Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Sophievhouw schreef:Ik ben dan wel geen instructeur, maar heb vroeger zelf wel veel les gehad op de manege... Wij deden wel eens een estafette, maar ook bijvoorbeeld balkjes draven/cavaletti. Is het ook mogelijk om voor de kinderen die willen zonder zadel te rijden? Dit vond ik vroeger namelijk erg leuk . Verder deden wij ook wel eens een pasje wijken, of een soort stoelendans (maar dan met bakletters) om de les af te sluiten.
Nu ben ik natuurlijk geen instructeur, maar heb wel lang gelest en weet nog dat ik afwisseling altijd heel leuk vond!! Maar ik vind het supergoed dat een instructeur hier om vraagt om de lessen op te leuken! Duimpie voor jou
mala26 schreef:Vroegah gaf Wim Bonhof met de instructeurs bijeenkomst altijd springles. Hij had altijd de leukste ideeën die ook voor manege lessen makkelijk te doen waren (Echt super fijn vond ik dat altijd, iets waar je in de praktijk ook wat aan had) dus jatte altijd mijn spring lijnen van hem.
En lesgeven is iets waarin je moet groeien. Hoe langer je les geeft hoe meer je gaat zien en hoe dieper je op dingen in kunt gaan.
Nu vraag ik mij alleen af, is er niemand die met jou lesgeven mee kijkt dan op de manege?
Goeie begeleiding is echt zo belangrijk.
Wat ik altijd probeer mee te pakken is een stuk theorie. Waarom rij je een volte?, Hoe rij je die volte?(hulpen) onderdelen zadel en hoofdstel. En ook dit soort dingen bij gevorderde lessen vragen. Sta er vaak van te kijken dat ze niet de hulpen weten ( ik val in op een manege dus geen eigen vaste lessen, waardoor je ze mooi op andere dingen kunt wijzen).
Qua vaardigheid, balans oefeningen, sta sta zit en zit zit sta (ipv lichrijden) pionnen werk, met balken een doolhof maken en ze daar door heen laten sturen.
Succes
AnnoNiemand schreef:Ik vond als kind die spelletjes juist vreselijk... Ik wilde serieus rijden en beter worden. Geen stoelendans doen. Dus liever goede tips krijgen en dressuurmatige oefeningen doen. Maar misschien was ik geen doorsnee kind.
elnienjo schreef:Een hele rij in-uitjes langs de zijkant van de bak met zijafzetting en dan met de handen op de rug (leren je paard niet in de mond te hinderen tijdens de sprongetjes)
kamille schreef:elnienjo schreef:Een hele rij in-uitjes langs de zijkant van de bak met zijafzetting en dan met de handen op de rug (leren je paard niet in de mond te hinderen tijdens de sprongetjes)
Dat wil ik dus ook heel erg graag doen, maar waar ik mee zit is dat ik zowel kleine pony's als Fjorden als grote kwpn-ers in de les heb en dus nooit de afstanden kloppend krijg. Hoe doen jullie dat? Je kunt zeggen ik zet m op paardenmaat en de pony's redden zichzelf wel maar dat vind ik niet fair ten opzichte van de pony's
Sclimpre schreef:AnnoNiemand schreef:Ik vond als kind die spelletjes juist vreselijk... Ik wilde serieus rijden en beter worden. Geen stoelendans doen. Dus liever goede tips krijgen en dressuurmatige oefeningen doen. Maar misschien was ik geen doorsnee kind.
Die spelletjes zijn net om beter te leren rijden
Zonder dat je het zelf merkt...