Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 12 [ 277 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Manege instructeurs

 
Profiel   

heb vandaag gekeken en zij dekken alleen maar paramedische activiteiten dus geen paardrijlessen. zover nu bedankt. mocht iemand toch nog tips hebben hoor ik het nog graag.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 15:18 



 
Profiel   

probleem is denk ik dat je niet echt op een bedrijf werkt (en geen diploma)
aangezien ik een diploma heb is mijn bedrijf gewoon goed verzekerd. heb zelf dus niks meer afgesloten. als er wat gebeurt komt het op verantwoording van de manege

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 16:51 



 
Profiel   

Ja klopt idd. Hier is alles spelenderwijs. Meer soort van kennis maken met paarden. Vaak 4 kinderen en 2 pony's. En veel spelletjes. Maar wel zonder zadel dus de kans dat ze er af glijden is wat groter. Probeer alles wel veilig te houden maar het blijven beesten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 19:10 



 
Profiel   

Hoe worden bij jullie op de manege de lessen ingevuld qua niveau?
Gaat dat aan de hand van fnrs proeven, of op een andere manier?

Hoe vullen jullie een les in? Doe je dat rond een thema? Bijvoorbeeld een hele les rondom wijken, of pak je daar dan ook allerlei andere oefeningen bij?
Ik merk dat galop altijd erg geliefd is, maar we kunnen moeilijk de hele les galopperen :)
De één wil meer oefenen en de ander wil meer afwisseling. Ik vind het lastig om het iedereen naar de zin te maken in een grote les (meestal 9 à 10 puberdames)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-16 14:41 



 
Profiel   

Wij maken groepjes naar inschatting. En soms de voorkeur van de lesklant. Zo heb ik een moeder en dochter samen op hun verzoek. Qua niveau en taalgebruik wat onhandig. maar moeder past zich aan en heeft er vrede mee. We rijden met maximaal 7 personen, ik vind 6 zelf prettiger omdat dat een even aantal is, en met de kids leuker voor spelletjes.

Ik werk zelf graag met een thema in mijn les, en ik wissel dressuurlessen af met spelletjes/carousselrijden o.i.d.
Een selectie van thema's die ik gebruik:
-Tempowisselen in stap/draf en evt. galop
-Stelling en buiging in wendingen/hoeken of op rechte lijn
-Halthouden, vierkant staan en achterwaarts
-Aanspringen in galop (vanuit stap voor gevorderden)
-Lijnen leren rijden over balkjes
-Passen leren tellen tussen balkjes
-Caroussel
-Behendigheidparcours
-Houding en zit - doorzitten/zonder beugels
-Verlichte zit en halsstrekken
-Teugellengte en aanleuning
-Binnenhoefslag, rechtrichten
-Zijwaarts gaan/wijken voor druk

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-16 15:45 



 
Profiel   

Dank voor je reactie!
Daar kan ik wel wat mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-16 16:17 



 
Profiel   

Hoe gaat het met jullie? Nog leerzame dingen meegemaakt of tegen dingen aangelopen?

Mij pubers groeien nogal en ik heb daarom wat moeite met de indeling. Ons aantal paarden is beperkt en wil de paarden max. twee uur laten lopen. We zijn nu op zoek naar een leuke e-maat voor erbij waar zowel volwassenen als kinderen mee weg kunnen.

Verder kwam ik deze cursus tegen:
http://www.manegedeeendracht.nl/cursus- ... n-kinderen

Beetje een uithoek van Nederland voor velen, maar ik ga er denk ik naartoe. Beetje bang dat ik veel 'oud nieuws' ga horen omdat ik zelf ook een pedagogiek en onderwijs achtergrond heb. Maar beter een keer extra bijscholen dan helemaal niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-16 15:17 



 
Profiel   

Dat lijkt me best interessant, zo'n cursus.
Maar ik heb ook een onderwijsachtergrond, dus weet niet of het dan veel toe voegt. Jammer dat het zo ver weg is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-16 17:55 



 
Profiel   

wilde er ook heen gaan, Maar nadat ik t zei tegen mijn bazin, wil ze mogelijk ook een cursus bij ons op de manege organiseren :P

Deze cursus wordt trouwens op meer plekken georganiseerd dus gewoon even kijken naar wat dichterbij. Alhoewel prijzen wel verschillen.

Heb trouwens ook een psychologieachtergrond en pas daar dus ook veel dingen van toe, maar neit heel bewust. Vond het daarom wle interessant of zij het net zo doen als dat ik dingen interpreteer



Hele week trouwens met mn lesjes zitzitbestezitcompetitie aan het doen :D Dus allerlei zitoefeningen en aan het eind jockyzit en als ze durven ook in galop jockyzit (hou ze dan wel vast want pony's gaan stuk harder)
Maar aan het eind voor iedereen een nummer 1 opnoemen, dus één zat het netste zonder oefeningen in draf, de ander kon beste knieen omhoog doen, de ander zat in jockyzit het beste in galop etc.
En dan vervolgens zeggen dat alle nummer 1's straks een snoepje mogen halen. En nog even benadrukken dat alleen de nummer 1's dat mogen :D :D :D
en iedere les weer komt er een kind : denkt, denkt, denkt "Maar juf, iedereen is dan toch nummer 1? " :') *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-16 20:16 



 
Profiel   

Wat leuk, zo is iedereen een winnaar :)
Heb je nog leuke 'zit tips'?

Waar kan ik zien waar zo'n cursus gegeven wordt?

De manege waar ik les geef is aan het overwegen om lid te worden van de fnrs. Is dat een voordeel t.o.v. een manege die niet aangesloten is?
(op deze manege heb ik zelf ook altijd gereden. Verder geen ervaring met andere maneges, dus kan niet vergelijken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-16 20:53 



 
Profiel   

ze heeft ook een facebookpagina: https://www.facebook.com/kinderenlerenp ... n/?fref=ts
en dan denk ik bij evenementen, zie hier namelijk ook wel eens de anderen voorbij komen.

Zal morgen even de meest verschrikkelijke zitoefening opschrijven :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-16 00:50 



 
Profiel   

ladypaard schreef
ze heeft ook een facebookpagina: https://www.facebook.com/kinderenlerenp ... n/?fref=ts
en dan denk ik bij evenementen, zie hier namelijk ook wel eens de anderen voorbij komen.

Zal morgen even de meest verschrikkelijke zitoefening opschrijven :P


Dank je! Ik zal haar site in de gaten houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-16 18:47 



 
Profiel   

Dinsdag hebben wij een dagponykamp op de manege voor de iets gevorderde ruiters in de leeftijdscategorie van 13 tot 16.

Nu zou ik dinsdag middag een stukje vertellen over het paard!

Maar wat zouden de kinderen nou echt leuk vinden om meer over te weten?

Ik dacht zelf een kant van het paard te beschilderen. En dan is kijken of ze een beetje de botten weten te vinden. Daarna stukje organen waar ligt wat ongeveer? Hoeveel bloed stroomt er door het paard. Hoe lang zijn de darmen?
Daarna een stuk gebreken. OCD spat schiefel overhoef gallen. Dit laten aan wijzen waar hun denken dat het kan voorkomen en dan bedenken wat het kan zijn? Misschien nog stal ondeugden en correct opzadel hoezo en waarom?

Hebben jullie nog ideeën ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-16 10:40 



 
Profiel   

Dat beschilderen is wel een leuk idee!

Hebben ze veel kennis? Anders kan je ze ook wat over de meest bekende ziektes vertellen en over inenten en ontwormen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-16 21:28 



 
Profiel   

laat ze het sleutelbeen aanwijzen... een paard heeft geen sleutelbeen maar ze gaan vast kletsen over waar die zou moeten zitten. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-16 12:32 



 
Profiel   

Ook leuk is om ze ademhaling, hartslag en temperatuur te leren controleren/meten (waar meet je wat)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-16 12:20 



 
Profiel   

Naskapower schreef
laat ze het sleutelbeen aanwijzen... een paard heeft geen sleutelbeen maar ze gaan vast kletsen over waar die zou moeten zitten. :+


Ja dit is een klassieker, ik heb tijdens mijn opleiding ook kinderen van 10/12 laten zoeken naar het sleutelbeen.
Het was erg grappig om te zien waar ze mee kwamen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-16 17:08 



 
Profiel   

Hier kom ik even binnen vallen :+

Geven jullie allemaal les op een manege met binnenbaan?
Voor de bikkels die het moeten doen met enkel een buitenbaan, hoe vullen jullie de lessen met kou&vorst? Of is er dan een winterstop? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-17 20:02 



 
Profiel   

Ik geef groepslessen in een binnenbaan en een paar privelessen buiten. Als de baan bevroren is zeggen ze de lessen af

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-17 20:09 



 
Profiel   

Ik meld me ook :)!

Ik geef al enkele jaren les op diverse maneges(nu alweer ruim 2 jaar op de huidige manege) en merk inderdaad ook dat ik het zeker met de kindjes soms erg lastig vind om de variatie erin te houden en het ook boeiend te houden voor ze. Ik ga zometeen even het topic doorlezen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-17 20:22 



 
Profiel   

Ik heb alleen een buitenbak, dus wij rijden als echte bikkels door in prut weer, zolang de bak goed is rijden we in weer in wind. Is de bak te slecht, stoppen de lessen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-17 21:34 



 
Profiel   

Leuk dat er weer wat leven in het topic komt! :)

myk_en_shant schreef
Ik heb alleen een buitenbak, dus wij rijden als echte bikkels door in prut weer, zolang de bak goed is rijden we in weer in wind. Is de bak te slecht, stoppen de lessen.

Ook op zulke koude dagen als vandaag rijden jullie gewoon? Stoer!

xLaus_ schreef
Ik meld me ook :)!

Ik geef al enkele jaren les op diverse maneges(nu alweer ruim 2 jaar op de huidige manege) en merk inderdaad ook dat ik het zeker met de kindjes soms erg lastig vind om de variatie erin te houden en het ook boeiend te houden voor ze. Ik ga zometeen even het topic doorlezen :)

Dat is inderdaad best lastig. Maar mijn ervaring heeft mij geleerd dat wij vaak veel te moeilijk denken :+ Kinderen vinden het vaak al snel leuk en interessant, als je het maar op een goede leuke manier brengt.


Ik heb ook enkel een buitenbak en wij rijden ook zoveel mogelijk door. Vandaag ivm enten van de pony's en de toch wel heel flinke kou niet gereden, wij hebben theorielessen gedaan.
Doen jullie ook wel eens iets anders dan paardrijden? Te denken aan: theorie, horsemanship, ruiterfitheid etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-17 21:57 



 
Profiel   

Yup, extra warm aankleden met thermo kleding en boterhamzakjes om de voeten en gaan met die banaan. Voor de kleintjes is het vaak wel afzien, aangezien hun lessen nog niet zo fanatiek zijn als bij de grotere gevorderde ruiters.
Maar de bak werd aan het einde van de middag al redelijk crispy, dus ben bang dat dit eerst weer de laatste lesdag is tot de dooi inzet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-17 22:41 



 
Profiel   

Myk_en_shant heb jij dan ook veel kleintjes?
Mijn lessen zijn vooral gericht op kinderen en het grootste deel van de kids is dan ook 6-10jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 10:12 



 
Profiel   

Ik heb zo 21 lesklanten, waarvan ongeveer 3 in de leeftijd van 7 a 9 jaar. 2 in de leeftijd van 11 a 12 jaar. De rest is 13 jaar en ouder.
Heb een kleine lesgeefstal, dus geen massa product, geef voornamelijk privélessen en duolessen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 10:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 12 [ 277 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen