per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 13:01

Beste mede juryleden,

Per 1 april komt er een nieuwe tarievenlijst voor officials.
Eerst was het een dagdeelvergoeding a 20 euro.

Het nieuwe is dat per 1 april de vergoeding per uur geld a 4,50.
Het half uur voor die tijd aanwezig zijn en half uur naar de rubriek valt hier ook onder.

De kilometervergoeding a 0,28 cent per kilometer (heen en terug reis) blijft het zelfde.

Maar nu is eigenlijk mijn vraag wat vinden jullie nu van deze nieuwe regeling??

Ik zelf kijk er wat negatief tegen aan , je houd toch rekening op de dag met jureren dat je een dagdeel kwijt bent en dan ook rekening mee houd. En ging standaard uit van 20 euro of het nu 1 uurtje was of 4 uur. Maar dit word dus anders ........stel voor je hebt een hele kleine rubriek en dat zie je pas een week van te voren en je zit maar een uurtje dan is de vergoeding 1/2 uur van te voren aanwezig en 1/2 uur na de rubriek aanwezig = 1 uur + 1 uur jureren = 2 uur vergoeding is dan 9 euro. Buiten de nog gerekende kilometervergoeding.

En dan pas je daar je hele weekend op aan. Begrijp me niet verkeerd hoor ik weet het is op een "vrijwilligers" basis en ik vind het nog steeds heel erg leuk maar echt motiverend is de nieuwe regeling niet.

Hoe denken jullie over de nieuwe regeling?

Groetjes Corina

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:09

Ik ben het wel met je eens. Maar goed, in andere gevallen kan het misschien positief uitvallen als je wat langer zit.

Ik vind sowieso dat ze de vergoeding wel wat op mogen hogen, maar dat is een andere discussie..

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:14

Je kunt dit ondervangen door aan te geven dat je minimaal 3 uur wilt jureren.
Maar echt fijn vind ik het ook niet, aan de andere kant vind ik het wel goed dat je nu ook half uur ervoor en tijd daarna vergoed krijgt.

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:18

Ik ben dan wel geen jury. Maar ik vind dit eigenlijk schandalig. Had eerder willen zien dat ze van die 20 euro naar 30 euro gingen.

Suzanne F.

Berichten: 49227
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:07

Nou oke, nu weet ik dus zeker dat ik er per 31 december mee stop.
Ik was het al niet eens met de KNHS over bepaalde dingen waardoor ik wilde stoppen met jureren maar nu weet ik het zeker. Het is al een hondenbaan eigenlijk, je kan het nooit goed doen, altijd gezeik, veel te lange rubrieken waardoor je 4 uur moet zitten op een plastic stoeltje en je vrije weekenden worden opgeofferd hiervoor. Nee, ik ben er na 10 jaar klaar mee.

Edit: Wat je ook gaat krijgen is de discussie of de jury wel echt het half uur voor en het half uur na de rubriek aanwezig was. En als je nou een uur van tevoren aanwezig bent? Dan zal het secretariaat dat half uur echt niet extra gaan tellen want je hoeft pas een half uur vantevoren aanwezig te zijn....
Ik verwacht ellende.... Die vaste vergoeding per dagdeel is veel transparanter.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:33

Suzanne F: dit soort dingen had de knhs moeten voorzien, ik snap heel goed dat als je al twijfelde, dit de doorslag kan geven.

Ik ben nu halverwege de jurycursus en ik vind het erg leuk, maar de vergoeding was en is nu helemaal een lachertje. Het is niet zo dat iedere dressuurmiep maar even in het juryhokje kan gaan zitten en op een goede manier kan jureren.
Het is nog best veel wat je moet doen voor je jezelf jury mag noemen (sollicitatie, gesprek, theorie, praktijk èn stage en vervolgens de bijscholing). Ik vind dat er, zeker voor zo'n organisatie als de knhs die er nou niet krapjes bij zit, dan ook een redelijke vergoeding tegenover mag staan.

cobiie

Berichten: 7305
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:38

Jammer dat dit doorgevoerd wordt, hierover gaat zeker geregeld " discussie" ontstaan met het wedstrijdsecr. Over hoeveel uur er gerekend moet worden.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:58

Schijnbaar ligt het probleem vooral bij de Belastingdienst.. De juryleden mogen maar een bepaald bedrag 'verdienen' per maand en daar ga je vrij makkelijk overheen en je zou het dan dus eigenlijk moeten opgeven bij de Belastingdienst. Dus het blijft een moeilijk verhaal..

