vergelijkbaar verhaal hier. Momenteel is t Z, door omstandigheden even niet haalbaar voor ons. Voor nu houd ik het bij B/L en de F-proeven/ bixie. Wie weet ooit in de toekomst nog weer verder.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Jurycursus 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:30

Wat leuk! Ik ben al jaren met veel plezier jurylid. Ik heb eerst de B/L cursus gedaan ( er was destijds geen versnelt traject, ik was toen wel zzlicht geklasseerd) daarna de M cursus en vervolgens de zzlicht cursus.
Als er weer een LT cursus uitgeschreven gaat worden hoop ik me daar ook voor aan te melden met stiekeme droom om ooit ook ZT jurylid te worden.

Kirrietje
Berichten: 490
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-24 15:38

Nimber schreef:
Wat leuk! Ik ben al jaren met veel plezier jurylid. Ik heb eerst de B/L cursus gedaan ( er was destijds geen versnelt traject, ik was toen wel zzlicht geklasseerd) daarna de M cursus en vervolgens de zzlicht cursus.
Als er weer een LT cursus uitgeschreven gaat worden hoop ik me daar ook voor aan te melden met stiekeme droom om ooit ook ZT jurylid te worden.


Gaaf! Dit is inderdaad ook de weg die ik ooit zou willen bewandelen O:)
Ligt er natuurlijk wel aan hoe ver ik kom met mijn eigen paard, maar momenteel zijn we ZZ-licht, dus ik denk dat een eventuele Z cursus op den duur wel mogelijk moet zijn *\o/*

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Jurycursus 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:42

Ik ben jury tm M2
Dat je nu een stap kunt overslaan en meteen tm M2 de cursus mag doen is op zich wel een verademing denk ik, al vraag ik mij wel af of het dan niet té veel in 1x is?

Ik merk dat nu ik mag jureren tm M2 ik veel en veel vaker gevraagd wordt om te jureren, voor het B-L moest ik bijna leuren bij de verenigingen.
Het stukje toezichthouden vind ik weer niet zo grappig, en ik weet dan ook niet of ik mijn licentie nog wel wil aanhouden, maar dat is een heel andere discussie.

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 19:26

Nimber schreef:
Wat leuk! Ik ben al jaren met veel plezier jurylid. Ik heb eerst de B/L cursus gedaan ( er was destijds geen versnelt traject, ik was toen wel zzlicht geklasseerd) daarna de M cursus en vervolgens de zzlicht cursus.
Als er weer een LT cursus uitgeschreven gaat worden hoop ik me daar ook voor aan te melden met stiekeme droom om ooit ook ZT jurylid te worden.


Dat is wel heel gaaf ! ZT jury is ook wel echt speciaal. Die cursus wordt maar sporadisch uitgeschreven en maar 5 juryleden worden opgeleid.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Jurycursus 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 08:01

Daarom is t ook een droom hè ; ooit misschien.

Eerst zien of t lukt ooit ingeloot te worden bij de LT.

Kirrietje
Berichten: 490
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-24 11:41

Nimber schreef:
Daarom is t ook een droom hè ; ooit misschien.

Eerst zien of t lukt ooit ingeloot te worden bij de LT.


Zag dat er nu een opleiding bezig is voor ZT jurylid, die eisen zijn ook niet mals :') Zag wel dat er een max is van 8 juryleden ipv 5, dus dat moet hoop geven voor je haha

kel106

Berichten: 93
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: In de Noordkop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 12:20

Kirrietje schreef:
@Tilmar Jazeker ervaringen zijn ook zeer welkom! Mijn assessment is maandag 26 feb, afgelopen weekend en dit weekend ben ik nog bij verschillende verenigen aan het schrijven om weer een goed beeld te krijgen en nog eventuele tips te vragen aan de juryleden :j

@Tilmar/@HarmanyL Jammer dat jullie niet verder kunnen! Wel winst in de M2 toch? Wellicht dat jullie een mailtje er aan kunnen wagen over doorstromen? Wie niet waagt wie niet wint zeggen ze toch.

@Kel106 Spannend! Laat maar weten hoe het is gegaan! Heb je als voorkeur voor de opleiding Lisse of Someren?




Lisse heb ik mij ingeschreven ! Ben wel benieuwd wat ze precies gaan vragen toch wel spannend :). Ga vanavond nog even extra in de boeken en hopelijk is mijn motivatie genoeg. We gaan het zien of het lukt :)

Kirrietje
Berichten: 490
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-24 12:24

kel106 schreef:
Lisse heb ik mij ingeschreven ! Ben wel benieuwd wat ze precies gaan vragen toch wel spannend :). Ga vanavond nog even extra in de boeken en hopelijk is mijn motivatie genoeg. We gaan het zien of het lukt :)



Leuk ik heb me ook ingeschreven voor Lisse! Ben heel benieuwd hoe het gaat voor je morgen ik zal duimen +:)+
Laat maar weten hoe het ging en wellicht tot in Lisse :D

Kirrietje
Berichten: 490
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-24 15:50

Gister was de 1e dag van het assessment, ik ben benieuwd of er mensen heen zijn gegaan en of ze wellicht tips hebben.

Wij mogen maandag het assessment doen, eerst dit weekend nog even schrijven bij de B t/m M *\o/*

SanneEerens
Berichten: 4
Geregistreerd: 09-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 15:24

Ik heb morgen mijn assessment, eigenlijk totaal geen idee wat ik er van moet verwachten.

Viel het bij jullie mee of tegen? Veel theorie? Of juist video’s beoordelen zoals voorgaande jaren?

Kirrietje
Berichten: 490
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 15:28

SanneEerens schreef:
Ik heb morgen mijn assessment, eigenlijk totaal geen idee wat ik er van moet verwachten.

Viel het bij jullie mee of tegen? Veel theorie? Of juist video’s beoordelen zoals voorgaande jaren?


Wat voor assessment heb je morgen, van welke cursus? Ik dacht dat voor de B t/m M afgelopen woensdag de laatste dag was van het assessment.

SanneEerens
Berichten: 4
Geregistreerd: 09-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 17:00

Vandaag was de laatste dag van assessments zeiden ze, ben net geweest.

Ben wel benieuwd hoe het bij jullie is gegaan. Ik kreeg een video van een M2 proef te zien waar ik mijn mening over mocht geven. En verder veel overige vragen.

rhapsody_do

Berichten: 626
Geregistreerd: 08-04-07
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 16:10

@kirrietje volgens mij gaan wij elkaar tegen komen in Lisse :)

Kirrietje
Berichten: 490
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 16:12

rhapsody_do schreef:
@kirrietje volgens mij gaan wij elkaar tegen komen in Lisse :)



Aah wat leuk! Tot volgende week dan :D

rhapsody_do

Berichten: 626
Geregistreerd: 08-04-07
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 16:33

Kirrietje schreef:
rhapsody_do schreef:
@kirrietje volgens mij gaan wij elkaar tegen komen in Lisse :)



Aah wat leuk! Tot volgende week dan :D


Tot volgende week!