per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:54

Ga het toch maar eens vragen met examen in April... hoe het nu precies zit..

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 15:17

Je moet even de tarievenlijst zelf openen Djinnie!

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 15:31

Ik lees het ook nog steeds zo.
Maar stel dat dit niet mag,dan ben je toch gewoon 6 uur aan het vrijwilligen? Je moet er tenslotte ook nog naar toe rijden, dan reken je dat als extra tijd erbij.
De belastingdienst gaat echt niet controleren hoe lang iemand nu echt aan het voorbereiden en jureren is.

Roodvos

Berichten: 6662
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 11:27

Fitzroy schreef:
Maar stel dat dit niet mag,dan ben je toch gewoon 6 uur aan het vrijwilligen? Je moet er tenslotte ook nog naar toe rijden, dan reken je dat als extra tijd erbij.
De belastingdienst gaat echt niet controleren hoe lang iemand nu echt aan het voorbereiden en jureren is.

Hmm, ja, maar dan kun je weer heel ongelukkig (lees: meer dan 4,50 per uur) uitkomen met je vrijwilligersvergoeding.

Ik heb trouwens een Excel-bestandje gemaakt waarin ik kan bijhouden wanneer ik waar heb gejureerd, hoever het was, van welk tot welk uur ik aanwezig ben geweest en wat ik heb ontvangen. Er wordt dan berekend hoe lang je daar geweest bent en de vrijwilligersvergoeding wordt berekent uit totaal ontvangen minus reiskosten. Ook wordt de vergoeding per uur berekend. Op de volgende tab heb ik een draaitabel gemaakt die de totalen per maand en per jaar bijhoudt. Als iemand er ook belang bij heeft, PB dan even je mail-adres voor 1 april. Dan stuur ik jullie na 1 april een blanco toe.

Voorbeeld met volledig gefingeerde data, plaatsen, afstanden enz:
Inzetlijst:
Afbeelding

Voorbeeld draaitabel. Dit is de samenvatting van bovenstaande:
Afbeelding

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 14:13

Ik heb inderdaad ook een excell bestand. Minder uitgebreid, maar verdiensten en km + vergoeding staat er wel bij.

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:46

Handig ga ik ook doen :)

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 21:29

newt schreef:
Dat ben ik zeker met je eens. Dat hoort het KNHS gewoon te doen! Feit.

Ik lees voornamelijk meer dan de helft genomen dat het belachelijk is voor 4,50 t uur je nest uit te komen en je vrije ochtend middag er voor op te geven. Dat is eigenlijk waar ik op doel. Wat jij zegt is gewoon ronduit slecht vanuit t KNHS zowel de info betreffende dit als bijscholing e.d



Kijk jureren is leuk maar je moet er ook heel erg veel voor laten. Je moet inderdaad vrije ochtend en /of middag voor opgeven. En dan kan ik je vertellen dat als je een hele kleine rubriek blijkt te hebben voor een minimale vergoeding je na gaat denken en denkt ik had ook dit kunnen doen of dat kunnen doen en dan heb ik dat allemaal anders gedaan of overgeslaan voor 1 uurtje jureren. En ik kan je vertellen dat het dan negatief aan kan gaan voelen.

Voorbeeld is bijv je vriendinnen vragen je mee om een leuke avond te gaan stappen in amsterdam. Ik moet helaas zeggen dat ik niet mee kan omdat ik de volgende ochtend moet jureren. En dan blijk je maar 1 uurtje te jureren. (is natuurlijk een voorbeeld maar zo kunnen er natuurlijk nog 101 redenen zijn waardoor je wel baalt)

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 21:34

Fitzroy schreef:
Dus even kort samenvattend:

- 3 uur jureren wordt berekend als 4 x 4,50 = 18,- (ivm de voorbereidingstijd en wachten op de prijsuitreiking), 4 uur jureren, voorheen een dagdeel wordt zelfs 5 x 4,50 = 22,50.
- 20 km enkele reis is gewoon 40 x 0,28 = 11,20.

Totaal 29,20 of 33,70.


Dan ga je er toch niet heel veel op achteruit als je in totaal 44 keer per jaar mag jureren om onder de € 1500,- te blijven. Wat ik never nooit zou willen, maar dat geheel ter zijde.

Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet bepalen waar de grens ligt. Als je 70 km enkele reis moet rijden betekent dat idd wel dat dat aardig in je toegestane vrijstelling hakt.

Ik lees nergens dat die km vergoeding ook meetelt in de € 4,50 en zo staat het ook niet op de site van de KNHS. Dat zou nl. betekenen dat er in bepaalde gebieden waar juryleden ver moeten rijden geen jurylid meer te vinden zal zijn. Je gaat toch niet bijbetalen om te mogen jureren?


Of die 44 x per jaar geld weet ik zo net niet , misschien blijf je onder de 1500 per jaar maar je mag de 150 euro per maand niet overschrijden. Het is niet zo dat je de ene maand 50 euro hebt en de andere maand 250 euro dat mag dus weer niet.