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:00

Ik heb als wedstrijdsecretariaat hier eigenlijk niets over gehoord. :oo Is inderdaad wel belangrijke informatie om te weten! Ook jammer dat het niet duidelijk staat aangeven bij de tarievenlijst dat de uren van tevoren en erna ook meegerekend moeten worden. Het is logisch hoor, daar niet van, maar ze hadden dat er beter even bij kunnen zetten om discussie te voorkomen.

RandyOrton25

Berichten: 1286
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:03

Ik ben ook geen jury maar wat een schijt bedrag zeg 20 euro is al niets maar voor die centen van nu zou ik het ook niet doen.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:07

Het wordt lastiger voor de verenigingen, wij deden de vergoeding 20,- + reiskosten al vooraf in een envelop. Dat kan nu eigenlijk niet meer omdat je niet precies weet hoe laat de rubriek klaar is.
We zullen zien hoe het loopt
(Wij hebben outdoorwedstrijden met 14-20 banen)
Laatst bijgewerkt door Nibbit op 04-03-15 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:07

Ik vind het een schandalig bedrag. 50 euro per dagdeel lijkt mij minimaal!

cobiie

Berichten: 7305
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:11

Supervixen schreef:
Ik vind het een schandalig bedrag. 50 euro per dagdeel lijkt mij minimaal!

Ben jij dan ook bereidt meer te betalen aan startgeld?

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 18:04

Nou toen ik het dus las dacht ik : echt serieus of is dit een vervroegde 1 april grap.
Ik nam het voorbeeld zoals ik aankomende zaterdag heb , 1 uurtje hoef ik maar dus dat zal met de tijd ervoor en erna 9 euro worden. En daar kom ik dan in het weekend mijn bed voor uit. Collega juryleden die ik ken vroeg ik wat gaan jullie doen , de meesten zeggen toch echt de oude regeling aan te houden en dit door te geven aan het vragende concour en dat ook aan te gaan geven als ze gebeld gaan worden om te kunnen komen jureren. Anders gingen ze er hun bed niet meer voor uit en wisten ze wel beter hun tijd te besteden. Ik begrijp deze reactie zeer zeker !!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:07

Tada: komt van de belastingdienst inderdaad :j anders is het namelijk belastbaar.

U hebt afgesproken dat u voor uw inzet per uur een vergoeding ontvangt. U bent 23 jaar of ouder. U krijgt een vergoeding van maximaal € 4,50 per uur, met een maximum van € 150 per maand en € 1.500 per jaar. Deze maximumbedragen gelden voor het totaal van de vergoeding voor uw inzet.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:08

50 Euro vind ik wel overdreven.

Maar stel je hebt maar 16 combinaties. Dat zijn 2 uurtjes. Half uurtje ervoor en erna. Samen dus 13,50.
En daarvoor ben ik wel minstens 4 uur van huis.

Ok, het is vrijwilligerswerk maar dit is wel heel krom zo. Het kost mij nog altijd een hele morgen of middag.
Dan moet je dus van tevoren gaan aangeven dat je minimaal 4,5 uur wilt jureren (wat wel heel erg lang is).

Ik heb een paar jaar geleden eens getwijfeld of ik er niet mee zou stoppen. M.n. ook omdat ik niet hogerop kan als jurylid. Dat dipje is wel weer weg gegaan. Maar dit is voor mij toch wel weer een negatieve bijkomstigheid....
Ik zal het dit seizoen eens aankijken maar anders hou ik het maar voor gezien.

En ik vrees ook voor de juryleden op onze wedstrijd volgend jaar. Elk jurylid zit er ongeveer 3,5 - 4 uur. En dan krijgen ze 15 - 18 Euro??? De meesen moeten ook van heel ver komen want ZZL + kur op muziek is er bij ons in de buurt nergens als kwalificatie te vinden...........

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:10

vuurneon schreef:
Tada: komt van de belastingdienst inderdaad :j anders is het namelijk belastbaar.

U hebt afgesproken dat u voor uw inzet per uur een vergoeding ontvangt. U bent 23 jaar of ouder. U krijgt een vergoeding van maximaal € 4,50 per uur, met een maximum van € 150 per maand en € 1.500 per jaar. Deze maximumbedragen gelden voor het totaal van de vergoeding voor uw inzet.


Ik zie het al voor me. Een instructeur die verenigingsles gaat geven voor 4,50 per uur :+

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 18:10

Waar het ook weg komt het slaat nergens op ............
Als ze nu zeggen wat je ook doet het mag niet meer zijn dan 150 euro per maand en 1500 per jaar dan snap ik het , dan kan je nog zeggen oke ik ga niet meer dan 5x per maand jureren anders kom ik erover heen met de reiskosten vergoeding erbij.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:12

Scum schreef:
vuurneon schreef:
Tada: komt van de belastingdienst inderdaad :j anders is het namelijk belastbaar.

U hebt afgesproken dat u voor uw inzet per uur een vergoeding ontvangt. U bent 23 jaar of ouder. U krijgt een vergoeding van maximaal € 4,50 per uur, met een maximum van € 150 per maand en € 1.500 per jaar. Deze maximumbedragen gelden voor het totaal van de vergoeding voor uw inzet.


Ik zie het al voor me. Een instructeur die verenigingsles gaat geven voor 4,50 per uur :+


Gaat om vrijwilligerswerk :) je mag meer vragen, maar wordt het belastbaar.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 18:13

Scum schreef:
vuurneon schreef:
Tada: komt van de belastingdienst inderdaad :j anders is het namelijk belastbaar.

U hebt afgesproken dat u voor uw inzet per uur een vergoeding ontvangt. U bent 23 jaar of ouder. U krijgt een vergoeding van maximaal € 4,50 per uur, met een maximum van € 150 per maand en € 1.500 per jaar. Deze maximumbedragen gelden voor het totaal van de vergoeding voor uw inzet.


Ik zie het al voor me. Een instructeur die verenigingsles gaat geven voor 4,50 per uur :+


Dat valt niet onder "vrijwilliger" maar denk als beroep en aangegeven moet worden bij de belasting..................of zie ik dat nu heel erg fout?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:14

Dit valt bij heel veel verenigingen als vrijwilligerswerk hoor. Niet alleen bij de ruitersport, maar ook bij tennisclub, voetbaltrainer etc.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:15

Zodra je meer verdient moet je het inderdaad opgeven aan de belasting :j

Dus je kan prima 3000 euro per jaar verdienen aan je vrijwilligerswerk, echter valt het gewoon onder de inkomensbelasting omdat je de grens over bent.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:17

Persoonlijk denk ik dat het wel los zal lopen met dit hele verhaal. Een secretariaat gaat je echt niet maar 2 uur laten komen omdat dat voordeliger zou zijn, aangezien ze je nog steeds wel de km's moeten betalen. Hoe langer iemand zit, is dan nog steeds voordeliger dan wanneer je een tweede jury moet betalen en de km's daar ook aan moet betalen.
Als je over de 150 euro per maand gaat, hoor je het officieel aan te geven bij de Belastingdienst als bijverdienste, maar de vraag is hoeveel mensen dat daadwerkelijk doen? Je moet ook wel erg veel jureren wil je over die 150 euro heen gaan. Als je zelf niet alles helemaal noteert, weet de Belastingdienst ook niet dat je gezeten hebt. Dit wil niet zeggen dat ik het zelf zo zou doen hoor, maar vooralsnog ga ik niet over de 150 heen...

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 18:30

kleinvosje schreef:
Persoonlijk denk ik dat het wel los zal lopen met dit hele verhaal. Een secretariaat gaat je echt niet maar 2 uur laten komen omdat dat voordeliger zou zijn, aangezien ze je nog steeds wel de km's moeten betalen. Hoe langer iemand zit, is dan nog steeds voordeliger dan wanneer je een tweede jury moet betalen en de km's daar ook aan moet betalen.
Als je over de 150 euro per maand gaat, hoor je het officieel aan te geven bij de Belastingdienst als bijverdienste, maar de vraag is hoeveel mensen dat daadwerkelijk doen? Je moet ook wel erg veel jureren wil je over die 150 euro heen gaan. Als je zelf niet alles helemaal noteert, weet de Belastingdienst ook niet dat je gezeten hebt. Dit wil niet zeggen dat ik het zelf zo zou doen hoor, maar vooralsnog ga ik niet over de 150 heen...


Dat weet ik zo net nog niet , de knhs houd bij wanneer je gejureerd hebt en dat kan je terug zien in jouwn knhs. Het zou me niets verbazen dat de belastingdienst dit op kan vragen bij de knhs.

Maar goed maakt ook niet uit , ik ga vanaf nu gewoon zeggen ik moet minimaal 3 uur jureren anders kom ik niet. Zit niets anders op.
Want het blijft vrijwilligers werk maar moet ook leuk blijven.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:34

En dan is het nog maar 18 Euro Corina ;)
En ik neem aan dat het startgeld voor de ruiters niet omlaag gezet gaat worden.

We zullen wel zien hoe dit gaat lopen. Ik ga het dit seizoen nog even bekijken, maar anders zijn er ook nog genoeg andere leuke dingen die ik met mijn vrije tijd kan doen :)