Lesgeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CinnamonHM
Berichten: 46
Geregistreerd: 03-02-16
Woonplaats: Algarve, portugal

Lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 01:04

Hello,

Ik heb geen idee of het hier hoort of niet graag verplaatsen of vertellen waar het heen moet zo niet, maar ik heb tips nodig voor mijn lesgeven, vooral springen.
Het zijn vooral de dingen waar ik op moet letten ( houding in hoe verre en waar let ik op? )
Leuke oefeningen etc.
Ik heb altijd les gegeven in nederland en gaf met ponykampen 7 lessen op een dag, nu hier in portugal ben ik volledig mijn zelfvertrouwen kwijtgeraakt en merk ik gewoon dat de kwaliteit van mijn lessen enorm omlaag zijn gegaan. Hopend met jullie tips en tricks kan ik de kwaliteit van mijn lessen weer omhoog schroeven en mijn zelfvertrouwen opkrikken.
( vrijwel alle kids op de manege kunnen rijden, maar niet rijden rijden )

Anoniem

Re: Lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 01:06

Waardoor ben je daar je zelfvertrouwen in je lessen kwijtgeraakt?

CinnamonHM
Berichten: 46
Geregistreerd: 03-02-16
Woonplaats: Algarve, portugal

Re: Lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 01:11

Ik denk, lang niet gedaan ( mijjn laatste ponykamp lesgeven was geloof ik 2014 ) en ik ben bang ook de overgang naar engels.. ik krijg gewoon continu blackouts en ik ben stil... terwijl met de ponykamps ik mijn klep niet kon houden

thijs_1996

Berichten: 48
Geregistreerd: 28-08-13
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 01:16

Zonder stijgbeugelsrijden, springen/zonder zadel rijden, behendigheidsparcourtje doen of springen zonder teugelsof stijgbeugels.
Je moet bij het laatste een lijntje springen en de hindernissen afzetten zodat de pony's er niet tussendoor kunnen, en een knoop in de teugels leggen!

Qua houding 'neusje in de lucht' rechtop zitten dus, hakken uitdrukken, benen stil houden, handen stil houden en rustige teugelhulpen geven. Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 01:34

Als jij niets weet te zeggen, kun je je lesklanten inschakelen: kunnen ze alle goede punten en aandachtpunten van de ruiter voor ze qua houding opnoemen? Of vraag wat zij vandaag willen doen, of wat ze zouden willen leren. Dan kun jij daar weer mee verder en er oefeningen bij verzinnen.. :)

Zit het verschil hem ook niet gewoon in het taalverschil? Lekker beppen in het Nederlands versus in (naar wat ik inschat) het Engels rijtechnische termen moeten verkopen aan mensen voor wie het Engels misschien ook niet de moedertaal is?

CinnamonHM
Berichten: 46
Geregistreerd: 03-02-16
Woonplaats: Algarve, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 01:39

@xyzutu2
Dat is zeker een goede tip! Ik moet zeggen dat ikdit met de meest ervaren ruiters heb gedaan ( dochter en zoon van de eigenaar ) heb gedaan, maar nooit met de mminder ervaren ruiters heb geprobeerd, terwijl het voor hun misschien wel meer belangrijk is! Bedankt!

Ja het zijn inderdaad de rijtechnische woorden waarmee ik zit, en daardoor is mijn zelfvertrouwen gewoon zo naar beneden geschoten dat ik niet weet wat ik moet zeggen en hun maar gewoon laat doen wat er staat.. ( groepslessen 1x in de twee weken wordt gedaan door iemand anders en dat staat er dan.. )
( typen op telefoon is niet het handigst :') )

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 04:47

RT-V --> JI

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 07:04

You tube. Kijk wat clinics bijv.

Martie

Berichten: 2393
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:23