Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

KNHS vernieuwt instructeurs opleiding!

 
Profiel   

Interessant om jullie ervaringen te lezen.
Ik twijfel zelf of ik de verkorte versie van de aspirant ga doen of de gehele cursus.
Misschien kunnen jullie mij adviseren?

Qua verzorging/omgang heb ik genoeg kennis. Qua zelf rijden ben ik dressuurmatig op Z niveau en ook jurylid B/L. Alleen heb ik totaal geen recente ervaring met springen en lesgeven daarin.
Qua lesgeven sta ik 12 jaar voor de klas in het basisonderwijs en geef ik ook in vakanties paardrijlessen aan groepjes kinderen en pubers.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-18 09:56 



 
Profiel   

juul23 schreef
Interessant om jullie ervaringen te lezen.
Ik twijfel zelf of ik de verkorte versie van de aspirant ga doen of de gehele cursus.
Misschien kunnen jullie mij adviseren?

Qua verzorging/omgang heb ik genoeg kennis. Qua zelf rijden ben ik dressuurmatig op Z niveau en ook jurylid B/L. Alleen heb ik totaal geen recente ervaring met springen en lesgeven daarin.
Qua lesgeven sta ik 12 jaar voor de klas in het basisonderwijs en geef ik ook in vakanties paardrijlessen aan groepjes kinderen en pubers.


Neem zelf een paar springlesjes en ga eens wat oefenen en dan lukt het je zo. Zou dan niet de hele cursus doen. Met zelf dat niveau en toch al wel lesgeven in onderwijs. Bij mij merkten ze ook al op dat ik vast in onderwijs zat. Klopt ook. Al een aardig tijdje alweer.

En ik geef zelf niet veel springlesjes maar zelf spring ik wel iedere week. Maar neem eens een paar lesjes en je haalt het wel. Durf en kun je zelf voldoende springen?


Ik kreeg net mail. Heb het assisteren bij een activiteit ook gehaald. Volgende week alleen nog de theorie halen en dan heb ik alles. Komt vast goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-18 13:38 



 
Profiel   

Thanks voor je advies, ik heb meteen wat kunnen regelen qua springlessen!
Ik denk dat het dan zeker afdoende moet zijn, en kan ook nog wat lessen zelf geven om te oefenen.

Kan het meedraaien met een activiteit een KNHS dressuurwedstrijd zijn?
Zoals ik het nu zie in de planning van de KNHS zijn al die examens op 1 dag?
Jij heb ze verspreid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-18 16:34 



 
Profiel   

Ik had alles tegelijk behalve de theorietoets omdat dat niet direct kon die dag. Had het anders wel gedaan.

Ik heb geassisteerd bij een dressuurwedstrijd.


Dit was van mij en heb het gehaald.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-18 19:17 



 
Profiel   

Nog gefeliciteerd
Dat is goed te doen een wedstrijd helpen te organiseren.

Moest je met lesgeven een spring- en dressuur combinatie lesgeven?
Moest je die zelf regelen?

Heb jij ook een proefexamen gehad om te kijken of je in aanmerking kwam voor de verkorte cursus? Wat houdt dat in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-18 14:25 



 
Profiel   

juul23 schreef
Nog gefeliciteerd
Dat is goed te doen een wedstrijd helpen te organiseren.

Moest je met lesgeven een spring- en dressuur combinatie lesgeven?
Moest je die zelf regelen?

Heb jij ook een proefexamen gehad om te kijken of je in aanmerking kwam voor de verkorte cursus? Wat houdt dat in?


Nee niks geen proefexamen. Je kunt je gewoon opgeven.

Je moet zelf 1 combi meenemen. Je begint met 15 minuten dressuur, dan heb je 2 combis rijden. 1 van jezelf 1 van iemand anders. Dan heb je 5 minuten om op te bouwen en daarna 15 minuten springles geven aan alleen je eigen combinatie. Dan rijdt er dus maar 1.

Ik zeg wel 15/15 maar bij mij zei de examinator wanneer die genoeg dressuur had gezien. Lengtebuiging is daarbij wel een sleutelwoord hoor. Dat is echt iets wat je moet benoemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-18 14:31 



 
Profiel   

Bedankt voor al je info, heb ik er een goed beeld van!
De verkorte opleiding bestaat nu uit twee bijeenkomsten en je legt thuis een proefexamen af.
Ik heb gevraagd wat dat proefexamen inhoudelijk is.
Ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 09:40 



 
Profiel   

Oh dat valt idd ook wel mee dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 11:22 



 
Profiel   

Gefeliciteerd suikermeisje!

Wat ik begrijp is dat je je ook al kan verzekeren bij equinerisk met het aspirantdiploma. Maar is dat dan alleen voor B/L1 niveau of ben je dan sowieso verzekerd met het lesgeven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-18 14:51 



 
Profiel   

Ik zit er dus over na te denken om mijn instructeurs diploma te halen maar ik ben toch wel bang omdat ik niet weet wat het inhoudt en of ik het überhaupt wel kan. Ik heb natuurlijk de site gelezen maar zou graag horen van iemand die het gedaan heeft wat je precies leert en hoe het in elkaar steekt (welke lessen krijg je, wat doe je op stage, wat moet je inleveren en laten zien etc) is er misschien iemand die mij dat kan uitleggen (kan ook in pb). Ik wil de opleiding volgend jaar gaan doen dus dan heb ik nog een jaar om voor te bereiden en gericht aandacht aan dingen te besteden

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-18 20:24 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Suikermeisje! Wie was je examinator?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-18 20:27 



 
Profiel   

rink schreef
Gefeliciteerd Suikermeisje! Wie was je examinator?


Marcel counotte bij eigen rijden en omgang en verzorging.

Carel soethout bij lesgeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-18 20:44 



 
Profiel   

Ik las stiekem even mee, maar ga nu dan toch echt even reageren.

Ik heb me maandag ingeschreven om te gaan beginnen met de aspirant opleiding. Heb regio Noord opgegeven met leenpaard, helaas kan mijn bijrijdpaard niet (elke keer) mee ivm geen vast vervoer hebben.

Dan had ik wat vraagjes:
Moet je een combinatie meenemen naar de locatie?

En nog handiger :') Hoe kom je aan een combinatie? Wil heel graag ook oefenen met lesgeven hier, maar heb (nog) geen combinaties.
Vind het ook erg lastig om te beginnen met zoeken, zeker omdat ik nog niet echt heb gepresteerd en ik bang ben dat mensen me dan niet serieus nemen..

Hoe pak ik dat het handigst aan? En evt vergoeding etcetc.

Hoor het graag van jullie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-18 12:38 



 
Profiel   

Ik heb alles gehaald nu. De theorietoets had ik donderdag. Gehaald met een 9,83. Ik had 1 fout.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-18 08:19 



 
Profiel   

Hallo,

Ik kwam dit topic tegen, omdat ik wat aan het rond zoeken was naar ervaringen met de directe examens. Over een maandje is het mijn beurt en ik vroeg me af hoe ik me het beste voor kan bereiden?
Ik heb vrijstelling voor het eigen rijden. De boeken voor voeding en omgang en verzorging heb ik inmiddels in huis, maar het knhs boek voor lesgeven is helaas pas weer verkrijgbaar vanaf 15 november. Toevallig iemand die deze te koop heeft? Of is het geen noodzaak?
Ik heb al wel wat ervaring met lesgeven (manege en basis sport), ik heb al wedstrijden meegeholpen en ik heb meerdere jaren als groom en ruiter gewerkt.
Dus iemand tips en tricks?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-18 08:49 



 
Profiel   

PPD_tje schreef
Hallo,

Ik kwam dit topic tegen, omdat ik wat aan het rond zoeken was naar ervaringen met de directe examens. Over een maandje is het mijn beurt en ik vroeg me af hoe ik me het beste voor kan bereiden?
Ik heb vrijstelling voor het eigen rijden. De boeken voor voeding en omgang en verzorging heb ik inmiddels in huis, maar het knhs boek voor lesgeven is helaas pas weer verkrijgbaar vanaf 15 november. Toevallig iemand die deze te koop heeft? Of is het geen noodzaak?
Ik heb al wel wat ervaring met lesgeven (manege en basis sport), ik heb al wedstrijden meegeholpen en ik heb meerdere jaren als groom en ruiter gewerkt.
Dus iemand tips en tricks?


Ze zien wel graag dat je bepaalde woorden gebruikt in het lesgeven die benoemd worden in het boek. Ik zou proberen het tweedehands te scoren, ik heb hem niet. Ik heb namelijk de oude ORUN map gebruikt van mijn zus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-18 10:59 



 
Profiel   

suikermeisje schreef
Ze zien wel graag dat je bepaalde woorden gebruikt in het lesgeven die benoemd worden in het boek. Ik zou proberen het tweedehands te scoren, ik heb hem niet. Ik heb namelijk de oude ORUN map gebruikt van mijn zus.


Bedankt! Ik ben inderdaad op zoek naar een tweedehandse. Ik heb inmiddels wel een ORUN map te leen aangeboden gekregen, dus daar kan ik in ieder geval vast al wat mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-18 11:11 



 
Profiel   

van welk jaar was de orun map van jouw zus SM?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-18 12:03 



 
Profiel   

Lielle schreef
van welk jaar was de orun map van jouw zus SM?


Dakar was toen 3,5 en werd 4. Dus ong 6 jaar geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-18 14:03 



 
Profiel   

Ik denk dat ik het lesgeven boek wel heb!

Stuur maar pb

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-18 15:10 



 
Profiel   

_lotteeee schreef
Ik denk dat ik het lesgeven boek wel heb!

Stuur maar pb


Gedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-18 08:33 



 
Profiel   

Gaan er nog meer mensen starten met de instructeurs opleidings startdag morgen in ermelo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 18:43 



 
Profiel   

Volgens mij heb ik iets gemist. Wat is dat voor een dag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 23:28 



 
Profiel   

Ik heb mij ingeschreven voor de aspirant instructeurs opleiding in februari regio Noordwest :)
Ben heel benieuwd welke locatie er gekozen wordt.

Wat ik mij nog afvroeg, hoe vaak vd 20 avonden breng je je paard mee en spring je ook al in de aspiranten opleiding? Ik heb zelf een eigen paard, maar met haar spring ik niet meer ivm een peesblessure in het verleden

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-18 20:08 



 
Profiel   

Het meebrengen van paarden gaat in overleg, ik nam m ongeveer om de week mee. Wij sprongen eigenlijk iedere week. Begonnen elke les met 20 min dressuur en daarna springen. Ook voor je eigen rijden en in het examen lesgeven moet je springen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-18 14:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen