per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:11

Volgensmij zegt KNHS hetzelfde als hier in het topic al staat :)

Word je vaak ingezet als vrijwilliger en schat je in dat de vergoeding die uit de inzet voortvloeit hoger is dan € 150,= per maand en hoger zal zijn dan € 1.500, = op jaarbasis? Dan lopen jij en de vereniging die jou inzet een financieel risico bij de Belastingdienst. Om dit risico voor jou als vrijwilliger en voor verenigingen te minimaliseren en om zorg te dragen voor een juiste uitvoering van de fiscale kaders, heeft de KNHS de tarievenlijst voor officials opgesteld als richtlijn.

De KNHS werkt met een vrijwilligersregeling voor officials die aansluit bij de voorwaarden van de fiscus. Deze houdt het volgende in:

Vrijwilligersregeling met vergoeding
Voor vrijwilligers geldt dat zij de werkzaamheden niet beroepsmatig verrichten. Hiervoor geldt de fiscale vrijwilligersregeling, namelijk € 4,50 per uur ( € 2,50 als je jonger bent dan 23), maximaal € 150,= netto per maand en nooit hoger dan € 1.500,= netto per jaar. Deze bedragen zijn het totaal van alle vrijwilligersvergoedingen, gedeclareerde kilometers (€ 0,28/km) en onkosten bij elkaar.
OF

Werkelijke kosten
Je declareert uitsluitend een vergoeding van de werkelijke en in redelijkheid gemaakte kosten die bij de uitoefening van de functie noodzakelijk zijn, zoals kilometervergoeding (€ 0,28/km); overnachtingskosten; verblijfskosten, dan mag dit fiscaal ongelimiteerd, indien deze kosten met bonnen aangetoond kunnen worden. Er wordt geen vergoeding betaald voor de uren die u als official maakt.

https://www.knhs.nl/vrijwilligersvergoeding

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:46

Yvank_ schreef:
Maar dan moeten de juryleden ook niet mokken toch? Want dat zie ik wel veel gebeuren hier in het topic. Regels zijn regels en als je die niet aanstaan dan kan je er maar beter niet aan beginnen. Op deze manier kan de KNHS gewoon niet meer betalen. Dus wel meer eisen wat ik hier lees vindt ik onbegrijpelijk want dat mag de KNHS ook niet doen.

Dan zouden ze inderdaad iedereen in dienst moeten nemen of dat onbetaalbaar is ligt aan het vermogen van KNHS maar ik snap ook best dat ze dat niet doen.


Hier ben ik het zó mee eens he. We hebben er ooit allemaal voor gekozen om te gaan jureren, wetende dat het nagenoeg niets oplevert. Nu moet de KNHS regels hanteren die zij liever ook niet zouden zien, daar kan de KNHS niets aan doen. Wij ook niet, we zullen ons moeten schikken naar deze regels. Zeuren helpt niet...

Patty83
Berichten: 139
Geregistreerd: 27-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:53

Yvank_ schreef:
Volgensmij zegt KNHS hetzelfde als hier in het topic al staat :)

Word je vaak ingezet als vrijwilliger en schat je in dat de vergoeding die uit de inzet voortvloeit hoger is dan € 150,= per maand en hoger zal zijn dan € 1.500, = op jaarbasis? Dan lopen jij en de vereniging die jou inzet een financieel risico bij de Belastingdienst. Om dit risico voor jou als vrijwilliger en voor verenigingen te minimaliseren en om zorg te dragen voor een juiste uitvoering van de fiscale kaders, heeft de KNHS de tarievenlijst voor officials opgesteld als richtlijn.

De KNHS werkt met een vrijwilligersregeling voor officials die aansluit bij de voorwaarden van de fiscus. Deze houdt het volgende in:

Vrijwilligersregeling met vergoeding
Voor vrijwilligers geldt dat zij de werkzaamheden niet beroepsmatig verrichten. Hiervoor geldt de fiscale vrijwilligersregeling, namelijk € 4,50 per uur ( € 2,50 als je jonger bent dan 23), maximaal € 150,= netto per maand en nooit hoger dan € 1.500,= netto per jaar. Deze bedragen zijn het totaal van alle vrijwilligersvergoedingen, gedeclareerde kilometers (€ 0,28/km) en onkosten bij elkaar.
OF

Werkelijke kosten
Je declareert uitsluitend een vergoeding van de werkelijke en in redelijkheid gemaakte kosten die bij de uitoefening van de functie noodzakelijk zijn, zoals kilometervergoeding (€ 0,28/km); overnachtingskosten; verblijfskosten, dan mag dit fiscaal ongelimiteerd, indien deze kosten met bonnen aangetoond kunnen worden. Er wordt geen vergoeding betaald voor de uren die u als official maakt.

https://www.knhs.nl/vrijwilligersvergoeding




En toch krijg je dan per mail als antwoord van de KNHS dat je 4,50 per uur mag geven + reiskostenvergoeding van 0,28 cent per kilometer.
Volgens mij begrijpen ze het zelf niet meer bij de KNHS 8)7

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:59

Wat ik persoonlijk en met mij een heel aantal andere juryleden vooral stoort, is dat de verenigingen allemaal een mail hebben gehad over de nieuwe tarieven.
Wij als juryleden hebben hierover niets van de KNHS ontvangen. Ook in de mail over de nieuwe reglementen stond geen opmerking over de tarievenlijst.
We zijn wel op de hoogte door social media en het juryforum, maar van de KNHS nog altijd geen mail gehad en ik vind, dat dit toch minimaal gekund had.
Als je alle verenigingen benadert, benader dan ook gewoon je juryleden, die keihard voor de organisatie aan de slag zijn.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:26

Net als met de bijscholingen, dat mag je ook zelf uitzoeken en bijhouden.
Ik zou het heel normaal als je ieder kwartaal (oid) een mail zou krijgen met een overzicht van alle bijscholingen.
Dat geldt overigens ook voor de bijscholingen voor instructeurs. Vorig najaar heb in een bijscholing in Assen gemist en de bijscholing rond kerst in Ermelo was er niet...

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:55

Dat van de bijscholingen klopt. Ik heb er ook verschillende gemist. Die blijkbaar op Facebook ofzo medegedeeld waren??? Ik heb (en wil) geen facebook en ik vind dat ook niet de manier om zoiets te communiceren.

Ik heb wel een mail gehad over de jury tarieven. Maar die kwam van de stichting voor juryleden.

Raiza

Berichten: 1608
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: In het mooie zuiden

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:13

Ik heb er niet zo'n probleem mee, ik ga liever 3 uur jureren (stuk of 24 combi's) en dan 18 euro krijgen dan 40 combinaties te moeten beoordelen en dan 5-5,5 uur op zo'n rotstoeltje of in een ongemakkelijke auto te moeten zitten. Ik ga niet jureren voor het geld en heb dan liever een wat kortere rubriek dan een hele lange waarbij je bij de laatste combinaties amper je aandacht erbij kunt houden.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:27

Dat bedoel ik inderdaad Scum. Die kwam van de stichting van juryleden, maar niet van de KNHS. Deze 2 zijn niet hetzelfde.
KNHS komt er vandaag pas voor het eerst mee op Facebook naar buiten, maar nog altijd hebben wij als juryleden geen mail van de KNHS gehad.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:30

KarinvdM schreef:
Net als met de bijscholingen, dat mag je ook zelf uitzoeken en bijhouden.
Ik zou het heel normaal als je ieder kwartaal (oid) een mail zou krijgen met een overzicht van alle bijscholingen.
Dat geldt overigens ook voor de bijscholingen voor instructeurs. Vorig najaar heb in een bijscholing in Assen gemist en de bijscholing rond kerst in Ermelo was er niet...


Helemaal met je eens! Vind het al wel een verbetering van die kalender in MIJN KNHS, maar iets vaker "persoonlijk" contact zou wel mogen.
En daar bedoel ik gewoon een mailtje met up to date info ofzo.
Kan zo in een soort van nieuwsbrief vorm.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:21

Patty83 schreef:
Yvank_ schreef:
Volgensmij zegt KNHS hetzelfde als hier in het topic al staat :)

Word je vaak ingezet als vrijwilliger en schat je in dat de vergoeding die uit de inzet voortvloeit hoger is dan € 150,= per maand en hoger zal zijn dan € 1.500, = op jaarbasis? Dan lopen jij en de vereniging die jou inzet een financieel risico bij de Belastingdienst. Om dit risico voor jou als vrijwilliger en voor verenigingen te minimaliseren en om zorg te dragen voor een juiste uitvoering van de fiscale kaders, heeft de KNHS de tarievenlijst voor officials opgesteld als richtlijn.

De KNHS werkt met een vrijwilligersregeling voor officials die aansluit bij de voorwaarden van de fiscus. Deze houdt het volgende in:

Vrijwilligersregeling met vergoeding
Voor vrijwilligers geldt dat zij de werkzaamheden niet beroepsmatig verrichten. Hiervoor geldt de fiscale vrijwilligersregeling, namelijk € 4,50 per uur ( € 2,50 als je jonger bent dan 23), maximaal € 150,= netto per maand en nooit hoger dan € 1.500,= netto per jaar. Deze bedragen zijn het totaal van alle vrijwilligersvergoedingen, gedeclareerde kilometers (€ 0,28/km) en onkosten bij elkaar.
OF

Werkelijke kosten
Je declareert uitsluitend een vergoeding van de werkelijke en in redelijkheid gemaakte kosten die bij de uitoefening van de functie noodzakelijk zijn, zoals kilometervergoeding (€ 0,28/km); overnachtingskosten; verblijfskosten, dan mag dit fiscaal ongelimiteerd, indien deze kosten met bonnen aangetoond kunnen worden. Er wordt geen vergoeding betaald voor de uren die u als official maakt.

https://www.knhs.nl/vrijwilligersvergoeding




En toch krijg je dan per mail als antwoord van de KNHS dat je 4,50 per uur mag geven + reiskostenvergoeding van 0,28 cent per kilometer.
Volgens mij begrijpen ze het zelf niet meer bij de KNHS 8)7


Bij de vrijwilligers vergoeding krijg je idd €4,50 per uur én mag je km's declareren en alles bij elkaar opgeteld zou je onder de €150 per maand/€1500 per jaar moeten blijven. Anders zou je het op moeten geven bij de Belastingdienst. Maar dat laatste is natuurlijk bijna niet te controleren ;)

Ik ga straks een behoorlijk eind weg jureren dus krijg veel km vergoeding. Dat zou betekenen dat ik dan de rest vd maand nog maar 1x zou kunnen jureren? Terwijl die vergoeding 1 op 1 m'n auto in gaat?! Het enige wat in m'n portomonnee blijft is die €20. Ik vind het optellen van de km vergoeding dus wat krom maar goed, dat is nu eenmaal zo.

Afin, dit zijn natuurlijk altijd al de regels geweest vd Belastingdienst, nu wijst de KNHS iedereen erop en geeft als advies je eraan te houden.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:26

Inderdaad, deze regels waren er altijd al, want ik was er al heel wat jaren van op de hoogte. Het stond ook al wel een aantal jaren op de site.
Het enige wat veranderd is, dat is die 4,50 per uur tegenover de 20 euro voor een dagdeel.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:29

Ik heb t inderdaad ook al wel een keer gelezen maar me er verder niet druk om gemaakt, nu nog steeds niet echt trouwens :Y)

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:30

Hahahah ik ook niet hoor.
Als ik net buiten die 150 zou gaan vallen, dan laat ik wel een uurtje minder betalen ofzo. Of is de wedstrijd ineens net iets dichterbij mijn huis.

newt

Berichten: 2043
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:03

Ik als niet jury stel mijzelf dan toch de vraag.

Zijn jullie allemaal de "opleiding " in gegaan met de gedachte.. nu ga ik een bak met geld verdienen? Of met de gedachte (zoals mijn motivatie zou zijn) in je vrije tijd een positieve steen aan de wedstrijd sport te kunnen bijdragen met neutrale houding richting de combinaties, waarbij je de combinaties op de juiste manier leert beoordelen?

mijn idee van jureren was bovenstaande op basis van alleen km vergoeding. Op basis daarvan overwoog ik ook de curses te volgen. Door te veel weekend diensten is het niet haalbaar want hou er graag continuïteit in.

Nu lees ik veel negativiteit, heb je dan überhaupt wel plezier in jureren? Als je alleen maar gaat denken dat je 4,50p/u krijgt. En er vallen combinaties uit, ga je daar dan in je hoofd alleen maar om knarsen en kun je je hoofd wel bij de te rijden combis houden?

Waar draait het jullie om?
Want als geld de motivatie is, dan is er geen plek in de paardensport, we weten allemaal dat daar meer in gaat dan er uit komt.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:16

Ik denk, dat je niet goed begrijpt waar het met name voor ons om draait en jij leest negativiteit, die in ieder geval ik absoluut niet beschrijf.
Ook die 20 euro was geen bak geld en we zullen nu in de toekomst zelfs vaker meer gaan krijgen, dan die 20 euro.

Waar het mij om gaat is de informatievoorziening. Tot op heden hebben wij juryleden van de KNHS nog altijd geen persoonlijke mail gehad over deze wijzigingen. Nee, wij moeten het via sociale media of het jury forum horen.
En pas gisteren heeft de KNHS een bericht op Facebook gezet.

De verenigingen zijn allemaal persoonlijk ingelicht. Ze kunnen ons wel inlichten over de gewijzigde reglementen, maar over de financiën niet. Dit mag ik toch wat onzorgvuldig vinden?

Jureren doe ik omdat ik het leuk vind en een bijdrage wil leveren aan de sport die ik beoefen. Ik houd mij aan alle regels, die de KNHS mij geeft, maar daar mag ik toch in ieder geval correcte informatievoorziening voor terug verwachten? Of vindt jij, dat ik iedere week de lijst met vergoedingen moet bekijken, zodat ik zeker weet, dat ik op de hoogte ben?
Het gaat mij niet om het geld. Het gaat mij om het naleven van afspraken, die je met de KNHS overeen bent gekomen op het moment dat je jury werd.
Daar is open en eerlijk zijn in informatievoorziening er 1 van.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:22

We betalen zelf gewoon dezelfde contributie als niet juryleden, hebben behoorlijk betaald voor de cursussen, dan mogen we als vrijwilligers van de organisatie toch minimaal als 1 van de eersten de informatie krijgen?

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:32

Overigens ben ik alle pagina's weer even bij langs gegaan Scum en ik vind persoonlijk jouw bericht echt een bokt - bericht. Jij schetst het veel negatiever dan het geschreven wordt. Er zijn er maar weinig, die roepen dat ze het te weinig vinden en een aantal daarvan zijn niet eens jury.
Er wordt met name gesproken over de maximale vergoeding die je van de belastingdienst mag krijgen.
Mensen zijn bang, dat ze nu minder vaak mogen jureren. Dat geeft toch juist aan, dat ze het jureren I leuk vinden?!?!

newt

Berichten: 2043
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:34

Dat ben ik zeker met je eens. Dat hoort het KNHS gewoon te doen! Feit.

Ik lees voornamelijk meer dan de helft genomen dat het belachelijk is voor 4,50 t uur je nest uit te komen en je vrije ochtend middag er voor op te geven. Dat is eigenlijk waar ik op doel. Wat jij zegt is gewoon ronduit slecht vanuit t KNHS zowel de info betreffende dit als bijscholing e.d

Patty83
Berichten: 139
Geregistreerd: 27-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 12:21

Citaat:
Bij de vrijwilligers vergoeding krijg je idd €4,50 per uur én mag je km's declareren en alles bij elkaar opgeteld zou je onder de €150 per maand/€1500 per jaar moeten blijven. Anders zou je het op moeten geven bij de Belastingdienst. Maar dat laatste is natuurlijk bijna niet te controleren ;)

Ik ga straks een behoorlijk eind weg jureren dus krijg veel km vergoeding. Dat zou betekenen dat ik dan de rest vd maand nog maar 1x zou kunnen jureren? Terwijl die vergoeding 1 op 1 m'n auto in gaat?! Het enige wat in m'n portomonnee blijft is die €20. Ik vind het optellen van de km vergoeding dus wat krom maar goed, dat is nu eenmaal zo.

