Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 74 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

KNHS opleiding Aspirant Instructeur - feb 2019

 
Profiel   

Escada het jammer dat je zo ver weg woont. Anders had ik je graag geholpen met het lesgeven.
Ben instructrice van beroep en ben een erkend stagebedrijf.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 21:24 



 
Profiel   

Hoi!
Ik moet binnenkort ook examen doen, iemand nog tips? Heb al gelezen over de opbouw van de hindernis en de veiligheidslepels, maar zijn er nog meer punten waar ze ''extra'' op letten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 21:50 



 
Profiel   

josje4 schreef
Hoi!
Ik moet binnenkort ook examen doen, iemand nog tips? Heb al gelezen over de opbouw van de hindernis en de veiligheidslepels, maar zijn er nog meer punten waar ze ''extra'' op letten?


Neem geen ruiters met koudbloeden mee.

Zorg voor een duidelijk overdragende stem.

Zodra je merkt bij het springgedeelte dat de combinaties niet goed over de hindernissen komen, ga dan kijken of je dmv afstand veranderen of hoogte verandering wel verbeterd.

Stel vragen aan je combinaties als je merkt wanneer je instructies niet duidelijk genoeg zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 22:17 



 
Profiel   

Vertel erg uitgebreid hoe en waarom! En laat je niet leiden door de opdracht die je krijgt, blijf je eigen plan volgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 22:20 



 
Profiel   

Loop niet teveel door de bak maar probeer zoveel mogelijk in 1 omgeving te blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 22:41 



 
Profiel   

Bedankt voor de snelle en goede reacties, hier heb ik wat aan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 22:47 



 
Profiel   

myk_en_shant schreef
josje4 schreef
Hoi!
Ik moet binnenkort ook examen doen, iemand nog tips? Heb al gelezen over de opbouw van de hindernis en de veiligheidslepels, maar zijn er nog meer punten waar ze ''extra'' op letten?


Neem geen ruiters met koudbloeden mee.


Zorg voor een duidelijk overdragende stem.

Zodra je merkt bij het springgedeelte dat de combinaties niet goed over de hindernissen komen, ga dan kijken of je dmv afstand veranderen of hoogte verandering wel verbeterd.

Stel vragen aan je combinaties als je merkt wanneer je instructies niet duidelijk genoeg zijn.

Oh asjeblieft zeg... Laten we die discussie hier buiten houden. Als je kunt lesgeven, slaag je ook met een koudbloed in de les.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 23:12 



 
Profiel   

[/quote]

Neem geen ruiters met koudbloeden mee.


Zorg voor een duidelijk overdragende stem.

Zodra je merkt bij het springgedeelte dat de combinaties niet goed over de hindernissen komen, ga dan kijken of je dmv afstand veranderen of hoogte verandering wel verbeterd.

Stel vragen aan je combinaties als je merkt wanneer je instructies niet duidelijk genoeg zijn.[/quote]
Oh asjeblieft zeg... Laten we die discussie hier buiten houden. Als je kunt lesgeven, slaag je ook met een koudbloed in de les.[/quote]


Jij hebt er niet gereden, ik 2 keer wel op mijn haflinger. Voor wie ik reed, is de eerste keer voor een ontzettend banketstaaf reden gezakt en de tweede keer, had ik en mijn vriendin het gevoel dat wij beoordeeld werden ipv de cursist. Dus ja ik benoem dit wel. En je kunt het afdoen als fabeltje, maar voor mij is het een feit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 09:23 



 
Profiel   

Ik heb besloten om geen herexamen te doen. Door omstandigheden kan ik mijn eigen paard niet meer meenemen en de paarden die nog beschikbaar zijn om herexamen te doen zijn voor mij echt te heet :\
Maanden getraind met mijn eigen paard, springcursus erbij gedaan en alsnog gezakt. Zie het niet gebeuren dat ik wel zal slagen met een vreemd paard waar geen rem op zit. :n Er hebben zich meer afgemeld voor het herexamen, ik hoop echt dat de KNHS eens nadenkt over de opleidingen die nog moeten beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 15:53 



 
Profiel   

Zonde Escada! Kwam er eind van het jaar niet nog een her moment?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 18:04 



 
Profiel   

Je behaalde examens zijn nog 1,5 jaar geldig. Je kan dus (afhankelijk van je examen datum) tot december volgend jaar herkansen. Ergens hoop ik ook dat ik volgend jaar wel de behoefte voel te herkansen, maar ik gok dat ik er ook klaar mee ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 02:05 



 
Profiel   

josje4 schreef
Hoi!
Ik moet binnenkort ook examen doen, iemand nog tips? Heb al gelezen over de opbouw van de hindernis en de veiligheidslepels, maar zijn er nog meer punten waar ze ''extra'' op letten?



haal de lepels van de standaard af als ze niet gebruikt worden of draai de standaard die je nog niet gebruikt zodat de lepels naar achter wijzen.
bouw je lijntje met hindernissen niet naar de hoek waar de jury zit toe. Stel je combinaties voor en jezelf natuurlijk ook :) , controleer bijvoorbeeld meteen dan het harnachement van je combinaties.
je reflectie gesprek is belangrijk, goed kunnen vertellen (verdedigen) waarom je iets zo vertelde of liet doen bijvoorbeeld. succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 11:39 



 
Profiel   

lique68 schreef
josje4 schreef
Hoi!
Ik moet binnenkort ook examen doen, iemand nog tips? Heb al gelezen over de opbouw van de hindernis en de veiligheidslepels, maar zijn er nog meer punten waar ze ''extra'' op letten?



haal de lepels van de standaard af als ze niet gebruikt worden of draai de standaard die je nog niet gebruikt zodat de lepels naar achter wijzen.
bouw je lijntje met hindernissen niet naar de hoek waar de jury zit toe. Stel je combinaties voor en jezelf natuurlijk ook :) , controleer bijvoorbeeld meteen dan het harnachement van je combinaties.
je reflectie gesprek is belangrijk, goed kunnen vertellen (verdedigen) waarom je iets zo vertelde of liet doen bijvoorbeeld. succes!


Ik heb cursisten deze fout zien maken en die slaagden gewoon _-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 14:43 



 
Profiel   

Ja klopt Odetje. Ik had zlf dat ook dus niet gedaan kreeg er dus ook een opmerking over. Ben wel geslaagd, gelukkig want ik vreesde er ook voor. Ligt er aan welke examinator je hebt denk ik en ook hoe je de rest van je les gaf en of je punten overhebt bij de dressuurles die je hebt tenminste dat denk ik is ook maar een aanname van mij natuurlijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 14:52 



 
Profiel   

Ik had vorige week een email gestuurd dat ik niet meedeed voor het herexamen en waar ik tegenaan loop. Weer geen reactie. Vind het zo ontzettend onbeschoft dat het wel gelezen word maar niet gereageerd. Steek je kop maar in het zand KNHS!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 20:32 



 
Profiel   

Escada schreef
Ik had vorige week een email gestuurd dat ik niet meedeed voor het herexamen en waar ik tegenaan loop. Weer geen reactie. Vind het zo ontzettend onbeschoft dat het wel gelezen word maar niet gereageerd. Steek je kop maar in het zand KNHS!!



Idd op en top knhs.

Wil je toch in de toekomst een opleiding in lesgeven gaan volgen, kijk dan eens naar centered riding opleiding.

Voordat je aan de opleiding mag beginnen moet je eerst een openclinic dag / weekend meedoen.

Deze opleiding voldoet aan hoge eisen, het werkt met verschillende niveaus, elke vervolgopleiding verhoog je het lesgeefniveau.

Bijkomstig voordeel van deze opleiding is dat er totaal geen discipline aan vast hangt, dus als springruiter, dressuurmiep, westernruiter, iedereen kan met alle disciplines uit de voeten met deze opleiding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 12:11 



 
Profiel   

Maar ben je verzekerd met zo'n diploma?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 19:27 



 
Profiel   

Independence schreef
Maar ben je verzekerd met zo'n diploma?


Ja je kan je verzekeren met zo'n diploma..geloof via Timmermans zeggen ze op de site van Alona

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 19:31 



 
Profiel   

Escada schreef
Ik had vorige week een email gestuurd dat ik niet meedeed voor het herexamen en waar ik tegenaan loop. Weer geen reactie. Vind het zo ontzettend onbeschoft dat het wel gelezen word maar niet gereageerd. Steek je kop maar in het zand KNHS!!


En als je ze gewoon eens belt erover? Wij kregen een tel.nummer vd knhs waarbij je meteen 1 vd meiden aan de telefoon kreeg vd opleidingen. Emailadres ook..kreeg steeds binnen een dag antwoord..weet niet welk emailadres jij gebruikt?
Mag ook via pb geef ik je dat tel.nr en emailadres anders ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 19:34 



 
Profiel   

Independence schreef
Maar ben je verzekerd met zo'n diploma?

Met de opleiding centered riding kun je je gewoon verzekeren, is een erkende opleiding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 19:56 



 
Profiel   

Hallo allemaal. Ik heb een aantal mensen die in dit topic gereageerd hebben een e-mail gestuurd omdat ik werk aan een artikel over de vernieuwde orun-opleiding en benieuwd ben naar de ervaringen (negatief én positief).

Als je nog geen mail gehad hebt (dat kan niet bij iedereen en er zijn wellicht ook stille meelezers), maar hier wel aan mee wilt werken, stuur me even een pb of een mailtje!

Dank je wel alvast...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 11:08 



 
Profiel   

Hallo!

Ik ben net begonnen met de verkorte variant aspirant instructeur.
Daarvoor heb ik de boekjes nodig, is er wellicht iemand hier die er voor een leuk prijsje vanaf wil? Ik hoor het graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 19:10 



 
Profiel   

MisticRider schreef
Hallo!

Ik ben net begonnen met de verkorte variant aspirant instructeur.
Daarvoor heb ik de boekjes nodig, is er wellicht iemand hier die er voor een leuk prijsje vanaf wil? Ik hoor het graag!

Hi! Ja ik heb mijn boeken nog, netjes mee omgegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 07:46 



 
Profiel   

MisticRider schreef
Hallo!

Ik ben net begonnen met de verkorte variant aspirant instructeur.
Daarvoor heb ik de boekjes nodig, is er wellicht iemand hier die er voor een leuk prijsje vanaf wil? Ik hoor het graag!


Ik heb ze ook nog, pb maar bij interesse :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 10:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 74 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen