KNHS Instructeurs Opleiding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:41

Baileyxo schreef:
janneke584 schreef:
Waar woon je en waar ga je de opleiding doen? En welke eisen zijn er voor het paard en de ruiter?


ik Woon in Gorinchem. ik zou graag bij de KNHS de opleiding Instructeur Basis Allround willen doen. Ruiter en paard moeten minimaal L1 kunnen rijden en 1,60m zijn.


En waar wordt de opleiding gegeven die je wil doen?

Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 21:44

janneke584 schreef:
Baileyxo schreef:


ik Woon in Gorinchem. ik zou graag bij de KNHS de opleiding Instructeur Basis Allround willen doen. Ruiter en paard moeten minimaal L1 kunnen rijden en 1,60m zijn.


En waar wordt de opleiding gegeven die je wil doen?


Rhenen,Deurne,Rucphen,Beilen zijn de mogelijkheden de eerste 2 op maandag avond en de laatste 2 op dinsdag avond

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:47


Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 21:48


Sunshinee
Berichten: 1553
Geregistreerd: 26-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:51

Ik volg momenteel de opleiding basissport allround,
Wij zijn een groep van 10meiden, op de locatie in Beilen,
De 1e 2 lessen neemt de ene groep (groep van 5) haar paard mee en de 2 lessen die volgen de andere 5 en zo om en om,
Mocht je paard kreupel zijn oid dan moet je zelf even vervanging regelen of we werken die week met 4 ipv 5 paarden.
Voor de toelatingstest moet je paard minimaal 1,60 zijn ivm het ruilen maar tijdens de opleiding zelf gaan er ook vaak ponys met ons mee.
Ruilen tijdens de cursusdagen zelf hebben wij eigenlijk nog nooit gedaan.

Als je vragen hebt stel ze gerust!

Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 21:54

Sunshinee schreef:
Ik volg momenteel de opleiding basissport allround,
Wij zijn een groep van 10meiden, op de locatie in Beilen,
De 1e 2 lessen neemt de ene groep (groep van 5) haar paard mee en de 2 lessen die volgen de andere 5 en zo om en om,
Mocht je paard kreupel zijn oid dan moet je zelf even vervanging regelen of we werken die week met 4 ipv 5 paarden.
Voor de toelatingstest moet je paard minimaal 1,60 zijn ivm het ruilen maar tijdens de opleiding zelf gaan er ook vaak ponys met ons mee.
Ruilen tijdens de cursusdagen zelf hebben wij eigenlijk nog nooit gedaan.

Als je vragen hebt stel ze gerust!

Ah oke, dan nog heb ik wel een paard/pony nodig die ik mee mag en kan nemen daar zit ik nu eigenlijk mee :=

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Re: KNHS Instructeurs Opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:06

Rhenen is wel bij mij in de buurt. Wanneer is het precies en hoe vaak moet er een paard mee? En moet er ook gesprongen worden tijdens de opleiding?

Sunshinee
Berichten: 1553
Geregistreerd: 26-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:24

janneke584 schreef:
Rhenen is wel bij mij in de buurt. Wanneer is het precies en hoe vaak moet er een paard mee? En moet er ook gesprongen worden tijdens de opleiding?


Ja, wij springen eigenlijk elke les wel.

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:26

Sunshinee schreef:
janneke584 schreef:
Rhenen is wel bij mij in de buurt. Wanneer is het precies en hoe vaak moet er een paard mee? En moet er ook gesprongen worden tijdens de opleiding?


Ja, wij springen eigenlijk elke les wel.


Ok, dan houdt het voor mij op om mijn paard beschikbaar te stellen

Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 22:43

janneke584 schreef:
Sunshinee schreef:


Ja, wij springen eigenlijk elke les wel.


Ok, dan houdt het voor mij op om mijn paard beschikbaar te stellen

Jammer! Wel heel erg bedankt dat je het al overwoog! Daar ben ik al dankbaar om!

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: KNHS Instructeurs Opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:41

En eerst Aspirant Instructeur doen en daarna instromen bij Basissport/Wedstrijdsport? Kun je tijdens de opleiding gewoon een manegepaard lenen. Aspirant diploma is drie jaar geldig en geeft je dus misschien wat tijd om een paard te vinden.
Wellicht ben je dan wat meer beperkt aan alleen manegelessen, maar is misschien wel fijn om het je eigen te maken.

Ik doe de Aspirant opleiding nu, maar neem een manegepaard van mijn eigen manege mee :)

Thorn2006

Berichten: 875
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Re: KNHS Instructeurs Opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:54

Eerlijk ik heb de Orun gedaan een aantal jaar geleden (2009) en volg nu het eerste jaar bij Emiel Voest omdat ik verder ga als revalidatietrainer en daarvoor heb je niveau 1 nodig (hun basis) maar als ik alles had geweten had ik de Orun nooit gedaan en was ik meteen bij Emiel begonnen. Zoveel respect voor het paard en eerst alles bij je zelf zoeken als mens zijnde. Maar dit is natuurlijk zeer persoonlijk en ik hoop voor je dat je je droom kan waarmaken. Heel veel succes.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:02

Wij hebben ooit ons vorige paard uitgeleend aan iemand die de ORUN deed. Eerlijk, ik zou het niet weer doen. Het kostte ons als eigenaars heel veel tijd (wij brachten het paard en bleven er bij terwijl zij reed). En vlak voor het examen kreeg degene die ons paard leende ineens te horen dat ze toch een ander paard moest regelen, omdat het paard niet goed zou zijn. Als we dat meteen hadden geweten (hij had het de 1e keer schijnbaar al gezien maar niet gezegd) hadden we onze tijd wel anders kunnen besteden.

Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 09:41

__denise schreef:
En eerst Aspirant Instructeur doen en daarna instromen bij Basissport/Wedstrijdsport? Kun je tijdens de opleiding gewoon een manegepaard lenen. Aspirant diploma is drie jaar geldig en geeft je dus misschien wat tijd om een paard te vinden.
Wellicht ben je dan wat meer beperkt aan alleen manegelessen, maar is misschien wel fijn om het je eigen te maken.

Ik doe de Aspirant opleiding nu, maar neem een manegepaard van mijn eigen manege mee :)

Ja de optie heb ik ook al overwogen. geeft inderdaad meer ruimte om een paard te vinden en ook om een beetje mijn eigen weg te vinden in het les geven. ik ga er nog eens over na denken! bedankt voor de tip :)

Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 09:44

SusanH schreef:
Wij hebben ooit ons vorige paard uitgeleend aan iemand die de ORUN deed. Eerlijk, ik zou het niet weer doen. Het kostte ons als eigenaars heel veel tijd (wij brachten het paard en bleven er bij terwijl zij reed). En vlak voor het examen kreeg degene die ons paard leende ineens te horen dat ze toch een ander paard moest regelen, omdat het paard niet goed zou zijn. Als we dat meteen hadden geweten (hij had het de 1e keer schijnbaar al gezien maar niet gezegd) hadden we onze tijd wel anders kunnen besteden.

Dat begrijp ik! je geeft ook je paard niet zomaar mee aan een ander! War vreemd dat ze ineens voor het examen een ander paard moest hebben en het nooit eerder is gezegd dat het paard niet goed zou zijn! Erg jammer dat jullie daar een negatieve ervaring aan hebben over gehouden!