Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe pak ik het aan?

 
Profiel   

Goedemiddag Bokkers,

Jullie kunnen mij vast wel helpen . Al jaren kom ik er elke keer bij terug en wil nu gewoon gaan doorpakken, mijn dromen achterna en doen waar ik blij van word. Lesgeven! (Onderandere uiteraard haha)

Elk jaar begeleid ik meerdere weken ponykampen en jongerentrektochten (kids van 8 tot 18 jaar) waarbij ik veel les geef. Ook thuis “help” ik regelmatig anderen. Nu wil ik het graag goed aan gaan pakken en me proffesioneel gaan ontwikkelen. Het liefst kinderen en beginners tot en met L niveau.

Waar kan ik het beste beginnen ? Direct starten met de opleiding? Maneges aanschrijven en proberen een deal te maken waarin zij mijn opleiding betalen en ik dit terug betaal in les uren? Of iets heel anders?

Wat denken jullie :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 17:59 



 
Profiel   

Opleiding gaan doen. Heb je zelf wedstrijdervaring op niveau? Anders kom je niet heel ver bij een instructeursopleiding. Maneges willen alleen gediplomeerd personeel en zullen niet gaan meebetalen aan jouw opleiding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 18:02 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Opleiding gaan doen. Heb je zelf wedstrijdervaring op niveau? Anders kom je niet heel ver bij een instructeursopleiding. Maneges willen alleen gediplomeerd personeel en zullen niet gaan meebetalen aan jouw opleiding.


Winst in het B maar verder niet helaas (puur omdat het mijn ambitie niet is). Ik ken wel maneges die dit soort constructies aangaan vandaar het idee. Die zien “ambitie” bij iemand en maken die deal. De opleiding in ruil voor lesuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 18:05 



 
Profiel   

Dat is mooi, dat zou ik maar aannemen dan. Ik vind het riskant van die maneges om geen gediplomeerde instructie in de baan te hebben. Maar als ze dit aanbieden vooral doen! Je zal alleen redelijk snel klaar zijn als je niet hoger dan B geklasseerd bent. Heb je wel een eigen paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 18:07 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Dat is mooi, dat zou ik maar aannemen dan. Ik vind het riskant van die maneges om geen gediplomeerde instructie in de baan te hebben. Maar als ze dit aanbieden vooral doen! Je zal alleen redelijk snel klaar zijn als je niet hoger dan B geklasseerd bent. Heb je wel een eigen paard?


Ja volgens mij geven ze al wel les terwijl ze nog niet zijn “afgestudeerd”. Het is alleen niet bij mij in de buurt daarom kan ik dat daar niet doen . Maar dacht misschien zijn er ook maneges in de buurt die dat doen .

Moet ook eerlijk zeggen dat ik geen ambities heb mensen met hoger niveau dan L te begeleiden alleen je moet dus wel zelf een bepaald niveau winst hebben? En heb idd een eigen, maar die is 1.45.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 18:12 



 
Profiel   

Aspirant cursus kan je sowieso wel doen. Heb je al op de website gekeken?

https://www.knhs.nl/media/14203/brochur ... dingen.pdf

Edit: ik die dat je er dan even dikke ijzers onder moet laten zetten want hij moet minimaal 1.48 m zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 18:13 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Aspirant cursus kan je sowieso wel doen. Heb je al op de website gekeken?

https://www.knhs.nl/media/14203/brochur ... dingen.pdf

Edit: ik die dat je er dan even dikke ijzers onder moet laten zetten want hij moet minimaal 1.48 m zijn.


Ja zeker heb me in deze opleiding al wat meer verdiept :)
Volgens mij is het ook mogelijk een paard te “huren”

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 18:27 



 
Profiel   

Ik denk dat het nog een uitdaging zal worden om les klanten te vinden. Niet vervelend bedoeld naar jou maar ik denk dat mensen toch voornamelijk naar iemand zoeken die ze ook daadwerkelijk iets kan leren en hoger geklasseerd is als B.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 18:38 



 
Profiel   

Dat is dan de handigste optie. Wel behoorlijk duur om te doen, helemaal omdat je daarna geloof ik eigenlijk ook door moet gaan om op maneges te mogen werken. Ik heb me er niet in verdiept. Ik heb de afgelopen maand de directe examens gedaan, maar heb idd zelf al meer gedaan in de sport wat ze dus al snel kunnen merken en zien wat in je voordeel kan werken. Het is dan wel aan te raden de hele opleiding te doen en dan moet je bij aspirant beginnen. Veel meer opties dan dat zijn er niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 18:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen