Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO]Op de stoel van de jury in de springring.

 
Profiel   

Op de stoel van de jury

In dit topic kun je je parcours laten beoordelen door andere Bokkers.
Officiële juryleden worden in het bijzonder uitgenodigd om hun oordeel te geven over de proeven. Op deze manier kunnen ook toekomstige juryleden hun vaardigheden alvast ontwikkelen door meer inzicht te krijgen in de wijze van jureren.
De stijlpunten kunnen gegeven worden voor de klasse BB en B.

Er zijn een aantal regels waaraan deelname moet voldoen:

- Het posten van het filmpje
-De ruiter of amazone op het filmpje moet toestemming geven voor het plaatsen en beoordelen van het parcours.
- Het hele parcours moet op film staan.
- Het mag een parcours zijn op wedstrijd of thuis maar moet uit minimaal 10 sprongen bestaan, wedstrijdkleding en vlechten is niet verplicht maar wordt wel meegenomen in de beoordeling van de verzorging.
- Het rijden met hulpteugels of bitten die door de KNHS niet toegelaten zijn is niet toegestaan.

Wees je ervan bewust dat je zelf de keuze maakt om je parcours te laten beoordelen en dat de juryleden je naar eer en geweten naar hun beste kunnen beoordelen. Verduidelijking vragen is toegestaan, in de verdediging gaan of het aanvallen van de juryleden is nadrukkelijk niet toegestaan.

Het jureren

Het volledige parcours, eventueel barrage, moet beoordeeld worden (aan de hand van de te geven punten; wijze van rijden, houding en zit en algemene verzorging). Het is niet de bedoeling om alleen commentaar te geven en geen punten te geven.
Je quote de post van degene die je beoordeelt. Zo staat er automatisch een linkje naar het desbetreffende filmpje.
Zoals ook geldt bij officieel jureren: kritiek moet opbouwend gegeven worden en bij twijfel ga je uit van het positieve en beslis je in het voordeel van de ruiter.
Discussie over de becijfering en het bijbehorende commentaar is achteraf toegestaan tussen mensen die een volledige beoordeling hebben ingevuld.

Te beoordelen punten:

De wijze van rijden,
maximale punten: 10, gegeven cijfer vermenigvuldigen met 5.
Bij de wijze van rijden zijn de volgende onderwerpen van belang:
• Grondtempo:
– Het ritme van de galop met gecontroleerde drang naar voren.
– Het paard gaat vloeiend en in balans
• Correct aanrijden:
– Gereden lijn naar en van de sprong, o.a. het recht aanrijden van de
hindernis. Daarbij tevens de gereden lijn van de wendingen.
– Het paard in de afzet, op de sprong en in de landing op het midden
van de hindernis
– In de juiste galop door de wending
• Algehele uitstraling;
De ontspannen, attente en ongedwongen houding en bewegingen van
het paard (Happy Athlet)


Houding en zit

Maximaal te geven cijfer; 10, gegeven cijfer vermenigvuldigen met 4
Gevraagd wordt een onafhankelijke zit met een stil onderbeen waarbij
de hak het laagste punt is. De ruiter moet soepel en in balans zitten,
mee zijn in de beweging en het paard in staat stellen om op een juiste
wijze te springen. Hulpen moeten subtiel maar wel effectief zijn.

Algemene verzorging

Maximaal te geven cijfer; 10, cijfer vermenigvuldigen met 1
De totale verzorging van deelnemer, paard/pony en harnachement.

Deze is eventueel ook te gebruiken voor het geven van stijlpunten:
https://www.knhs.nl/media/6732/invulpro ... -feb15.pdf
Filmpjes graag via Youtube uploaden en hier plaatsen in een link.



Laatst bijgewerkt door A_nouk op 30-04-18 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Tag toegevoegd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-16 11:00 



 
Profiel   

Om te beginnen dan maar meteen een filmpje van mezelf.

https://www.youtube.com/watch?v=XTPrt7Ky35k

Wie wil dit beoordelen?
Aan het einde van rit worden de stijlpunten genoemd, gelieve dit niet te laten beinvloeden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-16 11:07 



 
Profiel   

Video is niet beschikbaar.
Waarschijnlijk is er op de achtergrond een liedje te horen en vanwege de rechten speelt hij hem dan niet af in bepaalde landen en op mobiel.
Je kunt er dat afhalen in videobeheer

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-16 11:13 



 
Profiel   

Schoentje schreef
Video is niet beschikbaar.
Waarschijnlijk is er op de achtergrond een liedje te horen en vanwege de rechten speelt hij hem dan niet af in bepaalde landen en op mobiel.
Je kunt er dat afhalen in videobeheer


Het is aangepast maar ze geven aan dat het bewerken even kan duren. Totdat het klaar is blijft deze staan... Dus denk dat ie vanmiddag wel goed is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-16 11:24 



 
Profiel   

Kreeg net een melding dat het filmpje nu zichtbaar moet zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-16 18:29 



 
Profiel   

Nou ik ben ook wel benieuwd. :D
Vond het persoonlijk niet ons netste rondje (wel fijn gereden hoor), maar toch benieuwd wat jullie ervan vinden!


Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-16 20:02 



 
Profiel   

Ik ben geen springjury maar krijg binnenkort een pony van me in het B springen en een oud pony heeft net NK B springen gelopen. Ben me dus goed aan het verdiepen hoe die beoordeling nu precies tot stand komt. Hieronder wat puntjes die opvallen maar ik laat me graag corrigeren door echte deskundigen.

Filmpje van Adrienne:
- stil staan bij groeten wordt gewaardeerd door de jury, minimaal wel echt naar de jury gaan (en dat doe je).
- grondtempo is gecontroleerd maar zou nog wat meer door mogen springen
- hindernis 2 in het midden aanrijden.
- mag bij enkele hindernissen nog wat beter uitkomen.
- houding, blijft goed zitten maar ik krijg de indruk dat je af en toe wat te veel naar achter hangt.
6.5 6.5 8 (verzorging lijkt wel bij iedereen standaard te zijn).

Change3x
- hulp van derden? Slaan? :D
- ga je boven de hindernis niet te snel zitten? en daarvoor te veel voorover?
- mag in het geheel nog wat minder gedwongen over komen, pony wordt wat lang. Vooral in die twee lange bochten mag ie meer om je binnenbeen heen waardoor je wellicht wat meer sprong kunt behouden.
6.5 6.5 8

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-16 20:34 



 
Profiel   

EllyC schreef
Ik ben geen springjury maar krijg binnenkort een pony van me in het B springen en een oud pony heeft net NK B springen gelopen. Ben me dus goed aan het verdiepen hoe die beoordeling nu precies tot stand komt. Hieronder wat puntjes die opvallen maar ik laat me graag corrigeren door echte deskundigen.

Filmpje van Adrienne:
- stil staan bij groeten wordt gewaardeerd door de jury, minimaal wel echt naar de jury gaan (en dat doe je).
- grondtempo is gecontroleerd maar zou nog wat meer door mogen springen
- hindernis 2 in het midden aanrijden.
- mag bij enkele hindernissen nog wat beter uitkomen.
- houding, blijft goed zitten maar ik krijg de indruk dat je af en toe wat te veel naar achter hangt.
6.5 6.5 8 (verzorging lijkt wel bij iedereen standaard te zijn).

Change3x
- hulp van derden? Slaan? :D
- ga je boven de hindernis niet te snel zitten? en daarvoor te veel voorover?
- mag in het geheel nog wat minder gedwongen over komen, pony wordt wat lang. Vooral in die twee lange bochten mag ie meer om je binnenbeen heen waardoor je wellicht wat meer sprong kunt behouden.
6.5 6.5 8


Mams is altijd erg fanatiek, echt hulp van derden kan ik het niet noemen want ik hoor haar toch niet roepen. Dat tikje voor de sprong was om hem nog weer even attent te maken omdat hij het eerste rondje heel terug was! Wat vind je er gedwongen uit zien? Bedankt. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-16 20:41 



 
Profiel   

Het is ook vreselijk om aan de kant te staan. Pfff, niet goed voor je hart, soms zo spannend.
Ik krijg het idee dat je constant je been eraan hebt, het ziet er wat zwaar uit, duwerig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-16 20:53 



 
Profiel   

Adrienne93 schreef
Om te beginnen dan maar meteen een filmpje van mezelf.

https://www.youtube.com/watch?v=XTPrt7Ky35k

Wie wil dit beoordelen?
Aan het einde van rit worden de stijlpunten genoemd, gelieve dit niet te laten beinvloeden!


Ik heb niet naar de stijlpunten geluisterd want had m'n geluid niet aan!

Ik vind dat je heel keurig rijdt, je zit iets gespannen en dat zal ook de reden zijn dat je soms iets ritme verlies en daardoor een niet zo mooie afstand hebt, maar je lost het eigenlijk heel fijn op. Ook herstel je de verkeerde galop dus dat is super! Ik zou daarom een 7 voor de wijze van rijden geven, een 7 voor je houding en zit (als je nog meer ontspannen kunt gaan zitten dan zal alles wat makkelijker gaan en dit cijfer hoger worden) en gewoon een 9 voor de algemeen indruk. Ik vind jullie een leuke combi. :D

En Elly, ik heb op het filmpje inderdaad veel mijn been eraan! Mijn pony had op dat filmpje een periode (die gelukkig voorbij is) waar hij heel twijfelachtig was, stoppen deed hij niet maar wel heel erg terug komen, vandaar dat ik veel been gaf want ik was heel fanatiek en wilde maar 1 ding en dat was vooruit. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-16 20:56 



 
Profiel   

Nou laat ik ook maar eens deelnemen aan dit topic.
Als eerste een filmpje van mij: https://www.youtube.com/watch?v=sAjLsjjXdMI

Adrienne:
Je zou zelf wat meer ontspannen mogen zitten, wat minder 'duwen' en je handen wat lager. Ik denk dat het gehele beeld dan al heel anders is. Daarnaast zou je meer een constant ritme mogen hebben. Ik denk dat het mede door de spanning in jouw lichaam komt, maar de afstanden zijn niet allemaal even fijn. Ook zou je net iets netter mogen rijden, wendingen wat netter uitrijden, netjes over het midden springen.
Ik zou je 6.5, 6.5 en een 8 geven.

Change3x:
Op zich netjes, maar ik zou op M niveau wel van een combinatie verwachten dat de afstanden goed kloppen. Je pony moet zich nu best vaak redden en daar kan hij inderdaad onzeker van worden. Wat tot gevolg heeft dat jij vrij veel been geeft en met je zit duwt. Je zou eraan kunnen werken dat hij direct scherp aan je been is, dat je met veel fijnere hulpen het parcours door kan. Ik weet hoe lastig het is, ik heb zelf namelijk ook zo'n pony gehad, maar het is wel iets waar je aan zou kunnen werken. Dan kan jij vervolgens stil en ontspannen rijden.
Ik zou je nu voor dit rondje een 6.5, 6.5 en 8 geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-16 21:41 



 
Profiel   

glenstorm schreef
Nou laat ik ook maar eens deelnemen aan dit topic.
Als eerste een filmpje van mij: https://www.youtube.com/watch?v=sAjLsjjXdMI

Adrienne:
Je zou zelf wat meer ontspannen mogen zitten, wat minder 'duwen' en je handen wat lager. Ik denk dat het gehele beeld dan al heel anders is. Daarnaast zou je meer een constant ritme mogen hebben. Ik denk dat het mede door de spanning in jouw lichaam komt, maar de afstanden zijn niet allemaal even fijn. Ook zou je net iets netter mogen rijden, wendingen wat netter uitrijden, netjes over het midden springen.
Ik zou je 6.5, 6.5 en een 8 geven.

Change3x:
Op zich netjes, maar ik zou op M niveau wel van een combinatie verwachten dat de afstanden goed kloppen. Je pony moet zich nu best vaak redden en daar kan hij inderdaad onzeker van worden. Wat tot gevolg heeft dat jij vrij veel been geeft en met je zit duwt. Je zou eraan kunnen werken dat hij direct scherp aan je been is, dat je met veel fijnere hulpen het parcours door kan. Ik weet hoe lastig het is, ik heb zelf namelijk ook zo'n pony gehad, maar het is wel iets waar je aan zou kunnen werken. Dan kan jij vervolgens stil en ontspannen rijden.
Ik zou je nu voor dit rondje een 6.5, 6.5 en 8 geven.


Ik weet niet zo goed wat je met niet kloppende afstanden bedoelt? Het kan een keer voorkomen dat hij er dicht onder komt maar dat is niet iets waar hij onzeker van wordt. Ik zie eigenlijk maar 1 dichte afstand en de rest alleen maar goede. Ik zie ook niet waar ik met mijn zit duw, ik ga mee met zijn beweging omdat hij niet zo heerlijk zit maar ik duw heb absoluut niet vooruit. toen ik hem net had (met een ander zadel ) zat hij nog vervelender dan nu in de galop en ik ben er toen echt een keer bijna vanaf gehobbeld. :') Mijn pony is goed aan het been, hij was eerst zelfs te gevoelig dus ik ben blij dat ik er nu goed aan kan komen. Ik bedoel dit niet aanvallend maar ik kan met dit commentaar niks.

Gelukkig is dit filmpje een tijdje geleden. Heb expres een minder goed filmpje geplaatst van een mindere periode omdat ik benieuwd was wat er dan over gezegd zou worden. Er valt genoeg over te zeggen maar ik kan me hier niet in vinden.

Toch bedankt voor je goed bedoelde advies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-16 06:25 



 
Profiel   

Adrienne, een 7 en een 7. Derde punt laat ik achterwege, want de verzorging is haast niet te beoordelen op een filmpje.

Je zit er netjes in balans op, maar net iets te statisch. Je gaat een tikje baar achter hangen met je bovenlichaam, wat het beeld iets minder mooi maakt en waardoor je op de sprong net te veel gaat staan. Maak je beugels misschien eens een gat korter en train je verlichte zit in galop, dan wordt het beeld wat minder stijfjes en ga je zeker naar een 8 voor de houding.

Het ritme in het parcours is goed, je rijdt in een constant tempo en rijdt de hindernissen recht aan.
De afwerking na de sprong mag iets beter, nu komt er na een aantal galopsprongen pas een inwerking, terwijl daar dan al de volgende hindernis staat. Zorg ook dat je weet op hoeveel galopsprongen een lijntje staat en probeer dat zo te rijden. Op het lijntje van 4 naar 5 krijg je nu een krabbel teveel, omdat je net wat onder het tempo rijdt en op de gebroken lijn na de dubbel kom je net te dicht, omdat daar net te laat bent met inwerken.
Probeer ook te werken aan het in de goede galop landen, of leer je paard changeren. Voor het vloeiende is het minder mooi als je terug moet naar draf. Werk dit ook af na de laatste, nu laat je hem een beetje uit de verkeerde galop vallen en dan is het klaar.

Als je deze punten kunt verbeteren, dan ga je zeker hoger scoren. Het is nu zeker niet slecht, maar kan met wat kleine verbeterpunten nog veel beter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-16 07:48 



 
Profiel   

@change, een 6,5 en een 8.

Ik vind je houding heel goed. Mooi in balans, op de sprong blijf je dicht bij het zadel en je benen blijven mooi op de plaats.

Het rijden ziet er wat gejaagd uit. Nou zie ik dit voorwaartse wel veel liever dan te veel terug rijden, want met dit tempo kan een paard zich vanuit elke afstand redden.
Uiteindelijk ga je op deze manier in de hogere klassen misschien toch in de problemen komen, omdat je paard wat vlak gaat springen. Probeer na de hindernis je paard eens iets op te vangen, zonder dat je het ritme verliest. Je paard moet zich na de hindernis iets meer sluiten in het lichaam. Zorg er in de wendingen voor dat je paard om je binnenbeen buigt, nu valt hij iets naar binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-16 08:11 



 
Profiel   

Glenstorm kan ik geen punten geven, dat filmpje is in z'n geheel te ver weg.

Het valt me wel op dat je paard naar links springt. Probeer erop te letten dat je de hindernis iets aan de rechterkant aanrijdt en je linkerbeen en rechterteugel eraan houdt.
Let ook op de galop. Je paard gaat bijna elke keer overkruist of in de verkeerde galop door de wending. Leer hem goed te landen. Ga juist niet die kant ophangen, want dan druk je die schouder en voorbeen als eerste naar beneden en het voorbeen dat het eerste aan de grond is in galop, is het buitenbeen. (duidelijk?)
Of leer je paard changeren en als beide niet wil, neem je paard vlug na de hindernis terug in draf om hem in de goede galop aan te laten springen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-16 08:19 



 
Profiel   

Schoentje schreef
Adrienne, een 7 en een 7. Derde punt laat ik achterwege, want de verzorging is haast niet te beoordelen op een filmpje.

Je zit er netjes in balans op, maar net iets te statisch. Je gaat een tikje baar achter hangen met je bovenlichaam, wat het beeld iets minder mooi maakt en waardoor je op de sprong net te veel gaat staan. Maak je beugels misschien eens een gat korter en train je verlichte zit in galop, dan wordt het beeld wat minder stijfjes en ga je zeker naar een 8 voor de houding.

Het ritme in het parcours is goed, je rijdt in een constant tempo en rijdt de hindernissen recht aan.
De afwerking na de sprong mag iets beter, nu komt er na een aantal galopsprongen pas een inwerking, terwijl daar dan al de volgende hindernis staat. Zorg ook dat je weet op hoeveel galopsprongen een lijntje staat en probeer dat zo te rijden. Op het lijntje van 4 naar 5 krijg je nu een krabbel teveel, omdat je net wat onder het tempo rijdt en op de gebroken lijn na de dubbel kom je net te dicht, omdat daar net te laat bent met inwerken.
Probeer ook te werken aan het in de goede galop landen, of leer je paard changeren. Voor het vloeiende is het minder mooi als je terug moet naar draf. Werk dit ook af na de laatste, nu laat je hem een beetje uit de verkeerde galop vallen en dan is het klaar.

Als je deze punten kunt verbeteren, dan ga je zeker hoger scoren. Het is nu zeker niet slecht, maar kan met wat kleine verbeterpunten nog veel beter!


Thanks! Hier kan ik me helemaal in vinden!

De wissel is inderdaad lastig omdat ik ook veel dressuur rijdt en daar juist bezig ben met de contragalop. Doordat ie verkeerd land kan ik net niet fijn bij 4 komen waardoor de afstand naar 5 inderdaad niet lekker is. In de les spring ie de wissels wel. Maar in het parcours is er net te veel spanning.

Mijn houding en zit ben ik blij mee dat je dat zegt want dat is inderdaad een groot punt!
Super blij met je feedback!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-16 08:38 



 
Profiel   

Leuk topic! Ik ga ook een poging wagen.

Adrienne93: vriendelijke ruiter ben jij, prettige combinatie om naar te kijken! Het grondtempo zou misschien wat hoger mogen. Na de hindernissen wordt je paard juist wat loperig, probeer hem daar wat sneller weer bij de les te krijgen. Bij een aantal hindernissen kom je iets scheef aan en spring je niet helemaal netjes over het midden, dat is een klein puntje om aan te werken. Je houding vind ik prettig en functioneel. Ik ga voor een 7 en een 7. Algemene verzorging vind ik lastig te becijferen, heb op wedstrijd altijd het idee dat jury's daar maar wat doen :')

Change3x: mooi voorwaarts gereden parcours, hoewel het er soms ietsje duwerig uitziet (m.n. door je bovenlichaam). Je houding vind ik keurig. Ik ga voor een 7 en een 7,5.

Glenstorm: ik denk dat er nog wat winst te behalen valt in de afwerking van je parcours. Je paard valt nu nog wel eens weg over de buitenschouder, waardoor hij uitzwaait in de wendingen. Werk aan de controle en een constanter grondtempo. Je houding op de sprong vind ik netjes, gedurende het parcours zou je iets stiller mogen zitten. Ik ga voor een 6,5 en een 7.

Dan een filmpje van mijn kant: https://www.youtube.com/watch?v=McixaJP ... e=youtu.be
Zelf zeg ik nog even niks er over, ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-16 11:40 



 
Profiel   

Schoentje schreef
@change, een 6,5 en een 8.

Ik vind je houding heel goed. Mooi in balans, op de sprong blijf je dicht bij het zadel en je benen blijven mooi op de plaats.

Het rijden ziet er wat gejaagd uit. Nou zie ik dit voorwaartse wel veel liever dan te veel terug rijden, want met dit tempo kan een paard zich vanuit elke afstand redden.
Uiteindelijk ga je op deze manier in de hogere klassen misschien toch in de problemen komen, omdat je paard wat vlak gaat springen. Probeer na de hindernis je paard eens iets op te vangen, zonder dat je het ritme verliest. Je paard moet zich na de hindernis iets meer sluiten in het lichaam. Zorg er in de wendingen voor dat je paard om je binnenbeen buigt, nu valt hij iets naar binnen.


Bedankt! Hij wil inderdaad graag wat lang worden en dan ook vlak worden, we zijn druk aan het oefenen om hem wat meer gesloten te krijgen en een tussentempo te vinden, dit lukt nu vaak kleinere stukjes. Ik zal binnenkort weer een filmpje plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-16 16:10 



 
Profiel   

Ah ja leuk topic Adrienne!
Ik ben hier echt heel slecht in maar wil het wel proberen haha :')

Sofie: Ik vind het er eigenlijk in zijn algemeenheid best keurig uit zien. Valt mij alleen heel erg op dat je hem voor iedere sprong (1 galop sprong ervoor) aanspoort. Doe je dit bewust? Afstand oid? Qua houding zou ik zeggen dat je er soms een tipje achteraan zit maatgoed ik weet op wat voor een kanon je rijd haha.
7 en 6.5 daarom :)

Glenstorm: Ik ga mee met wat Schoentje en Sofie zeggen. Als je het wat netter afwerkt wbt galop en in het midden van de hindernis dan worden die punten ook hoger! Je houding kan ik slecht zien maar voor wijze van rijden zou ik een 6,5 geven.

Hier laat ik het even bij :)

https://www.youtube.com/watch?v=1wcGcMwzggA
Meest recente die ik nu online heb staan. Ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-16 20:52 



 
Profiel   

Laura bij mij zegt ie "Deze video is niet beschikbaar".

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-16 07:12 



 
Profiel   

Ooh komt door dat stomme liedje. Kan dan wrs alleen via computer.
http://youtu.be/U8vOgP0vFTM
Dan deze maar met mijn 5 jarige die voor het eerst bb springt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-16 08:40 



 
Profiel   

paljaslaura schreef
Ooh komt door dat stomme liedje. Kan dan wrs alleen via computer.
http://youtu.be/U8vOgP0vFTM
Dan deze maar met mijn 5 jarige die voor het eerst bb springt :)


Net rondje Lau. :D
Ik vind dat je hem veel relaxter rijdt dan Mickey!

Ik zou je voor de wijze van rijden een 7 geven, hij zit een keer overkruist wat mag, vooral bij zo'n jonkie, maar daar laat je wel wat punten liggen dan. Je rijdt je lijntjes wel netjes en hij land goed dus vandaar dan een 7! Je houding en zit een 7,5, je zit er netjes op en wacht rustig tot de hindernis er is en voor de verzorging een 8,5.
Dat is als het goed is dan 71,5 punten. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-16 20:19 



 
Profiel   

Thanks Elys! Klopt helemaal wat je zegt, Gismo is zelf ook een stuk relaxter. Mickey is echt een paniekzaaier :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-16 20:40 



 
Profiel   

paljaslaura schreef
Thanks Elys! Klopt helemaal wat je zegt, Gismo is zelf ook een stuk relaxter. Mickey is echt een paniekzaaier :')


Die Ieren ook. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-16 20:40 



 
Profiel   

Laura: op de computer kan ik je rondje met Mickey zien :D Vind het er goed uit zien! Jouw houding ben ik echt jaloers op, je komt goed mee en je blijft mooi dicht bij je paard. Let er wel op dat je in de aanloop naar de hindernis niet te zwaar gaat zitten (zo ziet het er nu soms uit). Wijze van rijden ga ik voor een 7, het oogt nu nog een klein beetje gespannen (maar dat snap ik wel, gezien hoe Mickey zich kan gedragen :P ).

Rondje met Gismo vind ik ook prettig ogen, dappere Dodo, echt braaf voor zo'n jonkie! Je stuurt hem netjes rond. Het lijkt alleen wel of je je teugels wat lang hebt (handen dicht bij je schoot). Ik zou proberen je teugels iets korter te nemen en je hand meer voor het zadel te plaatsen, dan geeft al een ander beeld. Je houding is ook hier mooi, maar je blijft iets minder dicht bij je paard, het lijkt alsof je wat meer gaat staan in je beugels. Ik ga voor een 7 (wvr) en 7,5 :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-16 12:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen