per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:08

Corina, gezien de geschiedenis van bijhouden door de KNHS weet ik niet of dat nu echt zo kloppend zal zijn. Los daarvan, ik heb vorig jaar echt heel veel gezeten maar kom niet aan de grens. Plus: je HOEFT geen vergoeding aan te nemen, dus als je het wel aanneemt maar niet meldt is het nog niet te traceren. Oftewel: voor wie echt vaak zit en dat niet geregistreerd wil hebben zijn er nog genoeg manieren om eronderuit te komen.

Suzanne F.

Berichten: 49308
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:27

Het gaat mij ook een groot deel om de waardering. Je gaat in je vrije weekend erop uit om te jureren. Dat doe je met plezier, anders doe je het niet. Maar plezier komt ook voort uit waardering voor hetgeen je doet. Als je een vrije zondag opgeeft om te jureren dan doe je dat niet om het halve land door te rijden en boze gezichten te krijgen voor een paar euro. Alles hangt een beetje met elkaar samen.
Jureren is niet makkelijk en echt ondergewaardeerd. Ik vind zelf dat de lat veel hoger mag liggen. Qua kwalificaties en eisen maar ook qua vergoedingen.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:29

Daar ben ik het helemaal mee eens Suzanne, maar helaas heeft de Belastingdienst daar geen boodschap aan. De KNHS kan hier niets aan doen, die krijgt dit ook alleen maar opgelegd.
Ik werk met allemaal vrijwilligers in de tussenschoolse opvang, die hebben met hetzelfde te maken. Het maakt echt niet uit in welke beroepsgroep je zit, zodra het woord vrijwilligerswerk valt, zit je aan deze regels vast...

Suzanne F.

Berichten: 49308
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:32

kleinvosje schreef:
Daar ben ik het helemaal mee eens Suzanne, maar helaas heeft de Belastingdienst daar geen boodschap aan. De KNHS kan hier niets aan doen, die krijgt dit ook alleen maar opgelegd.
Ik werk met allemaal vrijwilligers in de tussenschoolse opvang, die hebben met hetzelfde te maken. Het maakt echt niet uit in welke beroepsgroep je zit, zodra het woord vrijwilligerswerk valt, zit je aan deze regels vast...


Dan moet het geen vrijwilligerswerk meer worden. En dan moet de KNHS maar eens gaan bezuinigen met de hand in eigen boezem ipv het geld bij de leden te halen. Voor miljoenen een nieuw pand laten neerzetten maar de juryleden een schijntje geven en de leden een vermogen laten betalen voor startpas en startgelden.
Verder nog ervaring met behoorlijk bureaucratie binnen de KNHS en dus ben ik er klaar mee. Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd per 31 dec dit jaar.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:34

Dit staat op Facebook in een jurygroep:

Versoepeling in 2015
Het kabinet vindt dat de regelgeving omtrent vrijwilligersvergoedingen niet eenvoudig is en leidt tot veel administratieve lasten. Om de regeling eenvoudiger te maken en de administratieve lasten te verminderen willen zij de regeling versoepelen. In de motie die het kabinet op 27 oktober 2014 heeft aangenomen wordt gepleit voor het loslaten van de maximale uurtarieven en maandbedragen en deze enkel te vervangen voor een maximaal kwartaalbedrag. Hierdoor hoeven de uren niet meer bijgehouden te worden (administratieve lastenverlichting) en kan beter aangesloten worden bij het huidige vrijwilligerswerk dat vaak pieken kent. Zoals bij evenementen in de zomermaanden, waardoor vrijwilligers vaak snel aan het maximale bedrag komen en in andere maanden er flink onder blijven. In de loop van 2015 zal de Minister van Financiën uitsluitsel geven over het wijzigen van de regelgeving omtrent vrijwilligersbeloningen.


Er wordt dus wel aan gewerkt...

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:40

vuurneon schreef:
Tada: komt van de belastingdienst inderdaad :j anders is het namelijk belastbaar.

U hebt afgesproken dat u voor uw inzet per uur een vergoeding ontvangt. U bent 23 jaar of ouder. U krijgt een vergoeding van maximaal € 4,50 per uur, met een maximum van € 150 per maand en € 1.500 per jaar. Deze maximumbedragen gelden voor het totaal van de vergoeding voor uw inzet.


Dit geldt voor alle vrijwilligers, ook die in de zorg. Dit is o.a om duidelijk het verschil met medewerkers aan te geven. Als je meer zou vergoeden wat is dan nog het verschil met een werknemer ? Juryleden worden gezien als vrijwilliger.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:42

Als de KNHS ons niet meer als vrijwilliger zou houden maar als 'werknemer', wordt de wedstrijdsport alleen maar duurder. Een werkgever moet dan ook dingen als verzekering, pensioenopbouw en dat soort zaken reserveren, en dat wordt dan natuurlijk uiteindelijk weer doorberekend aan de wedstrijdruiters...

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:48

kleinvosje schreef:
Als de KNHS ons niet meer als vrijwilliger zou houden maar als 'werknemer', wordt de wedstrijdsport alleen maar duurder. Een werkgever moet dan ook dingen als verzekering, pensioenopbouw en dat soort zaken reserveren, en dat wordt dan natuurlijk uiteindelijk weer doorberekend aan de wedstrijdruiters...


Daarom is ooit een max aan de vergoeding voor vrijwilligers gesteld door de Belastingdienst, anders zouden vrijwilligers de plaats van werknemers kunnen innemen, zonder alle andere rechten en verplichtingen.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:48

Precies.

MarV
Berichten: 4
Geregistreerd: 04-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:49

Als vereniging hebben wij daar een mail over ontvangen van de KNHS. Als ik het goed lees en kijk op de site van de belastingdienst is het zelfs zo dat die 4,50 per uur incl. reiskostenvergoeding is. Of je kunt ervoor kiezen om alleen vergoeding voor de gemaakte kosten (zoals kilometervergoeding) te ontvangen.
Hopelijk wordt de regelgeving gauw gewijzigd, want dit is natuurlijk belachelijk.
Laatst bijgewerkt door MarV op 04-03-15 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:05

Hmm, voor mij is dit ook de bekende druppel.. Had er al niet zoveel plezier meer in, maar voor dit schijntje ben ik er helemaal wel klaar mee.. Gebeurt toch best vaak dat je maar 2-3 uurtjes zit en dan houd je daar nu veel minder aan over.

Ben het met Suzanne eens dat de KNHS eens zelf moet gaan bezuinigen ipv prijzen op te drijven en vergoedingen terug te schroeven.. Ze hebben veelste veel een monopolypositie en daar maken ze steeds meer gebruik van.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:07

Ik snap de frustratie, maar toch ben ik van mening dat de KNHS hier niet heel veel aan kan doen. Het wordt opgelegd door de Belastingdienst en daar moeten we mee leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:12

kleinvosje schreef:
Ik snap de frustratie, maar toch ben ik van mening dat de KNHS hier niet heel veel aan kan doen. Het wordt opgelegd door de Belastingdienst en daar moeten we mee leven.


Dat snap ik, ik kan lezen ;) Maar ik hoef hier niet mee te leven, dat is mijn keuze :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101915
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:27

Nu ben ik heel benieuwd of de tarieven voor vergoedingen ook voor de FNRS aangepast gaan worden...dat hoop ik toch niet. :\

Aranel
Berichten: 20203
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:40

Oei ik hoop toch niet dat de vergoeding maar 4,50 inclusief reiskosten is!! Dan hou je wel heel erg weinig over..

En inderdaad, laat de knhs zelf maar eens bezuinigen!

Is het niet een idee als we namens de (aankomend) juryleden een mail sturen naar de knhs?

duikpaardje

Berichten: 1475
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:50

Hoe zit het met fnrs juryleden ? Gaan die ook onder dezelfde regelang vallen ?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101915
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:56

Dat vroeg ik mij ook af. :+

Moska

Berichten: 3406
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:59

Best grappig deze ophef allemaal. Ik heb de KNHS er vijf jaar geleden al eens naar gevraagd hoe het kon dat wij als vereniging een ander vrijwilligerstarief moesten hanteren dan de vrijwilligersregeling in de belastingwet voorschreef. Ze konden me toen geen goed antwoord geven. En nu heet het ineens een andere/nieuwe regeling te zijn...

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:19

Aranel schreef:
Oei ik hoop toch niet dat de vergoeding maar 4,50 inclusief reiskosten is!! Dan hou je wel heel erg weinig over..

En inderdaad, laat de knhs zelf maar eens bezuinigen!

Is het niet een idee als we namens de (aankomend) juryleden een mail sturen naar de knhs?


Deze vergoeding is voor gemaakte onkosten, daar vallen reiskosten onder.

@Bellatrix en Duikpaardje:
Voor de FNRS-juryleden zal hetzelfde gelden. Deze maximum vergoeding geldt voor alle vrijwilligers, er zijn geen uitzonderingen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101915
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:21

Hmm, ik heb er nog niets over gehoord...ik zit meestal wel 2.5 tot 6 uur maar ik krijg nog 25,00 tot 4 uur zitten en dan 5 euro per half uur langer...Plus de benzine...ik ben er helemaal niet blij mee...

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:26

Bellatrix schreef:
Hmm, ik heb er nog niets over gehoord...ik zit meestal wel 2.5 tot 6 uur maar ik krijg nog 25,00 tot 4 uur zitten en dan 5 euro per half uur langer...Plus de benzine...ik ben er helemaal niet blij mee...


Zolang de manege of vereniging geen controle door de Belastingdienst krijgt of de Accountants kaarten het niet aan, is er niets aan de hand :D . Maar tot € 4,50 per uur mag maar onbelast vergoed worden, dat geldt voor iedere vrijwilliger........ of je moet kunnen aantonen dat jij meer onkosten hebt, dan € 4,50 per uur en dit kunnen bewijzen.

duikpaardje

Berichten: 1475
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:28

Ben zelf geen jury , wilde graag richtlijnen ivm regelen jury voor onderlinge.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 09:22

Dat geloof ik niet. Reiskosten blijven apart, stond ook in de mail die ik van Juryplatform heb gekregen.
Zou mooi zijn. Ik moet naar de regiokampioenschappen om te jureren. Stel ik ben daar 4 uur. Zou me dus 18 Euro opleveren. Afgelopen jaar zat ik op 60 Euro aan reiskosten voor de RK. Dat betekent dus dat ik 18 Euro krijg en gratis erheen moet rijden. En dat ik dus geld erop toe moet leggen om te komen jureren.
Volgende keer bij de RK zeggen al die juryleden: stuur maar een bus, kom me maar halen.

Reiskosten horen hier niet bij hoor.

MarV
Berichten: 4
Geregistreerd: 04-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:50

Je kunt i.p.v. voor de 4,50 euro per uur ook kiezen voor alleen een vergoeding voor de gemaakte kosten. Dan declareer je ipv het uurtarief de 0,28 euro per km (km tarief conform tarievenlijst van KNHS per1 april). Nog steeds een schijntje natuurlijk, maar dan leg je er in ieder geval niet op toe. Staat ook uitgelegd op de site vd belastingdienst.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/werk_en_inkomen/werken/niet_in_loondienst_werken/resultaat_uit_overig_werk/voorbeelden_row/vrijwilligersvergoedingen/vergoeding_voor_inzet_en_voor_kosten

Anoniem

Re: per 01-04-2015 nieuwe regeling Juryvergoeding ..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:54