Uitingen jurylid, wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ruitermania

Berichten: 54
Geregistreerd: 02-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:38

Dat is erg jammer ! Ik ben nog niet zo lang jury (2014) en tijdens de cursus is het postief benaderen onwijs benadrukt. Ook is benadrukt dat wij slechts mogen beoordelen wat wij 'zien' en dus weinig rijtechnisch, danwel mening over de combinatie / kwaliteit.

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Uitingen jurylid, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 10:57

ja Ruitermania, dat is ook heel jammer. Ik heb geen idee of deze mevrouw al heel lang jury was of misschien heel kort en of ze bijscholingen bezoekt of niet en of ze misschien een rothumeur had en alles teveel was? Het is hoe dan ook een vervelende ervaring en ik vond het ronduit gemeen om te zeggen dat mijn paard slecht gebouwd is. Die zit echt prima in elkaar hoor maar is inderdaad geen spinnenpoot maar een gewoon basispaardje.

Fijn dat er in de opleiding wel aandacht aan positieve benadering wordt besteedt want ja, alleen vanuit een positieve benadering en sfeer kun je leren. Anders ga je je alleen maar afzetten.. -O-

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: Uitingen jurylid, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:55

Met de opleiding word er idd op gehamerd dat je positief ben ( logies ) maar je kan en mag niks zeggen over de bouw of dat iemand te groot te zwaar of noem maar op.

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:06

@_lautje_ , maakt mij niet uit of jullie het geloven of niet... heb de E-mail in m'n postvak staan en ben er erg blij mee.
Misschien veranderd er nog wel eens wat bij de KNHS! Maar geloof lekker wat je geloven wil! Ik heb mijn antwoorden gekregen en ben erg blij te horen dat dit aan de jury lag;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 19:46

Schandalig als de knhs dat doet!

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Uitingen jurylid, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 20:10

Ik heb ondertussen ook weer contact gehad met de KNHS. Zij doen altijd aan hoor en wederhoor bij een klacht over een jurylid. Dat is keurig natuurlijk want een verhaal heeft altijd twee kanten. Echter, het betreffende jurylid reageert nergens op.. iets jammer natuurlijk. Niet reageren zegt ook iets...

De conclusie voor mij is dat ik wel blij ben dat de KNHS serieus met mijn verhaal aan de slag is gegaan. Althans, dat gevoel heb ik er wel aan over gehouden.