Afin, dit zijn natuurlijk altijd al de regels geweest vd Belastingdienst, nu wijst de KNHS iedereen erop en geeft als advies je eraan te houden.




Nee dit is dus dit jaar veranderd bij de belastingdienst. Vroeger moest je alleen onder de 150 per maand en 1500 per jaar blijven. Nu moet je ook onder de 4,50 per uur blijven.
Zie de voorbeelden op de site van de belastingdienst. En ook hier bij punt 2 https://www.knhs.nl/nieuws/2015/gewijzi ... pril-2015/ zegt de KNHS dat ze een petitie gestart zijn om de reiskosten bovenop de vrijwilligersvergoeding te mogen verstrekken. Dat zou niet nodig zijn als dat al werd toegestaan.

Als je dus als vereniging 4,50 per uur betaald, heb je geen ruimte meer om nog reiskosten te betalen, omdat je dan per definitie al boven de 4,50 per uur uit gaat komen.
Maar het is inderdaad niet zo makkelijk te controleren voor de belastingdienst, vooral omdat jury's steeds voor andere verenigingen 'werken'.
Wij zullen als secretariaat dus ook gewoon 4,50 + reiskosten betalen.
Maar blijft verwarrend dat er verschillende signalen worden gegeven.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 06:41

Dus even kort samenvattend:

- 3 uur jureren wordt berekend als 4 x 4,50 = 18,- (ivm de voorbereidingstijd en wachten op de prijsuitreiking), 4 uur jureren, voorheen een dagdeel wordt zelfs 5 x 4,50 = 22,50.
- 20 km enkele reis is gewoon 40 x 0,28 = 11,20.

Totaal 29,20 of 33,70.


Dan ga je er toch niet heel veel op achteruit als je in totaal 44 keer per jaar mag jureren om onder de € 1500,- te blijven. Wat ik never nooit zou willen, maar dat geheel ter zijde.

Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet bepalen waar de grens ligt. Als je 70 km enkele reis moet rijden betekent dat idd wel dat dat aardig in je toegestane vrijstelling hakt.

Ik lees nergens dat die km vergoeding ook meetelt in de € 4,50 en zo staat het ook niet op de site van de KNHS. Dat zou nl. betekenen dat er in bepaalde gebieden waar juryleden ver moeten rijden geen jurylid meer te vinden zal zijn. Je gaat toch niet bijbetalen om te mogen jureren?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 07:29

Tendance. Ik vind de info voorziening niet zo slecht. Het stond begin dit jaar al op de site en ook in de KNHS nieuwsbrief voor juryleden stond het.

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 07:37

Fitzroy, die km vergoeding valt binnen de 4,50 dat is nou juist de nieuwe regel van de belastingdienst.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:05

Nimber schreef:
Tendance. Ik vind de info voorziening niet zo slecht. Het stond begin dit jaar al op de site en ook in de KNHS nieuwsbrief voor juryleden stond het.


Ik heb alle mails erop nagekeken. Via het juryforum heb ik info ontvangen, niet van de KNHS zelf. Ik lees alle info altijd heel goed en ben zeker niet de enige die niets ontvangen heeft.
Er zijn zelfs juryleden zonder Facebook en die zich niet hebben aangemeld bij het juryforum, die er nog helemaal niets van wisten.

Ik vind, dat ik als vrijwilliger dit niet zelf van een site hoef te plukken. Overal en van alle wijzigingen worden we op de hoogte gebracht, dan had dit zo bij dezelfde mail in gekund, toch?

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:09

Nou, Yvank, volgens mij dus niet, als ik alles zo lees. Het gaat vooral om het totaal bedrag.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:21

De KNHS heeft ons in een voorbeeld voorgerekend hoe we het bedrag kunnen berekenen en dan is het toch echt 4,50 per uur en daar bovenop komen de reiskosten.
Zowel die 4,50 als de reiskosten tellen samen mee binnen die 150 en 1500 euro.