Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 74 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

KNHS opleiding Aspirant Instructeur - feb 2019

 
Profiel   

Zijn jullie al begonnen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 08:53 



 
Profiel   

Wat leuk! Een topic hierover. Ik begin ook. In Zuid Holland en heb er zeer veel zin in. Ik ben zelf al in november begonnen met het meelopen met instructeurs. Zitten jullie allemaal de 23ste smiddags in Ermelo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 09:09 



 
Profiel   

Ik begin ook met de opleiding in regio Noord, Gasselte wordt de cursusplaats waar ik geplaatst ben!

@LovingTweety, ik moet de 11e in Ermelo zijn voor de startbijeenkomst..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 09:24 



 
Profiel   

Ik ben er as maandag 11 februari ook in Ermelo, vanuit regio Noord Holland

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 09:31 



 
Profiel   

Ik moet ook de 11e in de avond in Ermelo zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 09:38 



 
Profiel   

Ik denk dat het regio gebonden is. Wij zijn vanuit de 3 plaatselijke maneges geloof ik al met pak en beet 15 mensen die aangemeld zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 18:44 



 
Profiel   

Super leuk zoveel mensen! Volgens mij gaan we elkaar vanavond allemaal ontmoeten, ik geloof dat de introductie vanavond met iedereen is.
Ben erg benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 09:31 



 
Profiel   

Hebben jullie verder al iets gehoord over mede kandidaten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 12:53 



 
Profiel   

Nee, nog niks, dus ben ergens nog wel zenuwachtig ook voor vanavond :=

Ga met een klein halfuurtje die kant ongeveer op, kan ik daar ergens nog een hapje eten halen en hoop ik de file een beetje te ontwijken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 15:09 



 
Profiel   

Mijn dochter zou heel graag nog starten met de Orun aspirant instructeur niveau 2 cursus, maar alles zit vol. Nu start het pas over een jaar weer. Is er toevallig ergens iemand uitgevallen. Wij wonen in het midden van het land. Alvast bedankt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-19 09:30 



 
Profiel   

VanSoest schreef
Mijn dochter zou heel graag nog starten met de Orun aspirant instructeur niveau 2 cursus, maar alles zit vol. Nu start het pas over een jaar weer. Is er toevallig ergens iemand uitgevallen. Wij wonen in het midden van het land. Alvast bedankt.


Heb je deze vraag al bij de KNHS organisatie neer gelegd? We hebben gisteravond de landelijke start bijeenkomst gehad in Ermelo en alle boeken en materialen ontvangen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-19 13:02 



 
Profiel   

Ja ik had vandaag gebeld, maar alles zat vol zei ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-19 19:36 



 
Profiel   

Ik kon er 11 februari helaas niet bij zijn ivm vakantie. KNHS zei duidelijk tegen mij over de mail dat de opleiding zou beginnen eind februari/begin maart maar toch gestart op 11 februari dus >;)

Aankomende woensdag begin ik in Nieuwegein, zaterdag de 23ste ben ik er wel bij bij de verkorte opleiding voor wat uitleg. Vind het echt super spannend. Woensdag moeten we al meteen springen en ik heb haast nog nooit gesprongen. Ben echt zenuwachtig dat er natuurlijk zoveel ervaren meiden met eigen paarden bij zitten en dan komt amy stuntpiloot eraan :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-19 18:43 



 
Profiel   

Escada schreef
Ik kon er 11 februari helaas niet bij zijn ivm vakantie. KNHS zei duidelijk tegen mij over de mail dat de opleiding zou beginnen eind februari/begin maart maar toch gestart op 11 februari dus >;)

Aankomende woensdag begin ik in Nieuwegein, zaterdag de 23ste ben ik er wel bij bij de verkorte opleiding voor wat uitleg. Vind het echt super spannend. Woensdag moeten we al meteen springen en ik heb haast nog nooit gesprongen. Ben echt zenuwachtig dat er natuurlijk zoveel ervaren meiden met eigen paarden bij zitten en dan komt amy stuntpiloot eraan :=


Je hoeft je echt niet druk te maken, er werd maandag gevraagd wie er opzag tegen het springen, er gingen nogal wat handjes de lucht in. Zie het als een vaardigheid die je gedurende de cursus kan gaan trainen met behulp van een ervaren docent ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-19 20:19 



 
Profiel   

Ik schop dit topic even omhoog. Ik ben benieuwd hoe het inmiddels gaat met de rest, de examens zijn geweest.

Ik moet zeggen, ik ben echt zeer ontevreden over de inhoud van de opleiding. Van de 16 zijn er 13 gezakt, ik ook helaas. -O- KNHS haalt zijn schouders op, meerdere cursisten bij mij hebben mails gestuurd met klachten over de opleiding maar er word niet op gereageerd en ze doen net alsof er niks aan de hand is. Schandalig _-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 17:55 



 
Profiel   

Opleidingsniveau is idd ver beneden pijl en vooral als he gaat kijken aan welke eisen j3 moet voldoen om überhaupt mee mag doen en opleidingsgeld wat je moet betalen.

Kan je zeker zeggen niveau van opleiding is afgelopen 12 jaar dieptriest geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 18:25 



 
Profiel   

En straks lekker weer 13x 90,- herexamen. Hoppatee.
Maar een reden waarom je gezakt bent? En reageren op de klachten? Nope :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 18:29 



 
Profiel   

Een lesklant van mij is gezakt op een veiligheidslepel van een hindernis verkeerd om zat.
Tijdens de hele opleiding hebben ze met gewone standaard lepels gesprongen en nog nooit met veiligheidslepels, hoe moet het meiske weten hoe die krengen werken als ze geen springruiter is, maar een dressuur miep.

En kan nog veel meer voorbeelden noemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 18:37 



 
Profiel   

De gehele opleiding is ons geleerd om een stijlsprong op te bouwen met de bovenste balk natuurlijk recht maar de onderste balk schuin. Tijdens het examen werd nog gauw gefluisterd dat de jury liever rechte hindernissen ziet. Niet iedereen had dat gehoord helaas -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 20:17 



 
Profiel   

Maar iedere ruiter kan ook instructeur worden. Dat hoort ook niet.
De knhs heeft het niveau zo ver laten dalen, dat iedereen kon slagen.. Dat ze nu op een verkeerde manier dit proberen recht te trekken..
Sws is het een bizar dure opleiding die kwalitatief momenteel echt slecht is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 20:36 



 
Profiel   

Ik vond de opleiding juist heel leerzaam! Ik deel jullie ervaringen dan ook niet eigenlijk.
Bij ons is er één gezakt. Ligt dus blijkbaar ook aan de persoon die de cursus geeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 22:32 



 
Profiel   

Independence schreef
Ik vond de opleiding juist heel leerzaam! Ik deel jullie ervaringen dan ook niet eigenlijk.
Bij ons is er één gezakt. Ligt dus blijkbaar ook aan de persoon die de cursus geeft


Dat zeker, deze wist nog toeten of blazen van lesgeven in lesgeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 05:49 



 
Profiel   

Escada schreef
En straks lekker weer 13x 90,- herexamen. Hoppatee.
Maar een reden waarom je gezakt bent? En reageren op de klachten? Nope :n

Hier zelfde verhaal, van de 9 zijn er 5 gezakt, soms ook op meerdere punten. Ik zit 22 jaar in het zadel maar zou ‘meer rijervaring moeten opdoen’. Ik heb besloten te stoppen met de opleiding, vind het maar een commerciële zooi en heb de opleiding gelukkig niet persee nodig. Ik vind het leuk de echte kleintjes les te geven, maar heb gewoon een goede fulltime baan waarbij er meer binnen komt dan het werken met paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 18:52 



 
Profiel   

Ik ben enkel gezakt op lesgeven, waar ik mij niet helemaal in kon vinden, ik heb andere cursisten grotere (mbt veiligheid bv)fouten zien maken en die kregen wel een voldoende, erg krom net als de opleiding. Van onze groep willen er misschien maar 4 door naar het volgende niveau, de rest ziet het nut er niet van in vanwege de prijs/ kwaliteit verhouding

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 20:38 



 
Profiel   

LovingTweety schreef
Escada schreef
En straks lekker weer 13x 90,- herexamen. Hoppatee.
Maar een reden waarom je gezakt bent? En reageren op de klachten? Nope :n

Hier zelfde verhaal, van de 9 zijn er 5 gezakt, soms ook op meerdere punten. Ik zit 22 jaar in het zadel maar zou ‘meer rijervaring moeten opdoen’. Ik heb besloten te stoppen met de opleiding, vind het maar een commerciële zooi en heb de opleiding gelukkig niet persee nodig. Ik vind het leuk de echte kleintjes les te geven, maar heb gewoon een goede fulltime baan waarbij er meer binnen komt dan het werken met paarden.


Ik twijfel nog. Of ik doe het herexamen, of ik stop ook. Het kost mij weer 90 euro en ik geef al les. Het is maar een papiertje. Ik zou graag een andere opleiding dan gaan doen en die 90 euro in mijn zak houden. Moet ook een privéles gaan betalen om te oefenen een week voor het examen, nog meer kosten. Deze les word ook gegeven door de KNHS
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 20:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 74 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen