Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO]Op de stoel van de jury in de springring.

 
Profiel   

Hoi Iedereen,

Hoopte al eerdere een filmpje te kunnen plaatsen, maar had niks wat geschikt was. Hoop het topic ook weer nieuw leven in de blazen, want ik vind het erg boeiend om te lezen.

Hierbij een filmpje van mijzelf vandaag in Asten.
B gestart na ruim een half jaar eruit te zijn geweest. Ondanks de balkjes en de waardeloze sprong op 9 aardig tevreden. Helaas na ze tussen 7 en 8 zelf de controle weer over, waardoor ik tussen 8 en 9 besloot is flink aan de rem te trekken. Vandaar ook de rot sprong. Werd al een klein beetje beter tussen 9 en 10.

Ohja, een dingentje, Merrie gaat compleet over de zeik als ik tussen de hindernissen ga zitten, dus na veel overleg met diverse instructeurs blijf ik voorlopig maar gewoon staan.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-16 15:19 



 
Profiel   

Ik ga heel eerlijk zijn; Ik vind het geen heel fijn beeld.
Ik zou ten eerste je beugels minstens 1 gat korter maken. Je blijft een beetje achter met de sprong, komt niet vloeiend met hem mee en je 'bonkt' in het zadel ipv staan.
Hij heeft zijn kop er nogal op en zwiept veel met zijn staart. Icm met het niet verdragen van zitten tussen de hindernissen ga je er haast van denken dat iets in zijn rug niet lekker zit.

Maargoed, even terug op het filmpje! :)
Je hebt opzich een mooi grondtempo, jammer van die misser op h.9 maar verder rijd je de afstanden netjes, land je eigenlijk altijd in de goede galop, en rijd je hem netjes op de hindernis af. Maar ik vind dat het 'Happy Athlete' beeld een beetje mist. Dit komt voornamelijk door het staart zwiepen en dat 'ie zijn hoofd zo hoog heeft.

Je houding en zit ben ik niet zo gek van, beugels een gaatje korter en ga wat meer in de verlichte zit zitten. Je 'bonkt' nou echt wat in het zadel. Je zit is nog niet onafhankelijk genoeg. Ik denk dat dé oplossing voor jouw houding en zit echt de beugel korter is (en goed oefenen op de verlichte zit). Daarmee zal het op de sprong ook soepeler gaan namelijk, je blijft af en toe nogal achter op de sprong, gaat wat vroeg zitten en daardoor vallen de balkjes. Ik spring ook op deze manier als ik eens een keer een sprongetje maak met mijn dressuurzadel. :P

Verzorging ziet er netjes uit!

Desondanks ik dit geen beeld vind wat ik heel graag zie, moet je in ieder geval je punten nog kunnen scoren! Opzich is je technische gedeelte heel netjes! Land goed, rijd netjes aan. Alleen het algemene beeld vind ik niet heel fijn.

Ik ben geen jury dus ben benieuwd wat anderen zeggen!

6,5 5 en 8

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-16 19:35 



 
Profiel   

Dank je Seventeen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-16 17:01 



 
Profiel   

https://www.youtube.com/watch?v=5tsIXU4z69E&feature=youtu.be

heel interessant topic ik volg hierbij een filmpje van mij ik hoop dat het gelukt is.
dit was tijdens onze eerste springwedstrijd,zijn nu ondertussen wat wedstrijden verder,
dit is in de B rijden ondertussen in de L
maar wat extra feedback is nooit verkeerd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 18:11 



 
Profiel   

Ik vind dit zo interessant!
Ik ga mee met seventeen wat betreft het rondje daar boven. Achter blijven in de beweging zorgt idd voor achterin het zadel terecht komen na de sprong.
Volgende filmpje is privé :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 18:29 



 
Profiel   

liekec schreef
Ik vind dit zo interessant!
Ik ga mee met seventeen wat betreft het rondje daar boven. Achter blijven in de beweging zorgt idd voor achterin het zadel terecht komen na de sprong.
Volgende filmpje is privé :)


oeps goed dat je het zegt als het goed is staat hij nu openbaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 18:42 



 
Profiel   

Er staat nu nog steeds niet beschikbaar..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 19:28 



 
Profiel   

liekec schreef
Er staat nu nog steeds niet beschikbaar..

Hmm vreemd maar is even opnieuw doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 19:35 



 
Profiel   

https://youtu.be/zyKlmtndJ1I

Ik heb een ander filmpje geprobeerd parcours begint rond 32sec.
Deze is recent tijdens de hippiade

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 19:45 



 
Profiel   

stuf schreef
https://youtu.be/zyKlmtndJ1I

Ik heb een ander filmpje geprobeerd parcours begint rond 32sec.
Deze is recent tijdens de hippiade

Ik moet zeggen dat ik het een vrij net beeld vind. Je mag tussendoor op sommige stukken nog iets rechterop, en ik zou je paard iets minder loperig willen zien en iets verzamelder, vooral op de stukken waar je lang moet galopperen. Maar verder heb ik niet veel toe te voegen, dit is een beetje mierenneuken hoor :)
Houding en zit een 7, wijze van rijden een 7,5 en de verzorging voor zover ik kan zien gewoon een 8.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 19:51 



 
Profiel   

liekec schreef
stuf schreef
https://youtu.be/zyKlmtndJ1I

Ik heb een ander filmpje geprobeerd parcours begint rond 32sec.
Deze is recent tijdens de hippiade

Ik moet zeggen dat ik het een vrij net beeld vind. Je mag tussendoor op sommige stukken nog iets rechterop, en ik zou je paard iets minder loperig willen zien en iets verzamelder, vooral op de stukken waar je lang moet galopperen. Maar verder heb ik niet veel toe te voegen, dit is een beetje mierenneuken hoor :)
Houding en zit een 7, wijze van rijden een 7,5 en de verzorging voor zover ik kan zien gewoon een 8.


Haha bedankt goed gezien, dit is namelijk feedback wat ik vaker gehoord heb klopt ook hoor incl cijfers
verschikkelijk hete merrie remmen zijn soms moeilijk te vinden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 19:55 



 
Profiel   

Ik ben ook wel eens benieuwd!
Dit is een filmpje van de eerste wedstrijd van mijn merrie en mezelf :)

https://youtu.be/dU-PjnwQHlY

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-18 20:44 



 
Profiel   

Ten eerste, fijn, symphatiek paard heb je, super braaf! :)

Het gehele parcours mist wat controle; je raakt zelf meerdere keren uit balans, afstanden die niet lekker zijn, paard lijkt het van je over te nemen.

Voor de wijze van het rijden zou ik je een 6 geven: zorg ervoor dat jij beslist wat het tempo is en waar je langs wil rijden. Op het moment dat je een constant ritme hebt en je je paard controleert (zodat je je lijnen netjes kunt rijden) krijg je vanzelf betere afstanden.

Houding & zit, hiervoor ook een 6: je mist druk op je beugels waardoor je voeten door je beugels heenschieten, hierdoor raak je uit balans en kun je minder makkelijk rijden. Probeer makkelijk te gaan zitten en je armen en handen te ontspannen, de hindernis komt vanzelf!

Voor de algemene indruk geef ik je een 7: paard ziet er netjes verzorgd uit, voor een punt hoger zou je hem nog mogen invlechten en het totaal plaatje wat ‘het gaat bijna vanzelf’ maken.

Oefening baart kunst! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-18 22:10 



 
Profiel   

Change3x schreef
Ten eerste, fijn, symphatiek paard heb je, super braaf! :)

Het gehele parcours mist wat controle; je raakt zelf meerdere keren uit balans, afstanden die niet lekker zijn, paard lijkt het van je over te nemen.

Voor de wijze van het rijden zou ik je een 6 geven: zorg ervoor dat jij beslist wat het tempo is en waar je langs wil rijden. Op het moment dat je een constant ritme hebt en je je paard controleert (zodat je je lijnen netjes kunt rijden) krijg je vanzelf betere afstanden.

Houding & zit, hiervoor ook een 6: je mist druk op je beugels waardoor je voeten door je beugels heenschieten, hierdoor raak je uit balans en kun je minder makkelijk rijden. Probeer makkelijk te gaan zitten en je armen en handen te ontspannen, de hindernis komt vanzelf!

Voor de algemene indruk geef ik je een 7: paard ziet er netjes verzorgd uit, voor een punt hoger zou je hem nog mogen invlechten en het totaal plaatje wat ‘het gaat bijna vanzelf’ maken.

Oefening baart kunst! :D


Bedankt! Hier kan ik me zeker in vinden. Ze vindt het springen echt enooooorm fijn waardoor het inderdaad soms wat moeilijker is om de controle te behouden. Ik ga er zeker mee aan de slag en ga zien wat het nu zondag geeft!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-18 22:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen