instructie gezocht: regio 0516

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
susanne_m

Berichten: 961
Geregistreerd: 20-06-07

instructie gezocht: regio 0516

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 21:56

ik ben voor een goede vriendin, op zoek naar de juiste persoon die haar (en evt mij, om het betaalbaar te houden voor ons beiden) les kan geven.

Het paard, is een 4 jarige merrie, kruising fries, nu jaar onder het zadel.
De amazone is nog wat onzeker over haar rijden, en de merrie neemt daar helaas gebruik van.

De merrie, neemt het stokje graag over, pakt het bit vast (wil overigens ook slecht contact op rechts aannemen) en gaat dan rennen. (vluchtgedrag)
De amazone raakt hierdoor ge intimideerd en gaat vasthouden, waardoor er een vals knik in de hals en van het paard onstaat en je alleen nog maar kunt meeliften.

Op dit moment wordt er flink aan getraind om de merrie, recht en op 2 teugels te krijgen, been te kunnen geven, eigenlijk gewoon de basis opnieuw te bevestigen. Halthouden, stappen draven en galopperen, contact op 2 teugels en lengtebuiging.

wat ik voor mijn vriendin zoek: iemand die geduldig is, die naar het bit toerijdt ipv valse knik. Ervaring met het type Fries paard/ koudbloud gebouwd.
en dan ook nog op locatie: in de nabije omgeving van Appelscha.


Deze jonge combi heeft geen wedstrijdwensen.


evt wil ik wel samen met haar lessen, en dan gaat het om een combinatie die L2 dressuur rijdt, op een koudbloed, waarbij het rechtgerichte en in ontspanning gaande paard het speerpunt is.


Wie weet er een leuke, enthousiaste instructie? mag uiteraard ook per PB

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: instructie gezocht: regio 0516

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:04

Je kunt een advertentie plaatsen op de Markt. Hier een slotje.