per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:24

Precies, Tendance. Zo lees ik het ook.

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:29

Het is idd voor de KNHS toch niet heel moeilijk om de juryleden een persoonlijk bericht te sturen desnoods via mijn knhs.

TendanceJarig

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:39

Ach inmiddels zijn de meesten op de hoogte, maar Nog niet iedereen een dat zou in april wil vervelende situaties op kunnen leveren.
Gelukkig ben ik zelf op de hoogte en weet dus hoe het zit.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:42

Fitzroy schreef:
Precies, Tendance. Zo lees ik het ook.

Maakt mij verder ook niet uit :) maar Fiscaal juristen bij mij op school zeggen wat anders vandaar :j . Maar het is een hele nieuwe regeling dus zal allemaal nog moeten blijken hoe het in de praktijk gaat lopen.

Uiteindelijk is het het belangrijkste dat je nooit boven die 150 en 1500 uitkomt. Maar als ze heel banketstaaf doen mogen ze dat van 4,50 ook zeggen. Het zal alleen in de praktijk niet voorkomen. De fiscus heeft wel wat beters te doen dan achter deze hele kleine bedragen van vrijwilligers aan te rennen :D

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:01

Het wordt voor mij wel minder jureren. Als springjurylid zit ik vaak de hele dag en het is geen uitzondering dat ik meer dan 50 km enkele reis moet rijden. Met 15 keer per jaar jureren zit ik dan een heel eind richting de maximale vergoeding.

In juni jureer ik twee dagen in een weekend, dan zit ik al op de 150 euro gezien de reisafstand naar het tweede concours. Dan is het dus jammer voor andere verenigingen die nog bellen voor juni :+

TendanceJarig

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:31

Ik denk dat heel veel springjuryleden minder kunnen jureren, dat zal dus ook wel de reden zijn, dat er in mei een opleiding voor jurylid springen komt.

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:36

Of de vergrijzing ;)

Als er nu een cursus komt hebben we daar op zijn vroegst over een jaar pas wat aan, dat wordt zeuren voor de wedstrijdorganisaties....

Roodvos

Berichten: 6674
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:52

Tendance schreef:
Ik heb alle mails erop nagekeken. Via het juryforum heb ik info ontvangen, niet van de KNHS zelf. Ik lees alle info altijd heel goed en ben zeker niet de enige die niets ontvangen heeft.
Er zijn zelfs juryleden zonder Facebook en die zich niet hebben aangemeld bij het juryforum, die er nog helemaal niets van wisten.

Ik vind, dat ik als vrijwilliger dit niet zelf van een site hoef te plukken. Overal en van alle wijzigingen worden we op de hoogte gebracht, dan had dit zo bij dezelfde mail in gekund, toch?

Ik heb het inderdaad hier op Bokt gelezen, anders had ik het niet geweten. Of het moet nog bij de bijscholingen ter sprake komen?
Ik heb ook geen Facebook en wil het ook niet aangezien je privacy dan volledig op straat ligt en alles wat je erop zet eigendom wordt van die club. Daar kan ik niet mee akkoord gaan. Heb ooit de KNHS al gevraagd dingen ook gewoon te communiceren en niet alleen via een dergelijk ranzig medium (die term heb ik ook letterlijk gebruikt :+ ).

Bedoel je het Juryplatform met het juryforum? Daar heb ik me ooit wel bij aangemeld maar al jaren niets meer van vernomen. Bestaan die dan nog?

Suzanne F.

Berichten: 49263
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:54

Ik heb het ook van Bokt. Verder heb ik het nog nergens gelezen. Ben niet op de hoogte gesteld in ieder geval. Top communicatie van de KNHS.

TendanceJarig

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:55

Ik bedoelde ook eigenlijk, dat het 1 van de redenen was.
Er wordt dit jaar in mei een cursus gehouden en dit is 7 lessen, dus augustus/september kunnen de eersten al aan de slag.

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:58

Er zit nog een behoorlijk aantal verplichte stages aan de cursus vast, die je met goed resultaat moet afleggen nadat je je theorie-examen gehaald hebt. Aantal kernjuryleden dat deze stages mag begeleiden en beoordelen is de laatste jaren gedaald, waardoor het inplannen van de stages nog niet zo eenvoudig is.

Ik ben toen zelfs vanuit Noord-Holland naar Limburg en Gelderland geweest.
Slootstage kun je pas weer in het voorjaar/de zomer doen dus dat vertraagt de boel ook nogal :+

TendanceJarig

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:00

5 verplichte stagedagen.
Ik heb me ingelezen voordat ik me opgaf en ben op de hoogte, dus weet wat de eisen zijn.
Heb ook al 2 juryleden gevonden die aan de eisen voldoen en slootstage in juli/augustus.
Moet ik natuurlijk nog wel toegelaten worden.

nimbletje
Berichten: 785
Geregistreerd: 25-01-08

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:30

Mag ik even een andere vraag stellen. Wij organiseren met onze clubkampioenschappen een pas de deux wedstrijd.
Nu mailde een jury mij terug of ze daar een aparte vergoeding voor krijgt. Op de site van de KNHS kon ik er niets over vinden, alleen maar die 4,50 per uur. Weten jullie hier iets van...?

TendanceJarig

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:16

Gewoon dezelfde vergoeding dacht ik.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:22

nimbletje schreef:
Mag ik even een andere vraag stellen. Wij organiseren met onze clubkampioenschappen een pas de deux wedstrijd.
Nu mailde een jury mij terug of ze daar een aparte vergoeding voor krijgt. Op de site van de KNHS kon ik er niets over vinden, alleen maar die 4,50 per uur. Weten jullie hier iets van...?


4.50 is in principe voor alle vrijwilligers (of je moet als vereniging een andere keuze maken); of je nou op de bso staat tussen de middag of jureert bij een wedstrijd.

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:26

vuurneon schreef:
nimbletje schreef:
Mag ik even een andere vraag stellen. Wij organiseren met onze clubkampioenschappen een pas de deux wedstrijd.
Nu mailde een jury mij terug of ze daar een aparte vergoeding voor krijgt. Op de site van de KNHS kon ik er niets over vinden, alleen maar die 4,50 per uur. Weten jullie hier iets van...?


4.50 is in principe voor alle vrijwilligers (of je moet als vereniging een andere keuze maken); of je nou op de bso staat tussen de middag of jureert bij een wedstrijd.


Je bedoelt de tso (tussenschoolse opvang). De "overblijf", zeg maar. De pedagogisch medewerkers van de buitenschoolse opvang ofwel naschoolse opvang (bso of nso) krijgen namelijk gewoon betaald. Zij zijn in loondienst.

Wat een onduidelijkheid verder. Zoals ik het lees zou de kilometervergoeding inderdaad ìn de 4,50 euro moeten zitten, maar gelukkig gebeurt dat nog niet. Dan lijkt het me dat je er bijna geld op toe legt om te gaan jureren. Dat lijkt me ook een beetje onzinnig, hoe groot je passie ook is.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:27

O ja, tso. Iig de overblijf'juffen'.

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:31

Tendance schreef:
5 verplichte stagedagen.
Ik heb me ingelezen voordat ik me opgaf en ben op de hoogte, dus weet wat de eisen zijn.
Heb ook al 2 juryleden gevonden die aan de eisen voldoen en slootstage in juli/augustus.
Moet ik natuurlijk nog wel toegelaten worden.


Goed bezig! :j

Wij kregen de lijst pas aan het einde van de jurycursus, dat viel voor ons ook pas in maart ofzo. Ik moest volgens mij nog 13 keer oid naar Ermelo eens in de 14 dagen. Is een hoop verandert zag ik op de site!

TendanceJarig

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:19

Ja, zowel dressuur als springen is erg veranderd.
3 keer praktijk, dan theorie examen, dan nog 4 keer praktijk en dan 5 keer stage.
Ik ben toevallig op de hoogte van deze twee mensen, dat ze de bevoegdheid hebben hoor. Ken ze van de wedstrijden en het omroepen enzo.

nimbletje
Berichten: 785
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:35

Tendance schreef:
Gewoon dezelfde vergoeding dacht ik.



Oke dank je. Dat dacht ik ook namelijk.

Roodvos

Berichten: 6674
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:41

djinnie schreef:
Wat een onduidelijkheid verder. Zoals ik het lees zou de kilometervergoeding inderdaad ìn de 4,50 euro moeten zitten, maar gelukkig gebeurt dat nog niet. Dan lijkt het me dat je er bijna geld op toe legt om te gaan jureren. Dat lijkt me ook een beetje onzinnig, hoe groot je passie ook is.

De km vergoeding zit niet bij de 4,50 per uur in, maar wel bij de max. 150 per maand en 1500 per jaar die je mag bijverdienen als vrijwilliger.

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:23

Patty83 schreef:
Nee dit is dus dit jaar veranderd bij de belastingdienst. Vroeger moest je alleen onder de 150 per maand en 1500 per jaar blijven. Nu moet je ook onder de 4,50 per uur blijven.
Zie de voorbeelden op de site van de belastingdienst. En ook hier bij punt 2 https://www.knhs.nl/nieuws/2015/gewijzi ... pril-2015/ zegt de KNHS dat ze een petitie gestart zijn om de reiskosten bovenop de vrijwilligersvergoeding te mogen verstrekken. Dat zou niet nodig zijn als dat al werd toegestaan.

Als je dus als vereniging 4,50 per uur betaald, heb je geen ruimte meer om nog reiskosten te betalen, omdat je dan per definitie al boven de 4,50 per uur uit gaat komen.
Maar het is inderdaad niet zo makkelijk te controleren voor de belastingdienst, vooral omdat jury's steeds voor andere verenigingen 'werken'.
Wij zullen als secretariaat dus ook gewoon 4,50 + reiskosten betalen.
Maar blijft verwarrend dat er verschillende signalen worden gegeven.


Zo las ik het ook, Roodvos. En meerdere met mij. Vandaar dat ik schreef wat ik schreef. ;)

TendanceJarig

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:58

Maar ze hanteren toch echt de volgende tarievenlijst per 1 april 2015.

https://www.knhs.nl/nieuws/2015/gewijzigde-officialtarievenlijst-per-1-april-2015/

En in die tarievenlijst staat toch echt die 4,50 en de km vergoeding.

En inderdaad, ik doe het jureren voor mijn lol, het is mijn werk niet, maar mijn hobby waarvoor ik echt geen bergen geld hoef te ontvangen, maar regelmatig ontvang ik ongeveer 15 euro aan km vergoeding, omdat je dit al bij 27 km enkele reis krijgt.
Stel ik krijg 16 combinaties in de ring, dat is 2 uur + 2x 0,5 uur= 3 uur
3 x 4,50 = 13,50.

Dit betekent, dat ik dan "bij wijze van" 1,50 moet betalen om ergens te mogen jureren als we geen km vergoeding meer krijgen.
Dat zou toch raar zijn!

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:40

Dat zou absoluut raar zijn, Tendance.

https://www.knhs.nl/officials/vergoeding-voor-vrijwilligers/

Maar toch lees ik hierin het volgende:
"...namelijk € 4,50 per uur ( € 2,50 als je jonger bent dan 23), maximaal € 150,= netto per maand en nooit hoger dan € 1.500,= netto per jaar. Deze bedragen zijn het totaal van alle vrijwilligersvergoedingen, gedeclareerde kilometers (€ 0,28/km) en onkosten bij elkaar."

Hierin lees ik dat er èn een maximum is van 4,50 per uur, èn een maximum van 150 per maand èn een maximum van 1500 per jaar waar je onder moet blijven. En dat deze bedragen het totaal van alle vrijwilligersvergoedingen, gedeclareerde kilometers en onkosten bedragen. Dit komt overigens ook van de knhs site.

Wat niet weg neemt dat het 1. belachelijk is en dat ik 2. me niet kan voorstellen dat de fiscus zich druk gaat maken om dergelijke kleine bedragen.

In de FAQ van de knhs site vind ik deze vraag overigens niet terug. Wel de vraag waarom er maar 0,28 per km mag worden gedeclareerd bij het vergoeden van gemaakte onkosten (als je dus niet kiest voor de uurvergoeding).

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:48

Deze bedragen refereert naar de 150 en 1500 euro, niet naar de vergoeding van 4.50 per uur...